abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30192737
'Walgelijke slapheid'... oeps, dat klinkt wel heel heftig.

Vond je dat echt toen je een eetstoornis had? Maar jij had toch BN en at toch wel?
  vrijdag 2 september 2005 @ 09:28:29 #177
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30193290
Hoe raar het ook weer klinkt...vriendin van ons weet ook niet hoe het is om te leven zonder ANO...ze is bang voor het leven zonder ANO....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  vrijdag 2 september 2005 @ 09:32:31 #178
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30193360
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 08:54 schreef Ami80 het volgende:
'Walgelijke slapheid'... oeps, dat klinkt wel heel heftig.

Vond je dat echt toen je een eetstoornis had? Maar jij had toch BN en at toch wel?
Ik had eerst een tijd mia maar naar enkele maanden is het an geworden en dat heeft zich anderhald jaar gehouden. Nou... reken maar dat ik in de pauzes vol walging naar andere kon kijken die aten. Of nog erger, die snoepte.
Maar goed, ik ben uit behandeling (ik moest wel, met de opleiding die ik wil gaan doen mag je niet in behandeling wezen) zij dat het misschien iets te vroeg was.
Van januari tot eind juni ben ik in behandeling geweest en ik heb me zeker tot de laatste snik er tegen verzet. Aan mij mankeerde er niks, andere deden raar. Andere waren walgelijk slap, ik niet...
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  vrijdag 2 september 2005 @ 09:38:50 #179
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30193512
En hoe gaat het nu met je?
  vrijdag 2 september 2005 @ 09:41:45 #180
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30193577
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 09:38 schreef CleeJee het volgende:
En hoe gaat het nu met je?
Het gaat nu wel redelijk goed al zeg ik het zelf. Ik zit nog steeds onder de 1000kcal, maar werk wel veel vitaminepillen enzo naar binnen. Dus de huisarts en m'n moeder zijn tevreden. Ik ben ook bezig met het weer op normaal gewicht komen (slik) en dus is de weegschaal uit ons huis verbannen. Het komt allemaal wel weer goed, het moet wel, anders faal ik in mijn opleiding, en ik mag nooit falen.
pi_30193691
Denk je achteraf dat de therapie wel zin heeft gehad of ben je er nog van overtuigd dat je het alleen ook wel had gered? In elk geval knap hoor... wat voor speciale opleiding is dat eigenlijk, dat je niet eens in therapie mag zitten?
  vrijdag 2 september 2005 @ 09:48:42 #182
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30193757
Ik denk dat ik het zelf ook wel had gered. Geen enkel moment heb ik een gedachte of een idee van geuit. En ik heb zo goed als geen woord gesproken.

Ik ga een opleiding doen om in het onderwijs te kunnen werken. Alleen ik doe het op een vrij strenge school met hoge eisen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:06:57 #183
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30194134
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 09:41 schreef boekenworm het volgende:

[..]

....en ik mag nooit falen.
Dit mag je jezelf nooit meer laten zeggen

Waarom zou je niet mogen falen? Please wees niet zo perfectionistisch....

Want, je hebt het waarschijnlijk van jongs af aan gehoord, maar het is wel zo:
Vallend en opstaand wordt je wijzer in dit leven!

(of...nog beter: het beste leer je van je fouten!)

Sta jezelf toe om eens iets 'fouts' te doen....wees niet te hard voor jezelf.....
pi_30195704
Perfectionisme is een van de meest moeilijke dingen om op te geven. Heb er zelf ook last van. Het is makkelijker iets aan te leren, bijvoorbeeld een stukje zekerheid of onbevangenheid, dan iets af te leren.
pi_30195775
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:27 schreef CleeJee het volgende:
@ Toeps: in hoeverre ben je er nu vanaf?
(wow, wel knap dat je dan nu veel foto's van jezelf laat maken...)
Ik ben er nu helemaal vanaf!

Soms ben ik nog wel onzeker, maar niet erger dan de gemiddelde jonge vrouw denk ik.

Foto's maken doe ik nu voor de lol, vroeger wilde ik topmodel worden, en daar wilde ik heel dun voor worden. Maar ik weet nu wat de prijs daarvoor is, en die wil ik niet betalen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:16:44 #186
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30195968
@ toeps: oké, nu snap ik de aanleiding voor jouw ziekte toendertijd....
was dat topmodel worden de enige reden van enorm afvallen? of waren er ook nog andere oorzaken?

Oké, onzekerheid op zich is niet zo erg....iedereen heeft wel mindere dagen en dingen waar die zich minder goed over voelt.....

Ik moet zeggen dat ik je erg fotogeniek vind en met veel plezier naar je foto's kijkt, JUIST omdat je niet zo lelijk model-dun bent!
pi_30196064
Model worden was niet echt de diepe oorzaak denk ik, dat was mijn onzekerheid. Maar vervolgens probeerde ik in de sporen van mijn moeder te treden. Net zo veel wegen als zij, haar droom waarmaken, etcetera.

Maar goed, mijn moeder heeft nu fibromyalgie en andere kwalen, maar dat komt naar eigen zeggen níet omdat ze zo dun is hoor... Ik ben blij dat ik me nu zo goed en energiek voel.
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:27:08 #188
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30196249
Oké, de onzekerheid is herkenbaar in het ziekte-ontstaan natuurlijk......
Hmmm, je had dus een 'verkeerd' voorbeeld.....

Nee, vast niet (gelukkig weet jij beter....)
Ja, ben ook blij voor je! Je komt in ieder geval over als vrolijk en levenslustig, en die foto's zijn (nogmaals) juist met je huidige uiterlijk super, dus toppie!
pi_30196404
Ik kan me zinnen herinneren als: straks word je net zo dik als je tante/oma, of dat ik dikke billen had (broek maatje 34/36 ), van mijn familie, en de 'liefkozende' benaming worstenbroodje van een vriendin, dat heeft ook geen goed gedaan bij het ontwikkelen van mijn eetstoornis.
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:46:03 #190
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30196730
Dat mééén je niet..... hoe reageerden die personen toen je echt zichtbaar de stoornis ontwikkelde?
Ooit een 'sorry' gehad?

...hoe hard en dom kunnen de mensen om je heen soms zijn...
pi_30196846
Waaat, dat is echt lullig! Tenminste, als dat de hele tijd gezegd werd. Soms kan het ook wel liefkozend zijn hoor, maar dat het hard kan aankomen dat weet ik...

Toen mijn vriendin en ik nog niet zo lang samen waren en ze het over haar maatje extra-small hadden heb ik een keer gekscherend opgemerkt dat ik 'haar wel eens even vet zou mesten'. Goed bedoeld, in de lijn van het humoristische gesprek, maar later vertelde ze me ze dat toch bepaald niet leuk had gevonden. Ze had toen haar stoornis al, maar die was nog veel minder gevorderd, en niemand (zelfs zij niet) wist er nog van.
pi_30196945
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 11:46 schreef CleeJee het volgende:
Dat mééén je niet..... hoe reageerden die personen toen je echt zichtbaar de stoornis ontwikkelde?
Ooit een 'sorry' gehad?

...hoe hard en dom kunnen de mensen om je heen soms zijn...
Ik denk niet dat ze beseften dat ze zoiets zouden kunnen versterken ermee, en dat van die vriendin van een paar jaar voordat ik die eetstoornis kreeg, maar is nog wel eens in mijn hoofd opgekomen toen. Ik neem het ze niet kwalijk. Wat ik wel raar vond is dat mijn moeder toen ik weer wat aangekomen was zei: je bent wel dikker geworden (ja, duh, ik at eerst niks, sportte overmatig en gebruikte laxeermiddelen, tuurlijk kom je dan aan als dat verandert ) en mijn tante zei laatst ook dat ik dik was geworden (ik heb nog steeds maatje xs en 34), terwijl zij zelf overduidelijk te dik was.
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:54:09 #193
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_30196952
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 11:09 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik ben er nu helemaal vanaf!

Soms ben ik nog wel onzeker, maar niet erger dan de gemiddelde jonge vrouw denk ik.

Foto's maken doe ik nu voor de lol, vroeger wilde ik topmodel worden, en daar wilde ik heel dun voor worden. Maar ik weet nu wat de prijs daarvoor is, en die wil ik niet betalen.
Meid je hebt een heel erg mooi figuur hoor (je foto's zijn echt prachtgig!) dus niet weer gek doen met eten!
pi_30197017
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 11:50 schreef Ami80 het volgende:
Waaat, dat is echt lullig! Tenminste, als dat de hele tijd gezegd werd. Soms kan het ook wel liefkozend zijn hoor, maar dat het hard kan aankomen dat weet ik...
het was liefkozend bedoeld, maar het viel niet echt goed, zeg maar.
pi_30197124
Je mag het je tante wel eens vertellen dat ze je pijn doet door dat soort dingen te zeggen... hou zou zij het vinden als er steeds dat soort opmerkingen naar haar gemaakt zouden worden?
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:02:45 #196
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_30197176
Het gevecht met anorexia

Dit is een topic van mij van vorig jaar.
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:04:47 #197
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30197249
@ Wolkje: weten die personen die dat zeggen van het feit dat je eetstoornis had/hebt gehad?

Moeder van vriendin met Ano kneep haar ook laatst in haar benen en zei tegen haar "ja, ik kan wel voelen dat er weer wat vet bij is!" dat is nou net wat ze nooooooit had moeten zeggen....ze bedoeld het wel lief ("meid, ik vind dat je er al weer veel gezonder uitziet!") maar zegt het op de meest slechtst mogelijke manier.....
pi_30197274
dat heeft ze maar een keer gezegd, op een moment dat zij ook in een moeilijke periode zat
(zij had haar alcoholistische vriend na jaren problemen het huis uit gezet), dus ik heb er ook niks van gezegd toen, toen ging het ook al een stuk beter met me.

Wat bij mij in de tijd dat ik aankwam heel veel heeft geholpen waren de complimentjes van mensen om me heen, dat ik er heel goed uit zag, en vooral die van mijn vriend. Dat heeft bij ontzettend geholpen in die periode.
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:06:27 #199
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30197293
Gaan we in dit topic verder of in die van Silmarwen?

(ik merk dat er veel mensen iets aan hebben, zowel 'patienten' als 'helpers', gaaf!)
pi_30197313
pffff, wat een verandering tussen je posts daar en de posts die je nu maakt zeg! Ik ga maar even niet doorlezen, anders ben ik ook weer zo terug bij af... Maar absoluut heel knap van je...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')