Voor iedereen die het nog niet gelezen had, maar wel wil even gekopieerd uit deel 20:
Vrijdag zowaar op tijd voor het 1e optreden van de dag, The Blue van, en wat een begin van de dag! Prachtig optreden! Door naar Seeed. Viel mij zeker niet tegen. Leuk optreden, alleen kon ik het niet helemaal zien, want ik wilde ook graag een stukje van The Magic Numbers en dat bleek geen slechte keus. Prachtige stemmen en mooie samenzang! Toen naar Juliette & The Licks die net als afgelopen jaar in Paradiso een strakke show weggaf. Het geluid in India liet eigenlijk alle dagen wel wat te wensen over, want mijn inziens was dit matig vastgesteld. Geen enkel optreden daar klonk echt goed. Snel naar KT Tunstall waarvan ik ook graag een stukje wilde zien. Net als op Werchter een mooi optreden, dat belooft wat voor september in de Melkweg! Toen op weg naar Kaiser Chiefs, in het voorbijgaan nog wat van The Subways meegekregen wat niet slecht klonk. Kaiser Chiefs..... zere voet? Nou daar trekt hij zich niks van aan... Goed optreden, eigenlijk zoals verwacht, omdat het op Pinkpop ook al erg goed was. Franz Ferdinand zet net als verleden jaar de Alphatent op zijn kop. Alhoewel ik vind dat er vele betere bands in het genre zijn, geven ze een strakke show en willen ze er echt een goede show van maken, wat ze ook verdomd goed lukt. Royksopp een piepklein stukje van gezien en klonk wel goed.
Zaterdag waren we wat verlaat, waardoor we met Pete Philly begonnen, relaxed zittend op een bankje met de daily paradise voor onze neus. Klonk prima. Op advies van GLO naar Buck 65 geweest. Kwartier gezien ongeveer en erg bijzonder. Zeker niet mijn genre, maar toch blij dat ik er even geweest ben. zZz was ons volgende optreden, maar dit hadden we ons kunnen besparen. Veel van verwacht en niets van uitgekomen. Een sof! Op naar Alpha om nu eindelijk Apocalyptica maar eens aan het werk te zien. Klonk goed, maar omdat we naar Ane Brun wilden, moesten we vroegtijdig weg. Ane Brun speelde een mooie set en haar prachtige stem kwam er live enorm goed uit. Na afloop even handje geschud en toen door naar Arcade Fire (Maximo Park helaas gemist, maar ja dat kon niet anders) . Van de intieme setting van Ane Brun naar het Theater van The Arcade Fire. Prachtige show gecombineerd met mooie muziek. Mooi dat na elk nummer bijna iedereen wisselde van instrument. Gave show! Van dit theater naar het theather van Art Brut. Geinig optreden en ik had normaliter wel helemaal willen zien, ware het niet dat ik The Pixies ook erg graag van dichtbij wilde meemaken. The Pixies speelden net als vorig jaar op Werchter in een hoog tempo en muzikaal beter dan toen. Ook al één van de hoogtepunten. Jammer was wel dat we The Hackensaw Boys niet hebben kunnen zien, maar ja.... 5 minuten van Marilyn Manson gezien, maar het deed mij niks. De volgende keer onderneem ik die wandeling niet eens. Stukje van The Others meegepakt en dat was een betere keus!
Zondag... Alweer de laatste dag. Wat gaat zo'n festivalweekend toch verrekte snel. Ook speelt de vermoeidheid op zo'n laatste dag een rol, waardoor we pas met de Editors begonnen. Klonk prima! Stukje Sons and daughters meegepakt, wat mij een beetje tegenviel vooral door de onzuivere zang. Bij toeval bij Gentleman terrecht gekomen en heerlijk relaxed in het zonnetje gelegen onder het genot van hun muziek. Typisch zo'n band die niet in de planning stond en waarvan je nu denkt: toch eens wat van gaan luisteren op cd, prima! Stukje Voicst meegekregen wat zeker goed klonk. Veel verwacht van Heather Nova, maar dat viel tegen. Met haar stem is niks mis, maar het had best wat minder saai gemogen. Op naar Incubus. Een aantal jaren geleden was het voor mij een enorme sof. Slechte vond ik ze toen zelfs. Nu zeker niet. De 20 minuten die ik gezien heb, waren de moeite zeker waard. Helaas konden we niet langer blijven, want Nick Cave stond voor vandaag hoog op de lijst. Hierdoor konden we ook nog wat van The Futureheads meepikken en ook dat klonk prima! Op naar Nick Cave en wat een show! Wat een gigant! Geweldig!!!!!!
Doodop nog naar Foo Fighters gestrompeld en hier nog een kwartiertje van meegepikt. Prima optreden als ik iedereen er zo over hoor.
Wij wilden ook nog een stukje Vitalic meepikken, maar helaas waren we hier net te laat voor. Dan nog maar even het teveel nog aanwezige geld (deels) in Boudisque uitgegeven. En op naar huis.
Volgend jaar weer!
Magistraal/goed:
1. Nick Cave
2. Ane Brun
3. Pixies
4. The Arcade Fire
5. The Blue Van/The Magic Numbers
Tegenvallend:
Sons and Daughters
Heather Nova
Slecht:
zZz