[Wielrennen] Vuelta a Espaņa 2005quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:41 schreef NRH het volgende:
Is er eigenlijk al een Vuelta-topic?
quote:164 dopingcontroles tijdens Tour de France
18 augustus 2005
De UCI heeft meegedeeld dat alle dopingcontroles die uitgevoerd werden tijdens de Tour de France, ok zijn. Bij een staal was er twijfel, maar is na controle door 3 experts, geklasseerd. Er werden 143 urinecontroles en 21 bloedcontroles uitgevoerd, in totaal 164.
"Alle urine- en bloedstalen die tijdens de Tour de France 2005 werden afgenomen, gaven, met uitzondering van één staal dat de substanties pseudo-efedrine en norpseudo-efedrine bevatte, een negatief resultaat wat betreft dopingproducten en verboden methodes".
"Diepgaande onderzoeken van het staal dat de twee bovengenoemde substanties bevatte, gaven aan dat de aanwezigheid van norpseudo-efedrine in kleine dosis het gevolg kan zijn van de inname van een grotere dosis pseudoefedrine (toegelaten product). Na de opinie gekregen te hebben van drie wereldwijd erkende wetenschappelijke experts, heeft de antidopingcommissie van de UCI beslist de zaak te klasseren.
(TuttoBiciWeb)
De Wierlersite
maar het is wel de vierde binnen korte tijd.quote:Maar het pleit wel voor Phonak dat ze zo consequent optreden tegen dopinggebruik binnen de ploeg.
ook de 4e die de laan uitgestuurd wordtquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:34 schreef mitt het volgende:
[..]
maar het is wel de vierde binnen korte tijd.
bij Guidi is nog niets bewezen. Hij is wel positief op zijn A-Probe alleen kan het wel zo zijn dat zijn B-Probe negatief is. Als dat zo is bewijzen die tests weer dat ze waardeloos zijnquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:37 schreef Zwansen het volgende:
Zou het toeval zijn? 4 mensen binnen een jaar ofzo die gepakt worden? Lijkt me haast niet.
so?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ook de 4e die de laan uitgestuurd wordt
Misschien niet maar om Phonak niet steeds te blijven afschilderen als dopingploeg gaat me te ver. Van Hamilton en Perez is bewezen dat ze het gebruikt hebben. Nose en Guidi hebben wel een positieve plas afgeleverd maar dat wil niet zeggen dat ze meteen EPO oid gepakt hebben. Wat dat betreft pakt Phonak het wel goed aan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:38 schreef mitt het volgende:
[..]
so?
Ze worden toch niet meer serieus genomen als ze nummer 3 & 4 ook niet ontslaan.
Ik denk dat jij bijna de enige zult zijn die het niet verdacht vindt, hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Misschien niet maar om Phonak niet steeds te blijven afschilderen als dopingploeg gaat me te ver. Van Hamilton en Perez is bewezen dat ze het gebruikt hebben. Nose en Guidi hebben wel een positieve plas afgeleverd maar dat wil niet zeggen dat ze meteen EPO oid gepakt hebben. Wat dat betreft pakt Phonak het wel goed aan.
Maar dat willen de meeste sensatieposters hier niet zien lijkt me
Dat zegt niks, misschien had ie het wel nodig om het hoge niveau bij je kunnen blijven. Zoals Lotz ofzo.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:10 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik denk dat jij bijna de enige zult zijn die het niet verdacht vindt, hoor.
Nu, Guidi is niet meteen iemand waarvan je het zou verwachten, prestatiegewijs.
Zo vlak is het niet hoor. En ik moet nog zien hoe Van Dijk of De Jongh is na 273 km... Boogerd kan dat wel aan...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:18 schreef placebeau het volgende:
Weening en Boogerd hebben der niet veel te zoeken denk ik op zo'n parcours.
Dan neem je beter een Van Dijk (toch ook in vorm) of Dejongh mee. Die kunnen Max van dienst zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |