Kan me haast niet voorstellen dat er een 60plus fokker is die nooit meer cornedbeef in de winkel ziet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:33 schreef MouseOver het volgende:
Niet echt ouderwets maar meer wo2-associaties: heeft iemand wel eens corned beef gegeten? Hoe smaakt dat spul eigenlijk?
Smac:quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:42 schreef aidyl het volgende:
ennuh... corned beef, is dat net een soort smac?![]()
![]()
je kan nu ook plakjes krijgen bij de AH toch?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:49 schreef BBQ-kip het volgende:
Corned beef komt naarmijn weten altijd uit blik en die gelatine die eromheen kan zitten die mik je er natuurlijk gewoon af.
Ik vind het soms superlekker moet ik zeggen, op een verse witte boterham met wat boter, hmmm!
Yep, gewoon uit een groot blik en dan halen ze de "vieze" randjes er even af neem ik aan, maar het is dus precies hetzelfde als het kleine blikje, alleen dan voorgesneden zodat ej geen hompen op je brood hebt (spul is natuurlijk zelf nooit dun te snijden, mits je een snijmachine hebt zoals mijn oudersquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:57 schreef petre86 het volgende:
[..]
je kan nu ook plakjes krijgen bij de AH toch?
Zoute spek op broodquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:58 schreef beerten het volgende:
Ik mis de spek! De gezouten versie. Dat spul dat je koopt, compleet met zwoerd. In dunne plakjes snijden, uitbakken in een koekepan, het vet gebruiken voor het bakken van pannekoeken en dan de spek door de pannekoek. Heerlijk.
Maar dan wel ZOUTE spek. Zo zout dat je de tranen in de ogen springen. Met een keiharde zwoerd aan het stuk uitgebakken spek.
Goddelijk!
Ben je nou helemaal bedonderd? Een goede gelei maakt het juist "af".Daar hoort smaak aan te zitten als aan een geconcentreerde bouillion.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:49 schreef BBQ-kip het volgende:
Corned beef komt naarmijn weten altijd uit blik en die gelatine die eromheen kan zitten die mik je er natuurlijk gewoon af.
Ik vind het soms superlekker moet ik zeggen, op een verse witte boterham met wat boter, hmmm!
Ja hoor, eet ik regelmatig. Tegenwoordig is het ook zonder vetrandje te krijgen (niet het laffe spul van Linera). Leverkaas vind ik ook lekker, maar haal er wel het vetrandje vanaf.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:09 schreef MouseOver het volgende:
Berliner worst, wordt dat eigenlijk nog wel gegeten? In m'n kleuterschooltijd kwam je het nog aardig veel tegen, maar de laatste tijd zie ik het eigenlijk nooit meer.
Zure zult is erg lekker eet ik nu nog steeds regelmatig. Hier in brabant heb je twee soorten zult grijze en rode. Door de rode zit meer vlees geloof ik.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:27 schreef dutch-mamma het volgende:
En zure zult...!!
Ja dat is het.. heel apart als je die verpakking ziet van "spam" het lijkt wel een grap.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:27 schreef dutch-mamma het volgende:
Is dat, wat wij lunchworst (Smac) noemen, nou hetzelfde als de beruchte "Spam" (Monty Python!) ?
Volgens mij niet eigenlijk.. je hebt hier ook nog een soort separatorham in blik, en dat komt meer overeen dacht ik. Die blikken zijn trouwens ook veel groter dan een smacblikje.quote:Op zondag 21 augustus 2005 08:56 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ja dat is het.. heel apart als je die verpakking ziet van "spam" het lijkt wel een grap.
* petre86 werkt in de fabriek waar ze dat spul maken en snijdenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:05 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Yep, gewoon uit een groot blik en dan halen ze de "vieze" randjes er even af neem ik aan, maar het is dus precies hetzelfde als het kleine blikje, alleen dan voorgesneden zodat ej geen hompen op je brood hebt (spul is natuurlijk zelf nooit dun te snijden, mits je een snijmachine hebt zoals mijn ouders)
In Vlaanderen hebben ze veel lekkerder vleeswaren dan hier... Ook een aspic-achtig iets (kopvlees of zo?).quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:48 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind aspic lekker op brood. liefst kalfsaspic (slagerij kuyt, maastricht)
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:42 schreef PLAE@ het volgende:
gebruik de search even zou ik zeggen.
Zal ik dan maar eens een klassiek recept geven...iets wat mijn oma tijdens de nederlands indische bezetting al at?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:33 schreef MouseOver het volgende:
Niet echt ouderwets maar meer wo2-associaties: heeft iemand wel eens corned beef gegeten? Hoe smaakt dat spul eigenlijk?
doe er nog een uitje en trassi bij en je hebt bijna mijn nasi kampoeng gemaaktquote:Op maandag 22 augustus 2005 17:32 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Zal ik dan maar eens een klassiek recept geven...iets wat mijn oma tijdens de nederlands indische bezetting al at?
Corned beef met eieren gebakken. Echt superlekker, met wat verse witte rijst. Gewoon de corned beef een BEETJE prakken in een schaaltje, een paar eieren erbij, heel klein beetje mengen, dus geen omelet maken en dan in een hete pan met wat olie mikken. peper en beetje zout erbij en bakken tot de eieren gaar zijn en de corned beef wat aangebakken is, heerlijk die stukjes krokante corned beef.
Doe het op een bord met wat rijst....heerlijk eten is dat, simpel en goedkoop ook nog.
cervelaatworst...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:40 schreef grif het volgende:
Zoals gekookte ossetong, heerlijk op brood! De Dirk in Amsterdam verkoopt het nog steeds. Ongeveer één tong per week. Veel mensen gruwen ervan, maar hebben het nooit geproefd omdat het idee ze al tegenstaat.
Zijn er meer mensen die nog van dit soort 'ouderwetse' vleeswaren eten?
ik gebruik het altijd voor tosti's (met komijnekaas)quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:31 schreef DeDooieVent het volgende:
is paardenrookvlees ouderwets
heerlijk, dun gesneden op wit brood met roomboter en een glas volle melk
gek op paard
In Nederland spreek je het uit als: kornèt biefquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:32 schreef MouseOver het volgende:
[..]
[..]
Fijn dat jullie het zo eens zijn
Maar met dat dilemma zat ik dus ook
In het Engels is het meer 'koarnt'.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In Nederland spreek je het uit als: kornèt bief
In het Engels spreek je het uit als: kornd bief (nee, hier mist geen letter)
Er is dus best kans dat je slager je even 2 tellen niet snapt indien het het in het Engels vraagt.
-edit- was al gezegd![]()
hehehe, da's toevallig, ik zal het es proberen...die trassi en uien bij het ei/cornedbeef doen of bij de rijst?quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:04 schreef Charmian het volgende:
[..]
doe er nog een uitje en trassi bij en je hebt bijna mijn nasi kampoeng gemaakt
Maar inderdaad, vroeger kreeg ik het ook rijst met corned beef en een plakje komkommer. Lekker kan soms zo simpel zijn.
Ook erg lekker idd. Maar waar kun je echt goede ossenworst kopen?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
plakjes ossenworst, met versgemalen peper en zout..
Ik heb een tijdje geleden ook ossenworst ontdekt en als het in huis is kan ik er echt niet afblijven.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
plakjes ossenworst, met versgemalen peper en zout..
Volgens mij gewoon bij elke slager? Alleen of dat supergoeie kwaliteit is dat weet ik niet.. Maar hier in Delft is het gewoon lekker bij de slagerquote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ook erg lekker idd. Maar waar kun je echt goede ossenworst kopen?![]()
euhmquote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
bij slagerij peters in amsterdam, van wou straat, voor mij op kruipafstand. die is uitgeroepen tot beste ossenworstmaker. al vaker trouwens.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |