Die dacht ik ook al aan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 07:41 schreef _-rally-_ het volgende:
En bovenaan in de FAQ: 'ik heb geld overgemaakt. Kan ik 't laten storneren ?'
Op zich leuk maar ik denk wel dat je moet opletten dat het niet een superlange faq wordt die vervolgens nooit meer bijgehouden wordt. Liever alleen de (simpele) veel gevraagde vragen + antwoorden en up-to-date dan een hele uitgebreide achterhaalde FAQquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:30 schreef Five_Horizons het volgende:
We kicken eens even...
* Uitleg over algemene belastingzaken (tarieven, boxen)
* Uitleg over schadeverzekeringen (wat waarvoor)
* Uitleg over levensverzekeringen (welke vormen)
* Wat te doen bij ontslag (tips, links, do's & don'ts)
Heb jij de datum van mijn post gezienquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:51 schreef werty het volgende:
[..]
Op zich leuk maar ik denk wel dat je moet opletten dat het niet een superlange faq wordt die vervolgens nooit meer bijgehouden wordt. Liever alleen de (simpele) veel gevraagde vragen + antwoorden en up-to-date dan een hele uitgebreide achterhaalde FAQ
Vanaf 1-1-2005 is afdeling 3.10 (artt. 3.140 t/m 3.143, "Uitgaven voor kinderopvang") van de wet vervallen. Uitgaven voor kinderopvang zijn niet (meer) aftrekbaar, maar deze aftrekpost is vervangen door de tegemoetkoming kinderopvang (a.k.a. Kinderopvangtoeslag).quote:De volgende aftrekposten vallen ook onder BOX 1:
hypotheekrente voor de aanschaf, verbetering en onderhoud van de eerste woning , kosten voor kinderopvang, lijfrentepremie premie voor arbeidsongeschiktheidsverzekering en betaalde alimentatie.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:23 schreef RubberenRobbie het volgende:
Ten eerste wil ik even benadrukken dat ik het idee van een FAQ wel oké vind, omdat er toch een aantal dingen veel voorkomen. Er zit ook wel redelijk wat werk in, dus wat dat betreft een compliment!
Toch wil ik even miereneuken
In de uitleg van het boxenstelsel in de inkomstenbelasting staat:
[..]
Vanaf 1-1-2005 is afdeling 3.10 (artt. 3.140 t/m 3.143, "Uitgaven voor kinderopvang") van de wet vervallen. Uitgaven voor kinderopvang zijn niet (meer) aftrekbaar, maar is vervangen door de tegemoetkoming kinderopvang (a.k.a. Kinderopvangtoeslag).
quote:Maar ga gerust door. Laat jullie hierdoor niet van weerhouden op de FAQ in stand te houden
Dus hierin is het prima!quote:Mocht je nog aanvullingen hebben, bijvoorbeeld omdat je denkt dat een vraag nog niet, niet voldoende óf niet correct is beantwoord, dan kun je dat kenbaar maken via een mailtje naar de moderators van [WGR] ( Sjeen en Five_Horizons via het feedback-topic van [WGR] óf via het WGR: FAQ Discussie topic - Episode 1 .
Nog even een kleine aanvulling (of eigenlijk twee)quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb het nagekeken en het klopt. Het punt is dat inderdaad die info uit 2004 komt.
Bedankt!![]()
[..]
Wees niet bang, zoals bovenaan in de FAQ al staat:
[..]
Dus hierin is het prima!
Bedankt!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:44 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Nog even een kleine aanvulling (of eigenlijk twee)
- het forfaitair rendement over het inkomen uit sparen en beleggen is 4%, daarover is 30% belasting verschuldigd. Dat is per saldo 1,2%. In de Faq staat 40% over een forfaitair rendement van 3%.
- Als onderdeel van het inkomen uit werk en woning wordt betaalde alimentatie genoemd. Dit is echter onderdeel van de persoonsgebonden aftrek. Die worden in de meeste gevallen wel verrekend met het inkomen uit box I, maar is er geen onderdeel van.
Daar komt binnenkort zeker een stukje van in de FAQ, jaquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:48 schreef sanger het volgende:
Misschien ook iets over hypotheken? Zie ook best veel posts met iedere keer de standaardvragen omtrent hypotheken.
Er zijn de laatste tijd best een aantal topics over dit onderwerp. Het probleem is dat er geen eensluidend antwoord is (wat mij betreft) wat je ermee kunt doen. Wellicht alleen wat preventie (meterstanden zelf opnemen, nota's controleren, controleren of de meter draait als alles uit is).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:08 schreef avotar het volgende:
Ik denk dat conflicten rond energiebedrijven ook wat meer aandacht mogen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |