Wat doet je dat denkenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:45 schreef Little_Meanie het volgende:
binnen een 5tal jaar rijd er niemand meer met een handgeschakelde bak (bij nieuwe auto's dan toch)
toch welquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:50 schreef smvs het volgende:
Je gaat toch ook niet rukken als je een vriendin hebt?
sommige auto's in het hoogste segment (BMW 7 serie) kan je niet meer krijgen handgeschakeld, en dit zal zich doorzetten naar de lagere segmentenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat doet je dat denken
Zijn er nieuwe automaatontwikkelingen op komst ofzo?
Je weet exact wanneer dat gebeurt, dat gebeurt namelijk als je het gas doordrukt, of als je op cruise control rijd en je een bergopwaards gaatquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je weet nooit precies wanneer hij dat doet.
Ervaring mee?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:23 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Niet een hangeschakelde Mitsushitsu Pajero met dezelfde motor![]()
Kan iemand even een voorbeeld geven van EXACT dezelfde auto, waarbij de automaatversie ervan de 0-100 sneller doet dan de handbak-versie?quote:en ze trekken zeker niet langzamer op dan een 'goed getimede' handgeschakelde bak, het is alleen nog niet echt 'in' in Nederland om een automaat te rijden.
DSG bak van de VAG groep.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan iemand even een voorbeeld geven van EXACT dezelfde auto, waarbij de automaatversie ervan de 0-100 sneller doet dan de handbak-versie?
![]()
Ligt het aan mij of zie ik nergens iemand die zegt dat slrs voor bejaarden zijn, dus wat is je punt?quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:28 schreef Googolplexian het volgende:
SLR voor vrouwen en bejaarden ... right
[afbeelding]
Automaat weegt meer dan handbak meestal, en daardoor verbruikt hij ook meer meestal, vandaar de hogere CO2 uitstoot...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:29 schreef Koewam het volgende:
Dat vraag ik mij nou af. Hier in Nederland rijdt praktisch iedereen met een handgeschakelde auto. Hoezo dat? Dat lijdt toch af van het verkeer? Je zou toch denken dat een automaat efficienter kan schakelen? En dat het zuiniger is?
Ik had ook weleens gelezen dat automaat meer CO2-uitstoot had, hoe kan dat?
Als je rustig het gas intrapt rijd hij rustig weg. Trap je het gas dieper in, rijd hij ook harder, schakelt hij beter maar is hij ook minder zuinig.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:17 schreef Chokeme het volgende:
Schakelt een automaat nou wanneer ie zelf wil, of is het bijv zo dat des te dieper je het gas intrapt des te later hij schakelt ?
Ja ik ben een automaat-noob
Maar het gebeurd vaak nooit zo als je wilquote:Op zondag 21 augustus 2005 01:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je rustig het gas intrapt rijd hij rustig weg. Trap je het gas dieper in, rijd hij ook harder, schakelt hij beter maar is hij ook minder zuinig.
Rij je in zn 5 op de snelweg, en wil je van 100km/h naar 120km/h, dan druk je ff fors het gas in. Hij schakelt dan naar zijn 4, accelereert, en schakelt weer naar zijn 5
Als je constant 100 rijdt en zo snel mogelijk naar 120 wilt versnellen (en dus het gas vol intrapt) dan kan een automatische 5-bak ook nog wel 2 versnellingen terug.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je rustig het gas intrapt rijd hij rustig weg. Trap je het gas dieper in, rijd hij ook harder, schakelt hij beter maar is hij ook minder zuinig.
Rij je in zn 5 op de snelweg, en wil je van 100km/h naar 120km/h, dan druk je ff fors het gas in. Hij schakelt dan naar zijn 4, accelereert, en schakelt weer naar zijn 5
Bij Audi is het verschil maar 3 tienden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:33 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet overigens wel toegeven dat een automaat trager is dan een handbak (BMW 318, 9.4 vs 11.0 seconden).
In de file is het ook handig. Iedereen schakelt z'n armpje lam en met je automaat kun je lekker de krant lezen.quote:Maar voor Amerika is een automaat onmisbaar. Bij bochtige heuvelopwaartse bergweggetjes schakel je je helemaal suf
Leuk he, die fabriekscijfers. Wat halen gewone stervelingen?quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:33 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet overigens wel toegeven dat een automaat trager is dan een handbak (BMW 318, 9.4 vs 11.0 seconden).
Heel waarschijnlijk lager.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:46 schreef Light het volgende:
Leuk he, die fabriekscijfers. Wat halen gewone stervelingen?
Iemand die ook maar een beetje kan schakelen doet kan in 0.5 seconden schakelen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:48 schreef Steijn het volgende:
[..]
Heel waarschijnlijk lager.Dus in de praktijk is een automaat inderdaad zelfs sneller, want het gaspedaal indrukken kan iedereen.
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |