abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29891562
Remmen op de motor is iets wat je met een automaat niet kunt. Ook heb ik altijd het gevoel dat ik niet alles uit de motor kan halen. Heb je een 3.0 V6 maar je voelt dat de automaat beslist hoe hard jij weg wilt rijden. In de file is een automaat heerlijk natuurlijk.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_29891672
Volgens mij kan dat wel hoor, gewoon zelf handmatig een versnelling kiezen... De meeste automaten hebben dit toch
pi_29891859
Heb je het over het op de motor afremmen?

Tuurlijk kun je nog handmatig een versnelling kiezen maar dat is een beetje een vegetarische bigmac als je het mij vraagt.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:10:00 #104
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29892510
Vind ik sowieso geen argument, voor afremmen hebben ze remschijven uitgevonden.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29892770
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:10 schreef Five_Aces het volgende:
Vind ik sowieso geen argument, voor afremmen hebben ze remschijven uitgevonden.
Dat is zeker wel een argument hoor, als jij zeer steile afdalingen gaat rijden heb je weinig aan die remmen (omdat je remvloeistof dan begint te koken)...

Maar zowiezo is het volgens mij met de meeste automaten mogelijk om af te remmen op de motor.
pi_29892858
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:45 schreef yup het volgende:
Volgens mij kan dat wel hoor, gewoon zelf handmatig een versnelling kiezen... De meeste automaten hebben dit toch
Ja inderdaad, je kunt gewoon een maximum versnelling instellen.
pi_29892947
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:18 schreef yup het volgende:

[..]

Dat is zeker wel een argument hoor, als jij zeer steile afdalingen gaat rijden heb je weinig aan die remmen (omdat je remvloeistof dan begint te koken)...

Maar zowiezo is het volgens mij met de meeste automaten mogelijk om af te remmen op de motor.
Bijna elke automaat kan dat ja, je hebt dan naast je Drive nog een 1, 2 en 3
pi_29892975
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:23 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Bijna elke automaat kan dat ja, je hebt dan naast je Drive nog een 1, 2 en 3
En ook nog een 4.
pi_29893044
En de L van low
pi_29893120
tis een beetje een macho ding geworden
hand-schakelen is blijkbaar stoer en automaten zijn voor bejaarden
ik vind zelf een automaat wel lekker, maar ik ben dan ook niet zo'n stoere rijder
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:20:08 #111
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_29896129
Ohh dat is het natuurlijk. Mensen die handgeschakeld rijden doen het om stoer te zijn.

Nou, TS heeft zn antwoord, topic kan dicht dacht ik zo.

It's okay to be white
pi_29899551
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:38 schreef yup het volgende:

[..]

Schakel eens in een serieuze wagen, bijv. een 325i bij 100 km/u naar 3. Dan moet er gewoon een geweldsexplosie losbarsten. Ding vliegt vooruit.
Dat is sowieso lame, het moeten hebben van toeren om weg te komen is veel minder tof dan met weinig toeren puur op koppel te versnellen. Vind ik dan
pi_29901510
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:42 schreef BertV het volgende:
[b]Remmen op de motor is iets wat je met een automaat niet kunt.{/b] Ook heb ik altijd het gevoel dat ik niet alles uit de motor kan halen. Heb je een 3.0 V6 maar je voelt dat de automaat beslist hoe hard jij weg wilt rijden. In de file is een automaat heerlijk natuurlijk.
O jawel, als je de gaspedaal loslaat, dan blijft de automaat langer op een hogere versnelling rijden, waardoor je auto gewoon afremd.

En wat betreft het terugschakelen, het was een VW Golf TDI. Rijdt voor geen meter. De nieuwe Alfa Romeo's rijden veeeeeeel beter.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:01:48 #114
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29901607
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:05 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat is sowieso lame, het moeten hebben van toeren om weg te komen is veel minder tof dan met weinig toeren puur op koppel te versnellen. Vind ik dan
Met 80 achter een vrachtwagen zitten en dan met 170 voorbij knallen als je wel terugschakeld is anders nog beter
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29910805
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:05 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat puur op koppel is best wel leuk, maar duurt maar heel even. Dus ik vind het net zo lame.
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:01 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Met 80 achter een vrachtwagen zitten en dan met 170 voorbij knallen als je wel terugschakeld is anders nog beter
Niet iedereen heeft een 300+ pk's Ik moet het met veel minder dan de helft doen
pi_29914121
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:59 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

O jawel, als je de gaspedaal loslaat, dan blijft de automaat langer op een hogere versnelling rijden, waardoor je auto gewoon afremd.

En wat betreft het terugschakelen, het was een VW Golf TDI. Rijdt voor geen meter. De nieuwe Alfa Romeo's rijden veeeeeeel beter.
hoe hoger de versnelling, hoe minder je op de motor afremt
pi_29917336
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 11:15 schreef Threepio het volgende:

[..]

hoe hoger de versnelling, hoe minder je op de motor afremt
Bron: http://www.hetnieuwerijden.nl/faq.html#vrg15
Bij het afremmen op de motor laat ik het gas los en de auto uitrollen, ik schakel dan terug naar lagere versnellingen. Dat is toch ook zuinig?
Dit is minder zuinig. Op tijd gas los en het uitrollen benutten -zonder terug te schakelen!- is het meest zuinig. Zodra u op de motor remt is het verbruik nul, omdat de brandstoftoevoer wordt afgeschakeld. Bij een laag toerental (bij iedere auto anders) komt de brandstoftoevoer dan weer op gang. Als u in z'n vrij rijdt is er altijd wat benzine nodig om de motor draaiende te houden.

Ik begrijp alleen dat stukje over laag toerental niet. Want als je terugschakelt heb je juist een hoog toerental.
pi_29922622
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 12:59 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]
Bij een laag toerental (bij iedere auto anders) komt de brandstoftoevoer dan weer op gang. Als u in z'n vrij rijdt is er altijd wat benzine nodig om de motor draaiende te houden.

Ik begrijp alleen dat stukje over laag toerental niet. Want als je terugschakelt heb je juist een hoog toerental.
Uiteindelijk heb je natuurlijk een laag toerental bij het afremmen op de motor. Eenmaal op dit lage toerental begint de injectie weer brandstof in te spuiten. Het staat er idd onduidelijk.
pi_29924090
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 12:59 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Bron: http://www.hetnieuwerijden.nl/faq.html#vrg15
Bij het afremmen op de motor laat ik het gas los en de auto uitrollen, ik schakel dan terug naar lagere versnellingen. Dat is toch ook zuinig?
Dit is minder zuinig. Op tijd gas los en het uitrollen benutten -zonder terug te schakelen!- is het meest zuinig. Zodra u op de motor remt is het verbruik nul, omdat de brandstoftoevoer wordt afgeschakeld. Bij een laag toerental (bij iedere auto anders) komt de brandstoftoevoer dan weer op gang. Als u in z'n vrij rijdt is er altijd wat benzine nodig om de motor draaiende te houden.

Weer eens fucking bullshit van de milieu maffia.

Als jij terugschakelt is het heus niet onzuiniger hoor, gewoon met je poot van het gas afgaan, terugschakelen met ALLEEN de koppeling, want als je geen gas geeft blijft de inspuiting afgesloten, ook al schakel je terug ! (zonder gas geven uiteraard)...
pi_29924317
ach die milieumaffia kan soms best interessant zijn met 1,40 de liter Dat milieu zelf boeit me dan niet zoveel
pi_29924433
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:09 schreef djowij het volgende:
Het is ook leuk als je probeert je koppeling in te trappen als je de 1e keer in een automaat rijd vooral voor de pasagiers.
Zo kwam ik een keer met een automaat op een stoplicht afrijden en wilde m in z'n vrij zetten. Zat ik toch ineens in zn parkeerstand... Gelukkig niks kapot en er reed niemand achter me...
pi_29924806
Zakelijk wil ik een automaat en voor het weekend een handgeschakelde

Helaas is dat ff te duur
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:49:15 #123
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_29924870
Automaten zijn voor mensen die niet kunnen autorijden... Ik wil gevoel hebben in de auto...
Don't let my username fool you...
pi_29924991
aldus iemand met een afgeneukte crx van 20 jaar oud
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:52:51 #125
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29925012
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:49 schreef Metalfreak het volgende:
Automaten zijn voor mensen die niet kunnen autorijden... Ik wil gevoel hebben in de auto...
Dan moet je een spijkermat op je stoel leggen.

En automaat rijdt zoooo heerlijk joh. Mên!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')