Néé, ik heb een liedje staan zingen.....
![]()
wat zijn sommige mensen toch dóm zeg.....
![]()
Ik stond gisteren op het perron te wachten op de trein, en had mijn mp3-speler aan, en mijn koptelefoon op.
![]()
Ik stond luidkeels mee te zingen, en intussen uit verveling een beetje te spelen met de knoppen van de Cola-automaat.
![]()
Tot mijn stomme verbazing ontdekte ik dat de machine hierdoor een soort bedieningsmenu vrijgaf, en dat ik daar naar hartelust mee kon spelen.
![]()
Een beetje uitproberen leverde al gauw inzicht in de opbouw en werking van het bedienings-menu, namelijk:
We nummeren de keuzeknoppen rechts waar je de frisdrank kiest even in gedachten (van boven naar beneden) nummer 1 t/m 5.
Druk nu op de knoppen 4-2-3-1 in.
Je komt in een menu terecht, waar je onder andere het Error en Sale menu in kan.
De distributer ID staat links op de kast van de machine. BEDANKT!
In het menu werkten de knoppen als volgt:
1 = Vorige menu
2 = Omhoog
3 = Omlaag
4 = Enter
Terug naar normaal door de geld-terug toets in te drukken.
Zoals gezegd speelde ik wat met de mogelijkheden, en zette per ongeluk het display op Error.
Omdat ik keurig ben opgevoed ging ik braaf naar de beheerder vertelde hem mijn verhaal:
"Meneer, ik heb net op de knoppen van uw Cola-automaat gedrukt, en nu staat het diplay op Error"
Hij vroeg me of ik er ook geld in had gedaan.
![]()
"Nee, ik heb een liedje staan zingen!", vertelde ik hem geheel naar waarheid.....
Hij pakte een blikje cola, en drukte het in mijn handen.
Kennelijk dacht hij dat ik toch geld in de machine had gedaan.
Ik heb hem zijn vergissing uitgelegd, en hem laten zien wat er met de automaat gebeurd was.
Als dank wilde hij me tóch dat blikje cola geven.....
![]()
...en ik lust helemaal geen cola!