abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:25:52 #1
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_2021990
Volgens mij hééél weinig. Ik niet in ieder geval...

Wie nog wel of niet?

Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_2021994
Nee, nooit. Ben er wel een aantal keer geweest overigens.
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:27:12 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2022003
Nope, en ik vind het ook niet nodig. Ik hoef niet mee te doen met al dat hypocriete geblaat om gelovig te zijn.

Bovendien ben ik op zondagochtend veelste brak van zaterdagavond, dus dan ga ik echt niet vroeg mn bed uit om naar de kerk te gaan om daar liedjes te zingen en wat geprevel aan te horen.

pi_2022027
Vroeger wel geweest, moest van mijn ouders enzo, tot ik 18 was, verplicht mee. Maar sinds die tijd ben ik er niet meer geweest. Wel overigens voor een begraafnis enzo, maar verder niet meer. Heb het er niet zo op. Voor mij hoeft het allemaal niet, maar prima als anderen het doen, zolang ze er mij maar niet mee lastig vallen.
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:31:19 #5
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_2022042
Als atheïst heb ik er weinig te zoeken. Voor mij is er geen God of whatever (ik geloof dus alleen in mezelf). Mij niet gezien dus, tenzij het om een andere reden dan het geloof is (geschiedenis, architectuur of begrafenis bijvoorbeeld).
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:32:34 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2022051
Op vakantie wil ik nog weleens een kerk bezoeken. Mooi hoor!

... maar een mis? Nee, dank je feestelijk. Bovendien slaap ik liever uit op zondag.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2022104
Ben er maandag nog geweest!
waarom

Kweenie hadden we zin in, er was een tentoonstelling van de world press photo ofzow

Quiet!!
Shhh, hush your mouth
Silence when I spit it out, ... in your face
Open your mouth, give you a taste
pi_2022126
Alleen bij begrafenissen en bruiloften
pi_2022140
Nee, geen behoefte aan.

Ik vind het trouwens wel tof om in grote steden de kerken af te gaan. Die zijn gewoon op architectonisch gebied prachtig gebouwd dus dat trekt me dan wel weer.
Maar om kerken te bezoeken om te geloven, nou nee!

Is it washable?
pi_2022151
Ik heb 2 jaar verkering gehad met een meid, uit een gereformeerd gezin. Ben wel een paar keer naar de Kerk geweest.

Mijn conclusie: De kerk is ouderwets.
De bijbel is gewoon een boek verzonnen door wijze heren, en diende als een soort wetsboek.

Vroeger (Bijbel tijdperk) zagen ze een Vulkaan uitbarsting aan als een Boze God, direct werden er overs gebracht, idem met Aardbevingen enz.

Zelfde met 90% van alle oorlogen, deze werden meestal door Geloofsovertuigingen begonnen.

pi_2022258
Ik ben dus 1 van de weinigen die wel gaan.
Zo weinig zijn het er overigens niet hoor, maar de gemiddelde forumbezoeker hier zal wel niet gaan.
Zonet ben ik er nog geweest, ik snap best dat jullie het ouderwets vinden, maar als je eenmaal erdoor geraakt bent dan ben je helemaal verkocht.
Het is zo mooi dat iemand voor je wilt sterven zodat jij in de hemel kan komen zonder dat je het verdient hebt.
Maar met dat ouderwetse heb ik soms ook nog wel moeite, maar als je met een boel jeugd in de kerk zit dan valt dat heel erg mee.

Zijn er nog meer mensen hier die naar de kerk gaan (voor henzelf en niet voor je ouders?)

zondag 28 oktober 2001 @ 14:07:17 #12
6457 DaMan
Een tijger in bed!
pi_2022381
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 13:56 schreef Chickendorp het volgende:
Ik ben dus 1 van de weinigen die wel gaan.
Zo weinig zijn het er overigens niet hoor, maar de gemiddelde forumbezoeker hier zal wel niet gaan.
Zonet ben ik er nog geweest, ik snap best dat jullie het ouderwets vinden, maar als je eenmaal erdoor geraakt bent dan ben je helemaal verkocht.
Het is zo mooi dat iemand voor je wilt sterven zodat jij in de hemel kan komen zonder dat je het verdient hebt.
Maar met dat ouderwetse heb ik soms ook nog wel moeite, maar als je met een boel jeugd in de kerk zit dan valt dat heel erg mee.

Zijn er nog meer mensen hier die naar de kerk gaan (voor henzelf en niet voor je ouders?)

Met m'n ex ging ik in Amsterdam wel 's naar 'n Christen-kerk, speciaal voor mensen uit Afrika. Op zich zijn dat soort kerken veel meer relaxed dan katholieke kerken. Alleen staat 't geloof me gewoon tegen, omdat er teveel ellende door onstaat, hoofdzakelijk door 'n stel fanatiekelingen die teveel geloven (oorlogen & overbevolking). Zolang ik in mezelf geloof ben ik tevreden & hoef ik niet te "vluchten" in 'n bepaald geloof. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb op zich niks tegen gelovige mensen, daar heb ik dan ook alle respekt voor, maar ik ben 't gewoon niet met 'n hoop dingen eens, die bepaalde geloven verspreiden (tegen homo's, tegen anti-conceptie ed.)
BURP!!! Sprak ze teder...
  zondag 28 oktober 2001 @ 14:10:48 #13
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_2022414
quote:
Dat jij zo denkt komt voort uit je geloof of uit jezelf, en daar is natuurlijk helemaal niets mis mee.

Mensen zoals ik echter, die niet in bijvoorbeeld een hemel geloven, voelen zich hier niet door aangesproken. Daarom ga ik (wij) dus niet naar de kerk

pi_2022421
alleen bij doop, bruiloft of begrafenis,
mijn kinderen zijn wel gedoopt, en hebben de communie gedaan, maar zijn verder ook nooit in de kerk te vinden.
De Puta Madre
pi_2022427
Ik ga ook niet naar een kerk, en volgens mij zijn de mensen die nooit naar een kerk gaan ver in de meerderheid in dit land. Meer dan de helft van de mensen zegt tegenwoordig niet meer te behoren tot een religie. En van de minderheid die zich nog wel voelt horen bij een religie gaan de meesten nauwelijks naar een kerk voor iets anders dan huwelijken of begrafenissen.
  zondag 28 oktober 2001 @ 14:12:54 #16
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_2022434
quote:
Het zal er wel erg druk zijn zeg
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_2022499
Zijn laatst met wat vrienden voor de gein es een kerk binnengegaan, kwamen we zo'n pastoor tegen ,

vroeg ons of we wat kwamen rondkijken fzow...
hebben toen best een boeiend gesprek gehad eik

maaruh, ben atheist, ga alleen nog naar de kerk met pasen en kerstmis. Doe ik voor m'n oma.

"There is no reason anyone would want a computer in their home." - Ken Olson, Digital Equipment Corp. (1977)
  zondag 28 oktober 2001 @ 14:29:51 #18
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_2022609
Ga naar de synagoge (geen kerk, wel een 'bedehuis' zoals men dat zoo mooi in het oud Nederlandsch placht te zeggen ).

Door de gebeden leer je meer over jezelf als mens dan over God (of hoe je Haar ook wilt noemen). Als je er werkelijk mee bezig bent, dwingt het je na te denken over wie je bent, wie je wilt zijn en hoe je in het leven wilt staan.

Kan natuurlijk allemaal ook zonder gebeden en/of God, maar ik kan niet geloven dat het allemaal een toevalstreffer van een enkel molecuul en een knal is geweest, er moet een groter Denkraam aan te pas zijn gekomen. Wanneer het allemaal door een toeval komt, is mijn leven ook een toeval en wat voor kader heb ik dan? Het maakt het allemaal te los, te onverbindend, te

Maar goed, nu geen tijd om daar dieper op in te gaan, volgens mij is/zijn daarover ook al (een) ander(e) topic(s), en ik denk dat de discussie tussen gelovige en atheist niet in een aantal posts is op te lossen.

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  zondag 28 oktober 2001 @ 20:23:09 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2025785
Alleen naar de moskee..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 28 oktober 2001 @ 20:30:27 #20
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2025861
Elke zondag 2 keer.
  zondag 28 oktober 2001 @ 22:00:56 #21
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_2026879
Ik ben atheïst, dus ik ga niet naar de kerk. Oh, ik kom wel 'ns een enkele keer in een kerk, maar dat is dan om andere redenen (wat zijn die glas-in-lood-ramen mooi gemaakt, bv.)
  maandag 29 oktober 2001 @ 01:06:02 #22
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_2028742
quote:
- Er is geen god (bewijs maar dat ie wel bestaat)
- Jezus is dus, als ie al bestaan heeft, voor niets gestorven
- Als jezus tegenwoordig geleefd zou hebben zat ie al lang in een tehuis
- Hoe kan een mens nu in zoiets onwaarschijnlijks als een god geloven zonder daarvoor bewijs te hebben ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 29 oktober 2001 @ 08:50:32 #23
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_2029457
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 01:06 schreef Aaargh! het volgende:
Niet te doen en een onredelijk verzoek.
quote:
Jezus heeft bestaan, punt. Ik ben atheïst, maar er zijn bewijzen genoeg dat Jezus bestaan heeft. Hij is volgens mij alleen gestorven aan het kruis.
quote:
Tijden en culturen veranderen.
quote:
- Hoe kan een mens nu in zoiets onwaarschijnlijks als een god geloven zonder daarvoor bewijs te hebben ?
Waarom geloven mensen in astrologie, wonderen, de NS, ...
  maandag 29 oktober 2001 @ 09:15:47 #24
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_2029521
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 01:06 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dat is het mooie ervan, het heet geloof omdat je geen aantoonbaar bewijs hebt, als je gelooft, heb je geen bewijs nodig.
Waarom ik geloof? kan ik niet in een paar minuten uitleggen, maar in ieder geval wil ik er niet aan dat het in dit leven alleen maar om gaat om sex,drugs en rock'nroll. Ik denk dat we met een doel op de aarde zijn neergezet, en dat doel probeer ik na te streven.

Voor veel mensen is het onbegrijpelijk, dat ik zoveel 'leuke' dingen opzij zet omdat het 'van de bijbel moet', maar dat zie je dan verkeerd: ik doe het niet, omdat God het niet wil, en om mezelf eraan te herinneren dat ik hetzelfde wil als wat God wil, ga ik elke zondag naar de kerk.

ach, ik kan nog zoveel redenen noemen dat ik geloof, maar ik heb al zo vaak zulkke discussies gehad, heel erg leerzaam, zowel dat ik van andere kanten op mijn geloof leer kijken, als dat ik zo leer om mijn mening goed te formuleren.
Het probleem is echter altijd dat de discussie eindigt en dat beide partijen overtuigd blijven van hun gelijk ,dus in zekere zin heeft het geen nut als je je niet openstelt voor de mening van de ander.

zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
  maandag 29 oktober 2001 @ 10:44:43 #25
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_2030002
Ik ben zelf atheist, maar ik word regelmatig 'gedwongen' door mn ouders, anders zetten ze mn financiele steun stop (btw: ik ben 23 )

Oplossing: gewoon op zondagmiddag terug gaan naar mn eigen flatje (zondagmorgen durven ze me niet te storen, hebben ze 1x gedaan en dat hebben ze geweten...)

For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')