Volgens elmar reizen: "Is het u toch gelukt om het land binnen te komen en vergeet u wat er zich tijdens de Golfoorlogen heeft afgespeeld, dan kunt u een prachtige en onvergetelijke vakantie hebben. Irak heeft veel verschillende landschappen. In de droge gebieden van Irak zult u veel bijzondere rendieren ontdekken. Ook zijn er nog diverse musea en oude plaatsjes die een bezoekje verdienen."
Helaas hebben die Amerikanen ongetwijfeld een heleboel moois kapot gemaakt , vooral in Baghdad vrees ik.
Aan de andere kant ik heb een gave om me overal uit te kletsen en ben niet snel bang.
Toch doen?
Aernout is daar toch geweest? Lang geleden?
Koning Aap en Rosetta organiseren al langer reizen naar Irak. Lijkt mij erg interessant (ik heb sowieso wel iets met ietwat bizarre samenlevingen), ik heb het hier al wel eens genoemd.
Voorlopig kleven er voor mij nog teveel nadelen aan om ook daadwerkelijk een reis naar Irak te gaan maken. Je kunt er bijvoorbeeld niet naartoe vliegen (vliegembargo), dus je moet een lange, saaie busrit maken vanuit Jordanië. Vervolgens moet je bij de grens een sloot geld betalen als toeristenbelasting en moet je verplicht een aidstest ondergaan (waarvoor je ook betaalt). Bovendien geldt volgens mij nog steeds een negatief reisadvies, zodat het vrijwel onmogelijk zal zijn een reisverzekering af te sluiten (je zult daar maar een ongeluk krijgen...) en je geen diplomatieke bijstand zult krijgen.
En... last, but not least... het land wordt nog steeds regelmatig gebombardeerd.
Al met al net iets teveel van het goede...
edit; Aernout is in Iran geweest, klein verschil...
Evengoed wil ik er best eens naartoe, maar uiteraard in ongeorganiseerd verband. Het verkrijgen van een visum is dan (nog?) een probleem.
Die 'saaie' reis door de woestijn kan weleens meevallen. Ik heb een eind gereisd door de Syrische woestijn en daar nemen ze het leger nog erg serieus. Best cool om die tanks door de woestijn te zijn scheuren (spierballen laten zien richting Israel). Ook is die woestijn op sommige plaatsen erg mooi en met heel typische bijenkorf vormige huizen.
Het staat inmiddels al weer meerdere jaren als bestemming in de brochures van Koning Aap en Rosetta, dus kennelijk is het toch goed mogelijk er te reizen.
quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16580
Op dinsdag 21 mei 2002 18:54 schreef k_man het volgende:
Ik begin er serieus over te denken er dit najaar naar toe te gaan.Het staat inmiddels al weer meerdere jaren als bestemming in de brochures van Koning Aap en Rosetta, dus kennelijk is het toch goed mogelijk er te reizen.
Het zijn maar een paar voorbeelden
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 23:15 schreef Mischa het volgende:[..]
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16580
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17371
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17502
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=18109Het zijn maar een paar voorbeelden
![]()
Voorlopig gebeurt er daar helemaal niks.
quote:*Geboekt heeft*
Op dinsdag 21 mei 2002 18:54 schreef k_man het volgende:
Ik begin er serieus over te denken er dit najaar naar toe te gaan.Het staat inmiddels al weer meerdere jaren als bestemming in de brochures van Koning Aap en Rosetta, dus kennelijk is het toch goed mogelijk er te reizen.
Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die naar N-Korea gaan of Birma, niet echt de meest gangbare bestemmingen...
quote:Waarschijnlijk daarom.
Op donderdag 15 augustus 2002 13:48 schreef David Letterman het volgende:
niet echt de meest gangbare bestemmingen...
quote:Het lijkt me echt heel leuk, maar ik vind het ZO duur!
Op donderdag 15 augustus 2002 13:46 schreef k_man het volgende:[..]
*Geboekt heeft*
Hoe doe je dat? Spaar je mega-lang, verdien je gewoon lekker, of hoe?
quote:Nou, Einstein, you figure it out.
Op donderdag 15 augustus 2002 13:48 schreef David Letterman het volgende:niet echt de meest gangbare bestemmingen
quote:Goed salaris, weinig vaste lasten en verder geen exorbitante levenstijl.
Op donderdag 15 augustus 2002 13:51 schreef Jarno het volgende:
Hoe doe je dat? Spaar je mega-lang, verdien je gewoon lekker, of hoe?
quote:Ja, kben ook in Noord Korea geweest. Is een heel bijzondere ervaring.
Op donderdag 15 augustus 2002 13:48 schreef David Letterman het volgende:
Begrijp nog steeds niet waarom mensen dat zo trekt, kan iemand me dat uitleggen?Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die naar N-Korea gaan of Birma, niet echt de meest gangbare bestemmingen...
quote:Okay. kWas gewoon nieuwsgierig
Op donderdag 15 augustus 2002 13:52 schreef k_man het volgende:[..]
Goed salaris, weinig vaste lasten en verder geen exorbitante levenstijl.
quote:Vergeleken met de vorige twee grote reizen (Noord Korea/Beijing en Japan) is deze reis eigenlijk heel betaalbaar.
Op donderdag 15 augustus 2002 13:53 schreef Jarno het volgende:[..]
Okay. kWas gewoon nieuwsgierig
. Ik zie mezelf nog niet zoveel neertellen voor een reis, alhoewel iets als Transsiberie-China me wel enorm gaaf lijkt. Maar dat zou dan iets zijn waar ik een paar jaar voor spaar ofzo.
quote:Ik heb begrepen van wel, zo lang het maar niet van overheidsgebouwen of militaire zaken is.
Op donderdag 15 augustus 2002 13:54 schreef Jarno het volgende:
Mag je daar (Irak) een beetje foto's maken trouwens? Ofnie?
en vanwaar deze schop?quote:Op zaterdag 10 april 2004 03:27 schreef Cosma-Shiva het volgende:
*schop*
oh dat is wel tof, valt me mee, ik dacht dat het ost personeel bij bedreigende situaties de compound niet meer af kwam.. zijn er ook nog wellfare uitjes? zoals een bezoekje aan een museum, school of sloppenwijk?quote:Op zaterdag 10 april 2004 09:46 schreef HAL9000S het volgende:
Jawel, ik heb regelmatig ritjes naar andere compounds om het een en ander te regelen, en laatst tijdens die actie dat KCT en SAS die 21 arrestaties verricht hebben werden we nog ingezet voor de wacht. Patrouilles alleen incidenteel idd, maar het is niet zo dat ik alleen maar op de base zit, ik ziet nog wel wat van het land.
waarom maak je geen leuk weblogje zoals collega Gosse (zit in Kaboel!) wat foto's en een verhaaltje met je belevingen, zouden veel mensen hier leuk vinden!quote:Op zaterdag 10 april 2004 10:19 schreef HAL9000S het volgende:
nee, welfare uitjes zitten er (helaas) niet in, toch wat te gevaarlijk op het moment en zowiezo hier in Irak niet aan de orde..
quote:Op zaterdag 10 april 2004 14:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
http://www.gosseinkabul.tk/
quote:Helaas is het door onvoorziene omstandigheden voor Gosse niet meer mogelijk zijn gedachten en belevenissen met ons te delen via deze weblog.
Wij vragen begrip voor deze situatie.
reacties kunt u kwijt aan Gosse rechtstreeks via zijn emailadres.
Familie en vrienden van Gosse (TOPPER !)
ja pas maar wel op wat je doet idd, ik begreep dat die jongen nu een probleem heeft door bepaalde uitspraken, maar ook bepaalde foto's!quote:Op zondag 11 april 2004 01:54 schreef HAL9000S het volgende:
ja, heb ik al over na lopen denken maar ik kan toch geen operationele info vertellen dus spui ik liever hier en daar wat, zal binnenkort wel wat foto's online gooien.
ik hoorde dat die jongen zelfs op non acief is gesteld nu. Ook op basis van al zn msn logs (en dus de uitspraken over zijn superieuren en de locale bevolking) .... Ik heb zn weblog gelezen en ik begrijp dat sommige dingen eraf moesten, maar aan de andere kant vind ik dat wel ver gaan hem op non actoef te stellen. Dan moeten ze die fasciliteiten maar niet beschikbaar stellen, of beter briefen. (wat niet is gebeurd wat ik van inside heb)quote:Op zondag 11 april 2004 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
Vooral namen, foto's etc. zijn echt uit den boze en aangezien de mariniers ook al gevoelige info op het net gegooid hebben in het nabije verleden zijn ze redelijk spichtig nu.
avonddienst dus?? ik bedoelde eigenlijk, werk je in 2 shifts van 12 uur, of 3 van 8?? 4 weken alweer schiet op dus!! Zit je er 6 maanden in totaal of is het een verkorte 3 maands periode? (dacht ik gelezen te hebben ikn Irak) hebben jullie trouwens tv? zeker alleen die duitse zenders te ontvangen met de schotel! krijgen jullie zeker videobanden opgestuurd van een maand oud oid..quote:Op zondag 11 april 2004 20:23 schreef HAL9000S het volgende:
mmm, ik vind toch dat je wel uit mag gaan van het algemene inzicht met betrekking tot gevoelige informatie van de militair zelf. Je kunt donders goed inschatten wat wel of niet kan naar mijn mening en als je dat niet kunt zet dan niks op internet. Maar idd, op non actief zetten vind ik ook een beetje overdreven, geef hem dan een waarschuwing of rapport CC rekening houdend met het feit dat er niet echt concrete richtlijnen zijn vastgesteld over internetgebruik.
Heb weer nachtdienst idd zit hier tot 12 uur 's nachts (10 uur Nederlandse tijd), heb de eerste 4 weken er alweer bijna opzitten
Hoezo niet verstandig?quote:Op zaterdag 10 april 2004 09:20 schreef Liejannuh het volgende:
Maar het land heeft natuerlijk een ontzettend rijke geschiedenis en ook als is het nu niet echt verstandig om naar Irak te gaan, het blijft een fascinerende bestemming.
No offence maar is 't niet ontzettend dom om daar nu heen te gaan?quote:Op maandag 12 april 2004 03:46 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Hoezo niet verstandig?
De ware avonturier gaat daar juist nu heen dunkt me.
als je het topic bekijkt, zie je dat het dateert uit 2001, ruim voordat er enige dreiging was in Irak en je als toerist diverse (ook georganiseerde) reizen naar Irak kon boeken... Korte tijd later werd het moeilijker en ook mede fokker k_man heeft nog een zo'n reis geboekt , maar die werd toen geannuleerd, omdat de dreiging opliep.quote:Op maandag 12 april 2004 08:58 schreef Ventje83 het volgende:
[..]
No offence maar is 't niet ontzettend dom om daar nu heen te gaan?![]()
Als je die verhalen over die gijzelaars hoort etc, sorry hoor, maar ik denk niet dat westerse toeristen die niks gewend zijn daar 'leuke of spannende avontuurtjes' gaan beleven..![]()
Er zijn veel thrillseekers (of hoe je dat ook schrijft) hoor.quote:Op maandag 12 april 2004 08:58 schreef Ventje83 het volgende:
No offence maar is 't niet ontzettend dom om daar nu heen te gaan?![]()
Als je die verhalen over die gijzelaars hoort etc, sorry hoor, maar ik denk niet dat westerse toeristen die niks gewend zijn daar 'leuke of spannende avontuurtjes' gaan beleven..![]()
True, maar ik vroeg me af of er wellicht mensen zijn die een vakantie naar Irak overwegen.quote:Op maandag 12 april 2004 10:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je het topic bekijkt, zie je dat het dateert uit 2001, ruim voordat er enige dreiging was in Irak en je als toerist diverse (ook georganiseerde) reizen naar Irak kon boeken... Korte tijd later werd het moeilijker
Vind ik ook, hopelijk post hij wat vaker zolang dat geen risico's voor hem inhoudt.quote:HAL9000s zit er voor z'n werk, dus is het best interessant dat ie hier nu af e toe wat post!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |