abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32612444
Na nog wat meer onderzoek is dat 'TUV' gedoe niet nodig. Het is een open spelletje en Phil Benett zegt: 'For sure the Radical is pushing the credibility of what is a production car - but to be fair to them they have produced 25 cars and they are road legal in the UK - and therefore capable of being diven on the road in Germany.

What is a surprise is that Ruf, Gembella and Tech-art tuned Porsche 996's are never questioned and yet the Radical was. "
en nog een keer Phil "Just to clear up some questions - the "Production" car lap record thing is for cars being capable of registered for the road and being commercially available to the public. The car then must run with normal pump fuel and on road legal "E" marked tyres."

Nou dat lijkt me wel 'straight from the horse mouth'
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zondag 27 november 2005 @ 13:32:07 #252
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_32616050
Eerst even beter in verdiepen dus. Ze rijden er ook met M3 GTR enzo rond maar die ronden tellen ook niet mee . Het moet aan speciale eisen voldoen zoals je ziet
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_32616346
quote:
Op zondag 27 november 2005 07:05 schreef multatuli het volgende:
"One the world’s most prestigious production car records was obliterated yesterday (28/9/05) by Michael Vergers in Radical’s extraordinary SR8. In road legal trim and riding on Dunlop Direnza tyres he lapped the infamous 13-mile Nordschleife circuit in just 6 minutes 55 seconds, knocking a massive 20 seconds off the previous best!"

Is dat plots niet meer geldig???
Michael Vergers is trouwens een Nederlander
(heeft afgelopen jaren Ascar gereden en ook een race in de echte Nascar)
pi_32620798
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:32 schreef jackson het volgende:
Eerst even beter in verdiepen dus. Ze rijden er ook met M3 GTR enzo rond maar die ronden tellen ook niet mee . Het moet aan speciale eisen voldoen zoals je ziet
Ik verdiep me er al tiden in, maar de 'tuv' regel was een nieuwe. Ik vind die ook flauwekul; alles dat op kenteken staat en met legale banden en benzine rijdt is 'streetlegal'. Dus voor mij staat het record van de Radical.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zondag 27 november 2005 @ 16:29:58 #255
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_32620913
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:25 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ik verdiep me er al tiden in, maar de 'tuv' regel was een nieuwe. Ik vind die ook flauwekul; alles dat op kenteken staat en met legale banden en benzine rijdt is 'streetlegal'. Dus voor mij staat het record van de Radical.
Ik kom er al jaren . Ik dacht dat die regel er altijd al was
Ach... ik weet er ook niet alles van

[ Bericht 2% gewijzigd door jackson op 27-11-2005 16:39:03 ]
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_32628897
Ach Phil Benett (7.19 he) verzet zich tegen die nieuwe 'regel' en ziet het als een poging van Horst von Saurma (sport auto), om het record weer terug naar de opgevoerde getunede porsche's te krijgen.
Zelf vind ik Ruf's en Gemballa's ook geen standaard auto's, dus 'streetlegal' vind ik genoeg. Desnoods nog een categorie eronder waarbij er minstens 100 gebouwd moeten zijn en waar nog wel twee stoelen, leer en een stereo inzit. Ben je gelijk van de gehomologeerde porsche's / Le mans gevallen af.
Dan kies ik voor 7:34 met de koenigsegg als snelste productieauto.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32919160
Alsof je standaard zo'n taartschep op je Donkervoort krijgt, die record-bak was ook niet gelijk aan de Donkervoorts die 'op straat' rondrijden.
IMO: Record van productieauto moet dan ook gewoon door een productieauto neergezet zijn, zonder mods oid
mijnspatiebalkiskaduuk
pi_33086184
Dit topic moet weer eens omhoog, het is tenslotte de mooiste baan van Europa.

Gaat er nog iemand heen toevallig? Ik wou eigenlijk zaterdag gaan kijken, maar gezien de slechte weersvoorspellingen rond de Groene Hel heb ik dat maar even uit m'n hoofd gezet. Even wachten op volgend jaar.

Wie speelt ook bijvoorbeeld computerspellen met de Nordschleife erin? Ik vooral GTR aangezien ik alleen een stuur heb voor m'n PC.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  woensdag 14 december 2005 @ 22:40:46 #259
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33086621
Wordt niks meer dit jaar qua weer... bovendien is de bimmer verre van af

Is leuk hoor, die december-openstelling, maar in de praktijk komt er niet veel van terecht heb ik het idee.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33086760
Wel grappig... zat net een 5th Gear aflevering op Discovery te kijken (bij de presentatie van Gran Turismo 4 ofzo) waarbij Tiff Needel GT4 test

Hij was zeer onder de indruk over het realisme van het spel. Maar nu het volgende:
De makers van het spel zeggen dat er NERGENS op de simulatie van de Nürburgring meer dan 15 mm verschil zit dan in de realiteit Mooi stukje erbij hoe ze metingen namen enzo.

Het is natuurlijk maar een claim maar zelfs Tiff was zeer onder de indruk van, onder andere, LaSarthe waar hij zelf ook LeMans heeft gereden.
Calm down, please!
  woensdag 14 december 2005 @ 22:46:48 #261
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33086901
Oooh, ik was daar zo van onder de indruk
toen we naar de F1 op de Nring gingen kwamen we dus langs de Nordschleife en dan zie je al die teksten op de weg staan. 1 bonk historie!!

heb er zelf nog nooit gereden helaas, maar misschien komt het er nog es van
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  woensdag 14 december 2005 @ 23:30:48 #262
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33088546
quote:
Op woensdag 14 december 2005 22:43 schreef Googolplexian het volgende:
Wel grappig... zat net een 5th Gear aflevering op Discovery te kijken (bij de presentatie van Gran Turismo 4 ofzo) waarbij Tiff Needel GT4 test

Hij was zeer onder de indruk over het realisme van het spel. Maar nu het volgende:
De makers van het spel zeggen dat er NERGENS op de simulatie van de Nürburgring meer dan 15 mm verschil zit dan in de realiteit Mooi stukje erbij hoe ze metingen namen enzo.

Het is natuurlijk maar een claim maar zelfs Tiff was zeer onder de indruk van, onder andere, LaSarthe waar hij zelf ook LeMans heeft gereden.
Is naar mijn gevoel (en dat van andere ringers/gt4'ers) niet helemaal waar, karrussel klopt niet en afstand tussen bochten is (of lijkt) vaak langer.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33090120
quote:
Die 309 is rijd met een mi16 blok als ik het goed heb.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_33093082
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:30 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Is naar mijn gevoel (en dat van andere ringers/gt4'ers) niet helemaal waar, karrussel klopt niet en afstand tussen bochten is (of lijkt) vaak langer.
Ligt dat dan aan
- hoe het spel de auto's simuleert;
- dat de baan dus niet zo natuurgetrouw is;
- een gebrek aan gevoel (grip, G-krachten, etc);
- dat spannende dingen langer duren dan niet spannende dingen (brain-stuff)
- iets anders

?

ikzelf heb (nog) niet op de ring gereden maar in GT4 maak ik aardige tijden.
Volgend jaar wil ik graag gaan maar niet zonder enige voorbereiding. Ik weet nu (dankzij GT4) de bochten en kerbs uit m'n hoofd maar voorzichtigheid is bij de Nür wel een pré, geloof ik.

Alle meningen en adviezen zijn welkom. Dit topic verdient zeker wel een trapje (Wat zou PTA zijn zonder Nür)
Calm down, please!
  donderdag 15 december 2005 @ 03:57:08 #265
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33093802
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:14 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Die 309 is rijd met een mi16 blok als ik het goed heb.
Die 205 in elk geval wel, heb erin meegereden en ging lekker rap over de baan (160pk op ca 800kg). Zijn 911 heb ik ook in meegereden, hele leuke auto maar hij heeft hem niet als ringtool dus dat ging wat voorzichtiger.
Overigens kom ik op deze pagina ook nog even langs met m'n a4 (onderaan): http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-10-03.htm
quote:
Op donderdag 15 december 2005 02:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ligt dat dan aan
- hoe het spel de auto's simuleert;
- dat de baan dus niet zo natuurgetrouw is;
- een gebrek aan gevoel (grip, G-krachten, etc);
- dat spannende dingen langer duren dan niet spannende dingen (brain-stuff)
- iets anders

?

ikzelf heb (nog) niet op de ring gereden maar in GT4 maak ik aardige tijden.
Volgend jaar wil ik graag gaan maar niet zonder enige voorbereiding. Ik weet nu (dankzij GT4) de bochten en kerbs uit m'n hoofd maar voorzichtigheid is bij de Nür wel een pré, geloof ik.

Alle meningen en adviezen zijn welkom. Dit topic verdient zeker wel een trapje (Wat zou PTA zijn zonder Nür)
Bij een spel mis je sowiso de feeling van het autorijden, maar verder lijkt het bij mij gewoon niet overal hetzelfde te zijn, qua scherpte van bochten en afstand hiertussen. Of het aan mij ligt of aan het spel weet ik niet, maar ik hoor het van meer mensen.

Overigens heb ik de ring ook eerst "geleerd" met GT4, je hebt hier imo zeker iets aan doordat je de bochtenvolgorde weet wat anders best lang duurt. Als je echt gaat rijden moet je ze wel allemaal opnieuw leren nemen (is toch anders), maar doordat je de bochten "kent" en herkent onthoud je makkelijker/eerder hoe je ze moet nemen dan wanneer alles nieuw voor je is. Wat je in elk geval niet moet doen is denken dat je de baan kent omdat je het op gt4 kan spelen, want net die verschilletjes maken het dan heel verradelijk (sommige bochten zijn dan opeens listiger dan je denkt).

Ga ook geen rondetijden lopen vergelijken met het spelletje. Timen naait je alleen maar op om het steeds wat harder te pushen. Bovendien heb je ander verkeer op de baan waardoor je bijna nooit een perfecte lap kunt rijden, en je rustig de tijd moet nemen om hier mee om te gaan (dus snellere autos erlangs laten gaan en wachten met inhalen tot een veilig stuk). Tenslotte kun je de laps sowiso niet met het spel vergelijken omdat je in het echt geen volledige ronde kunt rijden (op- en afrit zit midden op het rechte stuk).

Ik geef eerlijk toe dat ik het ook niet kan laten om m'n laps te timen (als het rustig is, anders heeft het toch geen zin), en het is ook wel kicken om mensen te verbazen met de rondetijd die je met een tdi'tje kunt halen (stuk sneller dan JC in zijn diesel ) maar er zijn heel veel ringers die verstandigerwijs niet timen.

De bijnaam "groene hel" is er niet voor niets (zie ook http://www.nurburgring.org.uk/warning.html ), maar als je rijdt met respect voor de baan en de medeweggebruikers kun je er enorme lol beleven.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33094167
quote:
Op woensdag 14 december 2005 22:31 schreef r8ality het volgende:
Dit topic moet weer eens omhoog, het is tenslotte de mooiste baan van Europa.

Gaat er nog iemand heen toevallig?
Van het voorjaar weer... Touristfahrten waren maar tot 27/11 ?

Dus wat je daar gaat doet weet ik niet?
pi_33094417
quote:
Op donderdag 15 december 2005 03:57 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Die 205 in elk geval wel, heb erin meegereden en ging lekker rap over de baan (160pk op ca 800kg). Zijn 911 heb ik ook in meegereden, hele leuke auto maar hij heeft hem niet als ringtool dus dat ging wat voorzichtiger.
Overigens kom ik op deze pagina ook nog even langs met m'n a4 (onderaan): http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-10-03.htm
[..]
Mooi verslagen zijn dit altijd om te lezen.
Die Miami Blue 309 is toch van Rens? Zoja dan rijd hij idd met een mi16 blok.
En die 160 pk op 800 kg zijn inderdaad erg prettig. Ietsje meer PK's ook Rij zelf 205 GTTI ( geen typefoutje)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_33098951
De officiele website (www.nuerburgring.de) is ge-update. Inclusief webcam bij de zufahrt!
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 15 december 2005 @ 12:40:32 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33099246
En wanneer ga jij er op met je Vulva?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33099266
quote:
Op donderdag 15 december 2005 03:57 schreef Don_Tom het volgende:
Wat me vooral opviel als verschil tussen GT4 en int echie (ik heb irl alleen meegereden en niet gestuurd) is dat je je enorm verkijkt op het effect van hoogte verschil .
In GT4 lijkt het een redelijk rechte baan maar als je em in het echt rijdt dan zit je op sommige punten met je hart in je keel omdat er opeens een "kuil" van een halve meter is. Als je dat niet verwacht en je rijdt a la GT4 dan vlieg je alle kanten uit omdat je het niet verwacht, het een stuk heftiger is dan op de openbare weg, je in GT4 dan nog wel invloed hebt op de richting waarin je gaat, maar irl niets kunt doen.

Het missen van G krachten in bochten weet je van te voren, die calculeer je in. Die hoogteverschillen verwacht je (naja, ik in ieder geval) niet.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:04:03 #271
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33101315
quote:
Op donderdag 15 december 2005 07:18 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Van het voorjaar weer... Touristfahrten waren maar tot 27/11 ?

Dus wat je daar gaat doet weet ik niet?
Nee hoor, er zijn in december in principe elke dag touristenfahrten, mits het weer het toestaat.
Dit is echter pas in november bekend gemaakt.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33102391
Lijkt me echt leuk om een rondje RIng te hebben gedaan. Doen jullie veel voorberedingen? Uiteraard het parcour verkennen, maar bijv. banden of cursussen?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_33102982
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:45 schreef Setambre het volgende:
Lijkt me echt leuk om een rondje RIng te hebben gedaan. Doen jullie veel voorberedingen? Uiteraard het parcour verkennen, maar bijv. banden of cursussen?
Als ik ga, ga ik met mijn zwager. En zijn tips zijn vooral rustig aandoen, als het kan eerst een paar keer met iemand anders meerijden en de eerste (paar) keer dat je zelf rijdt een ervaren persoon meenemen zodat die instructies kan geven.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:43:33 #274
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33103968
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:45 schreef Setambre het volgende:
Lijkt me echt leuk om een rondje RIng te hebben gedaan. Doen jullie veel voorberedingen? Uiteraard het parcour verkennen, maar bijv. banden of cursussen?
Wij zijn een BMW E30 aan het preparen qua " voorbereiding". Hij word dus helemaal circuit-klaar gemaakt.

Mijn eigen DAFje heb ik lichtelijk getuned, maar verder geen voorbereidingen aan gedaan.
Ik was echter wel van tevoren al 3x met anderen (2x Subaru impreza @ 300+pk, 1x circuit klare impreza) meegereden dus ik wist hoe het gevoel op de baan was. Is misschien ook wel een aanrader.

Jezelf niet overschatten is het allerbelangrijkste wat je op het circuit moet onthouden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33104261
Thnx voor de goeie tips heren
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')