Ik begrijp het volkomen... een Fok-server is ook maar een server. Nu graag ontopicquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:34 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
geen vreemd beleid iig!
2 slowchats zijn meer dan genoeg voor PTA, staan we deze slowchat toe is het hek van de dam en krijgen we tig slowchats erbij! En dat is niet de bedoeling!
slowchat is een ook plek om slap te lullen waar je ook verder compleet offtopic kunt gaan.....een wat luchtiger topic waar het vaak vaker offtopic dan ontopic gaat!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat is verschil tussen een SC en een normaal topic dan? Voor een subforum.
Coolquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:36 schreef Klonk het volgende:
Nog een leuke pagina, een rondje met de ringtaxi met de ringbabe Sabine
quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:04 schreef Five_Aces het volgende:
Tsja een moslim gaat naar mekka, wij gaan naar de ring![]()
Klopt gedeeltelijk.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef errorken het volgende:
Ik zit al een tijdje met vragen omtrent de ring, waarschijnlijk kunnen jullie mijn laatste twijfels wegnemenAls ik het dus goed begrijp dan is de ring dus:
- Een écht circuit (zoals op de fotos gepost door five_aces) dus met curbs, grind bakken etc.
- Toegankelijk voor het gewone verkeer. Dus je kan mensen op vakantie tegenkomen die de ring gebruiken op weg naar hun vakantie bestemming.
- Er zijn geen snelheids beperkingen of dergelijke verkeers borden en je kan dus niet geflitst worden.
quote:Marking the end of the R34 GT-R, is the 2002 Skyline Nur. The name stands for Nürburging, which hints at the car's racing pedigree.
Its the enigne sets the Nur apart from any other Skyline. It is based on the N1 racing unit which has a specifically prepared block, pistons and connecting rods. Unrestricted, the N1 engine will push 450 BHP. With a little tuning, the engine could far exceed that. To meet legal regulations, Nissan has restricted and rated the car to 280 BHP.
1000 of these specially prepared skylines will be offered, all of which have been pre-purchased. Good to see the last of the mighty R34's go out in style.
en nog een kleine toevoeging, er word nog wel degelijk geraced op de lange ring (nordschleife) o.a. een 24 uurs race voor toerwagens, deze race is tevens ook een van de leukste evenementen op de ring en een bezoekje meer dan waard.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef errorken het volgende:
Ik zit al een tijdje met vragen omtrent de ring, waarschijnlijk kunnen jullie mijn laatste twijfels wegnemenAls ik het dus goed begrijp dan is de ring dus:
- Een écht circuit (zoals op de fotos gepost door five_aces) dus met curbs, grind bakken etc.
Ja
- Toegankelijk voor het gewone verkeer. Dus je kan mensen op vakantie tegenkomen die de ring gebruiken op weg naar hun vakantie bestemming.Nee, het is een rondje, dus veel zul je er niet aan hebben om over de ring te rijden, mensen die de ring op gaan, doen dit puur voor de snelheidskick
- Er zijn geen snelheids beperkingen of dergelijke verkeers borden en je kan dus niet geflitst worden. klopt
-Officieel niet omdat het dus voor de wet een openbare weg is. Maar in de praktijk dus wel. Moet er wel bij zeggen dat de grindbakken niets voorstellen op de meeste plaatsen..... als je van de baan afraakt raak je 9 vd 10 keer de vangrail... het is echt maar een paar meter gras.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef errorken het volgende:
- Een écht circuit (zoals op de fotos gepost door five_aces) dus met curbs, grind bakken etc.
- Toegankelijk voor het gewone verkeer. Dus je kan mensen op vakantie tegenkomen die de ring gebruiken op weg naar hun vakantie bestemming.
- Er zijn geen snelheids beperkingen of dergelijke verkeers borden en je kan dus niet geflitst worden.
Er word anders steeds meer gecontroleerd op geluid. Vroeger zag je zo nooit... nu zie ik ze elke keer met die klote meters van ze staan. Vooral motoren moeten er aan geloven dit jaarquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:22 schreef Rietvaerder het volgende:
-Klopt. Er word echter wel gecontroleerd op geluid, je mag niet meer dan 95dB produceren, al word het nogal vaak door de vingers gezien.
En wij blazen alleen motoren op zullen we maar zeggenquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:04 schreef Five_Aces het volgende:
Tsja een moslim gaat naar mekka, wij gaan naar de ring![]()
Ik ben van plan naar beide te gaan, is dat ook goedquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:04 schreef Five_Aces het volgende:
Tsja een moslim gaat naar mekka, wij gaan naar de ring![]()
Zolang je met de auto gaatquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:11 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik ben van plan naar beide te gaan, is dat ook goed
Doe 't liever op de motorquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:12 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Zolang je met de auto gaat
Nog meer niet te missen tips en eigenlijk alles wat je wilt weten (meer info over Nordschleiffe is er niet online)quote:First, don't contemplate a trip there unless you're happy with the risks. This is a dangerous road, and serious accidents are an everyday occurence. The Ring is especially dangerous for bikers, and I strongly recommend that bikers drive the Ring in a car first. See my warning page for more details of the risks.
One of the frequent accidents -
this one happened 15 feet in front of me ...
Make sure you have personal accident insurance. In particular, two-wheelers should ensure that their personal accident cover doesn't exclude motorcycling (many policies exclude motorcycles over 125cc).
Check that your vehicle insurance offers fully-comprehensive cover on mainland Europe: some policies revert to bare minimum legal cover when outside the UK. Note in particular that cover for driving/riding other peoples' vehicles is normally valid only in the UK, so you will probably not be insured for taking someone else's car or bike out for a lap. If you want to do this, you will usually have to add the other vehicle to your policy as a 'temporary additional vehicle'. It is probably better to state that you want this in order to share the driving rather than because you want to thrash your mate's wheels around a track ...
Arrange cover for European vehicle recovery, either through your normal annual policy or via a separate policy, but note that AA 5 Star is not suitable as it specifically excludes the Ring. If you don't, and you have a crash or breakdown while out there, you will be facing a very large bill indeed for bringing it back to the UK.
Think about your own ability to deal with an accident: first-aid training is highly recommended.
Be sure your vehicle is road-legal. There is also a noise-limit of 95dB(A), so don't go there with a noisy can unless you have a quiet one with you and know how to reset the car/bike for the legal can. If you can't avoid exceeding the noise-limit, then make sure you bimble through the barriers and keep your revs low until you are past the bridge - many people get noise-tested because they rev their engine in the car-park or go haring off from the start.
They do noise-test vehicles and refuse admission if you fail
quote:It has very occasionally been known for the sun to disappear at the Ring and a drop or two of rain to appear. Or fog. Or snow. Or hail. Or all four at the same time.
One rainy day in May, I managed to grab a ride in the Ringtaxi with Sabine and asked her to talk us through the wet line. These notes were made the next morning, so should be viewed as tentative until I eventually remember to check them with her.
Hocheichen: Go all the way around the outside of the bend. The are two different strips of tarmac in this bend, and the outer one has more grip. The classic wet crash here is to take the normal line, lose the back on the slippy inner band of tarmac, have the back grip again when it reaches the outer tarmac, pendulum round into the left-hander and then either hit the armco on the outside, or the inside, or outside then inside. The latter approach seems quite popular.
Aremburg: All the way around the outside
Adenaur-Forst: This has new tarmac from midway into the first right-hander. The wet line is thus to take advantage of this. After the left-hand exit from Fuchsrohre, stay to the left as usual for the first right-hander, but instead of taking the normal turn-in, continue in a straight line until you are on the new tarmac and then turn-in hard. Despite the much tighter turn-in, the grip on the new tarmac is so much better, it's a safer line.
Bergwerk: All the way around the outside
Mutkurve: Later and slower turn-in to give more margin for error in case of a slide
Brunnchen 1: Towards the outside to avoid the bump and for better grip
Brunnchen 2: Towards the outside to give a gentler angle onto the slippy tarmac on the outside
Pflanzgarten 1: All the way around the outside on entry, then coming in somewhat to avoid the crud at the edge of the track
Pflantzgarten 2: Stay to the right before the jump to avoid the usual struggle to get back to the left, then work your way back to the left on the way down the hill
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |