Dat is zeker wel een argument hoor, als jij zeer steile afdalingen gaat rijden heb je weinig aan die remmen (omdat je remvloeistof dan begint te koken)...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:10 schreef Five_Aces het volgende:
Vind ik sowieso geen argument, voor afremmen hebben ze remschijven uitgevonden.
Ja inderdaad, je kunt gewoon een maximum versnelling instellen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:45 schreef yup het volgende:
Volgens mij kan dat wel hoor, gewoon zelf handmatig een versnelling kiezen... De meeste automaten hebben dit toch![]()
Bijna elke automaat kan dat ja, je hebt dan naast je Drive nog een 1, 2 en 3quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:18 schreef yup het volgende:
[..]
Dat is zeker wel een argument hoor, als jij zeer steile afdalingen gaat rijden heb je weinig aan die remmen (omdat je remvloeistof dan begint te koken)...
Maar zowiezo is het volgens mij met de meeste automaten mogelijk om af te remmen op de motor.
En ook nog een 4.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bijna elke automaat kan dat ja, je hebt dan naast je Drive nog een 1, 2 en 3
Dat is sowieso lame, het moeten hebben van toeren om weg te komen is veel minder tof dan met weinig toeren puur op koppel te versnellen. Vind ik danquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:38 schreef yup het volgende:
[..]
Schakel eens in een serieuze wagen, bijv. een 325i bij 100 km/u naar 3. Dan moet er gewoon een geweldsexplosie losbarsten. Ding vliegt vooruit.
O jawel, als je de gaspedaal loslaat, dan blijft de automaat langer op een hogere versnelling rijden, waardoor je auto gewoon afremd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:42 schreef BertV het volgende:
[b]Remmen op de motor is iets wat je met een automaat niet kunt.{/b] Ook heb ik altijd het gevoel dat ik niet alles uit de motor kan halen. Heb je een 3.0 V6 maar je voelt dat de automaat beslist hoe hard jij weg wilt rijden. In de file is een automaat heerlijk natuurlijk.
Met 80 achter een vrachtwagen zitten en dan met 170 voorbij knallen als je wel terugschakeld is anders nog beterquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is sowieso lame, het moeten hebben van toeren om weg te komen is veel minder tof dan met weinig toeren puur op koppel te versnellen. Vind ik dan
Dat puur op koppel is best wel leuk, maar duurt maar heel even. Dus ik vind het net zo lame.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is sowieso lame, het moeten hebben van toeren om weg te komen is veel minder tof dan met weinig toeren puur op koppel te versnellen. Vind ik dan
Niet iedereen heeft een 300+ pk'squote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:01 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Met 80 achter een vrachtwagen zitten en dan met 170 voorbij knallen als je wel terugschakeld is anders nog beter![]()
hoe hoger de versnelling, hoe minder je op de motor afremtquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:59 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
O jawel, als je de gaspedaal loslaat, dan blijft de automaat langer op een hogere versnelling rijden, waardoor je auto gewoon afremd.
En wat betreft het terugschakelen, het was een VW Golf TDI. Rijdt voor geen meter. De nieuwe Alfa Romeo's rijden veeeeeeel beter.
Bron: http://www.hetnieuwerijden.nl/faq.html#vrg15quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:15 schreef Threepio het volgende:
[..]
hoe hoger de versnelling, hoe minder je op de motor afremt![]()
Uiteindelijk heb je natuurlijk een laag toerental bij het afremmen op de motor. Eenmaal op dit lage toerental begint de injectie weer brandstof in te spuiten. Het staat er idd onduidelijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:59 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Bij een laag toerental (bij iedere auto anders) komt de brandstoftoevoer dan weer op gang. Als u in z'n vrij rijdt is er altijd wat benzine nodig om de motor draaiende te houden.
Ik begrijp alleen dat stukje over laag toerental niet. Want als je terugschakelt heb je juist een hoog toerental.
Weer eens fucking bullshit van de milieu maffia.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:59 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Bron: http://www.hetnieuwerijden.nl/faq.html#vrg15
Bij het afremmen op de motor laat ik het gas los en de auto uitrollen, ik schakel dan terug naar lagere versnellingen. Dat is toch ook zuinig?
Dit is minder zuinig. Op tijd gas los en het uitrollen benutten -zonder terug te schakelen!- is het meest zuinig. Zodra u op de motor remt is het verbruik nul, omdat de brandstoftoevoer wordt afgeschakeld. Bij een laag toerental (bij iedere auto anders) komt de brandstoftoevoer dan weer op gang. Als u in z'n vrij rijdt is er altijd wat benzine nodig om de motor draaiende te houden.
Ik begrijp alleen dat stukje over laag toerental niet. Want als je terugschakelt heb je juist een hoog toerental.
Zo kwam ik een keer met een automaat op een stoplicht afrijden en wilde m in z'n vrij zetten. Zat ik toch ineens in zn parkeerstand... Gelukkig niks kapot en er reed niemand achter me...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:09 schreef djowij het volgende:
Het is ook leuk als je probeert je koppeling in te trappen als je de 1e keer in een automaat rijdvooral voor de pasagiers.
Dan moet je een spijkermat op je stoel leggen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:49 schreef Metalfreak het volgende:
Automaten zijn voor mensen die niet kunnen autorijden...Ik wil gevoel hebben in de auto...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |