abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:13:22 #1
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2021891
In dit topic wil ik graag een aantal vooroordelen uit de weg ruimen die veel mensen over christen hebben. Het valt me namelijk op dat veel ongelovige mensen vandaag de dag over christenen praten als mensen die iets achterlijks geloven. Iets wat niet van deze tijd meer is. Ik zal een aantal feiten naar voren brengen waaruit het tegendeel blijkt. Het christelijk geloof is namelijk levendiger dan ooit. Vandaag zijn er honderden miljoenen mensen die ervaren hoe schitterend het is om God te kennen.

De meest bekeken film in de geschiedenis gaat over Jezus...

Het meest gelezen boek in de geschiedenis is de Bijbel...

Het grootste tijdschrift in de geschiedenis is christelijk...

De grootste godsdienst op aarde is het christelijk geloof...

Het meest bekende symbool op aarde is het kruis...

Hoezo... geschift?

Heb je het millenniumnummer gelezen van Het Beste, van Reader's Digest? Dat is het grootste tijdschrift ter wereld, met ruim honderd miljoen lezers.

Het hoofdartikel van deze editie is getiteld 'Aan wie behoort het millennium?' met als ondertitel 'De opmerkelijke waarheid achter het jaar tweeduizend.' Het artikel toont aan dat het christelijk geloof springlevend is en meer aanhangers heeft dan ooit.

Ik citeer: "Eén thema in de leer van Jezus is vandaag nog
op bijzondere wijze relevant en verklaart bovendien waarom
het christendom de uitdagingen van het derde millennium
niet hoeft te vrezen.

Dit centrale thema is dat God, en niet de mens,
de ultieme autoriteit is.

(...) In de twee millennia van het christendom hebben wij
veel plagen overwonnen, maar de dood hebben wij
niet verslagen. Waarschijnlijk is de grootste verdienste
van het christendom dat het ons een oplossing biedt
voor dit ultieme mysterie.

Het geeft ons een tegengif voor de angst die in ons leeft,
een duidelijke belofte van een andere wereld en van de mogelijkheid om die binnen te gaan."

Lap! En dat staat in het hoofdartikel van het millenniumnummer van 's werelds grootste maandblad. Het artikel is geschreven door een vooraanstaand historicus, Paul Johnson. Hij is de adviseur van Brits premier Tony Blair. Geen domme sukkel dus.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_2021898
Dom? nee hoeft niet.
Beetje onzeker misschien?
I fucked up mijn ondertitel
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:14:28 #3
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2021899
Wist je dat bijna twee miljard mensen op aarde zich christen noemt?

Onder hen zijn er ruim zeshonderd miljoen die ook actief leven als christen.

In China, India en Zuid-Amerika zijn er dagelijks vele duizenden mensen die christen worden en God als een Realiteit leren kennen.

In Zuid Korea is er een kerk met bijna een miljoen leden.
Deze kerk is nog maar enkele jaren jong!

Op 18 december 1998 kwamen in Nigeria vier miljoen christenen samen om te bidden

zondag 28 oktober 2001 @ 13:16:59 #4
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2021921
quote:
Dom? nee hoeft niet.
Beetje onzeker misschien?
Waar geloof jij in?
pi_2021955
De grootste krant van Nederland is de Telegraaf.
Grote aantallen zijn mijns inziens eerder een miskwalificatie.
pi_2021977
Dat je volledig op jezelf bent aangewezen.
Dat het leven zinloos is.
En dat dood gewoon erg dood is.

[Dit bericht is gewijzigd door major_fuck_up op 28-10-2001 13:27]

I fucked up mijn ondertitel
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:24:19 #7
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2021978
quote:
De grootste krant van Nederland is de Telegraaf.
Grote aantallen zijn mijns inziens eerder een miskwalificatie.
De wereld is groter dan nederland. Kijk verder...
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:25:08 #8
17183 batje
met vleugeltjes
pi_2021985
quote:
Wist je dat bijna twee miljard mensen op aarde zich christen noemt?
Dat 2 miljard mensen iets geloven hoeft niet te betekenen dat het niet dom is..

Of ik het dom vind? Nee. Vind het wel jammer als iemand niet gewoon gelukkig kan zijn met zichzelf, maar daar een god voor nodig heeft.

zondag 28 oktober 2001 @ 13:28:18 #9
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2022019
quote:
Vind het wel jammer als iemand niet gewoon gelukkig kan zijn met zichzelf, maar daar een god voor nodig heeft.
Gelukkig met jezelf? Jij hebt makkelijk praten als nederlander in z'n beschermde omgeving. Een kijken hoe gelukkig jij met jezelf bent als je morgen hoort dat je kanker hebt of als heel je familie wordt opgehangen.
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:33:38 #10
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2022059
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 13:28 schreef Kogando het volgende:

[..]

Gelukkig met jezelf? Jij hebt makkelijk praten als nederlander in z'n beschermde omgeving. Een kijken hoe gelukkig jij met jezelf bent als je morgen hoort dat je kanker hebt of als heel je familie wordt opgehangen.

Maar daar gaat god of het geloof ook niks aan veranderen...
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_2022060
Als mijn familie werd opgehangen zou ik net zo ongelukkig zijn als ik wel in God geloofde.... Wat heeft dat ermee te maken?
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:35:11 #12
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2022070
quote:
Dat je volledig op jezelf bent aangewezen.
Dat het leven zinloos is. En dat dood gewoon erg dood is.
En dat je hier puur toevallig bent en weer verdwijnt. Vind je dat dan niet triest?
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:38:04 #13
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2022092
quote:
Maar daar gaat god of het geloof ook niks aan veranderen...
En of God of het geloof daar niks aan kan veranderen! God kan zieken genezen en mensen rust geven. Zoals als ik al eerder zei; hier in nederland merk je er over het algemeen weinig van. Maar de wereld is groter dan dat handjevol mensen wat jij kent, het leven is meer. Waarom denk je dat christenen geloven?
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:40:25 #14
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2022120
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 13:38 schreef Kogando het volgende:

[..]

En of God of het geloof daar niks aan kan veranderen! God kan zieken genezen en mensen rust geven. Zoals als ik al eerder zei; hier in nederland merk je er over het algemeen weinig van. Maar de wereld is groter dan dat handjevol mensen wat jij kent, het leven is meer. Waarom denk je dat christenen geloven?

Als ik dat wist was ik christen. Maar ik geloof er niet in dus ben ik geen christen. Hoe moeilijk kan het zijn om te accepteren dat er mensen zijn die de verhaaltjes uit de bijbel niet geloven?

En waarom denk jij dat je hun mening kan veranderen met wat getalletjes en voorbeelden? Meningen waar jaren over is nagedacht!

We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 oktober 2001 @ 13:42:00 #15
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_2022129
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 13:35 schreef Kogando het volgende:

[..]

En dat je hier puur toevallig bent en weer verdwijnt. Vind je dat dan niet triest?

Geloven in leven na de dood kan ook zonder god er gelijk bij te slepen.
pi_2022130
ja je bent dom... geloof eerst eens in jezelf.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_2022131
Ach, sommige mensen geloven ook dat elfjes bestaan...
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:44:15 #18
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2022142
quote:
En waarom denk jij dat je hun mening kan veranderen met wat getalletjes en voorbeelden? Meningen waar jaren over is nagedacht!
Onzin, ik geloof niet dat zij er jaren over gedacht en in de bijbel gelezen hebben. Ik weet namelijk zeker dat als jij gaat onderzoeken of God bestaat je tot de juiste conclusie zal komen. Namelijk dat Hij echt bestaat.

Mensen die niet in wonderen geloven zijn geen realist.

Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 oktober 2001 @ 13:44:31 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_2022144
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 13:38 schreef Kogando het volgende:

[..]

En of God of het geloof daar niks aan kan veranderen! God kan zieken genezen en mensen rust geven.

Jomanda ook. En van Jomanda geloof ik het zelfs eerder dan van die zogenaamde god.
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:46:07 #20
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2022155
quote:
ja je bent dom... geloof eerst eens in jezelf.
In jezelf geloven... Wat een domme een lege uitspraak is dat. Wat zeg je daar nou eigenlijk mee; ik geloof in mezelf. En dan? Als jij echt alleen in jezelf gelooft ontken je je eigen bestaan.
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:46:35 #21
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2022159
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 13:44 schreef Kogando het volgende:

[..]

Onzin, ik geloof niet dat zij er jaren over gedacht en in de bijbel gelezen hebben. Ik weet namelijk zeker dat als jij gaat onderzoeken of God bestaat je tot de juiste conclusie zal komen. Namelijk dat Hij echt bestaat.

Kijk van maand november 2001 boort onmiddelijk deze gedachte in de grond...
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 oktober 2001 @ 13:46:40 #22
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_2022161
quote:

[..]

Mensen gaan dat niet onderzoeken of jarenlang bijbels lezen als ze al niet bijgelovig zijn. Want dan ontbreekt de zin daartoe. En als je wilt zien wat je wilt zien, zie je dat ook.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 oktober 2001 @ 13:47:29 #23
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_2022173
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 13:46 schreef Brupje het volgende:

[..]

Wat staat daar, ben geen abonnee.
pi_2022175
We zullen het maar niet over de geschiedenis van het Christelijk geloofg hebben..(Inquisitie, honderden jaren oponthoud in beschaving)

Heb niks tegen Christenen. Ben zelf ook zo opgevoed. Maar er komt een tijd dat je je gaat beseffen waar je je mee bezig houdt.

om met TOOL te citeren:

The anesthetic state produced does not fit into the conventional classification of stages of anesthesia, but instead produces a state of unconsciousness which has been termed "dissociative" anesthesia in that it appears to selectively interrupt association pathways to the brain before producing somesthetic sensory blockage. In contrast to other anesthetics, protective reflexives such as coughing and swallowing are maintained under anesthesia. Variations in body temperature may occur. Although some salivation is occasionally noted, the persistence of the swallowing reflex aids in minimizing the hazards associated with ptyalism. Single intramuscular injection usually has a wide margin of safety select patience.Fasting prior to induction is not essential; however, when preparing for elective surgery, it is advisable to withhold food for at least six hours prior to administration. Restraint in subhuman primate neonates is difficult to achieve. The recommended restraint dosage for the following are: Papio cynocephalus, Pongo pygmaeus, 5 to 7.5 mg/kg: Aotus trivirgatus 10 to 12 mg/kg, Macaca fascicularis 12 to 15 mg/kg. A single intra-muscular injection produces restraint suitable for TB testing; radiography, physical examination or blood collection. To reduce the incidence of emergence reactions, subjects should not be stimulated by sound or handling during the recovery period. Apnea, respiratory arrest, cardiac arrest and death have occasionally been reported when used in conjunction with sedatives or other anesthetics. Close monitoring of patients is strongly advised during induction, maintenance and recovery.

Timothy Leary identified a genetic type whose future circuits have begun to be activated and coined them FUTANTS. Futants are naturally selected to facilitate survival by being better adapted to explore the future and take risks through their genetic characteristics. Unless we provide a proper environment of freedom in which this positive genetic type can be recognized, operate in, and the dross be separated from the valuable information, we will be depriving the race of a vital resource. Everytime a scientist, philosopher, artist, or athlete pushes our thresholds to new ground the entire race evolves. Ritual Magik is a system of disciplines and exercises aimed at activating parts of the mind we might normally never use (about 85%). Through this system a better understanding of ourselves is attained. No true Ritual Magician has ever sacrificed life, drank goat's blood, or taken part in any other stupid urban legend ritual. This sort of behavior is left to the psychotic, dogmatic, fundamentalist believers you see on T.V. everyday letting off bombs and killing people in the name of God. Beliefs are dangerous. Beliefs allow the mind to stop functioning. A non-functioning mind is clinically dead. • Believe in nothing..."

http://innuendocornecopria.com/FUTANTS.htm

pi_2022178
quote:

[..]

Nee, mensen die in God geloven vind ik niet dom.

Mensen die uitspraken zoals jij doen en mensen veroordelen omdat zij niet geloven vind ik daarentegen wel dom.

zondag 28 oktober 2001 @ 13:48:13 #26
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2022180
quote:
Ik kan me juist de uitslag van een onderzoek herinneren dat aantoonde dat wereldwijd de McDonalds-'M' en de Mercedes-ster vaker herkend werd dan het kruisteken.

Verder: Ik geloof niet. Waarom zou de Christelijke God wel de ware zijn, en de goden van andere religies niet? De bijbel is overigens wel een fraai boek, maar ik zou het nooit letterlijk kunnen nemen, daarvoor kloppen teveel zaken niet.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:48:33 #27
17183 batje
met vleugeltjes
pi_2022184
quote:
Dan kan je je er inderdaad bij neerleggen met het idee dat het gods wil is, of dat je ze allemaal in de hemel weer tegenkomt.
Dus ja, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er vreselijk veel steun uit kunnen halen.. Maar aangezien ik zelf niet in god geloof zou ik mezelf voor de gek houden met mooie verhalen en ideeen, zodat ik de echte pijn en verdriet niet voel. Lijkt me best lekker hoor, maar ik hou mezelf liever niet voor de gek.
Verder zijn de 'christelijke regels', zoals je naasten liefhebben en de andere wang toe keren best mooi, maar die leef ik liever na in overtuiging van mezelf dan in god.
En verdraagzaamheid naar elkaar? Waarom was mijn vriendin dan niet welkom bij een huwelijk in de kerk?

Nee, ik leef liever mijn eigen leven, verantwoord me aan mezelf en geef mezelf de schuld als iets niet goed gaat..
Maar laat ieder in godsnaam geloven wattie zelf wil..

pi_2022185
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 13:13 schreef Kogando het volgende:
De meest bekeken film in de geschiedenis gaat over Jezus...
Welke is dat?
quote:
Het meest gelezen boek in de geschiedenis is de Bijbel...
Het meest gekochte boek. Ik ken geen enkele gelovige die er meer dan tien bladzijden in heeft gelezen.
quote:
Het grootste tijdschrift in de geschiedenis is christelijk...
Welke?
quote:
De grootste godsdienst op aarde is het christelijk geloof...
De Islam. 1,3 miljard gelovigen.
quote:
Is dat onderzocht of denk jij dat alleen maar?

[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 28-10-2001 13:52]

Wittgenstein
pi_2022187
Als er een god zou zijn, dan zou ik me een stuk beter voelen. Klaar er is er dus geen.
  zondag 28 oktober 2001 @ 13:50:05 #30
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2022204
quote:
Ik heb het gelezen. Maar de Kijk spreekt voor mij, zeker in dat opzicht, niet per definitie de sluitende waarheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')