Afschuwelijk goorquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:33 schreef MouseOver het volgende:
Niet echt ouderwets maar meer wo2-associaties: heeft iemand wel eens corned beef gegeten? Hoe smaakt dat spul eigenlijk?
Zo lekker!quote:
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:52 schreef Cici het volgende:
Corned beef uit het blikje halen, koekepan verhitten, corned beef erin doen, vlees beetje prakken (beetje rullen idee).
Dan gekookte rijst op een bord doen, wat corned beef en een scheut ketjap over de rijst.
Lekker en simpel!
Fak. mag ik eens komen eten?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:13 schreef zoalshetis het volgende:
ha! ik heb net een nieuwe snijmachine gekocht. althans, marktplaats nieuw. maar dat maakt niet uit bij roestvrijstaal. heb al heerlijke vitello tonnato en carpaccio gemaakt.
de kalfstong ligt in de koelkast te marineren en wordt ook dan, ne het zorgvuldig koken en pellen, in heerlijke plakjes gesneden.
En dat is "ouderwets" ?quote:Op maandag 12 mei 2008 22:41 schreef allsystemshalt het volgende:
Trouwens WAGYU Beef![]()
![]()
Heerlijk! maar echt te duur![]()
Een collega had wat gekocht en ons laten proeven wat lekker![]()
![]()
Het past hiebij omdat het ook een lange traditie heeft de WAGYU Beef
* In Japan zijn prijzen van rond de 450,-euro per kilo gangbaar voor de hoogste kwaliteit.
Ruikt en smaakt als kattenbrokken uit blik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:33 schreef MouseOver het volgende:
Niet echt ouderwets maar meer wo2-associaties: heeft iemand wel eens corned beef gegeten? Hoe smaakt dat spul eigenlijk?
hoeveel babes neem je mee? maar even serieus, je kan het ook zelf maken.quote:
Weet je wat je nog meer kan?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoeveel babes neem je mee? maar even serieus, je kan het ook zelf maken.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:27 schreef Leef het volgende:
Ik ben zo gek op die ouderwetse Friese en Groningse droge worsten. Ze moeten alleen niet te zout zijn.
's Avonds voor de tv en dan stukken van zo'n worst afrukken met je kiezen.. je voelt je net zo een roofdier op Discovery
Je moet alleen wel de tandestokers klaar hebben staan
Dan zou je biltong eens moeten proberen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:27 schreef Leef het volgende:
Ik ben zo gek op die ouderwetse Friese en Groningse droge worsten. Ze moeten alleen niet te zout zijn.
's Avonds voor de tv en dan stukken van zo'n worst afrukken met je kiezen.. je voelt je net zo een roofdier op Discovery
Je moet alleen wel de tandestokers klaar hebben staan
het is tegelijkertijd eeuwenoud, want men moest wel zoiets doen voor het conserveren van een heel varken van 200 kilo, een koe van 400 of een os van 600. en het is ook nog modern, omdat je het nog steeds kan krijgen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:54 schreef LekkerApart het volgende:
Wtf is (boeren)leverworst ouderwets?
In het noorden wordt nog wel veel leverworst (en metworst) gegeten.. Soms tot gruwel van mensen die uit het zuiden/westen komen.
Vroeger maakte mijn vader bij ons in de gare (van mjn lieve knorretje) nog wel eens vlees, dus ook metworst. Arm varken, maar het verse met is wel geweldig lekker!
Koning uit Pekela heeft heerlijke leverworst met stukken lever erin.. In plakjes op brood of zo, zo'n worst is binnen no time op. Of bakken in een pannetje bij de stamppot bruine bonen!
quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:02 schreef fredflux het volgende:
Corned Beef: je zou wellicht vermoeden dat het iets met corn (mais) te maken heeft. Dat is niet het geval. Het heeft te maken met het pekelen van vlees met grove zoutkorrels. Deze grote zoutkristallen heten "corns".
zou dat dan niet 'cornered' geweest moeten zijn?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
Mij is altijd een heel ander verhaal verteld: dat het vlees 'corned' was, in hoekige blikjes gestopt dus. Begin nu spontaan te twijfelen of dat wel klopt.
Vroeger was tong juist heel goedkoop. En goed klaargemaakt is het echt zaligquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:56 schreef Scootmobiel het volgende:
[En voor versgekookte ossentong kan je me midden in de nacht wakker maken, heerlijk!!![]()
Je moet het bij onze slagerij altijd speciaal bestellen, dan kunnen ze het wel leveren. Alleen jammer dat het zo duur is, en zo ontzettend lang moet koken!
tong is nog steeds heel goedkoop. vraag je islamitische slager maar eens. net als kalfsvlees van de platte bief, prima voor vitello en een fraktie van de prijs van kalfsfricandeau van de keuslagert.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Vroeger was tong juist heel goedkoop. En goed klaargemaakt is het echt zaligIk kon er nooit vanaf blijven als ik er eentje in huis had
Ik was een keer op vakantie met mijn vader, in Griekenland. En op een avond stond er een grote schotel tong bij het buffet. Wij smullen, andere mensen die niet wisten wat het was, vonden het ook erg lekker. Tot wij zeiden wat het wasToen was het ineens niet lekker meer
anders vraag je een slager voor een tong. kalfs is het duurst en lekkerst maar het moeilijkst te bereiden, os het goedkoopst en het minst lekker, maar zelfs nog in kokend water te doen...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:44 schreef Rewimo het volgende:
Hm, dan moet ik eerst een islamitische slager vindenDat is hier in de buurt (DLD) nog niet zo eenvoudig. Maar eens in de buurt van mijn werk op zoek gaan (da's in NL).
ja lekker op brood hoor. zo heb je ook kalfsaspic, of zelfs hersenaspic.quote:
Ja, okee, maar wat is het. Ach, ik kan ook googlen natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja lekker op brood hoor. zo heb je ook kalfsaspic, of zelfs hersenaspic.
het is eigenlijk niet meer dan een vermenging van vlees, tong, kopkaas, whatever, met een gelatine basis. stort het uit in een cakeblik en laat het, nadat je het in koud water hebt gezet, in de koelkast opstijven.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:59 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ja, okee, maar wat is het. Ach, ik kan ook googlen natuurlijk.
ja, whatever, voor de moslims kunnen we ook agar agar gebruiken, dat ies halal.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:06 schreef skiczukie het volgende:
Brrrr. Gelatine. Dat is dan ook het spul waar ik bij zo'n corned beef op af knap.
Okee.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, whatever, voor de moslims kunnen we ook agar agar gebruiken, dat ies halal.
ik heb een fucking hekel aan mensen die iets niet lekker vinden terwijl ze het nooit goed gegeten hebben. dat zijn burgerlijke niksnutten. soort familie de leeuw gaat op vakantie-in-de-boesj-gevoel, "waar kennen we leggen?". en gelukkig was er nog een vader een zoontje bij die wel wilden eten en het nog lekker vonden ook, voordat ze gingen leggen...
wat jij wilt. jammer. ik haat mensen die niet willen proeven. al is het maar een klein stukje. net of je met koppige kleine kinderen rond de tafel zit.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:37 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Okee.Ik heb veel rommel gegeten, inclusief een sok, maar gelatine vind ik visueel gewoon té afstotelijk en blubberig enzo.
EENS!quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:06 schreef skiczukie het volgende:
Brrrr. Gelatine. Dat is dan ook het spul waar ik bij zo'n corned beef op af knap.
Ik heb vorig jaar boeschl zitten eten in een Gasthaus ergens in de bergen in Oostenrijk waar een varkensboerderij werd gehouden (ik werd om 6 uur 's ochtends gewekt door de biggetjes). Ik heb varkenslong, varkenshart, varkenslver en meer van die ongein zitten eten/proberen, en het was goed te pruimen. Ik schrik ook niet snel van iets terug. Maar gelatine heeft me altijd tegengestaan, net als boter trouwens, dat eet ik ook niet. Ik vind de substantie gewoon echt niet te eten, maar okee, als je me nu wil haten, ga je gang.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat jij wilt. jammer. ik haat mensen die niet willen proeven. al is het maar een klein stukje. net of je met koppige kleine kinderen rond de tafel zit.
Mijn nagels zijn heilig. Vanaf morgen aan de gelatine. Puur.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:41 schreef Oblivion het volgende:
[..]
EENS!
Vieze dril... brr....
Maar....wel heeeeeeeeel goed voor je nagels!
ik heb het gelezen. ik zal je dan ook nooit uitnodigen voor een diner. en haat moet je dan ook zien als mensen die ik te eten heb en moeilijk gaan lopen doen, omdat ze bang zijn voor het verleden. ze weten niet wat ze missen! jammer dan.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:45 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar boeschl zitten eten in een Gasthaus ergens in de bergen in Oostenrijk waar een varkensboerderij werd gehouden (ik werd om 6 uur 's ochtends gewekt door de biggetjes). Ik heb varkenslong, varkenshart, varkenslver en meer van die ongein zitten eten/proberen, en het was goed te pruimen. Ik schrik ook niet snel van iets terug. Maar gelatine heeft me altijd tegengestaan, net als boter trouwens, dat eet ik ook niet. Ik vind de substantie gewoon echt niet te eten, maar okee, als je me nu wil haten, ga je gang.
Doe net als ik, kunstnagels...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:48 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Mijn nagels zijn heilig. Vanaf morgen aan de gelatine. Puur.
Ik doe nooit moeilijk, ik eet alles als het moet, maar ik koop zelf dus geen boter omdat ik er van over mijn nekkie ga. Tot nu toe heb ik alles gegeten wat me wordt voorgeschoteld.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het gelezen. ik zal je dan ook nooit uitnodigen voor een diner. en haat moet je dan ook zien als mensen die ik te eten heb en moeilijk gaan lopen doen, omdat ze bang zijn voor het verleden.
Waar koop je zoiets?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Doe net als ik, kunstnagels...![]()
Geen dril, puur fun...
Niet bij een ouderwetse slager...quote:
Ik eet het ook wel, als het maar niet geel is en het constant trilt. Dan staan mij lekkere dingen, zoals corned beef, op bepaalde momenten tegen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
goede kalfsaspic heeft trouwens niet eens veel gelatine nodig. het is in plakjes gesneden bijna net zo dicht als gebraden gehakt. e
daarnaast, als je van draadjesvlees houdt, dat lang gestoofd is, zit er ook al zeker 20% gelatine van de botten of het vet in je potje en dat maakt de saus lekker dik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |