abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2001 @ 21:25:10 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2026418
Het schijnt weer mogelijk te zijn daar heen te gaan als tourist, lijk me een zeer interessant land om eens te gaan kijken.

Volgens elmar reizen: "Is het u toch gelukt om het land binnen te komen en vergeet u wat er zich tijdens de Golfoorlogen heeft afgespeeld, dan kunt u een prachtige en onvergetelijke vakantie hebben. Irak heeft veel verschillende landschappen. In de droge gebieden van Irak zult u veel bijzondere rendieren ontdekken. Ook zijn er nog diverse musea en oude plaatsjes die een bezoekje verdienen."

Helaas hebben die Amerikanen ongetwijfeld een heleboel moois kapot gemaakt , vooral in Baghdad vrees ik.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 28 oktober 2001 @ 21:27:31 #2
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_2026447
Het lijkt me ook een heel interessant land, maar ik zou er nu niet heen gaan. Er zouden weleens bommen op kunnen vallen...
pi_2026533
Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig geworden.
Ook naar de andere landen in de regio, een tijdje terug zag ik een docu over Iran, een erg "vrij" Iran.
Ok was wel de rijke/intellectuele boven klasse maar toch.
Ben alleen een beetje huiverig voor de arme ongeletterde Achmed op straat.

Aan de andere kant ik heb een gave om me overal uit te kletsen en ben niet snel bang.
Toch doen?
Aernout is daar toch geweest? Lang geleden?

I fucked up mijn ondertitel
pi_2034449
Oud nieuws.

Koning Aap en Rosetta organiseren al langer reizen naar Irak. Lijkt mij erg interessant (ik heb sowieso wel iets met ietwat bizarre samenlevingen), ik heb het hier al wel eens genoemd.

Voorlopig kleven er voor mij nog teveel nadelen aan om ook daadwerkelijk een reis naar Irak te gaan maken. Je kunt er bijvoorbeeld niet naartoe vliegen (vliegembargo), dus je moet een lange, saaie busrit maken vanuit Jordanië. Vervolgens moet je bij de grens een sloot geld betalen als toeristenbelasting en moet je verplicht een aidstest ondergaan (waarvoor je ook betaalt). Bovendien geldt volgens mij nog steeds een negatief reisadvies, zodat het vrijwel onmogelijk zal zijn een reisverzekering af te sluiten (je zult daar maar een ongeluk krijgen...) en je geen diplomatieke bijstand zult krijgen.

En... last, but not least... het land wordt nog steeds regelmatig gebombardeerd.

Al met al net iets teveel van het goede...

edit; Aernout is in Iran geweest, klein verschil...

pi_2050547
Irak lijkt me een redelijk 'gemiddeld' Arabisch land, een beetje te vergelijken met Palestina, Syrie of Jordanie. Het is ook niet streng Islamitisch ofzo en er wonen een beetje dezelfde soort mensen (veel mensen daar hebben ook familie in de buurlanden).

Evengoed wil ik er best eens naartoe, maar uiteraard in ongeorganiseerd verband. Het verkrijgen van een visum is dan (nog?) een probleem.

Die 'saaie' reis door de woestijn kan weleens meevallen. Ik heb een eind gereisd door de Syrische woestijn en daar nemen ze het leger nog erg serieus. Best cool om die tanks door de woestijn te zijn scheuren (spierballen laten zien richting Israel). Ook is die woestijn op sommige plaatsen erg mooi en met heel typische bijenkorf vormige huizen.

pi_4268597
Ik begin er serieus over te denken er dit najaar naar toe te gaan.

Het staat inmiddels al weer meerdere jaren als bestemming in de brochures van Koning Aap en Rosetta, dus kennelijk is het toch goed mogelijk er te reizen.

pi_4272781
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 18:54 schreef k_man het volgende:

Het staat inmiddels al weer meerdere jaren als bestemming in de brochures van Koning Aap en Rosetta, dus kennelijk is het toch goed mogelijk er te reizen.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16580
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17371
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17502
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=18109

Het zijn maar een paar voorbeelden

pi_4289916
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 23:15 schreef Mischa het volgende:

[..]

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16580
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17371
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17502
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=18109

Het zijn maar een paar voorbeelden

What else is new?

Voorlopig gebeurt er daar helemaal niks.

donderdag 23 mei 2002 @ 16:32:20 #9
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_4295829
Een goeie vriendin van me komt daar vandaag en ze gaan er nu elk jaar terug naar vakantie.. Haar ouders zijn gevlucht maar aangezien het daar nu rustig is willen ze weer daar gaan wonen
pi_5390460
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 18:54 schreef k_man het volgende:

*Geboekt heeft*
pi_5390478
Begrijp nog steeds niet waarom mensen dat zo trekt, kan iemand me dat uitleggen?

Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die naar N-Korea gaan of Birma, niet echt de meest gangbare bestemmingen...

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  donderdag 15 augustus 2002 @ 13:50:14 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_5390497
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 13:48 schreef David Letterman het volgende:
niet echt de meest gangbare bestemmingen...
Waarschijnlijk daarom.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_5390508
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 13:46 schreef k_man het volgende:

[..]

*Geboekt heeft*

Het lijkt me echt heel leuk, maar ik vind het ZO duur!
Sowieso alle reizen op sites als koningaap, echt mega mega kewl enzo, maar sommige reizen kosten een dikke 2.500 euro! Daar kan ik een leuke auto voor kopen!

Hoe doe je dat? Spaar je mega-lang, verdien je gewoon lekker, of hoe?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_5390515
quote:

niet echt de meest gangbare bestemmingen

Nou, Einstein, you figure it out. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_5390522
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 13:51 schreef Jarno het volgende:
Hoe doe je dat? Spaar je mega-lang, verdien je gewoon lekker, of hoe?
Goed salaris, weinig vaste lasten en verder geen exorbitante levenstijl.
pi_5390533
quote:
Begrijp nog steeds niet waarom mensen dat zo trekt, kan iemand me dat uitleggen?

Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die naar N-Korea gaan of Birma, niet echt de meest gangbare bestemmingen...

Ja, kben ook in Noord Korea geweest. Is een heel bijzondere ervaring.
pi_5390537
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 13:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Goed salaris, weinig vaste lasten en verder geen exorbitante levenstijl.

Okay. kWas gewoon nieuwsgierig . Ik zie mezelf nog niet zoveel neertellen voor een reis, alhoewel iets als Transsiberie-China me wel enorm gaaf lijkt. Maar dat zou dan iets zijn waar ik een paar jaar voor spaar ofzo.
pi_5390544
Mag je daar (Irak) een beetje foto's maken trouwens? Ofnie?
pi_5390547
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 13:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Okay. kWas gewoon nieuwsgierig . Ik zie mezelf nog niet zoveel neertellen voor een reis, alhoewel iets als Transsiberie-China me wel enorm gaaf lijkt. Maar dat zou dan iets zijn waar ik een paar jaar voor spaar ofzo.

Vergeleken met de vorige twee grote reizen (Noord Korea/Beijing en Japan) is deze reis eigenlijk heel betaalbaar.
pi_5390552
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 13:54 schreef Jarno het volgende:
Mag je daar (Irak) een beetje foto's maken trouwens? Ofnie?
Ik heb begrepen van wel, zo lang het maar niet van overheidsgebouwen of militaire zaken is.
  zondag 18 januari 2004 @ 13:58:10 #21
11502 nipeng
The last ride is free
pi_16365215
Het lijkt me op zich wel interessant maar ik weet niet hoe verstandig het op dit moment zou zijn met al die groeperingen die hun agressie op westerlingen willen afreageren.
pi_18315218
*schop*
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_18316425
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 03:27 schreef Cosma-Shiva het volgende:
*schop*
en vanwaar deze schop?
  zaterdag 10 april 2004 @ 09:13:36 #24
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18316459
Ik zit er nu, en ik kan iedereen een vakantie aanraden naar dit fantastische land
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_18316495
Jij bent er vast voor je werk.
Maar het land heeft natuerlijk een ontzettend rijke geschiedenis en ook als is het nu niet echt verstandig om naar Irak te gaan, het blijft een fascinerende bestemming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')