quote:
Die 205 in elk geval wel, heb erin meegereden en ging lekker rap over de baan (160pk op ca 800kg). Zijn 911 heb ik ook in meegereden, hele leuke auto maar hij heeft hem niet als ringtool dus dat ging wat voorzichtiger.
Overigens kom ik op deze pagina ook nog even langs met m'n a4 (onderaan):
http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-10-03.htmquote:
Op donderdag 15 december 2005 02:29 schreef Googolplexian het volgende:[..]
Ligt dat dan aan
- hoe het spel de auto's simuleert;
- dat de baan dus niet zo natuurgetrouw is;
- een gebrek aan gevoel (grip, G-krachten, etc);
- dat spannende dingen langer duren dan niet spannende dingen (brain-stuff)
- iets anders
?
ikzelf heb (nog) niet op de ring gereden maar in GT4 maak ik aardige tijden.
Volgend jaar wil ik graag gaan maar niet zonder enige voorbereiding. Ik weet nu (dankzij GT4) de bochten en kerbs uit m'n hoofd maar voorzichtigheid is bij de Nür wel een pré, geloof ik.
Alle meningen en adviezen zijn welkom. Dit topic verdient zeker wel een trapje (Wat zou PTA zijn zonder Nür)
Bij een spel mis je sowiso de feeling van het autorijden, maar verder lijkt het bij mij gewoon niet overal hetzelfde te zijn, qua scherpte van bochten en afstand hiertussen. Of het aan mij ligt of aan het spel weet ik niet, maar ik hoor het van meer mensen.
Overigens heb ik de ring ook eerst "geleerd" met GT4, je hebt hier imo zeker iets aan doordat je de bochtenvolgorde weet wat anders best lang duurt. Als je echt gaat rijden moet je ze wel allemaal opnieuw leren nemen (is toch anders), maar doordat je de bochten "kent" en herkent onthoud je makkelijker/eerder hoe je ze moet nemen dan wanneer alles nieuw voor je is. Wat je in elk geval niet moet doen is denken dat je de baan kent omdat je het op gt4 kan spelen, want net die verschilletjes maken het dan heel verradelijk (sommige bochten zijn dan opeens listiger dan je denkt).
Ga ook geen rondetijden lopen vergelijken met het spelletje. Timen naait je alleen maar op om het steeds wat harder te pushen. Bovendien heb je ander verkeer op de baan waardoor je bijna nooit een perfecte lap kunt rijden, en je rustig de tijd moet nemen om hier mee om te gaan (dus snellere autos erlangs laten gaan en wachten met inhalen tot een veilig stuk). Tenslotte kun je de laps sowiso niet met het spel vergelijken omdat je in het echt geen volledige ronde kunt rijden (op- en afrit zit midden op het rechte stuk).
Ik geef eerlijk toe dat ik het ook niet kan laten om m'n laps te timen (als het rustig is, anders heeft het toch geen zin), en het is ook wel kicken om mensen te verbazen met de rondetijd die je met een tdi'tje kunt halen (stuk sneller dan JC in zijn diesel
![]()
) maar er zijn heel veel ringers die verstandigerwijs niet timen.
De bijnaam "groene hel" is er niet voor niets (zie ook
http://www.nurburgring.org.uk/warning.html ), maar als je rijdt met respect voor de baan en de medeweggebruikers kun je er enorme lol beleven.
Trouwauto nodig?Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project