Monschau is inderdaad wat lang voor drie dagen, maar ligt vlakbij andere steden.
Stel je gaat 3 dagen naar Aken, dan ligt Monschau best wel naast de deur. Dan zou je dus bijv. tussendoor een dagje Monschau kunnen doen! Aken heeft veel leuke restaurantjes en cafeetjes, en is een beetje 'knusser' dan de andere steden.
Ik vind Keulen persoonlijk qua restaurants een beetje tegenvallen, maar het kan zijn dat ik de leuke gewoon nog niet heb gevonden
![]()
Het is inderdaad niet een heel mooie stad, behalve dan de dom en dat soort dingen. Verder heb je er een hele mooie (en goedkope naar de Nederlandse maatstaven) dierentuin, die echt een aanrader is, ook in de winter.
Dusseldorf is erg groot heeft gewoon een totale overvloed aan winkels, maar is in de kersttijd wel heel gezellig. Er zijn veel cafeetjes en restaurantjes, die goed zijn. Verder heb je dan bijvoorbeeld zo'n ijsbaan buiten speciaal in de kersttijd. Dusseldorf oogt en voelt wat chiquer en netter dan Keulen. De winkels zien er ook allemaal prachtig uit in kersttijd, en alles is versierd.
Verder schat ik eigenlijk dat Monschau ook maar een uurtje is vanaf Dusseldorf, dus dan kun je ook van daaruit een dagje naar Monschau. Het ligt er eigenlijk een beetje aan of je een auto meeneemt, dat je dan wat kunt reizen.
Keulen is trouwens wel leuk met navigatiesystemen
![]()
Zelfs navigatiesystemen raken er soms verdwaald en laten je er dan rondjes rijden
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return