abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30313700
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:30 schreef Klonk het volgende:
dat ding lijkt permanent iets anders te willen doen dan de bestuurder.....
Juist niet, hij bestuurd deze auto met zijn grote teen.
T-shirtje en spijkerbroekje, geen helm, omdat hij volledig de sitautie onder controle heeft.

Echt hard gaat het trouwens niet, dat driften kost veel tijd en snelheid.
pi_30313779
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:52 schreef Virus.NL het volgende:
Leuk filmpje van die Porsche Maar zo bijzonder is dat toch niet?
Gewoon een wagen met te veel vermogen en te weinig grip
De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin ..
Iedere auto met veel trekkracht(vermogen) en 2wd kun je zo profoceren, dat zegt niets over grip. Ik denk trouwns wel dat de banden aan hun eind zijn..
pi_30322768
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 11:02 schreef FunnyName het volgende:

[..]

De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin ..
Iedere auto met veel trekkracht(vermogen) en 2wd kun je zo profoceren, dat zegt niets over grip. Ik denk trouwns wel dat de banden aan hun eind zijn..
Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen).

Die RUF CTR is nog gewoon een hardcore killer.
Calm down, please!
pi_30322892
Wat ik mij trouwens bedacht; hiervoor stond zo'n quote over een man die was overleden na een crash veroorzaakt door olie van een voorganger. Maar aangezien de NS toch een stuk autobahn is, worden ongelukken nog wel onderzocht? Ik bedoel als hier op de snelweg een ongeluk plaats vindt, worden er foto's gemaakt, bandensporen onderzocht, getuigen verhoord. Lijkt me dat dat in Deutschland ook het geval is, dus hoe doen ze dat op de NS? Kan me niet voorstellen dat ze die baan steeds enkele uren dichtgooien?
pi_30323899
Stresi (StreckenSicherung) komt, en al naar gelang aard van ongeluk erna Polizie, en ja levert een baansluiting op. Afsleepdiensten zijn er aan 3 kanten, en kunnen op meerdere plekken de baan op en af.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_30324055
Verder heb je ringmarshalls naast de baan, en op de baan (vaak op de motor) die situatie in eerste instantie direct veilig moeten stellen na een ongeval. We telden afgelopen zondag sowieso 14 ongelukken, ze leveren niet allemaal meteen een baansluiting op, maar bv zondag ging die toch ook een keer of 5 dicht. Bij ongelukken met olielekkage etc gebeurt het ook dat eerst de auto's mogen, en pas na half uur de motoren pas weer.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_30324628
Nou het gaat me niet zo zeer om de baansluitingen enz. Maar gewoon, wordt er onderzocht waardoor een ongeluk is ontstaan? (Ook bij eenzijdige ongelukken?) Of wordt praktisch alles gewoon als "raceongeluk" beschouwd?
pi_30324791
Ligt aan aard, gewoon eenzijdig zonder letsel wordt meestal niet onderzocht, behalve als jij daarop staat en Polizei wilt laten komen. Wat je wel op een boete bv kan komen te staan. Ligt dus aan aard e.d.

Ongeval met letsel of nalatigheid etc, gaat baan dicht en kun je politie onderzoek krijgen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_30326145
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen).

Die RUF CTR is nog gewoon een hardcore killer.
Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig.

Toch blijft het een feit dat één van de voordelen de extra tractie die het opleverd. Vandaar dat al snel de term langzaam de bocht in (vanwege lastwissel) en hard de bocht uit (vanwege veel tractie) is ontstaan. Je kan dit ook terug zien aan sprinttijden en de pk/kg-verhouding, vaak is de 911 ondanks een slechtere pk/kg-verhouding toch sneller, simpel omdat deze meer tractie heeft..
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:37:34 #160
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_30327876
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:27 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig.

Toch blijft het een feit dat één van de voordelen de extra tractie die het opleverd. Vandaar dat al snel de term langzaam de bocht in (vanwege lastwissel) en hard de bocht uit (vanwege veel tractie) is ontstaan. Je kan dit ook terug zien aan sprinttijden en de pk/kg-verhouding, vaak is de 911 ondanks een slechtere pk/kg-verhouding toch sneller, simpel omdat deze meer tractie heeft..
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
It's okay to be white
pi_30330690
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:37 schreef Chokeme het volgende:

[..]

En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.

Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur .
pi_30344038
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef pAin het volgende:

[..]

Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.

Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur .
Een 911 gaat niet traag een bocht door..
Deze gaat er relatief traag in, maar kan door het overschot aan tractie eerder op het gas, waardoor deze harder de bocht uitkomt.

Als de 911 traag door een bocht zou gaan, zouden alle 911's op het circuit (GT3, GT2, RS, RsR, 934, 935) nooit zoveel gewonnen hebben

[ Bericht 2% gewijzigd door FunnyName op 08-09-2005 08:37:44 ]
pi_30355603
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:28 schreef FunnyName het volgende:

[..]
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:37 schreef Chokeme het volgende:

[..]

En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
Deze quote wekte bij mij de suggestie dat hij een auto die hard rechtdoor gaat leuker is dan een auto die hard een bocht door kan .
  woensdag 7 september 2005 @ 18:39:23 #164
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_30361185
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef pAin het volgende:

[..]

Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.

Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur .
Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenis Maar inderdaad, lijkt me enerzijds supervet om er eens uit mn dak te gaan maar als ik dan weer zie dat er ook van dit soort lui rijden...

Wat ik me dan ook afvraag; zullen die prof coureurs ken dan niet eng vinden om bij een paar van zulke onervaren luitjes op de baan te rijden ? Zou voor hun net zo eng moeten zijn toch.
It's okay to be white
pi_30367369
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.

http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
Dat filmpje is precies versnelt ? Hoe die kerel zen hoofd draait, zit die aan de speed ofzow ?
  woensdag 7 september 2005 @ 23:07:29 #166
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30372179
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Nou het gaat me niet zo zeer om de baansluitingen enz. Maar gewoon, wordt er onderzocht waardoor een ongeluk is ontstaan? (Ook bij eenzijdige ongelukken?) Of wordt praktisch alles gewoon als "raceongeluk" beschouwd?
Word gedaan als er reden toe is... Als er een man of wat onderuit gaan over een oliespoor komt er wel degelijk polizei bij of als de rijder zelf constateerd dat er olie lag.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30384028
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:39 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenis Maar inderdaad, lijkt me enerzijds supervet om er eens uit mn dak te gaan maar als ik dan weer zie dat er ook van dit soort lui rijden...

Wat ik me dan ook afvraag; zullen die prof coureurs ken dan niet eng vinden om bij een paar van zulke onervaren luitjes op de baan te rijden ? Zou voor hun net zo eng moeten zijn toch.
De belevenis is idd belangrijk, maar naar gelang van tijd wil je toch die rondjes sneller gaan rijden. Gelijke tijden rijden = achteruit gang imho .

De ervaren rijders zullen natuurlijk wel wat schroom hebben voor de onervaren mensen, maar die hebben zoveel inzicht in de baan en zoveel ervaring daarmee dat ze daar echt wel mee om weten te gaan. Daarbij zijn er bepaalde regels op de baan en als je je daar met zn allen aan houd, is er toch geen probleem?
  donderdag 8 september 2005 @ 20:54:42 #168
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_30398763
Gisteren 6 rondjes + een passagiersronde gedaan, was erg leuk!
Door de scuderia hanseat cursus die deze week is, was er weer veel leuks op de baan

Gumpert voor een rondje nordschleife:




Gumpert na een rondje nordschleife:





Mercedes SLR:



Porsche carrera gt:



Rondje meerijden met een echte ringmobiel: (zie ook www.ringworld.nl)



Testautos:





Deze trailer reed achter ons de baan af:



Maandag ga ik weer, heb er nu al zin in!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_30412426
Leuk !

Waar reed je zelf in ?
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:37:09 #170
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_30426144
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:36 schreef PNG het volgende:
Leuk !

Waar reed je zelf in ?
Audi a4 avant tdi 115pk chipped @ 135pk, met sportonderstel.



Vorige maand ben ik met mijn andere auto op de schleife geweest:

Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:54:57 #171
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30426641
Hoe klonk die Gumpert ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:55:38 #172
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30426667
Hm niet druk op de parking. Stond de kraam met bradwurst er nog wel?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30430246
Die stond er afgelopen zondag ook niet. Bij Brunchen die friettent daar zijn de frieten geel en half gebakken, maar bij de Erlebniswelt zit wel een lekker tentje met bratwurst, naast het kartcentrum, en die bij de tankstelle is de helft van de tijd door zijn voorraad heen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:40:37 #174
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_30433364
En juist die foto's van ongelukken/beschadigde foto's is de Nurburgring GmbH niet zo happig op...

Maar goed, wat doen ze eraan he, als mensen het online gooien
Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
  vrijdag 9 september 2005 @ 22:57:26 #175
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_30438529
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:40 schreef Draz het volgende:
En juist die foto's van ongelukken/beschadigde foto's is de Nurburgring GmbH niet zo happig op...

Maar goed, wat doen ze eraan he, als mensen het online gooien
Achja... ze zijn ook niet happig op videobeelden terwijl ik die wel kan waarderen. Voor de rest waren het wel dikke foto's
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')