abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58569553
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:33 schreef MouseOver het volgende:
Niet echt ouderwets maar meer wo2-associaties: heeft iemand wel eens corned beef gegeten? Hoe smaakt dat spul eigenlijk?
Afschuwelijk goor
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58572597
Corned beef uit het blikje halen, koekepan verhitten, corned beef erin doen, vlees beetje prakken (beetje rullen idee).
Dan gekookte rijst op een bord doen, wat corned beef en een scheut ketjap over de rijst.
Lekker en simpel!
pi_58580958
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:09 schreef Martijn_77 het volgende:
Tongenworst
Zo lekker!
Met veel boter

Ossenworst vind ik net filet americain, nog nooit als 'ouderwetse' vleeswaren gezien. Inderdaad gewoon bij de Bas vd Heijden en Digros in het schap.

Corned beef vind ik echt vies!

[ Bericht 12% gewijzigd door Innocence op 09-05-2008 19:32:08 ]
Sweet and innocent...
pi_58582612
Gekookte ossetong op brood, mmmm! (zoals een paar anderen voor me) Ook lekker trouwens om paté mee te maken (je kunt het gewoon bij de slager bestellen, met of zonder keelstuk).
Never try to outstubborn a cat.
pi_58582812
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:52 schreef Cici het volgende:
Corned beef uit het blikje halen, koekepan verhitten, corned beef erin doen, vlees beetje prakken (beetje rullen idee).
Dan gekookte rijst op een bord doen, wat corned beef en een scheut ketjap over de rijst.
Lekker en simpel!
Dat lijkt mij zelfs ranzig.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:13:01 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58582870
ha! ik heb net een nieuwe snijmachine gekocht. althans, marktplaats nieuw. maar dat maakt niet uit bij roestvrijstaal. heb al heerlijke vitello tonnato en carpaccio gemaakt.

de kalfstong ligt in de koelkast te marineren en wordt ook dan, ne het zorgvuldig koken en pellen, in heerlijke plakjes gesneden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58582944
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:13 schreef zoalshetis het volgende:
ha! ik heb net een nieuwe snijmachine gekocht. althans, marktplaats nieuw. maar dat maakt niet uit bij roestvrijstaal. heb al heerlijke vitello tonnato en carpaccio gemaakt.

de kalfstong ligt in de koelkast te marineren en wordt ook dan, ne het zorgvuldig koken en pellen, in heerlijke plakjes gesneden.
Fak. mag ik eens komen eten?
pi_58634937
Trouwens WAGYU Beef

Heerlijk! maar echt te duur

Een collega had wat gekocht en ons laten proeven wat lekker

Het past hiebij omdat het ook een lange traditie heeft de WAGYU Beef

* In Japan zijn prijzen van rond de 450,- euro per kilo gangbaar voor de hoogste kwaliteit.
pi_58635230
quote:
Op maandag 12 mei 2008 22:41 schreef allsystemshalt het volgende:
Trouwens WAGYU Beef

Heerlijk! maar echt te duur

Een collega had wat gekocht en ons laten proeven wat lekker

Het past hiebij omdat het ook een lange traditie heeft de WAGYU Beef

* In Japan zijn prijzen van rond de 450,- euro per kilo gangbaar voor de hoogste kwaliteit.
En dat is "ouderwets" ?
Nee.
pi_58635434
My god, wagyu zou ik nou niet direkt onder ouderwets scharen
pi_58635543
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:33 schreef MouseOver het volgende:
Niet echt ouderwets maar meer wo2-associaties: heeft iemand wel eens corned beef gegeten? Hoe smaakt dat spul eigenlijk?
Ruikt en smaakt als kattenbrokken uit blik.
Je kan er wel lekkere dingen mee maken.
Ook af en toe best lekker op brood.
Erg droog.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 01:41:23 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58637738
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:16 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Fak. mag ik eens komen eten?
hoeveel babes neem je mee? maar even serieus, je kan het ook zelf maken.
pi_58650353
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 01:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoeveel babes neem je mee? maar even serieus, je kan het ook zelf maken.
Weet je wat je nog meer kan?
Nee.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:37:28 #115
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_58650993
Tonge en bloedworst op een witte boterham, gewoon tong vind ik ook lekker.
busworst ook erg lekker.
Wat ik ook nog wel eens haal is gekookt vlees bij de paardenslager.

Cornedbeef gebruik ik om slaatje te maken, ik eet dan meestal al wel wat plakken zo op, heerlijk.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:27:38 #116
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58660580
Ik ben zo gek op die ouderwetse Friese en Groningse droge worsten. Ze moeten alleen niet te zout zijn.

's Avonds voor de tv en dan stukken van zo'n worst afrukken met je kiezen.. je voelt je net zo een roofdier op Discovery

Je moet alleen wel de tandestokers klaar hebben staan
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:17:09 #117
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58686499
mijn vader koopt/krijgt nog wel eens "kaantjes" een soort harde, gezouten spekthingies. Geen idee of dat iets brabants is trouwens zou best eens kunnen.

Mijn moeder kookte vroeger wel eens zon heel stuk spek ( gewoon een vierkant blok) en dat lieten we dan afkoelen en aten we op brood. Dat was ook goddelijk lekker! geen idee of dat nog bestaat zo.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:23:49 #118
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58686604
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 10:27 schreef Leef het volgende:
Ik ben zo gek op die ouderwetse Friese en Groningse droge worsten. Ze moeten alleen niet te zout zijn.

's Avonds voor de tv en dan stukken van zo'n worst afrukken met je kiezen.. je voelt je net zo een roofdier op Discovery

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_58687318
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 10:27 schreef Leef het volgende:

Dan zou je biltong eens moeten proberen. Gedroogd struivogelvlees en dan Discovery aanzetten.
pi_58687563
Animal Planet is misschien nog beter.
pi_58709150
Wtf is (boeren)leverworst ouderwets?

In het noorden wordt nog wel veel leverworst (en metworst) gegeten.. Soms tot gruwel van mensen die uit het zuiden/westen komen.

Vroeger maakte mijn vader bij ons in de gare (van mjn lieve knorretje) nog wel eens vlees, dus ook metworst. Arm varken, maar het verse met is wel geweldig lekker!

Koning uit Pekela heeft heerlijke leverworst met stukken lever erin.. In plakjes op brood of zo, zo'n worst is binnen no time op. Of bakken in een pannetje bij de stamppot bruine bonen!

Zie net de reactie van Leef over de Groningse droge worsten (ook wel metworst dus). Die zijn hier in Groningen nog standaard met een verjaardag op tafel te vinden hoor! Vroeger hadden we ze voor de keukenkastjes langs hangen te drogen, heerlijk!

[ Bericht 18% gewijzigd door LekkerApart op 16-05-2008 17:00:32 ]
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:01:40 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58709293
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:54 schreef LekkerApart het volgende:
Wtf is (boeren)leverworst ouderwets?

In het noorden wordt nog wel veel leverworst (en metworst) gegeten.. Soms tot gruwel van mensen die uit het zuiden/westen komen.

Vroeger maakte mijn vader bij ons in de gare (van mjn lieve knorretje) nog wel eens vlees, dus ook metworst. Arm varken, maar het verse met is wel geweldig lekker!

Koning uit Pekela heeft heerlijke leverworst met stukken lever erin.. In plakjes op brood of zo, zo'n worst is binnen no time op. Of bakken in een pannetje bij de stamppot bruine bonen!
het is tegelijkertijd eeuwenoud, want men moest wel zoiets doen voor het conserveren van een heel varken van 200 kilo, een koe van 400 of een os van 600. en het is ook nog modern, omdat je het nog steeds kan krijgen.

vrouwen houden nou eenmaal van mannen die met een enorm dikke droge worst en een hard brood de bergen ingaan en met 'iets' thuiskomen. vreemd genoeg.

"vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van!".

laterz
pi_58710521
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:02 schreef fredflux het volgende:
Corned Beef: je zou wellicht vermoeden dat het iets met corn (mais) te maken heeft. Dat is niet het geval. Het heeft te maken met het pekelen van vlees met grove zoutkorrels. Deze grote zoutkristallen heten "corns".

Mij is altijd een heel ander verhaal verteld: dat het vlees 'corned' was, in hoekige blikjes gestopt dus. Begin nu spontaan te twijfelen of dat wel klopt.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:09:05 #124
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58711539
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:16 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Mij is altijd een heel ander verhaal verteld: dat het vlees 'corned' was, in hoekige blikjes gestopt dus. Begin nu spontaan te twijfelen of dat wel klopt.
zou dat dan niet 'cornered' geweest moeten zijn?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:23:14 #125
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58715895
maar wat is met?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')