Ik kan nog niets vertellen over het zware gesprek want het heeft nog niet plaatsgevonden
Ik ben gisteren nml. behoorlijk pissed opgestapt bij hem. Kijk, ik word er ook een beetje neurotisch van...want ik zit echt in een soort kliekje, waarin iedereen zich met elkaar bemoeit, vrnml. op liefdesgebied dan. En iedereen kent elkaar en komt elkaar bijna dagelijks tegen bij het uitgaan dus er is geen ontsnappen aan. Zo krijg is dus ongevraagd voortdurend meningen te horen, varierend van : "Hij is helemaal gek van je maar hij is in de war, laat hem maar dan komt hij vanzelf wel.." Tot: "Het wordt nooit iets tussen jullie". Ik probeer het wel enigzins langs me af te laten glijden maar ik blijf er maar over malen als ik zoiets hoor, want dan vraag ik me af hoe het komt dat er mensen zijn die blijkbaar zo overtuigd kunnen zijn van 2 totaal verschillende meningen
![]()
Of ze dan met hem hebben gesproken etc.
Naja goed, gisteren ging ik met een bekende even een broodje halen en toen zag een andere vriend van mij ons langslopen, en die belde mij op dat hij daar met Henkie zat en of wij ook nog ff kwamen. Zo gezegd zo gedaan, wij ff naar die kroeg (ik zit echt niet de hele dag in de kroeg btw
![]()
, ook al lijkt het wel zo als ik het zo es terug lees).
Henkie zag er in een woord verschrikkelijk uit, hele blauwe kringen en wasbleek smoeltje, en 1 bonk zenuwen (het is sowieso een vreselijke zenuwpees maar hij kon geen sec. normaal stilzitten op zijn kruk zeg maar).
Nu, Ik weet dat hij problemen heeft op zijn werk, hij voelt zich daar echt niet op zijn plaats en kan zich niet lekker ontplooien enzo, en nog wat shit op wat andere vlakken dus ik vroeg ff hoe het nu allemaal ging, en kreeg vervolgens weer het hele macho verhaal te horen dat het allemaal goed was dat het zo slecht ging ( Ja dat is nu eenmaal zijn redeneerwijze...heb nooit beweert dat het een makkelijk persoontje is) want dan werd hij tenminste getriggerd om wat te ondernemen en er zijn mensen die het allemaal nog veel erger hebben etc etc.
Heel waar natuurlijk allemaal, maar het is echt niet zo erg om es toe te geven dat je je een keer niet on top of the world voelt, probeerde ik hem duidelijk te maken, dat maakt je echt niet tot een loser toch? Altijd maar de grote Oenga-Boenga-Alpha man moeten zijn houdt tenslotte niemand vol, en het maakt je ook heus niet tot een waardevoller persoon imo. Ik denk JUIST dat het een teken van kracht en volwassenheid is als je je zwaktes eens toelaat...maar dat is een filosofie die tot nu toe niet aan Henkie besteedt is.
Ik zei dattie maar es een keertje vroeg moest gaan slapen want dat dat soms ook nog wel es wil schelen in de mate van labiliteit, zeg maar...en hij was doodmoe dus hij volgde mijn advies maar op en ging naar huis.
Kijk, ik ben ook een grote muts hoor want ik ga dan na een half uur weer bellen om te vragen of ie lekker ligt tv te kijken en zich al wat rustiger voelt enzo...en dan klinkt ie zo zielig en ook al was ik nog zo trots dat ik de avond daarvoor niet op zijn vraagje was ingegaan ("waar slaap jij dan?") Voor ik het wist had ik er al weer uitgeblaat of ik hem dan maar even moest komen knuffelen omdat ie zo zielig was, Nou of ik dat wel aankon dan, want ik wist toch hoe hij was etc...en ik zei dat hij toch veel te moe was en dat ik alleen maar gezellig tv kwam kijken en over zijn rug zou kriebelen en dat hij verder niets mocht doen.
Zo gezegd zo gedaan, toen ik de straat in kwam lopen stond meneer al op de uitkijk in de deuropening en we gingen lekker Scarface kijken en kriebelen en ik hoorde een paar hele diepe zuchten en toen draaide ik me om om te gaan slapen.
En na een paar minuten hoorde ik vreemde geluiden en ik zei dat dat niet mocht
![]()
Maar of ik dan niet heeeel even kleine Henkie wilde vasthouden
![]()
en de rest bedenken jullie zelf maar.
Nou, dat was ook weer achter de rug en toen hebben we nog ff heel lief geknuffeld en elkander goedmoedig uitgescholden voor schurk en boefje
![]()
en toen wilden we gaan slapen maar hij kon niet, lag maar te woelen en te draaien en hoorde rare geluiden etc. Zat om de haverklap rechtop in bed en totale rusteloosheid dus. En uiteindelijk zei hij: "Als je niet kan slapen door mij en ik je wakker houd dan mag je ook wel thuis gaan slapen hoor."
Ik:
"Wil je dat ik wegga?"
"Neenee zo bedoel ik het helemaal niet maar ik houd je wakker..."
Ik heb mijn spullen gepakt en ben gegaan, hij komt me achterna lopen, nogmaals hij bedoelde het niet zo...hij zei het voor mij etc..wat ik toen zei zal ik maar niet herhalen
Ben weggegaan en kreeg na 5 minuten een sms: "Ik bedoelde het echt alleen maar aardig :
![]()
sorry!!!!!"
Ben naar een vriend van mij (die kent Henk ook al 10 jaar) gegaan en heb ff mijn gal gespuwd...werd natuurlijk weer janken en "wat is er dan mis met mij" zeurverhaal...volgens hem was Henk behoorlijk in de war en was het enige euvel dat ik niet genoeg spanning bij hem wist op te wekken omdat ik te lief voor hem was. What's new...
![]()
Dus....dat is het zo'n beetje...hij zal vanaaf wel bellen en dan maar eens kijken hoe ik ga aanpakken. Heb al wel gezegd dat we ms maar helemaal geen contact meer moeten hebben..dus.
Ik weet het ook niet hoor
[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 23-08-2005 19:04:16 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.