Hoe kan het dan dat in Canada een handgeschakelde auto duurder is dan een automaat? Handgeschakeld is daar een optie, standaard zit in vrijwel iedere auto daar een automaat...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:32 schreef Conflict het volgende:
Een handgeschakelde auto is goedkoper te produceren.
Automaat is in de file en stad wel erg makkelijk dan liever niet handgeschakeld. Verder is het wel leuker om zelf te schakelen ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:39 schreef Masegate het volgende:
Zelf schakelen is veel leuker...
Idd, en dat is dan ook meteen de enige reden. Hollanders zijn er van overtuigd dat een automaat minder snel is en meer verbruikt, maar in werkelijkheid schakelt niemand zo secuur als een automaat en trapt iedereen harder door met een handbak dan met een automaat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:39 schreef Masegate het volgende:
Zelf schakelen is veel leuker...
Leid af van het verkeer ? Heb ik nog nooit gehad. Lekker cruisen met m'n handgeschakelde autootje. 10x beter dan automaatquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:29 schreef Koewam het volgende:
Dat vraag ik mij nou af. Hier in Nederland rijdt praktisch iedereen met een handgeschakelde auto. Hoezo dat? Dat lijdt toch af van het verkeer? Je zou toch denken dat een automaat efficienter kan schakelen? En dat het zuiniger is?
Ik had ook weleens gelezen dat automaat meer CO2-uitstoot had, hoe kan dat?
Een goede reminder om de gordel te dragenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:09 schreef djowij het volgende:
Het is ook leuk als je probeert je koppeling in te trappen als je de 1e keer in een automaat rijdvooral voor de pasagiers.
Kleine autootjes hebben tegenwoordig vaak variotransmissies ("daf"). Works fine.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:01 schreef Hyperdude het volgende:
Automaten werken (tot niet lang gelden iig.) pas lekker bij grotere motoren, ook merk je bij kleine otootjes ietsje meer van de meerprijs voor automaten.
Omdat wij in NL meestal onderweg zijn met max. 2 liter motoren, en ze daar in de USA/Canada pas beginnen; hebben we hier meer handbakken en daaro meer automaten.
Ook werden/worden in NL altijd relatief kale/goedkope versies verkocht; dus liever een kale Passat ipv. een loaded Golf. BPM betaal je ook over een automaat.
Niet een hangeschakelde Mitsushitsu Pajero met dezelfde motorquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:19 schreef Dezz het volgende:
Wij hebben thuis 2 auto's een handgeschakelde Volkswagen Sharen met een leuke VR6 motor en een Mitsubishi Pajero automaat en ik vind allebei de auto's lekker rijden!
Ik snap trouwens niet dat mensen nog steeds denken dat een automaat niet snel optrekt, als ik namelijk bij het stoplicht sta dan trek ik toch vaak handgeschakelde auto's eruit
ben ik het wel mee eens, en je ziet ook dat als mensen een automaat kopen 9 van de10 keer bij de volgende auto weer een automaat willen hebben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:10 schreef Geqxon het volgende:
Een automaat roeleert gewoon, maar dat willen sommige mensen niet begrijpen
Voor grotere afstanden maakt het toch geen flikker uit want dan staat hij toch constant in de hoogste versnelling.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:38 schreef zerotolerance het volgende:
Ik heb een handgeschakelde en een automaat.
Handgeschakelt is leuk om mee te spelen maar voor grotere afstanden prefereer ik toch automaat. Nu hangt het er natuurlijk ook vanaf wat voor auto het is en wat voor automaat. Snel rijden doe je niet met een automaat vind ik. Cruisen wel.
Juist op de autoweg is een handbak handig omdat je dan handmatig kunt terugschakelen. Dat vind ik een gemis bij de klassieke automaten. Bij de nieuwere kun je gelukkig "bijtikken"quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:11 schreef SvenThaMan het volgende:
[..]
Voor grotere afstanden maakt het toch geen flikker uit want dan staat hij toch constant in de hoogste versnelling.
Je weet nooit precies wanneer hij dat doet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:40 schreef Geqxon het volgende:
Waarom wil je op de autoweg (snelweg?) terugschakellen? Dat je ff snel kan optrekken?
Dat heeft bijna iedere automaat, en dat heet "kickdown"
Wat doet je dat denkenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:45 schreef Little_Meanie het volgende:
binnen een 5tal jaar rijd er niemand meer met een handgeschakelde bak (bij nieuwe auto's dan toch)
toch welquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:50 schreef smvs het volgende:
Je gaat toch ook niet rukken als je een vriendin hebt?
sommige auto's in het hoogste segment (BMW 7 serie) kan je niet meer krijgen handgeschakeld, en dit zal zich doorzetten naar de lagere segmentenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat doet je dat denken
Zijn er nieuwe automaatontwikkelingen op komst ofzo?
Je weet exact wanneer dat gebeurt, dat gebeurt namelijk als je het gas doordrukt, of als je op cruise control rijd en je een bergopwaards gaatquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je weet nooit precies wanneer hij dat doet.
Ervaring mee?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:23 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Niet een hangeschakelde Mitsushitsu Pajero met dezelfde motor![]()
Kan iemand even een voorbeeld geven van EXACT dezelfde auto, waarbij de automaatversie ervan de 0-100 sneller doet dan de handbak-versie?quote:en ze trekken zeker niet langzamer op dan een 'goed getimede' handgeschakelde bak, het is alleen nog niet echt 'in' in Nederland om een automaat te rijden.
DSG bak van de VAG groep.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan iemand even een voorbeeld geven van EXACT dezelfde auto, waarbij de automaatversie ervan de 0-100 sneller doet dan de handbak-versie?
![]()
Ligt het aan mij of zie ik nergens iemand die zegt dat slrs voor bejaarden zijn, dus wat is je punt?quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:28 schreef Googolplexian het volgende:
SLR voor vrouwen en bejaarden ... right
[afbeelding]
Automaat weegt meer dan handbak meestal, en daardoor verbruikt hij ook meer meestal, vandaar de hogere CO2 uitstoot...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:29 schreef Koewam het volgende:
Dat vraag ik mij nou af. Hier in Nederland rijdt praktisch iedereen met een handgeschakelde auto. Hoezo dat? Dat lijdt toch af van het verkeer? Je zou toch denken dat een automaat efficienter kan schakelen? En dat het zuiniger is?
Ik had ook weleens gelezen dat automaat meer CO2-uitstoot had, hoe kan dat?
Als je rustig het gas intrapt rijd hij rustig weg. Trap je het gas dieper in, rijd hij ook harder, schakelt hij beter maar is hij ook minder zuinig.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:17 schreef Chokeme het volgende:
Schakelt een automaat nou wanneer ie zelf wil, of is het bijv zo dat des te dieper je het gas intrapt des te later hij schakelt ?
Ja ik ben een automaat-noob
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |