DonderdagDonderdag rustig aan om half 7 richting de polder gereden. 7 uur stonden we in de rij. We waren binnen 3 uur binnen en het viel me reuze mee. Aangenaam temperatuurtje, gezellige mensen, koud biertje er bij. Een goed begin. Doorgelopen naar camping 1 waar nog voldoende plaats was om half 11. Tentje opgezet en maar even gekeken wat er te doen was. Het was meteen al erg gezellig, we zijn geeneens in het 24-uurs café geweest, gewoon op de weg bij mensen gaan zitten en een topavond gehad.
VrijdagDe eerste festivaldag meteen begonnen met een lichte kater van donderdag. Oorzaak was het gratis bier van de dag daarvoor, en het feit dat je na 9 uur niet meer kon slapen door de brandende zon op je tentje. Nog even rustig in de berm gelegen tot het festivalterrein open ging. Om 1 uur het terrein opgegaan en even rond gekeken. Het zag er top uit, erg mooie aankleding, toch wel een toegevoegde waarde. Er was niet echt iets wat we wilde zien dus maar even naar
Ruud Lubbers gaan kijken. De tent ging al helemaal los voordat er ook maar iets op het podium verscheen. Het verhaaltje van Ruud was best interresant op zich, maar niet op dat tijdstip, dus na 15 minuten maar ergens anders heengegaan. Een kijkje genomen bij
The Polyphonic Spree. Leuk hoor al die jurken, maar verder was het natuurlijk 3x niets. Daarna rustig gezeten bij de Alpha terwijl
Rabriel Rios bezig was. Die man doet echt álle festivals dit jaar. Ik had hem ook al 3 keer eerder gezien. Het was leuk om te zien vanaf de zijkant terwijl je lekker op het gras lag. Het begin van de
Keiser Chiefs vanaf het gras gezien, best leuk. De laatste 15 minuten naar het 1e vak gelopen. De paar hits die ze hebben gehad waren erg leuk om live te horen. Ze maakte er een echte show van. De reden dat we toen al naar het 1e vak liepen was
Franz Ferdinand. Ik kon ze eindelijk live zien! Ze maakte mijn verwachtingen 100% waar. Het was een topshow met de oude nummers die super zijn om live te horen, en een paar nieuwe nummers die veelbelovend klonken. Ik kwam er kletsnat uit, van top tot teen soaked van het zweet, heerlijk
![]()
. Vooraf ons nog voorgenomen om in het 1e vak te blijven voor The Prodigy maar door het enorme vochtverlies onder Franz toch maar even een biertje halen. Daarna maar gewoon ergens midden in de Alpha gaan staan voor
The Prodigy. De muziek is gewoon super gaaf om live te horen. Verder was het natuurlijk niet zo heel speciaal, weinig live volgens mij. De 1e festival dag afgesloten met
Night of Comedy, best leuk als afwisseling, lekker zitten. Vooral de engelsman die het aan elkaar praatte was erg leuk.
+ Het festival terrein
+ Franz Ferdinand
+ The Prodigy live horen
- Verder niet zo veel speciaals aan de show van The Prodigy
- Röyksopp gemist
ZaterdagZaterdag weer om 9 uur gedwongen wakker worden ivm de warmte. Redelijk snel al het festival terrein opgelopen om daar even rustig te zitten. Daarna na
Coolpolitics gelopen. Dat was erg leuk, vooral de reacties van het publiek (boeee! Jeeej!). Het enige wat ik
Hilbrant Nawijn moet nageven is dat hij daar ging zitten. De rest was echt verschikklijk. Ik geef toe, ik ben zelf al geen fan van rechts, maar veel rechtse mensen kunnen het nog aardig beargumenteren. Die Nawijn kon dat dus absoluut niet en had echt een kinderlijke manier van debateren. Daarna een beetje rondgedwaald.
Zuco 103 vanaf de zijkant bekeken, niet helemaal mijn ding. Nog een glimp van
Brainpower gezien. Daarna nog een klein stukje Jeugd van Tegenwoordig, jezus wat was dat slecht. Gelukkig ging daarna het programma voor mij écht beginnen. We stonden in de Bravo te wachten op
Vive la Fête. De DJ daarvoor (Monica Electronica) warmde het publiek alvast uitstekend op en Vive la Fête kon de opgebouwde spanning helemaal waarmaken. Het was een lekkere show. Daarna in de rij gaan staan voor
Dolf Jansen. De wachtrij stond propvol en ik vermaakte me er prima. Weer gezellige mensen en die beveiligins man die de mensen naar binnen loodste had een goed systeem bedacht om iedereen naar binnen te krijgen
![]()
(Handen omhoog! Als er geduwd wordt mag de andere rij!), het werke uiteindelijk perfect. De show zelf was wel leuk , hij voldeet niet helemaal aan mijn verwachtingen. Kwam misschien ook door het verlies van zijn 'Lowlands-vriend'. Daarna maar meteen terugegaan naar de Bravo voor
Audio Bully's. In het begin van het optreden ging er het één en ander mis, maar ze herstelde zich aardig. Toch had ik het idee dat ze niet echt goed op elkaar waren ingespeeld. Het einde maakte natuurlijk alles goed, de clubhit Shot You Down kwam hier ook uitstekend tot zijn recht. De avond wederom afgesloten in de Juliet met
Op sterk water. Damn wat was dat goed! Ik heb me kapot gelachen. Wederom een perfecte afsluiting va nde dag in de Juliet!
+ Coolpolitics (9 September 21.30 op MTV)
+ Elke dag weer iets anders heerlijks eten zónder wachttijden
+ Vive la Fête
+ Op sterk water
+ AudioBully's
+ Bravo
+ Wachten voor de Juliet
ZondagRedelijk kunnen uitslapen, half 11. De vermoeidheid viel reuze mee, ik was nog redelijk fris. Redelijk snel het festival terrein opgelopen om daar rustig wakker te worden. Het eerste wat zondag op de planning stond was
Buitenwesten, als Zwollenaar moet je daar natuurlijk heen. Het was een topshow, Typfoon (stond nog naast me bij The Prodigy) was lekker op dreef en het album van Jawat klonk lekker. DuvelDuvel viel, met uitzondering van Wie is ut, een beetje tegen, maar Opgezwolle maakte alles weer goed. Beetje jammer dat de man waar het om draaide, Kubus, maar één nummer kon doen, maar het was wel een toptrack.
Weet iemand welke track dat was? Ik herkende hem niet. Toch jammer dat "Strik je veter, breek de tent af" niet meer gespeeld kon worden. Daarna
Dropkick Murphys 10 minuten gezien vanaf de zijkant, ach, wel leuke hos muziek maar niet mijn ding. Snel doorgelopen naar de meesterlijke broeders van
Soulwax deze keer als
nite editions. Het had allemaal vrij weinig met Soulwax te maken, maar het klonk erg fet! Helemaal in de electronische sfeer zijn we een kijkje gaan nemen bij
T. Raumschmire, niet de mensen massa ingegaan maar vanaf een afstandje gaan toekijken. Klonk erg gaaf. Daarna vooraan gaan staan bij
LCD Soundsystem, wel aardig, niet meer dan dat. Had ik toch wel iets meer van verwacht. Daarna een beugel gepakt en even het festival nabesproken, erg relaxed. Nog even rustig rond gelopen om daarna het festival geweldig af te sluiten met
2 Many DJ's! En ze waren super, wat een set, wat een manier om het af te sluiten. Die avond nog naar huis gereden om rond 3 uur lekker in het eigen bed uit te kunnen slapen.
Top 51. Franz Ferdinand
2. 2 Many DJ's
3. Audiobully's
4. Op Sterk Water
5. BuitenWesten
Volgend jaar zeker weer!