abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29793736
Stelling: zal Talpa iets toevoegen aan het tv-landschap?

Ik vrees van niet. Talpa an sich zal op zich best redelijk scoren met een kijkersaandeel van 12 tot 15% aan het eind van dit seizoen. Daar ben ik niet bevreest voor. Het is namelijk niet al te moeilijk om een succesvolle zender op te zetten als je geld hebt. Je koopt een zender en je koopt de bestlopende programma's op en je hebt hoogstwaarschijnlijk een goedlopende zender. Vraag is of het iets zal toevoegen. De nieuwe programma's van Talpa zijn tot nu toe weinig vernieuwends of toevoegends en scoren ook dramatisch slecht. De nieuwe formats zullen snel geschrapt worden in navolging van de dramatische kijkcijfers en Talpa begint slechts een samenvoeging te worden van bestaande programma's die gekocht zijn van andere zenders.
Vraag is natuurlijk of je uberhaupt nog wel origineel kan zijn op de tv. Volgens mij zijn alle concepten op tv wel zo'n beetje uitgemolken en uitgevonden. Als Talpa tien jaar geleden gestart was, dan was het waarschijnlijk wel erg vernieuwend geweest. Maar anno 2005 vrees ik het ergste. Je kan nog best vernieuwend zijn, maar dan moet je de wet en betamelijke overtreden. Ik vrees dus dat Talpa helemaal niets zal toevoegen aan het huidige tv-landschap en een doodnormale zender wordt en misschien al is. En dat is erg jammer, daar hebben we er al genoeg van.
pi_29793859
Gefrustreerde publieke omroep medewerker alert.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
pi_29793905
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:25 schreef RoK het volgende:
Gefrustreerde publieke omroep medewerker alert.
Onzin. Ik gun Talpa een hoger marktaandeel dan ze zelf verwachten.
pi_29794037
Nee het is een tweede sbs6.

Lang leve de vervlakking in tv land. Het gaat niet om inhoud maar om oppervlakkigheid. Slechte ontwikkeling waardoor ik al vrijwel geen tv meer kijk.
pi_29794089
Talpa voegt zeker iets toe: ze zenden veel uit in breedbeeld! Heel wat beter dan dat klote Veronica dat net top gear in 4:3 formaat uitzond

Afschuwelijk, hoe kunnen ze dat programma zo verkrachten? Ik dacht dat RTL 5 het vorig jaar al kut deed door de ondertiteling zo neer te zetten dat iedereen met een breedbeeld tv het niet kon lezen, maar de zijkanten eraf knippen is pure verkrachting.

Talpa doet dat tot op heden niet, hulde daarvoor!
pi_29794111
Televisie opzich is een uitstervend medium...
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:34:37 #7
121552 k3_kill_me
rete intressant uh-huh...
pi_29794142
valt ook niet veel te kijken op tv.. enigste leuke programmas en series die halen ze er altijd af kutzenders hier k ga me schotel halen lekker amerikaanse tv kijken lang leve the oc en dark angel
*proef je n't? -neu.. ma heb het al eens gesmaakt.
Onder de voet gelopen door een kudde H&M groupies.. daar zit een verhaal achter.
-
Ik ben hier om jou te irriteren, klootzak.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:35:47 #8
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_29794169
Nog meer irritante reclame?
Nie sloan mo schuppe!
pi_29794234
Om de 5 minuten...
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:39:17 #10
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_29794249
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:38 schreef Gillingham het volgende:
Om de 5 minuten...
*huivert*
Nie sloan mo schuppe!
pi_29794287
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:38 schreef Gillingham het volgende:
Om de 5 minuten...
dat mag niet eens in Nederland
pi_29794387
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Mylene op 19-08-2005 21:59:09 ]
pi_29794687
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:44 schreef schatje het volgende:
Ontopic: Ik denk echt dat het nog te vroeg is om te oordelen of Talpa scoort of niet. Kijk het eerst een maandje of twee aan. Ik zie het wel somber in .
Das niet helemaal ontopic. Topic is of Talpa iets toevoegd of niet. Niet of het scoort.
pi_29794729
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:34 schreef k3_kill_me het volgende:
valt ook niet veel te kijken op tv.. enigste leuke programmas en series die halen ze er altijd af kutzenders hier k ga me schotel halen lekker amerikaanse tv kijken lang leve the oc en dark angel
Veel succes met het binnenhalen van Amerikaanse stations met een schotel (in NL)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_29794971
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Das niet helemaal ontopic. Topic is of Talpa iets toevoegd of niet. Niet of het scoort.
Het zal zo'n beetje dezelfde oppervlakkigheid worden als alle andere zenders. Dat klopt. Nu je zin?
pi_29795042
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:04 schreef schatje het volgende:

[..]

Het zal zo'n beetje dezelfde oppervlakkgheid worden als alle andere zenders. Dat klopt. Nu je zin?
Zoeenbeetje. Maar de vraag is dan wat de drive van John de Mol is als hij toch een dertien-in-dozijn zender(s) neerzet. En waar de beloofde venieuwing van Talpa is gebleven.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:08:19 #17
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29795105
Het lijkt wel alsof pberends persoonlijk gebaat is bij het falen van Talpa als commerciele zender
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_29795160
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:08 schreef Molluck het volgende:
Het lijkt wel alsof pberends persoonlijk gebaat is bij het falen van Talpa als commerciele zender
?. Ik wens ze van harte een groot marktaandeel zoals in de OP vermeldt staat.
pi_29795199
Vooralsnog weet ik niet eens welke programma's ze uitzenden. En als ik er dan even overheen zap zie ik Gordon met een of andere Sopaie kletsen, of Beau uit zn nek lullen. Dat hoeft van mij niet.

Wat mij betreft voorlopig dus helemaal niet
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:11:39 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29795201
mijn antwoord is neen..het zal wel bijdragen aan de algehele vervlakking. blijf maar gewoon lekker veel fokken! dan ben je later een stuk beter af en geïnformeerd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_29795209
Ik denk het niet

Het erge is da ik ff geen redenen kan vinden, maar ik denk het niet.
pi_29795464
Talpa = saaaaaaaaaaiiii.... veronica roeleert (beetje) fok het meest natuurlijk :p
G-Unit
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:21:44 #23
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29795609
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:10 schreef pberends het volgende:

[..]

?. Ik wens ze van harte een groot marktaandeel zoals in de OP vermeldt staat.
Het is vermeld zonder d, maar het is wel vreemd dat je in ongeveer elke TALPA-gerelateerde post vermeld wat een flop het wel niet is en hoe laag de programmakwaliteit is...

Wil je nou graag van ons horen dat we het met je eens zijn of ben je gewoon erg hardnekkig in het verkondigen van je mening? Bij dezen: je mening is duidelijk
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:24:39 #24
89891 missDemeanor
Captured by the game
pi_29795720
Ik was ziek vandaag en keek voor het eerst eens even naar Talpa, naar eh, Nsb Nse met gordon en die chick uit goede tijden. -Oh nee, ik zie dat het Thuis heet- Mijn oordeel is een rommelig, nerveus, belegen en dertien in een dozijn programma met inderdaad weinig vernieuwende dingen.

Sowieso vind ik het aanbod van Talpa zeer mager. Thuis, een programmaatje a la rtl boulevard, beachvolleybal (hoe interessant ), in de huid van ( waar kennen we dat van, en WIE is Winston eigenlijk ). De nieuwbakken zender gaat de avond in met herhalingen, herhalingen en nog eens herhalingen.

Volgende week komt paradepaardje Gordon met 5 tegen 5. Keken we daar al niet naar met Willem Ruis, Peter Jan Rens.....en nu moet een valse nicht het programma een nieuw leven inblazen...?

Ik denk dat talpa qua aanbod niets te bieden heeft en de kijker niet aan zich weet te binden. Ik zie voorzichtig een ondergang in de voetsporen van Sport7(heette dat zo?)
Talpa is met veel bombarie gebracht, ze kaapten een hoop "publiekstrekkers" bij de Publieken weg, claimen( of is het hopen op) kijkers door uitgemolken formats te presenteren ( Big Brother , Je leven in de steigers- Bridged, meid, was toch bij BNN gebleven )......

Tis net als met de Euro....laat de gulden maar weer terugkomen en weg met dat ding...zo ook mag Talpa van mij even snel verdwijnen als dat het gekomen is.

En nu maak ik geen woord meer vuil aan Talpa
OK en nu ben ik het zat!!!
▒­ ­
Ik heb van je gedroomd vannacht
pi_29795774
De reden dat De Mol uberhaupt met zijn zender is gestart is dat het tv-landschap gaat veranderen. Daar gaat ie overigens niet zelf met Talpa voor zorgen. Talpa werd gestart met het idee dat de zender het analoge lokkertje wordt voor digitale themakanalen waar de kijker voor moet betalen. Daar kan De Mol dan weer nog rijker van worden.

Helaas gaat deze digitale revolutie niet zo snel als De Mol had gehoopt. Vast staat dat deze echter wel komt. Net zoals iedereen van VHS naar DVD is overgestapt. Zo zal bijv. UPC gratis decoders uit delen, krijgen de kabelaars hevige concurrentie van televisie via ADSL (IPTV) van Versatel en begin volgend jaar KPN en is de schotel via Canal Digitaal ook niet af schrijven. Digitale televisie via de ether (Digitenne, KPN) heeft een beperkte zendercapaciteit, maar zal blijven bestaan omdat de techniek verdomd handig is voor in de auto, boot, caravan en portables. Voor thuisgebruik zal het achter afhaken bij de massa.

Het runnen van zo'n digitaal themakanaal is gemakkelijk en vooral goedkoop. Als we kijken naar de denkwijze van De Mol dan zou hij een themakanaal 'Big Brother' starten. De kijker kan kiezen uit het camerapunt naar keuze (elke camera een zender). 15.000 Big Brother-fans die er een tientje per maand voor over hebben en reken uit je winst. Niets voor niets haalt De Mol de real-life soaps naar Talpa. Al die programma's en talentenjachten kunnen straks tegen betaling de gehele dag te volgen zijn via zo'n themakanaal.

Wat op Talpa komt is niets meer dan een samenvatting. Net als met het voetbal. Die samenvattingen kocht De Mol niet omdat ie het leuk vond of voor de zender Talpa. Enkel alleen om zo gemakkelijk het volk naar digitale televisie van Versatel te lokken waar De Mol behoorlijk wat aandeeltjes had zodat ie er nog meer aan zou verdienen. Alleen valt de belangstelling voor Versatel vies tegen en volgens mij heeft De Mol zich al behoorlijk wat aandeeltjes Versatel van de hand gedaan.

Echter, digitaal wordt wel standaard. De nieuwe generatie tv's schreeuwen erom. De kwaliteit en mogelijkheden van analoge kabeltelevisie is al lang achterhaald (kijk alleen maar eens naar teletekst). En voor ons is het ook geweldig. Voor elk onderwerp is er wel een kanaal beschikbaar en films/programma's kunnen on-demand binnen worden gehaald.

Kijken wat je zelf wilt dus. En eerlijk waar, de themakanalen van de publieke omroep en Discovery alleen al, zijn geweldig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')