Lees je dat Euc!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:29 schreef Chielus het volgende:
dat jullei dit 2 topics lang volhebbn kunnen houden, geweldig.
Stiekem alles gelezen?quote:
Komt denk ik doordat Euc zei dat we allebei bezopen warenquote:
Oke, zal je het voordeel van de twijfel geven, Wat dat alcholopercentage betreft, hihiquote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:08 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Komt denk ik doordat Euc zei dat we allebei bezopen waren![]()
En ik had serieus niets op....![]()
Maak vanuit een roux een kerriesoepquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:24 schreef rashudo het volgende:
Beste culinaire fokkers.. ik zit te twijelen om dit weekend mijn eerste eigen fond te maken en daarmee espagnolesaus te maken..
maar ik weet nog niet of ik het wel moet doen.. misschien moet ik eerst beginnen met wat simpelere gerechtjes oefenen zoals mirepoix of bouillon of roux maar ja.. wat heb je daar nou aan als je er niet iets bruikbaars van maaktAan de andere kant heb ik misschien niet eens een pan waar 4 liter water en 3 kilo aan vlees/botten in past laat staan de groentes er nog bij.
Wat moet ik nou doen![]()
Misschien moet ik gewoon de ingredienten halveren.. in de pan past schat ik 5/6 liter. Goed idee om lekker een soepje te makenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:26 schreef Euc- het volgende:
[..]
Maak vanuit een roux een kerriesoep
Met je eigen getrokken bouillon uiteraard, ga morgen naar de kookshop en daar koop je je een hele grote pan, trek je je bouillon, en ga je daarna aan de soep beginnen
sauce Espagnolequote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:24 schreef rashudo het volgende:
Beste culinaire fokkers.. ik zit te twijelen om dit weekend mijn eerste eigen fond te maken en daarmee espagnolesaus te maken..
maar ik weet nog niet of ik het wel moet doen.. misschien moet ik eerst beginnen met wat simpelere gerechtjes oefenen zoals mirepoix of bouillon of roux maar ja.. wat heb je daar nou aan als je er niet iets bruikbaars van maaktAan de andere kant heb ik misschien niet eens een pan waar 4 liter water en 3 kilo aan vlees/botten in past laat staan de groentes er nog bij.
Wat moet ik nou doen![]()
Het kostte me ook 3 pogingen voordat ik een beetje normale mayo kon makenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:32 schreef Euc- het volgende:
Van mislukkingen leer je het meest.
Das iets meer dan het gemiddelde iddquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:47 schreef rashudo het volgende:
[..]
Het kostte me ook 3 pogingen voordat ik een beetje normale mayo kon maken![]()
Ten eerste deed ik het in een vijzel en niet op de standaard klopmanierquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:05 schreef Euc- het volgende:
[..]
Das iets meer dan het gemiddelde idd
Daar is toch niets moeilijks aan? Scheutje azijn in een bak, beetje mosterd en eigeel, goed roeren, en al kloppend langzaam de olie toevoegen.
Mijn zus had alle olie er in 1 keer in gemiktquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:17 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ten eerste deed ik het in een vijzel en niet op de standaard klopmanier1e keer had ik 10 keer teveel olie (250cl ipv 25cl). 2e keer gebeurde er gewoon niks. 3e keer kwam ik erachter dat je het echt langs de rand moet wrijven en dan komt er een emulsie tevoorschijn.
Ja het zijn echte "skillz". Ik behoor nu ook tot de in-crowd wat mayonaise betreft.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:03 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Mijn zus had alle olie er in 1 keer in gemikt![]()
Toen maar even gepimpt met mijn mayo-kunsten![]()
Met een staafmixer gaat het prima en snel![]()
Gaan jullie het gezellig maken vanavond?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:41 schreef karper het volgende:
alleen jammer dat me vriendin straks binnen stapt met een lekker flesje wijn![]()
Of aan het ontvangen trouwensquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:53 schreef Chielus het volgende:
Die is waarschijnlijk een verlat verjaardags cadeaux aan het geven![]()
Dan meot ik echt eerst nog een halve krat bier naar binnen gooien om 2 topics lang te gaan baggeren over dit soort onzin.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:56 schreef Euc- het volgende:
hahahah
Zeg Chielus, heb jij geen oom die met jou naar bed wilt? Misschien toch ff een topic over openen in PUB..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |