abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29778112
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:09 schreef SocialDisorder het volgende:
zal wel aan mij liggen, maar als ik iemand een rolstoel in schop kom ik IETS vaker langs dan één keer, zonder één woord te zeggen.
Als jij mij het ziekenhuis inschopt, dan wil ik je excuses aanhoren, maar daarna mag je oprotten!
pi_29778134
Volgens Nils is het bij dat ene ziekenhuisbezoekje gebleven. Volgens stpan zijn er andere "dingetjes" die in de lokale media zijn gekomen. Ik ben benieuwd. Maar als dat gedocumenteerd is, heeft hij DUS wel de media opgezocht, wat vind je in dat geval van RB?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29778206
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:17 schreef SocialDisorder het volgende:
Volgens Nils is het bij dat ene ziekenhuisbezoekje gebleven. Volgens stpan zijn er andere "dingetjes" die in de lokale media zijn gekomen. Ik ben benieuwd. Maar als dat gedocumenteerd is, heeft hij DUS wel de media opgezocht, wat vind je in dat geval van RB?
Ik vind in ieder geval dat Bouazaoun een zware straf moet krijgen en moet boeten voor wat hij gedaan heeft. Als hij daarnaast ook nog een vergoeding moet afstaan dan ben ik het daar ook helemaal mee eens. Ik ben het alleen niet eens met die verkettering die op dit moment plaats vindt.
pi_29778233
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:19 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik vind in ieder geval dat Bouazaoun een zware straf moet krijgen en moet boeten voor wat hij gedaan heeft. Als hij daarnaast ook nog een vergoeding moet afstaan dan ben ik het daar ook helemaal mee eens. Ik ben het alleen niet eens met die verkettering die op dit moment plaats vindt.
mee eens
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:20:12 #55
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29778234
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:17 schreef SocialDisorder het volgende:
Hij heeft de media niet opgezocht, dat zij het documenteren, kan hij niets aan doen. Liever een neutraal item op de lokale televisie, dan dat eeuwige gezeik van personen als Johan Derksen op RTL5...
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:22:07 #56
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29778282
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:19 schreef Robar het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is iets wat ik al vanaf het tweede topic probeer duidelijk te maken. Rachid Bouaouzan heeft een overtreding begaan, waar hij (terecht) voor gestraft wordt. De schorsing van de KNVB, de werkstraf en de voorwaardelijke celstraf van het OM en ook zal hij de rest van zijn leven betalen aan Niels Kokmeijer. Niet meer dan normaal, maar kunnen we die jongen verder nu gewoon laten voetballen???
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:12:33 #57
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_29779815
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:09 schreef SocialDisorder het volgende:
zal wel aan mij liggen, maar als ik iemand een rolstoel in schop kom ik IETS vaker langs dan één keer, zonder één woord te zeggen.
Iemand binnen Sparta heeft in het RD gemeld dat Bouaouzan door de familie Kokmeijer is geadviseerd om vooral niet langs te komen, waarna Kokmeijer in de media melde dat Bouaouzan een zak was omdat die niet langs durfde te komen.....
Uiteindelijk is er een bezoekje geweest, meer weet ik ook niet.

Het zijn kleine dingetjes die via mensen om hem heen in de pers komen, RB heeft geen enkel interview gegeven, op een quotje in de Nieuwe Revu na. Er zijn altijd 2 kanten van het verhaal, maar omdat de RB kant onbelicht blijft, betekent dat nog niet dat hij geen berouw toont of niet inziet wat hij gedaan heeft.

Maar ook lokale interviewtjes met teamgenoten waarbij zijdelings op het incident werd teruggekomen tonen een RB die schuldbewust is. Het zijn maar kleine dingetjes, en misschien geeft RB volgende maand een interview waarbij hij een heel ander geluid laat horen,. Maar van wat ik heb gelezen lijkt RB wel degelijk te beseffen wat hij heeft aangericht, berouw te tonen etc.
pi_29780412
Verschuilen achter "zijn advocaat heeft dat beroep aangetekend niet hij" is de grootst mogelijke bullshit. Een advocaat werkt voor jou. Als jij het niet wil, doet hij het niet. Doet hij het wel, schop jij hem zo hard op de straat dat de aankomende bus geen tijd heeft om hem te ontwijken.

De kleine dingetjes die RB heeft gedaan zijn dus via via in de pers gekomen. Mag ik je even aan herinneren dat er wel meer "dingetjes" viavia in de pers komen, en die naderhand complete BS blijken te zijn? Ik noem het lieverdje Murat D die zijn conrector door de hersens schoot maar even als voorbeeld.

Als RB echt schuldbewust is, geeft hij z'n advocaat een mooie ontslagbrief, accepteert z'n straffen (want ook tegen de schorsing is hij in beroep gegaan), en gaat bij Studio Voetbal zijn verhaal vertellen. Ben je van alle gezeik af, en zal je alleen nog maar door het hersenloze gepeupel uitgefloten worden, die het over 4 maanden toch alweer vergeten zijn, omdat ze te druk bezig zijn met mekaar de hersens in te slaan.
pi_29780459
Als het geen Marokkaan was geweest...
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_29780541
hadden we met z'n allen nog deze discussie gehad, mits hij net zoals RB had gehandeld....

zinloze opmerking zeg.
pi_29780668
Iedereen verdient toch een tweede kans? Zo zit tenminste ons Nederlandse systeem in elkaar. Alleen uitzonderingen zoals Mohammed B. blijven buiten de samenleving. Maar Rachid heeft iets gedaan wat niet hoort tijdens een spelletje, maar om nou te zeggen dat hij daardoor dat spelletje nooit meer mag spelen? Dat gaat mij veels te ver.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_29780684
Vreemde opmerking, ik heb nog niemand zien/horen spreken over zijn afkomst.
Het gaat hier puur om zijn daad!
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:41:53 #63
73305 Stpan
pi_29780764
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:30 schreef SocialDisorder het volgende:
De kleine dingetjes die RB heeft gedaan zijn dus via via in de pers gekomen. Mag ik je even aan herinneren dat er wel meer "dingetjes" viavia in de pers komen, en die naderhand complete BS blijken te zijn?
Jep, dat kan dus alle kanten op, wij doen niets anders dan speculeren. Maar ik heb het hier over reacties van teamgenoten, voor de camera's van de lokale televisie, die uitspraken. En RB direct na het incident, dat waren ook gewoon TV-beelden, hoe aangeslagen hij er toen bijstond.
(niet dat ik RB nu opeens een slachtoffer vind ofzo, de rollen niet omdraaien natuurlijk, maar dat beeld heb ik 1x gezien op TVR, en verder nooit meer, terwijl het toch wel een reactie is die laat zien dat hij wel degelijk wist wat hij veroorzaakt had)
quote:
Als RB echt schuldbewust is, geeft hij z'n advocaat een mooie ontslagbrief, accepteert z'n straffen (want ook tegen de schorsing is hij in beroep gegaan), en gaat bij Studio Voetbal zijn verhaal vertellen. Ben je van alle gezeik af, en zal je alleen nog maar door het hersenloze gepeupel uitgefloten worden, die het over 4 maanden toch alweer vergeten zijn, omdat ze te druk bezig zijn met mekaar de hersens in te slaan.
Ja, op zich wel mee eens, maar zo gemakkelijk ligt het denk ik niet. Als hij dat doet, impliceert dat dat hij bewust Kokmeijer letsel heeft willen toebrengen. Wat dat betreft geef ik RB het voordeel van de twijfel dat hij dat niet met opzet heeft gedaan, en dat hij ook niet op die manier veroordeeld dient te worden.
De advocaat van Kokmeijer gebruikt dit natuurlijk in de civiele zaak, waarbij een nuance-verschil (door schuld of met opzet) een flinke bom duiten kan schelen.
pi_29780770
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:37 schreef EnGCatjuh het volgende:
Iedereen verdient toch een tweede kans? Zo zit tenminste ons Nederlandse systeem in elkaar. Alleen uitzonderingen zoals Mohammed B. blijven buiten de samenleving. Maar Rachid heeft iets gedaan wat niet hoort tijdens een spelletje, maar om nou te zeggen dat hij daardoor dat spelletje nooit meer mag spelen? Dat gaat mij veels te ver.
Het gaat mij ook niet om wat hij gedaan heeft, maar om hoe hij daarna zich gedraagt.
pi_29780780
Er zijn zat mensen die zeggen "Ja hij is gewoon een opvliegende jongen". Terwijl ze daar totaal geen argumenten voor hebben, en dus puur afgaan op t feit dat ie een Marokkaan, en dus opvliegend is.
pi_29780798
niet in deze discussie, dus alsnog: "je praat lucht, vrind."

maargoed, aangezien je "kankergoed" in voetbal bent (hoe ziet Danny Blind JOU nou over het hoofd?), zal jij het wel beter weten
pi_29781017
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:43 schreef SocialDisorder het volgende:
niet in deze discussie, dus alsnog: "je praat lucht, vrind."

maargoed, aangezien je "kankergoed" in voetbal bent (hoe ziet Danny Blind JOU nou over het hoofd?), zal jij het wel beter weten
Niet in deze discussie? Lees jij t vorige topic dan maar even door. en dan nog, misschien niet hier, misschien ook niet op FOK!. Maar ik heb genoeg mensen dat horen roepen. En wat hebben dingen die ik in mijn fotoboek zet met deze discussie te maken, dat jij lelijk bent toch ook niet.
pi_29781145
jezus, man, neem niet alles zo serieus.......fokking loon.............

ikwordt echt schijtziek van mensen die z'n afkomst in de discussie proberen te mengen, en tot jij kwam kijken ging het redelijk goed.

Maar goed, als jij het graag wil, wil ik best zeggen dat Marokkanen voortaan maar van de voetbalvelden geweerd moeten worden en meer van dat soort racistische bullshit die jij graag schijnt te horen. Ik kan geen andere reden dan dat bedenken voor jouw post.
pi_29781240
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:42 schreef Jajong het volgende:
Er zijn zat mensen die zeggen "Ja hij is gewoon een opvliegende jongen". Terwijl ze daar totaal geen argumenten voor hebben, en dus puur afgaan op t feit dat ie een Marokkaan, en dus opvliegend is.
Dat is gelul, vriend en vijand heeft al verklaard dat het normaal gesproken een relaxte jongen is.
Dat het een Marokkaan is heeft er ook geen ruk mee te maken.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:59:19 #70
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29781322
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:30 schreef SocialDisorder het volgende:

Aan de ene kant heb je gelijk en heeft hij inderdaad een eventueel hoger beroep in eigen hand, maar ook al gaat hij in hoger beroep, die jongen wordt gestraft voor wat hij gedaan heeft en daarmee klaar. Moordenaars die hun straf uitzitten kunnen daarna toch ook weer "gewoon" in de maatschappij terecht en krijgen een tweede kans??? Waarom dan een jonge, onervaren profvoetballer niet ,die uit frustratie een onbesuisde tackle inzet en niet met voorbedachte rade, daar ben ik van overtuigd.
pi_29781528
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:53 schreef SocialDisorder het volgende:
jezus, man, neem niet alles zo serieus.......fokking loon.............

ikwordt echt schijtziek van mensen die z'n afkomst in de discussie proberen te mengen, en tot jij kwam kijken ging het redelijk goed.

Maar goed, als jij het graag wil, wil ik best zeggen dat Marokkanen voortaan maar van de voetbalvelden geweerd moeten worden en meer van dat soort racistische bullshit die jij graag schijnt te horen. Ik kan geen andere reden dan dat bedenken voor jouw post.
Het is gewoon een feit dat er mensen zijn die zo redeneren, maar okay je hebt wel gelijk dat t hier niet aan de orde was, mijn excuses daarvoor
pi_29781598
Hoe vaak moet ik het nog zeggen?

Hij verdient een tweede kans, maar de manier waarop hij/zijn advocaat zich uiten en gedragen verdient hij die kans steeds minder.
pi_29781629
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:05 schreef Jajong het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit dat er mensen zijn die zo redeneren, maar okay je hebt wel gelijk dat t hier niet aan de orde was, mijn excuses daarvoor
Excuses aanvaard
pi_29781679
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:07 schreef SocialDisorder het volgende:
Hoe vaak moet ik het nog zeggen?

Hij verdient een tweede kans, maar de manier waarop hij/zijn advocaat zich uiten en gedragen verdient hij die kans steeds minder.
Ik snap ook niet waarom ze in hoger beroep gaan trouwens, het is toch redelijk met een sisser afgelopen voor hem.
pi_29781851
ja, ik vond de uitspraak, zowel van de tucht-commisie als de rechtbank, nog vrij mild.

Ik begrijp ook niet dat Sparta hem opsteld, wetende wat er boven zo'n jongen z'n hoofd hangt.

Ik wet overigens niet of het al ter sprake is geweest, maar ik las in de VI ofzo, een week na de wedstrijd ofzo, dat de trainer ook behoorlijk z'n team heeft opgejut, op een verkeerde manier zeg maar.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:21:41 #76
73305 Stpan
pi_29782110
Snoei jut z'n team altijd op, beetje raar mannetje, ruzie maken met de scheids, collega-trainers enzo. Maar de incinuatie van Derksen lijkt me ongegrond.
Als het zo was dat Snoei heeft gesuggereerd dat er best stevige duels moeten worden uitgevochten of iets in die richting, had de advocaat van RB dat toch allang ter verdediging aangegrepen?

De uitspraak van de tuchcommissie vond ik vrij mild. Die van de rechtbank niet, als je bewust dronken achter het stuur kruipt en iemand dood rijdt krijg je ipv 200 uur 240 uur. Ik vind dat niet in verhouding. (an sich vind ik 200 uur wel terecht, als de uitleg van de rechter is dat RB een onverantwoord risico heeft genomen, al was het niet met opzet).
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:24:25 #77
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29782203
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:14 schreef SocialDisorder het volgende:
ja, ik vond de uitspraak, zowel van de tucht-commisie als de rechtbank, nog vrij mild.

Ik begrijp ook niet dat Sparta hem opsteld, wetende wat er boven zo'n jongen z'n hoofd hangt.

Ik wet overigens niet of het al ter sprake is geweest, maar ik las in de VI ofzo, een week na de wedstrijd ofzo, dat de trainer ook behoorlijk z'n team heeft opgejut, op een verkeerde manier zeg maar.
Beide uitspraken zijn vrij mild, snap het hoger beroep ook niet. Het initiatief zal eerder van die media-geile advocate komen, dan van Rachid Bouaouzan zelf. Maar goed, dat is slechts mijn vermoeden.

Ik zou het belachelijk vinden als Sparta hem niet opstelt, natuurlijk kan je zo'n jongen in bescherming nemen, maar het is toch bekrompen dat de gemiddelde voetbal-supporter zo reageert???

Heb ook al eerder gehoord dat Rachid Bouaouzan het veld is ingestuurd en daarna meerdere malen te horen heeft gekregen dat hij moest "doorjagen" en logischerwijze wil zo'n jong talent zichzelf dan best bewijzen. Achteraf met een gruwelijke afloop.
pi_29782266
weet ook niet zeker of het de VI was, kan net zo makkelijk de Telegraaf zijn geweest for that matter.

Maar ik denk wel dat de instelling van Snoei ervoor gezorgd heeft dat Sparta voor Vloet heeft gekozen dit seizoen.......is niet goed voor je team. Sturink heeft dat ook een tijdje gehad.
pi_29782305
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:24 schreef P0RN0STAR het volgende:

[..]

Beide uitspraken zijn vrij mild, snap het hoger beroep ook niet. Het initiatief zal eerder van die media-geile advocate komen, dan van Rachid Bouaouzan zelf. Maar goed, dat is slechts mijn vermoeden.

Ik zou het belachelijk vinden als Sparta hem niet opstelt, natuurlijk kan je zo'n jongen in bescherming nemen, maar het is toch bekrompen dat de gemiddelde voetbal-supporter zo reageert???

Heb ook al eerder gehoord dat Rachid Bouaouzan het veld is ingestuurd en daarna meerdere malen te horen heeft gekregen dat hij moest "doorjagen" en logischerwijze wil zo'n jong talent zichzelf dan best bewijzen. Achteraf met een gruwelijke afloop.
Als je de gemiddelde voetbalrel erbij pakt, is het niet geheel onverwacht dat de gemiddelde voetbal supporter zo regeert.......
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:31:01 #80
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29782422
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Als je de gemiddelde voetbalrel erbij pakt, is het niet geheel onverwacht dat de gemiddelde voetbal supporter zo regeert.......
Weet ik, maar het is belachelijk dat dat soort figuren dan zo'n macht hebben, want Sparta zou hem dan uit bescherming niet op (moeten) stellen en een vlucht naar een buitenlandse competitie is dan de enige oplossing. Dat zou ik belachelijk vinden.
pi_29782483
zoals ik al zei, als hij gewoon zegt dat het hem verschrikkelijk spijt, z'n straffen accepteert, dan zijn ze het zo vergeten.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:36:13 #82
73305 Stpan
pi_29782592
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:26 schreef SocialDisorder het volgende:
weet ook niet zeker of het de VI was, kan net zo makkelijk de Telegraaf zijn geweest for that matter.

Maar ik denk wel dat de instelling van Snoei ervoor gezorgd heeft dat Sparta voor Vloet heeft gekozen dit seizoen.......is niet goed voor je team. Sturink heeft dat ook een tijdje gehad.
Snoei is gewoon een ordinaire relnicht, die op alles en iedereen rancuneus reageert, een bijzonder onprettig mens. Maar hij stuurt zijn spelers niet het veld in om iemand lens te schoppen. De meest harde wedstrijden van Sparta van de laatste jaren werden onder de vriendelijke Frank Rijkaard gespeeld...

Maar goed, om er toch maar een soort van einde aan te breien, ik denk dat je date mate van berouw en schuldbewustheid van RB verkeerd inschat, maar ook ik heb daar maar secundaire argumenten voor, hoewel dat nog altijd meer is dan aannames.
pi_29783014
Alleen degenen in de directe omgeving van RB kunnen zijn schuldgevoel goed inschatten, tot hij ermee naar buiten komt. Maar hij mag z'n verhaal nog niet doen, omdat het nog onder de rechter is. Daarom vind ik dat hij z'n straf beter kan accepteren, en met zijn kant van het verhaal naar buiten kan komen. Dan wordt er daarna nog één of twee keer in de media over gesproken, en volgend jaar zijn we met z'n allen vergeten wie RB ook al weer was.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:11:41 #84
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29783765
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:49 schreef SocialDisorder het volgende:
Alleen degenen in de directe omgeving van RB kunnen zijn schuldgevoel goed inschatten, tot hij ermee naar buiten komt. Maar hij mag z'n verhaal nog niet doen, omdat het nog onder de rechter is. Daarom vind ik dat hij z'n straf beter kan accepteren, en met zijn kant van het verhaal naar buiten kan komen. Dan wordt er daarna nog één of twee keer in de media over gesproken, en volgend jaar zijn we met z'n allen vergeten wie RB ook al weer was.
Daar ben ik niet van overtuigd, het inderdaad zo zijn dat we hem dan kennen als die voetballer van Sparta (of wellicht wel dat talent van Sparta) maar aangezien er al zoveel media-aandacht is geweest en er zoveel ophef over is ontstaan, ben ik bang dat hij voor eeuwig bekend zal staan als "die voetballer die Niels Kokmeijer's loopbaan met één onbesuisde doodschop verwoestte" en dan maakt het niet uit of hij één of honderd keer zijn spijt heeft betuigd. Maar goed, het is slechts gissen.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:15:58 #85
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29783874
Overigens, tien jaar geleden moest de eerste divisie het doen met slechts de vermelding van de uitslagen tijdens Studio Sport op zondagavond, slechts héél af en toe werden de doelpunten van een belangrijke wedstrijd vertoond. De laatste jaren brengt SBS6 de wedstrijden in beeld en men heeft weleens overwogen hiermee te stoppen, maar uiteindelijk ging men er tóch mee door. Waar ik eigenlijk naar toe wil: zou er ook zo'n media-circus zijn losgebarsten, met alle (FOK!) discussies van dien, als de overtreding niet heel Nederland rond waren gegaan???
pi_29783921
ik denk dat de beelden sowieso wel heel Nederland door zouden gegaan. Als er een truck in Lutjebroek een woning binnenrijdt, en ontploft, komt dat ook op het journaal.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:20:55 #87
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29784018
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:17 schreef SocialDisorder het volgende:
ik denk dat de beelden sowieso wel heel Nederland door zouden gegaan. Als er een truck in Lutjebroek een woning binnenrijdt, en ontploft, komt dat ook op het journaal.
Klopt, maar alleen de gevolgen en niet de overtreding zelf of er moet toevallig gefilmd zijn...
pi_29784238
ik neem aan dat RTV Rijnmond de wedstrijden van de enige voetbalclub van Rotterdam (zoals Jules Deelder de club noemt) wel bezoekt.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:30:47 #89
73305 Stpan
pi_29784277
@PORNOSTAR, nee natuurlijk niet, zie het incident Taihutu-Van der Hoeven, 5 of 6 jaar geleden. Wel camera's, maar niet close-up in beeld. Weinig ophef over dat incident, ook omdat Van der Hoeven 'slechts' 1,5 jaar uit de running was.
Een combinatie van de ernst van de overtreding, de gevolgen, het mediagenieke moment, de lage camera 5 meter van het incident af, zomerstop, komkommertijd, Voetbal Insite-achtige programma's, vervolging door het OM (daarvoor was het niet op het 8u journaal), welke weer enkel en alleen is gestart omdat het zo uitgebreid in beeld was, en zo versterkt het elkaar een beetje.
Maar goed, wat kun je daar aan doen?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:33:17 #90
27929 piere
doe mij maar bier
pi_29784346
Lekker levenslang schorsen die mafkees
fok you ja!
pi_29784381
net zoveel als het aantal overwinningen dat de Duitsers komend WK zullen hebben:

helemaal niets
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:36:55 #92
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29784464
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:30 schreef Stpan het volgende:
@PORNOSTAR, nee natuurlijk niet, zie het incident Taihutu-Van der Hoeven, 5 of 6 jaar geleden. Wel camera's, maar niet close-up in beeld. Weinig ophef over dat incident, ook omdat Van der Hoeven 'slechts' 1,5 jaar uit de running was.
Een combinatie van de ernst van de overtreding, de gevolgen, het mediagenieke moment, de lage camera 5 meter van het incident af, zomerstop, komkommertijd, Voetbal Insite-achtige programma's, vervolging door het OM (daarvoor was het niet op het 8u journaal), welke weer enkel en alleen is gestart omdat het zo uitgebreid in beeld was, en zo versterkt het elkaar een beetje.
Maar goed, wat kun je daar aan doen?
Natuurlijk kunnen we er niets aan doen en ligt de feitelijke oorzaak natuurlijk bij de overtreding van Rachid Bouaouzan zelf, maar die jongen heeft wel verschrikkelijk veel pech! Die pech weegt overigens niet op tegen het leed van Niels Kokmeijer, dat dat duidelijk is.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:44:37 #93
73305 Stpan
pi_29784686
Nou precies.
pi_29784806
Tuurlijk is het pech dat hij Nils op die manier raakt die er nou net voor zorgt dat spier en zenuw scheuren. Iemand die dat met opzet doet is A) niet goed bij z'n hoofd (en dat soort komt over het algemeen niet in het betaald voetbal terecht) en B) verschrikkelijk goed in een vechtsport en timing.

Ik iets dergelijks één maal eerder gezien bij het FreeFight Gala, en daar sprak men ook van een ongelukkige samenloop van omstandigheden, en toen was de spier nog niet eens gescheurd. Verschil is wel dat de trap die daar werd uitgedeeld in FF reglementair is, en in het voetbal niet.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:55:52 #95
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29784929
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:50 schreef SocialDisorder het volgende:
Tuurlijk is het pech dat hij Nils op die manier raakt die er nou net voor zorgt dat spier en zenuw scheuren. Iemand die dat met opzet doet is A) niet goed bij z'n hoofd (en dat soort komt over het algemeen niet in het betaald voetbal terecht) en B) verschrikkelijk goed in een vechtsport en timing.

Ik iets dergelijks één maal eerder gezien bij het FreeFight Gala, en daar sprak men ook van een ongelukkige samenloop van omstandigheden, en toen was de spier nog niet eens gescheurd. Verschil is wel dat de trap die daar werd uitgedeeld in FF reglementair is, en in het voetbal niet.
Als je de eerder genoemde Dickov, Gerrard, Keane, Savage, Jones en Wouters ieder tien pogingen geeft, zal je zien dat het ze het niet voor elkaar krijgen om hun opponent net zo zwaar te blesseren als Niels Kokmeijer. Zowel Niels Kokmeijer als Rachid Bouaouzan hebben gewoon verschrikkelijke pech gehad op de bewuste avond.
pi_29784959
Paul Gascoigne was anders wel ERG goed in tandheelkundige verwijderingen.
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:20:37 #97
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_30750924
quote:
Raadsman Bouaouzan wraakt arbitragecommissie

Uitgegeven: 19 september 2005 21:30

ZEIST - De advocaat van Sparta-voetballer Rachid Bouaouzan is maandagavond frontaal in botsing gekomen met de arbitragecommisie van de KNVB. Mr. Van Boom zei tijdens een turbulente zitting geen vertrouwen meer te hebben in het Zeister college. "U bent niet onbevangen meer in deze zaak. Ik ga een wrakingsverzoek indienen", liet de raadsman van Bouaouzan weten.

Mr. Wubs, de voorzitter van de arbitragecommissie, kon daarna niets anders doen dan de tweede behandeling van de zaak-Kokmeijer schorsen. Mr. Franken uit Breda, de plaatsvervangend voorzitter van de arbitragecommissie, dient na het schriftelijke wrakingsverzoek van advocaat Van Boom te beslissen hoe het verder moet. Of de viermans commissie blijft aan en doet uitspraak of er komt een nieuw college in deze arbitragezaak. "Niet uniek, wel bijzonder", liet preses Wubs monter weten.

Aansprakelijk

Kokmeijer (27) wil dat zowel Bouaouzan (21) als Sparta hoofdelijk aansprakelijk wordt gesteld voor de schade die hij heeft geleden en voor de schade die hem nog te wachten staat. De twee aangeklaagde partijen lieten op de eerste zitting begin juni weten dat ze niet specifiek verzekerd zijn voor dit soort zaken.

Op verzoek van het kamp-Kokmeijer volgde maandag in Zeist de tweede behandeling waarin arbiter Koopman nadere tekst en uitleg moest geven. De scheidsrechter kwam echter amper aan het woord.

Vragen

Raadsman Van Boom bestookte de arbitragecommissie met tal van vragen en verzoeken, die de zichtbaar geïrriteerde voorzitter Wubs vrijwel allemaal afwees. "U moet zich beperken tot de feitelijke gang van zaken", sprak hij meer dan eens.

Van Boom wilde onder meer videobeelden en foto's van het incident inbrengen, een oordeel horen van de arbitragecommissie over het vonnis in de strafzaak tegen Bouaouzan en arbiter Koopman als deskundige verhoren in plaats van alsgetuige. Nadat hij voor de zoveelste keer door Wubs op zijn plaats was gezet, sprak hij van een onhoudbare zaak en stapte hij met Bouaouzan op.

Revalidatiecentrum

Kokmeijer (ex-Go Ahead Eagles) liep door de onbesuisde charge van de jonge Spartaan op 17 december op het Kasteel onder meer een gecompliceerde beenbreuk, een slagaderlijke bloeding en schade aan het zenuwstelsel op. Hij verblijft nog steeds in een revalidatiecentrum in Wijk aan Zee en heeft zijn loopbaan in het betaalde voetbal moeten beëindigen. Het is de vraag of hij ooit weer normaal kan lopen.

De rechtbank in Rotterdam veroordeelde Bouaouzan vorige maand tot een voorwaardelijke celstraf van zes maanden, met een proeftijd van twee jaar, en een werkstraf van 200 uur. De 21-jarige Spartaan werd schuldig bevonden aan het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Hij tekende beroep aan tegen het vonnis. De tuchtcommissie van de KNVB schorste Bouaouzan voor zijn brute overtreding op Kokmeijer voor tien duels.

Afwachten

De aanwezige Kokmeijer, inmiddels zonder krukken, en zijn raadsman Dekker reageerden nuchter op de verrassende ontwikkelingen in Zeist. "Het is nu een kwestie van afwachten. Het zal wel even stil blijven. Maar aan onze zaak doet dit verder niets af", vond Dekker.

Bron: NU
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:22:48 #98
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30750997
Rachid Bouaouzan is er bij gebaat dat deze zaak snel wordt afgesloten, zodat hij zich weer voor de volle honderd procent kan richten op het voetbal. Ondanks zijn ongelukkige verleden is Rachid Bouaouzan gewoon een talentvolle aanvaller.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_30751075
Bouaouzan kan gewoon het beste zijn straf accepteren, dan is het snel afgelopen. Zijn advocaat doet net alsof Kokmeijer zelf z'n been zo gebroken heeft.
  dinsdag 20 september 2005 @ 14:25:36 #100
73305 Stpan
pi_30756906
Heej, de media aandacht is al flink afgezwakt zie ik.

Overigens terecht als de advocaat pleit voor het gebruik van videobeelden ipv getuigenissen die gezien alle media-aandacht ietwat onbetrouwbaar zullen zijn geworden.

Verder ben ik het wel eens met Montana, altijd een trade-off, volledig je gelijk halen en krijgen, daar wil nog wel eens een groot en maandenlang slepend verschil in zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')