Juist niet, hij bestuurd deze auto met zijn grote teen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:30 schreef Klonk het volgende:
dat ding lijkt permanent iets anders te willen doen dan de bestuurder.....
De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin ..quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:52 schreef Virus.NL het volgende:
Leuk filmpje van die PorscheMaar zo bijzonder is dat toch niet?
Gewoon een wagen met te veel vermogen en te weinig grip
Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen).quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:02 schreef FunnyName het volgende:
[..]
De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin ..
Iedere auto met veel trekkracht(vermogen) en 2wd kun je zo profoceren, dat zegt niets over grip. Ik denk trouwns wel dat de banden aan hun eind zijn..
Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen).
Die RUF CTR is nog gewoon een hardcore killer.
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me welquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:27 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig.
Toch blijft het een feit dat één van de voordelen de extra tractie die het opleverd. Vandaar dat al snel de term langzaam de bocht in (vanwege lastwissel) en hard de bocht uit (vanwege veel tractie) is ontstaan. Je kan dit ook terug zien aan sprinttijden en de pk/kg-verhouding, vaak is de 911 ondanks een slechtere pk/kg-verhouding toch sneller, simpel omdat deze meer tractie heeft..![]()
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:37 schreef Chokeme het volgende:
[..]
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
Een 911 gaat niet traag een bocht door..quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef pAin het volgende:
[..]
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.
Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur.
quote:
Deze quote wekte bij mij de suggestie dat hij een auto die hard rechtdoor gaat leuker is dan een auto die hard een bocht door kanquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:37 schreef Chokeme het volgende:
[..]
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenisquote:Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef pAin het volgende:
[..]
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.
Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur.
Dat filmpje is precies versnelt ? Hoe die kerel zen hoofd draait, zit die aan de speed ofzow ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
Word gedaan als er reden toe is... Als er een man of wat onderuit gaan over een oliespoor komt er wel degelijk polizei bij of als de rijder zelf constateerd dat er olie lag.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Nou het gaat me niet zo zeer om de baansluitingen enz. Maar gewoon, wordt er onderzocht waardoor een ongeluk is ontstaan? (Ook bij eenzijdige ongelukken?) Of wordt praktisch alles gewoon als "raceongeluk" beschouwd?
De belevenis is idd belangrijk, maar naar gelang van tijd wil je toch die rondjes sneller gaan rijden. Gelijke tijden rijden = achteruit gang imhoquote:Op woensdag 7 september 2005 18:39 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenisMaar inderdaad, lijkt me enerzijds supervet om er eens uit mn dak te gaan maar als ik dan weer zie dat er ook van dit soort lui rijden...
Wat ik me dan ook afvraag; zullen die prof coureurs ken dan niet eng vinden om bij een paar van zulke onervaren luitjes op de baan te rijden ? Zou voor hun net zo eng moeten zijn toch.
Audi a4 avant tdi 115pk chipped @ 135pk, met sportonderstel.quote:
Achja... ze zijn ook niet happig op videobeelden terwijl ik die wel kan waarderen. Voor de rest waren het wel dikke foto'squote:Op vrijdag 9 september 2005 20:40 schreef Draz het volgende:
En juist die foto's van ongelukken/beschadigde foto's is de Nurburgring GmbH niet zo happig op...
Maar goed, wat doen ze eraan he, als mensen het online gooien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |