hmmm wil je me eens mailen ?? Je weet er blijkbaar veel meer vanaf dan ik. Als je wilt via het mailadres op de voornoemde site dan komt het wel aan.quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:22 schreef Kleintje het volgende:
Ben je van mening dat het paard helemaal in orde is?
Want het is een mooie merrie om mee te fokken?
Ik zou de merrie helemaal laten keuren (röntgenologisch) en als het goed is haar PROK laten keuren. Dat is een predikaat voor merries die hele mooie stevige beenderen hebben zonder afwijkingen.
Dan zou je haar erg goed kunnen verkopen. Eventueel nog aanhouden tot de zomer en ermee naar de keuring gaan om stermerrie te worden of voorlopig keur.
Zelf vind ik het een mooi paard om mee te fokken en zoals je schreef was dat dus ook het fokdoel van je vader.
Misschien moet ik het paard zien lopen en gil ik dan.... veulentje fokken, moeder uitbrengen in de dressuur, sportpredikaat halen en dan weer verder fokken...
Sjezus wat een bullshit.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:16 schreef Leintjeuh het volgende:
-heel verhaal-
Yeps, dat heb je mis.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:01 schreef Leintjeuh het volgende:
Je kan beter je paard veel hooi geven dan veel basisbrok... Van hooi zal een paard nooit druk en super energiek worden. Pas was er iemand bij mij op stal die op een dag 4 kilo basisbrok voerde en dat te duur vond, dus overstapte op sportbrok, iets duurder voer met een hogere energetische waarde. Bleven ze evenveel biks voeren :| dat paard was bijna meteen hoefbevangen... Als je je paard pittiger wilt hebben, heb ik begrepen dat je m haver moet geven en niet meer brokken. Als ie aan moet komen moet je meer vullend voer geven, zoals hooi en kuilgras. Maarja, dat is wat ik van voer begrepen heb, ik kan het mis hebben natuurlijk!
Mijn ervaring uit het verleden is dat ik beter overweg kan met ruinen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:02 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het alleen zo stom klinken, bewust gekozen voor een ruin....
Geslacht, kleur, hoogte... dat maakte mij dus geen ruk uit.
Ik wilde een paard hebben wat zou passen bij het doel wat ik voor ogen had. Ik moest een klik voelen en het paard moest 100% gezond zijn.
Paars met witte stippeltjes! Cool! We hebben voor Apollo gekozen omdat hij van alle (5) paarden die we 'geschikt' vonden, het leifste was in de stal en omdat hij zowel geschikt was voor de beste ruiter (mn oudste zus) als de slechtste ruiter (mn moeder) uit ons gezin. Nu rijden mijn oudste zus, tweelingzus en ik nog op m.quote:Kleur vond ik totaal onbelangrijk, het is uiteindelijk een bruine geworden, maar als hij paars met witte stippeltjes was, was het ook best geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |