Een hekel aan mijzelf. Met vlagen, vooral aan mijn lichaam of als ik wat eet. Dan voel ik me een mislukkeling en zwak. Ik was de afgelopen 3 maanden trots dat ik at, zelfs chips en nu kijk ik erop terug en walg ik van mezelf dat ik de kracht niet had om niet te eten.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:44 schreef Frenkie het volgende:
Zo respect. Wat een duidelijke post.
Een ex-vriendinnetje had (heeft?) ook anorexia en ik herken alles. Het niet slapen, veels te veel sporten en jezelf niks, maar dan ook niks gunnen..
Zij had ook een bloedhekel aan zichzelf. Heb jij dat ook? Dat lijkt me echt ontzettend kut namelijk!
Wat valt er over te geven als je niets eet?quote:Op maandag 14 juni 2004 13:50 schreef SEMTEX het volgende:
Mensen met anorexia geven toch ook over?
ja stomme vraag hoor, maar volgens mij was dat een belangrijk detail.
Dit heb ik niet geschreven maar ik ken het meisje wel. Zij is al een tijdje opgenomen in Amerika. Ik vind de brief wel mooi omdat het zo goed laat zien hoe ziek ze is.quote:Dear Ana,
I offer you my soul, my heart and my bodily functions. I give you all my earthly possessions.
I seek your wisdom, your faith and your feather weight. I pledge to obtain the ability to float, to lower my weight to the single digits, I pledge to stare into space, to fear food, and to see obese images in the mirror. I will worship you and pledge to be a faithful servant until death does us part.
If I cheat on you and procreate with Ronald McDonald, Dave Thomas, the colonel or that cute little dog. I will kneel over my toilet and thrust my fingers deep in my throat and pray for your forgiveness.
Please Ana, don't give up on me. I'm so weak, I know, but only you with your strength inside me will I become a woman worthy of love and respect. I'm begging for you not to give up, I'm pleading with my shallow breathes and my pale skin. I bleed for you, suffer leg pains, headaches and fainting spells. My love for you makes me dizzy and confused I don't know whether I'm coming or going. Men run when they see the love I have for you and never return. But they aren't important to me all thats important is that you love me.
If you stay with me, I will worship you daily, I will run miles a day, come rain, snow, bitter cold or searing heat I will run from the pain and in fright. I will do 1,000 sit ups a day and lie to my family about what I eat and how I feel. I will stop weeping when I feel your warm arms embrace my shivering body. I will numb the hunger pains with razor blades and your strength.
Today, I renew our friendship and resolve to be faithful to you year long, life long. I begin each year with a 3 day fast in honor of you. If you give me the strength to fade away I will love you and worship you forever.
When I'm finally faded to nothing, when you've given me the gift of ending this torturous life. I will float on to the next world and be thin and beautiful payment for my undying love for you in this world.
I ask only one more thing you, please Ana, remove me from this hell, from this world ASAP. Please take away this hatred for my pain and allow me to be free and light.
Love Always, Worthless One
Ow dat is dan anders dan bij mijn ex. Die at niet omdat ze zichzelf geen eten gunde. Die had echt onwijs de schurft aan zichzelf. En om zichzelf te "straffen" at ze gewoon niet. Toen wij wat hadden at ze trouwens wel (en veel), maar slapen deed ze nog steeds amper en ze liet haar lichaam echt afzien (te veel en te zwaar sporten).quote:Op maandag 14 juni 2004 13:48 schreef Silmarwen het volgende:
Een hekel aan mijzelf. Met vlagen, vooral aan mijn lichaam of als ik wat eet. Dan voel ik me een mislukkeling en zwak. Ik was de afgelopen 3 maanden trots dat ik at, zelfs chips en nu kijk ik erop terug en walg ik van mezelf dat ik de kracht niet had om niet te eten.
Nee bij mij gaat het echt meer om de controle het gevoel iets wel te kunnen. Is nog stedsminachting maar meer minachting omdat ik vind dat ik alles niet goed genoeg doe. Ik moet alles altijd het beste kunnen overal perfect in zijn. En dat kan niet. Dat geeft ene gevoel van machteloosheid en anorexia geeft me controle terug. Terwijl het geen controle is. Ik heb geen controle mijn anorexia heeft controle over mij. Ik heb niets te zeggen, mijn anorexia bepaalt wat ik doe. En hoe erg ik dat niet wil ik kan maar niet winnen en als ik win is dat van korte duur.quote:Op maandag 14 juni 2004 14:00 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ow dat is dan anders dan bij mijn ex. Die at niet omdat ze zichzelf geen eten gunde. Die had echt onwijs de schurft aan zichzelf. En om zichzelf te "straffen" at ze gewoon niet. Toen wij wat hadden at ze trouwens wel (en veel), maar slapen deed ze nog steeds amper en ze liet haar lichaam echt afzien (te veel en te zwaar sporten).
Dank jequote:Op maandag 14 juni 2004 13:41 schreef Maerycke het volgende:
Herkenbaar... Heel veel sterkte
Dat is niet waar. Mensen met anorexia geven zelfs nog het weinige over wat ze eten. Dan ben je niet goed geinformeerd.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:52 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wat valt er over te geven als je niets eet?
Nee dus mensen met boulimia geven over, weinig mensen met anorexia geven eigenlijk over. Dat is meer echt meer voor boulimia.
[..]
Dit heb ik niet geschreven maar ik ken het meisje wel. Zij is al een tijdje opgenomen in Amerika. Ik vind de brief wel mooi omdat het zo goed laat zien hoe ziek ze is.
Hallo ik heb anorexia... En van alle meisjes die ik nu zo langzamerhand ken met anorexia, en dat zijn er een stuk of 15, geven er maar 3 over.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Mensen met anorexia geven zelfs nog het weinige over wat ze eten. Dan ben je niet goed geinformeerd.
Beste Silmarwen, probeer je discussie niet te laten verzanden in een welles-nietes discussie. Dat zou zonde zijn.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:13 schreef Silmarwen het volgende:
Hallo ik heb anorexia... En van alle meisjes die ik nu zo langzamerhand ken met anorexia, en dat zijn er een stuk of 15, geven er maar 3 over.
De rest sport het eraf of gaat compenseren door niets eten of laxeren.
Dus misschien ben jij niet goed geinformeerd?
Er is geen vaste standaard voor anorexia of boulimia. Juist door het opleggen van vaste labels krijg je dat meisjes gaan denken dat ze niet echt een probleem hebben omdat ze niet kotsen, maar een laxeermiddel gebruiken, want dan is het niet anorexia. Er zijn ontzettend veel vormen van eetproblemen en hoe je het ook noemt: het blijft voortkomen uit dezelfde dingen, al uiten de symptomen zich bij iedereen anders.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Mensen met anorexia geven zelfs nog het weinige over wat ze eten. Dan ben je niet goed geinformeerd.
Dit is wat ik vind op een site over anorexia:quote:Op maandag 14 juni 2004 15:13 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hallo ik heb anorexia... En van alle meisjes die ik nu zo langzamerhand ken met anorexia, en dat zijn er een stuk of 15, geven er maar 3 over.
De rest sport het eraf of gaat compenseren door niets eten of laxeren.
Dus misschien ben jij niet goed geinformeerd?
Meerdere dingen op een gestapelt.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:20 schreef innovative het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat je ineens een terugval hebt gehad? Tegenslag waardoor je het gevoel had de controle kwijt te zijn, of zomaar spontaan?
In ieder geval, ik wens je heel erg veel sterkte.
Ben ik ook weer wat wijzerquote:Op maandag 14 juni 2004 15:20 schreef Ripley het volgende:
[..]
Er is geen vaste standaard voor anorexia of boulimia. Juist door het opleggen van vaste labels krijg je dat meisjes gaan denken dat ze niet echt een probleem hebben omdat ze niet kotsen, maar een laxeermiddel gebruiken, want dan is het niet anorexia. Er zijn ontzettend veel vormen van eetproblemen en hoe je het ook noemt: het blijft voortkomen uit dezelfde dingen, al uiten de symptomen zich bij iedereen anders.
Dat dit symptomen zijn vana norexia betekent niet dat je elk symptoom moet kunnen aanvinken natuurlijk.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
lijst
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |