Michael Vergers is trouwens een Nederlanderquote:Op zondag 27 november 2005 07:05 schreef multatuli het volgende:
"One the world’s most prestigious production car records was obliterated yesterday (28/9/05) by Michael Vergers in Radical’s extraordinary SR8. In road legal trim and riding on Dunlop Direnza tyres he lapped the infamous 13-mile Nordschleife circuit in just 6 minutes 55 seconds, knocking a massive 20 seconds off the previous best!"
Is dat plots niet meer geldig???
Ik verdiep me er al tiden in, maar de 'tuv' regel was een nieuwe. Ik vind die ook flauwekul; alles dat op kenteken staat en met legale banden en benzine rijdt is 'streetlegal'. Dus voor mij staat het record van de Radical.quote:Op zondag 27 november 2005 13:32 schreef jackson het volgende:
Eerst even beter in verdiepen dus. Ze rijden er ook met M3 GTR enzo rond maar die ronden tellen ook niet mee. Het moet aan speciale eisen voldoen zoals je ziet
Ik kom er al jarenquote:Op zondag 27 november 2005 16:25 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik verdiep me er al tiden in, maar de 'tuv' regel was een nieuwe. Ik vind die ook flauwekul; alles dat op kenteken staat en met legale banden en benzine rijdt is 'streetlegal'. Dus voor mij staat het record van de Radical.
Is naar mijn gevoel (en dat van andere ringers/gt4'ers) niet helemaal waar, karrussel klopt niet en afstand tussen bochten is (of lijkt) vaak langer.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:43 schreef Googolplexian het volgende:
Wel grappig... zat net een 5th Gear aflevering op Discovery te kijken (bij de presentatie van Gran Turismo 4 ofzo) waarbij Tiff Needel GT4 test
Hij was zeer onder de indruk over het realisme van het spel. Maar nu het volgende:
De makers van het spel zeggen dat er NERGENS op de simulatie van de Nürburgring meer dan 15 mm verschil zit dan in de realiteitMooi stukje erbij hoe ze metingen namen enzo.
Het is natuurlijk maar een claim maar zelfs Tiff was zeer onder de indruk van, onder andere, LaSarthe waar hij zelf ook LeMans heeft gereden.
Die 309 is rijd met een mi16 blok als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef PNG het volgende:
[..]
Fotookes:
http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-09-17.htm
Ligt dat dan aanquote:Op woensdag 14 december 2005 23:30 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Is naar mijn gevoel (en dat van andere ringers/gt4'ers) niet helemaal waar, karrussel klopt niet en afstand tussen bochten is (of lijkt) vaak langer.
Die 205 in elk geval wel, heb erin meegereden en ging lekker rap over de baan (160pk op ca 800kg). Zijn 911 heb ik ook in meegereden, hele leuke auto maar hij heeft hem niet als ringtool dus dat ging wat voorzichtiger.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:14 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Die 309 is rijd met een mi16 blok als ik het goed heb.
Bij een spel mis je sowiso de feeling van het autorijden, maar verder lijkt het bij mij gewoon niet overal hetzelfde te zijn, qua scherpte van bochten en afstand hiertussen. Of het aan mij ligt of aan het spel weet ik niet, maar ik hoor het van meer mensen.quote:Op donderdag 15 december 2005 02:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ligt dat dan aan
- hoe het spel de auto's simuleert;
- dat de baan dus niet zo natuurgetrouw is;
- een gebrek aan gevoel (grip, G-krachten, etc);
- dat spannende dingen langer duren dan niet spannende dingen (brain-stuff)
- iets anders
?
ikzelf heb (nog) niet op de ring gereden maar in GT4 maak ik aardige tijden.
Volgend jaar wil ik graag gaan maar niet zonder enige voorbereiding. Ik weet nu (dankzij GT4) de bochten en kerbs uit m'n hoofd maar voorzichtigheid is bij de Nür wel een pré, geloof ik.
Alle meningen en adviezen zijn welkom. Dit topic verdient zeker wel een trapje (Wat zou PTA zijn zonder Nür)
Van het voorjaar weer... Touristfahrten waren maar tot 27/11 ?quote:Op woensdag 14 december 2005 22:31 schreef r8ality het volgende:
Dit topic moet weer eens omhoog, het is tenslotte de mooiste baan van Europa.
Gaat er nog iemand heen toevallig?
Mooi verslagen zijn dit altijd om te lezen.quote:Op donderdag 15 december 2005 03:57 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Die 205 in elk geval wel, heb erin meegereden en ging lekker rap over de baan (160pk op ca 800kg). Zijn 911 heb ik ook in meegereden, hele leuke auto maar hij heeft hem niet als ringtool dus dat ging wat voorzichtiger.
Overigens kom ik op deze pagina ook nog even langs met m'n a4 (onderaan): http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-10-03.htm
[..]
Wat me vooral opviel als verschil tussen GT4 en int echie (ik heb irl alleen meegereden en niet gestuurd) is dat je je enorm verkijkt op het effect van hoogte verschilquote:Op donderdag 15 december 2005 03:57 schreef Don_Tom het volgende:
Nee hoor, er zijn in december in principe elke dag touristenfahrten, mits het weer het toestaat.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:18 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Van het voorjaar weer... Touristfahrten waren maar tot 27/11 ?![]()
Dus wat je daar gaat doet weet ik niet?
Als ik ga, ga ik met mijn zwager. En zijn tips zijn vooral rustig aandoen, als het kan eerst een paar keer met iemand anders meerijden en de eerste (paar) keer dat je zelf rijdt een ervaren persoon meenemen zodat die instructies kan geven.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:45 schreef Setambre het volgende:
Lijkt me echt leuk om een rondje RIng te hebben gedaan. Doen jullie veel voorberedingen? Uiteraard het parcour verkennen, maar bijv. banden of cursussen?
Wij zijn een BMW E30 aan het preparen qua " voorbereiding". Hij word dus helemaal circuit-klaar gemaakt.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:45 schreef Setambre het volgende:
Lijkt me echt leuk om een rondje RIng te hebben gedaan. Doen jullie veel voorberedingen? Uiteraard het parcour verkennen, maar bijv. banden of cursussen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |