Misschien is studeren in de toiletten van de Drie ook niet de beste methode...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 06:40 schreef Klonk het volgende:
omg een vindicatter en er ook nog voor uitkomen
ik weet nog wat er op de toiletten van de drie gezusters stond toen ik daar poginen tot studeren ondernam, vindicat varkens
Nou, ze doen in ieder geval geen spelletjes meer waarbij overmaat mee speelt. Dus niet meer gedwongen drinken en zo.... ook geen water.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:44 schreef Vindicat het volgende:
Hey,
Graag wil ik de intro gaan lopen bij Vindicat in Groningen. Ik ben 2e jaars en weet dat we op kamp gaan (ben al es door een intro gegaan, en dat was geen kamp met marshmellows en liedjes rond het kampvuur).
Nou wil ik graag weten wat de intro van Vindicat inhoudt. Ik heb al een paar dingen gelezen op internet, maar het een spreek het ander een beetje tegen. Wie kan voor opheldering zorgen?![]()
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 07:14 schreef U het volgende:
[..]
Misschien is studeren in de toiletten van de Drie ook niet de beste methode...
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:33 schreef Vindicat het volgende:
Bovendien is Vindicat de oudste en grootste van Nederland, lid van het corps en dat kan later carrière-technisch gezien nog best handig worden denk ik.
Dit is heel mooi, maar kun je me ook iets over de intro vertellen?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:42 schreef Gizmo112 het volgende:
Contact binnen de jaren heen is er wel, maar reken er op dat je vooral met je jaarclubje en eventueel clubjes uit hetzelfde jaar om zult gaan. (zeker de eerste paar jaar) Bovendien kost het eerste jaar veel tijd (en geld, maar dat hangt van je lidmaatschaphouding af actief/passief).
Ben lid van Vindicat JC Wous (1999)
???quote:
Kun je dan niet gewoon vertellen over je eigen intro?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:58 schreef Gizmo112 het volgende:
Ja en nee, 1999-2005...Er is een hoop veranderd. Bovendien merk je het vanzelf. (geen drank/dwang enzo meer iig)
ja, vertel ons wat over je vernedering!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:13 schreef Vindicat het volgende:
[..]
Kun je dan niet gewoon vertellen over je eigen intro?
Wil je dit soort reacties, tenzij beargumenteerd, achterwege laten?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:39 schreef Maruku het volgende:
[..]
ja, vertel ons wat over je vernedering!
corps... haha...
beargumenteerd? wtf gast, je weet toch gewoon dat het idee van ontgroening het breken van de persoonlijkheid van nuldejaars is, om op die manier een groepsband te kweken, alhoewel genoeg onderzoeken uitwijzen dat die shit zo niet werkt?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:47 schreef Vindicat het volgende:
[..]
Wil je dit soort reacties, tenzij beargumenteerd, achterwege laten?
Anders ga je je eigen topic maken "Corps leden, vertel hier uw vernederingen" oid![]()
Zoals ik al zei, heb ik al een keer een intro meegedraaid waar ik ook ontgroend werd. Het enige waar ik last van heb gehad is dat ik 's avonds in bed nog steeds de liedjes in m'n hoofd aan het zingen was. Zodra ik me dat realiseerde, moest ik altijd in lachen uitbarsten onder het motto van "het is ze op een bepaalde manier toch gelukt".quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:07 schreef Maruku het volgende:
[..]
Sjah, als jij dat graag wilt gast, doe je ding. Tis gewoon onzin die zichzelf in stand houdt, aangezien jij je straks genaaid voelt en daarom nieuwe nuldejaars gaat naaien. Lijkt me gewoon shit waar je van af moet stappen.
Gezellig tochquote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:13 schreef du_ke het volgende:
Ze kunnen in elk geval wel een hoop herrie maken.
M'n achterburen (groot vindipand) hadden laatst een feestje wat tegen 6 uur doorging in hun achtertuin daar ging m'n nachtrust.
En hoe kom je hierbij? Dat kots vind ik ook tever gaan. (daar zou ik het ook niet bij laten zitten, schakel dan rechtsbijstand wel in)quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:34 schreef PLAE@ het volgende:
in een krap bootje met 3 man het zuidlaardermeer overpeddelen met badmintonrackets als peddels
6 uur lang overeind en stil zitten in een stoel. Zit je niet stil krijg je een emmer koud water over je heen of als je teveel beweegt kots.
zulk soort fratsen.
Dat mensen zich zo laten vernederen is ziek. Ik zou zo'n oudejaar op z'n bek rammen voor hij de kans kreeg iets bij me te flikken. Maar goed, veel plezier.
Mhaw na een uurtje gaat dat geschreeuw en gebral wel behoorlijk irriteren. Zeker als je van plan bent nog een paar uurtjes slaap te pakken.quote:
Dat heb ik uit eerste hand.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:37 schreef Vindicat het volgende:
[..]
En hoe kom je hierbij? Dat kots vind ik ook tever gaan. (daar zou ik het ook niet bij laten zitten, schakel dan rechtsbijstand wel in)
Wanneer is dit gebeurd dan? Volgens mij zijn dergelijke fysieke onderdelen niet meer toegestaan.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:41 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat heb ik uit eerste hand.
Je schakelt dan helemaal niet rechtsbijstand in want je bent wel brainwashed genoeg.
Maar jij denkt dat 6 uur overeind zitten in een stoel zonder eten, drinken, iets te zien en stil zittend wel lekker is en dan ook nog eens ijskoud water over je heen krijgen?
ronduit gelulquote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:34 schreef PLAE@ het volgende:
in een krap bootje met 3 man het zuidlaardermeer overpeddelen met badmintonrackets als peddels
6 uur lang overeind en stil zitten in een stoel. Zit je niet stil krijg je een emmer koud water over je heen of als je teveel beweegt kots.
zulk soort fratsen.
Dat mensen zich zo laten vernederen is ziek. Ik zou zo'n oudejaar op z'n bek rammen voor hij de kans kreeg iets bij me te flikken. Maar goed, veel plezier.
sjit gast, van wat ik lees loop jij nog meer over van arrogantie dan ik, lijkt me geen goeie zaak ;-).quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:31 schreef Vindicat het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, heb ik al een keer een intro meegedraaid waar ik ook ontgroend werd. Het enige waar ik last van heb gehad is dat ik 's avonds in bed nog steeds de liedjes in m'n hoofd aan het zingen was. Zodra ik me dat realiseerde, moest ik altijd in lachen uitbarsten onder het motto van "het is ze op een bepaalde manier toch gelukt".
Ik ben echter geen september-studentje, dat volgend jaar feuten de vernieling in gaat helpen. Waarom zou ik, laat dat aan de kamp commissie over. Bedenk je wel, we/ze zijn er allemaal doorheen geweest, hetgeen "eenheid" schept!
Ik zal dus mensen die na mijn lichting komen als "minderen" beschouwen, het zijn ook mensen waar je gezellig mee kan praten en drinken toch?
Je vertelt dat je humble opinion 3 x zoveel waard is als die van een corpsbal... Waar baseer je dit toch op? Met deze opmerking ben juist jíj diegene die het prototype corpsbal vertegenwoordigt!
Even to the point: heb je ervaringen met het corps / corpsleden / specifiek Vindicat? Zo niet, dan spijt het me, maar dan ga ik niet varen op jouw gedachtengang. Zoals jij zijn er zovelen.
Ik heb het idee dat deze discussie niet op een forum te voeren valt. Overigens hield mijn ontgroening niet op bij liedjes zingen... Verre van dat zelfs, op zich heb ik al wel wat meegemaakt (wil alleen weten of het nog verder gaat).quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:55 schreef Maruku het volgende:
[..]
sjit gast, van wat ik lees loop jij nog meer over van arrogantie dan ik, lijkt me geen goeie zaak ;-).
Als je alleen liedjes zong bij je ontgroening dan valt het nog wel mee. Dan snap ik ook dat je er geen probleem mee hebt, wanneer shit echter verder gaat, moet je oppasses tjap. Ik snap ook niet dat je het ok vindt dat de kampcommissie wel mensen vernedert. Ik zou me dus met geen enkele groep verbonden kunnen voelen die mensen vernedert... Ik zie daarvan gewoon de lol niet in.
Maar ja... je roept idd, "we zijn er allemaal doorheen geweest" en dat dat eenheid schept? Lees maar eens shit daarover knakker, kranten staan er weer vol van en het blijkt dus dat dat helemaal niet zo werkt he.
En ja, tuurlijk heb ik als student ervaring met het corps/corpsleden en niet specifiek vindicat. Als student krijg je altijd met die gasten te maken en mijn ervaring is dat de meeste mensen als je ze alleen spreekt best ok zijn, maar wanneer ze een groep zijn gaan brallen en ruzie zoeken en weet ik het. Dat is toch nep?
Dat 6 uur overeind zitten dan (al dan niet in combinatie met een puke-shower)?quote:
Als jij daar niet doorheen kan prikken, kan jij beter iets aan jezelf doen, zeker als student. Pfft... tjap!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:07 schreef Vindicat het volgende:
[..]
Overigens hoop ik niet dat ik overloop van arrogantie, dat is namelijk niet de bedoeling. Afsluiter dan: doe wat aan je nederlands, zeker als student. "sjit gast", "knakker", dat is het niet![]()
nopequote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:18 schreef No-Li-Ta het volgende:
Eh.. is die breedbek van een Terence (Temptation island) daar ook niet lid van?!
Vond ook allemaal, op kots na, net door de beugel kunnen...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:19 schreef mistraldk het volgende:
dat roeien over het zuidlaardermeer, geloof er niks van. water over iemand heen ok, kots ZEKER niet. 6 uur zitten, kan gebeuren maarja het is niet allemaal lachen wat er gebeurt.
Bij deze.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:21 schreef Maruku het volgende:
[..]
Als jij daar niet doorheen kan prikken, kan jij beter iets aan jezelf doen, zeker als student. Pfft... tjap!
Same herequote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:32 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben een keer in een dronken bui naar binnen gelopen met 2 vrienden... Totdat we helemaal bovenaan in een grote zaal kwamen waar iedereen ons aankeek...
Zijn er gelijk uitgezet.
Kerel vertel dan toch in ieder geval hoe je aan die informatie komt!!!!!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:11 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Niks geen gelul aan.
Wat heb ik er in hemelsnaam voor belang bij om zoiets te verzinnen![]()
heej, als student zou ik geen 'kerel' gebruiken... vind ik stigmatiserend.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:28 schreef Vindicat het volgende:
[..]
Kerel vertel dan toch in ieder geval hoe je aan die informatie komt!!!!!![]()
![]()
Da's een publiek geheim.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:28 schreef Vindicat het volgende:
Kerel vertel dan toch in ieder geval hoe je aan die informatie komt!!!!!![]()
![]()
vertel de rest eens. Ik ben het vergeten.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:44 schreef robh het volgende:
[..]
Da's een publiek geheim.
Ik ken ook nog een paar leuke anekdotes over die ontgroening
laten we even reel wezen, dat is toch fuckin coolquote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:34 schreef PLAE@ het volgende:
das minder, egwoon terugslaanquote:6 uur lang overeind en stil zitten in een stoel. Zit je niet stil krijg je een emmer koud water over je heen of als je teveel beweegt kots.
die ouderjaars vallen vaak wel mee, het zijn de jongere jaars die het irritantst zijn.quote:zulk soort fratsen.
jij kan beter het korps mariniers joinenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:07 schreef Vindicat het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat deze discussie niet op een forum te voeren valt. Overigens hield mijn ontgroening niet op bij liedjes zingen... Verre van dat zelfs, op zich heb ik al wel wat meegemaakt (wil alleen weten of het nog verder gaat).![]()
tijdens de ontgroening heb je wel degelijk een eenheid maar die is als de ontgroening afgelopen is na 1 dag compleet weg.quote:En over die eenheid... Tsjah... Als je het eenmaal ervaart, dan blijkt dat het echt zo is!
strakke actiequote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:32 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben een keer in een dronken bui naar binnen gelopen met 2 vrienden... Totdat we helemaal bovenaan in een grote zaal kwamen waar iedereen ons aankeek...
Zijn er gelijk uitgezet.
Niemand gaat je dat precies vertellenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:44 schreef Vindicat het volgende:
Hey,
Graag wil ik de intro gaan lopen bij Vindicat in Groningen. Ik ben 2e jaars en weet dat we op kamp gaan (ben al es door een intro gegaan, en dat was geen kamp met marshmellows en liedjes rond het kampvuur).
Nou wil ik graag weten wat de intro van Vindicat inhoudt. Ik heb al een paar dingen gelezen op internet, maar het een spreek het ander een beetje tegen. Wie kan voor opheldering zorgen?![]()
gewoon zeggen dat je overweegt lid te worden maar wel eerst even wilt kijken, zullen ze nog cool vinden ook.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:50 schreef Vindicat het volgende:
Op grond waarvan moet ik dan binnenlopen om daar even een praatje te maken
vertelquote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:16 schreef du_ke het volgende:
Ze hebben er ook wel eens de halve grote markt door de ramen gehad.
Weet er niet gek veel van maar het kampioenschap vd de plaatselijke FC werd op een deels opengebroken grote markt gevierd met als bijeffect wat stenen bij vindicat naar binnen.quote:
Als je dan toch bij een brallerige vereniging gaat moet je ook gewoon naar vindicat. Albertus blijft natuurlijk een slap aftreksel.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:20 schreef Yankee het volgende:
Ga me vrijdag even aanmelden bij Albertus denk ik
De degradatie. Naja, net niet promotie.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:23 schreef du_ke het volgende:
Weet er niet gek veel van maar het kampioenschap vd de plaatselijke FC werd op een deels opengebroken grote markt gevierd met als bijeffect wat stenen bij vindicat naar binnen.
Bij albertus lopen wel meer mooie vrouwen.............quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je dan toch bij een brallerige vereniging gaat moet je ook gewoon naar vindicat. Albertus blijft natuurlijk een slap aftreksel.
Hahahah ja grappig was dat........... volgens mij hadden ze op dat moment ook nog een ouderendag, en daarom werdt iedereen via de achteruitgang veilig naar buiten gebracht. Vervolgens was de grote markt de hele nacht afgezet, niemand kwam er meer op of uit! : )quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:26 schreef robh het volgende:
[..]
De degradatie. Naja, net niet promotie.
Niet te filmen wat een teringzooi het was![]()
Het leek wel een belegering![]()
Zoiets viel me dus ook op bij LANX in verhouding tot ASC. Durven die jongedames niet bij het corps ofzo en gaan ze daardoor maar bij zo'n AHC vereniging? LANX bestaat volgensmij uit meer vrouwen- dan herendisputen. Zegt niets over absolute nummers, maar ok.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:41 schreef superoffie het volgende:
[..]
Bij albertus lopen wel meer mooie vrouwen.............
: )
Dat was nog eens een leuk feestjequote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:26 schreef robh het volgende:
[..]
De degradatie. Naja, net niet promotie.
Niet te filmen wat een teringzooi het was![]()
Het leek wel een belegering![]()
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 07:14 schreef U het volgende:
[..]
Misschien is studeren in de toiletten van de Drie ook niet de beste methode...
Het beste kun je morgen gewoon even 22 eurootjes lappen voor een kei-pas. Anders kom je dr niet in.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:50 schreef Vindicat het volgende:
Op grond waarvan moet ik dan binnenlopen om daar even een praatje te maken
Oikos Nomos? Kerel van die nepverenigingen zonder ook maar 1 spoortje traditie houden gewoon maar een blaatontgroening omdat ze denken dat dat 'erbij hoort' als ze nieuwe leden bij hun vereniging willen voegen. Die onzin heeft totaal geen achtergrond of geschiedenis, en is ongeinspireerd een beetje vervelend doen. Heeft niets met Vindicat of het Corps te makenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:38 schreef harlingen het volgende:
Dat gelul altijd dat vindicatters niks mogen vertellen over de ontgroeningen. Jezus man, stelletje mietjes zijn het.
Wat feiten die ik heb meegemaakt bij Oikos Nomos (vereniging in Zwolle, stuk kleiner, maar zelfde soort volk:
Wat heeft de leeftijd van een verenging cq de geschiedenis nu te maken met ontgroeningen? Zij de ontgroeningen van vindicat beter omdat het een vereniging met meer aanzien is?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:42 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Die onzin heeft totaal geen achtergrond of geschiedenis, en is ongeinspireerd een beetje vervelend doen. Heeft niets met Vindicat of het Corps te maken![]()
kansloze wannabe HBO vereniging dusquote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:38 schreef harlingen het volgende:
Wat feiten die ik heb meegemaakt bij Oikos Nomos (vereniging in Zwolle, stuk kleiner, maar zelfde soort volk
Ach Vindicat laat tegenwoordig ook HBO'ers toe. Snap niet echt hoe ze zich dat als corps tegenover zichzelf kunnen verantwoordenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:26 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
kansloze wannabe HBO vereniging dus
juh, zoals met mensen die zich niet beter voelen knetterstoned een kunstwerk in Eindhoven beschilderen...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:57 schreef Salvad0R het volgende:
je moet toch wat meemaken waar je leuke herinneringen aan hebt als je later in het rad der economie verstrengeld zit.
Jeez, wat ben jij nou weer voor caveman? Beetje fysieke kracht insinueren? Denk je dat er ook maar iemand zich geintimideerd voelt door dat soort aso SBS6 probleemwijken gelal?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:39 schreef Maruku het volgende:
hahaha, omfg, in en intriest dat mensen idd hiërarchie baseren op jaargang of op WO vs. HBO. stelletje mothafuckers... kom in je eentje bij mij proberen beter dan mij te zijn omdat je langer van een vereniging lid bent of weet ik wat.
stelletje apen toch... je hangt toch met mensen omdat je ze rielekst vindt? en mensen die je proberen te vernederen vind je toch niet rielekst? wtf is de hele lol van een corps dan? sowieso moet er geen hiërarchie zijn bij mensen waar je mee hangt. Als vrienden van me gaan doen of ze beter zijn, zijn het geen vrienden. muaha... dikke lul met je carriëre als ik vrienden moet zijn met gasten die ik liever klap...
Volgens mij laten alle corpora tegenwoordig HBO-ers toe. Mijn inziens ook niet een van de beste beslissingen die ze ooit gemaakt hebben, maarja, ook het Corps moet een beetje met zijn tijd mee gaanquote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach Vindicat laat tegenwoordig ook HBO'ers toe. Snap niet echt hoe ze zich dat als corps tegenover zichzelf kunnen verantwoorden.
Jazeker! Bij de traditionele corpora is de ontgroening een van de langst lopende tradities; tuurlijk, er zijn een paar dingen verandert, zoals het kaalscheren, de algemene fysieke ontgroening, enz. Maar de corpsontgroening mag zich met recht een ritueel noemen, wat in de loop der eeuwen ontwikkeld en geraffineerd is, en al even lang een succesvolle manier is om de scholieren/feuten in sneltreinvaart om te vormen tot een capabele groep eerstejaars leden, die ook nog eens een sterke en duurzame onderlinge verbondenheid eraan over houden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:05 schreef harlingen het volgende:
[..]
Wat heeft de leeftijd van een verenging cq de geschiedenis nu te maken met ontgroeningen? Zij de ontgroeningen van vindicat beter omdat het een vereniging met meer aanzien is?![]()
Nee, bij vindicat gaan ze geinspireerd vervelend doen zeker![]()
hahaha, sterke zet eikel. ja, ik insinueer fysieke kracht, lijkt me wel een goeie tegenover corpsballen die normaal met minstens 3 dikke speknekken om je heen staan als je iets doet wat ze niet aan staat... bijvoorbeeld baggy broeken dragen. Nja... probeer dat maar een keer in je eentje...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:08 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Jeez, wat ben jij nou weer voor caveman? Beetje fysieke kracht insinueren? Denk je dat er ook maar iemand zich geintimideerd voelt door dat soort aso SBS6 probleemwijken gelal?
gast... tuurlijk hebben al die dingen een bepaalde hiërarchie. Maar vrienden horen dat niet te hebben toch? als je dat wel vindt, heb je waarschijnlijk een serieus probleem om mensen op een juiste manier te waarderen.quote:Mensen zijn het gewoon niet met jou eens als je zegt er moet geen hiërarchie zijn van mensen 'waarmee je hangt'. Overal waar je komt is er hierarchie; binnen een gezin, binnen een school, bedrijf, land, leger enz. Er is niks mis met hierarchie, en senioriteit ligt nou eenmaal ten grondslag aan het corps.
ahja... het bestaat al jaren en daarom is het goed. en een muthafucking newsflash om je oren... die verbondenheid is uiterlijke schijn. zijn genoeg wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan, tjek die shit maar uit. al die corpstjappies zijn labiel als de pest gast...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:16 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Jazeker! Bij de traditionele corpora is de ontgroening een van de langst lopende tradities; tuurlijk, er zijn een paar dingen verandert, zoals het kaalscheren, de algemene fysieke ontgroening, enz. Maar de corpsontgroening mag zich met recht een ritueel noemen, wat in de loop der eeuwen ontwikkeld en geraffineerd is, en al even lang een succesvolle manier is om de scholieren/feuten in sneltreinvaart om te vormen tot een capabele groep eerstejaars leden, die ook nog eens een sterke en duurzame onderlinge verbondenheid eraan over houden.
Breng het dan ook niet op zo'n allochtone wijze! Zeg dan gewoon dat je een keertje langs komt met je cornuitjes om bij mij thuis even de piano te stemmenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:16 schreef Maruku het volgende:
[..]
hahaha, sterke zet eikel. ja, ik insinueer fysieke kracht, lijkt me wel een goeie tegenover corpsballen die normaal met minstens 3 dikke speknekken om je heen staan als je iets doet wat ze niet aan staat... bijvoorbeeld baggy broeken dragen. Nja... probeer dat maar een keer in je eentje...
Je echte vrienden binnen het Corps zijn zeker in het begin de mensen waarmee je samen de ontgroening ondergaat. Tussen jou en je mede eerstejaars bestaat weinig hierarchie. Je vormt met een aantal andere eerstejaars die je aanstaan een jaarclub, en dat zijn je vrindjes. Allen even hoog in de ladder als jijzelf.quote:gast... tuurlijk hebben al die dingen een bepaalde hiërarchie. Maar vrienden horen dat niet te hebben toch? als je dat wel vindt, heb je waarschijnlijk een serieus probleem om mensen op een juiste manier te waarderen.
Oh, jij bent er zo ééntjequote:sjah, mijn hele houding zal er ook wel mee te maken hebben dat ik nu eenmaal problemen heb met autoriteit, maar lekker boeiend. ik kom al op genoeg plekken hiërarchie tegen... dan is het niet de bedoeling om nog meer daarvan tegen te komen, zoals bij vriendengroepen. Maar als jij kansloos baasje wil spelen en rondgebaasd wil worden, ga vooral je gang.
breng het dan niet op zo'n wannabe bourgeois manier, zeg dan gewoon dat je denkt dat ik met mijn matti's je ass kom kicken, terwijl ik bedoel te zeggen dat je één op één niet zo stoer zou zijn en niet omdat ik zo imposant ben, maar omdat er wanneer je één op één praat niet stoer hoeft te doen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:20 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Breng het dan ook niet op zo'n allochtone wijze! Zeg dan gewoon dat je een keertje langs komt met je cornuitjes om bij mij thuis even de piano te stemmen![]()
Leuk, jammer dat er mensen uit een jaar hoger beter dan je zijnquote:Je echte vrienden binnen het Corps zijn zeker in het begin de mensen waarmee je samen de ontgroening ondergaat. Tussen jou en je mede eerstejaars bestaat weinig hierarchie. Je vormt met een aantal andere eerstejaars die je aanstaan een jaarclub, en dat zijn je vrindjes. Allen even hoog in de ladder als jijzelf.
[..]
oh, jij bent er niet zo ééntjequote:Oh, jij bent er zo ééntjeRebels man!
![]()
Je hebt toch een steekje los als je dit doet of er aan mee doet?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:38 schreef harlingen het volgende:
Dat gelul altijd dat vindicatters niks mogen vertellen over de ontgroeningen. Jezus man, stelletje mietjes zijn het.
Wat feiten die ik heb meegemaakt bij Oikos Nomos (vereniging in Zwolle, stuk kleiner, maar zelfde soort volk:
- bij aankomst werd van iedereen zeep,shampoo, sigaretten, shag, aanstekers, snoep, drank etc. afgepakt.
- je mocht je 5 dagen en 4 nachten niet wassen
- je werd de hele tijd met rotte eieren bekogeld wat dus ongelofelijk stonk
- de mooiste meisjes moesten de "beulen" voeren, iedereen moest toekijken
- om willekeurige redenen mocht je een avond niet eten en moest je rondjes rennen en weet ik niet wat meer
- verplicht meedoen aan striptease show
- verplicht zuipen de hele nacht, niet slapen (max. 2 uurtjes ofzo)
- na 3 nachten zonder slaap werden lui geblindoekt op de schouders gezet van oudejaars die hard gingen rennen en beuken tegen elkaar
- weinig tot geen eten, droog brood enzo
- als je een poging tot slapen nam, dan werd je om het half uur met slaapzak en al naar buiten gesleept en als je pech had de sloot in
- eerst 30 km lopen met zware tassen voordat we op het kamp waren. Ondertussen werden willekeurig mensen in de sloot gegooid.
Zo kan ik nog wel even doorgaan... Ik heb dit meegemaakt en doorstaan, maar zou het nooit meer doen. Het is bij Vinidcat nog een stuk erger, neem daar maar vergif op in.
Het is trouwens wel leuk om even in het Vindicat gebouw te kijken. Vooral naar de toiletten zien. En vragen hoe het met de verdiepingen zit. Je komt niet meer bij van het lachen als je de trieste humor daarvan inziet.
tjah... ik kende ook een gast die dat deed bij oikos nomos. En ik snap het zelf ook niet, maar altijd als hij die shit vertelde zat ik van 'wtf?!' en hij van 'ja, het klinkt vreemd, maar ik zou het niet willen missen'. vage shit toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:14 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Je hebt toch een steekje los als je dit doet of er aan mee doet?
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:34 schreef MeMarz het volgende:
Om je netwerk hoef je het namelijk niet te doen. Ik heb 5 jaar in Groningen gestudeerd zonder ooit van een vereniging lid te zijn geweest. Tijdens mijn opleiding heb ik zelf aan mijn netwerk gewerkt. Het resultaat? Een internationaal netwerk. Gewoon een questie van contacten leggen en er in investeren door ze goed vast te houden.
Begrijp me niet verkeerd, op een aantal vereningingen na heb ik niets tegen een studentenvereniging. Als je graag bij een vereniging wil, kies er dan eentje uit die bij je past en niet één waar je graag bij wil horen om de naam oid.
Ja, maar van te voren wist ik niet dat het een ontgroening was! Ik woonde niet eens in zwolle. Ik had me aangemeld voor een kamp, dat leek me wel leuk.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:14 schreef PLAE@ het volgende:
Je hebt toch een steekje los als je dit doet of er aan mee doet?
sjah, dat hoorde ik ook inderdaad. dat het van tevoren niet bekend was. ook gumbo hier in zwolle doet het by surprise. Nare mensen... Ik bedoel, als je bij zo'n corps gaat weet je dat je nare shit mee gaat maken. En dat is eigenlijk hetgene wat ik niet snap. Hoe kan het dat je weet dat je iets naar gaat doen, je er toch mee instemt? In je hoofd moet die ontgroening zo gigantisch opwegen tegen de ontgroening, terwijl ik me dat niet voor kan stellen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:35 schreef harlingen het volgende:
[..]
Ja, maar van te voren wist ik niet dat het een ontgroening was! Ik woonde niet eens in zwolle. Ik had me aangemeld voor een kamp, dat leek me wel leuk.
Achteraf gezien was het trouwens een interessant psychologisch experiment. De laatse dag mocht je de beulen zelf terugpakken en wat er dan in je loskomt, niet normaal. Je bent wel opeens een hecht team geworden door alle ontberingen. Erg vervreemdend allemaal, dat wel. En het is ook eenmalig, ik zou het nooit weer doen. Maar ik heb er geen spijt van. Maar inderdaad, als ik het geweten had had ik het niet gedaan.
Omdat je lid wilt worden van een vereniging waar dat nodig is, ontgroenen creert een groepsgevoel dat bijna op geen enkele andere manier te krijgen is. Daardoor krijg een bijzondere band met je jaargenoten. Zodra het er allemaal opzit en je na een paar jaar tegen je clubgenoot kan zeggen: weet je nog, toen jij zus deed en ik zo, wat stonden we toen voor aap.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:31 schreef Maruku het volgende:
[..]
sjah, dat hoorde ik ook inderdaad. dat het van tevoren niet bekend was. ook gumbo hier in zwolle doet het by surprise. Nare mensen... Ik bedoel, als je bij zo'n corps gaat weet je dat je nare shit mee gaat maken. En dat is eigenlijk hetgene wat ik niet snap. Hoe kan het dat je weet dat je iets naar gaat doen, je er toch mee instemt? In je hoofd moet die ontgroening zo gigantisch opwegen tegen de ontgroening, terwijl ik me dat niet voor kan stellen.
Duzzuh... een vraag aan alle gasten die zich laten ontgroenen: waarom laat je jezelf ontgroenen? Zo...
Zo'n gevoel wat je alleen bij ontgroeningen en in het leger kunt krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:56 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Omdat je lid wilt worden van een vereniging waar dat nodig is, ontgroenen creert een groepsgevoel dat bijna op geen enkele andere manier te krijgen is. Daardoor krijg een bijzondere band met je jaargenoten. Zodra het er allemaal opzit en je na een paar jaar tegen je clubgenoot kan zeggen: weet je nog, toen jij zus deed en ik zo, wat stonden we toen voor aap.![]()
Is het ook wel es in je opgekomen dat er werknemers zijn die liever geen korpslui willen ?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:33 schreef Vindicat het volgende:
Bovendien is Vindicat de oudste en grootste van Nederland, lid van het corps en dat kan later carrière-technisch gezien nog best handig worden denk ik.
Discriminatie!!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Is het ook wel es in je opgekomen dat er werknemers zijn die liever geen korpslui willen ?
uhm dat heb ik hier anders al meerdere malen gelezenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Is het ook wel es in je opgekomen dat er werknemers zijn die liever geen korpslui willen ?
Carriere-technisch...straks ga je nog zeggen dat het studiebevordelijk is.![]()
Like it or not, ex-bestuurders van een corps maken iets van 40x zoveel kans om de top van een grote onderneming te bereiken dan een willekeurige andere ex-student. De grootste kans hebben trouwens de voorzitters van voormalig corpsbesturen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:03 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
uhm dat heb ik hier anders al meerdere malen gelezenhier op fok.
Iemand zei zelfs op de vraag waarom je bij een studentenvereniging zou willen: 'omdat sommige mensen het wel verder willen schoppen in het leven![]()
![]()
Nee, ik bedoel ex-corpsbestuurdersquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:39 schreef PLAE@ het volgende:
Je bedoelt gewoon dat mensen met een netwerk 40x zoveel kans hebben (hoe je op 40x komt trouwens).
Aan dat onderzoek zou ik niet te zwaar tillen, het is natuurlijk voor een groot gedeelte self fulfilling prophecy. Wie in de hogere regionen van het corps verkeert heeft meestal van huis uit al een vrij uitgebreid netwerk en in de regel zeer welvarende ouders. Dat gegeven vergroot natuurlijk al je kansen nog voor je bij het corps hebt gezeten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:45 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel ex-corpsbestuurders
Hoe ik erbij kom? Socioloog Jaap Dronkers promoveerde in 1994 met de publicatie van deze onderzoeksresultaten van zijn promotieonderzoek naar elitevorming in Nederland.
Het staat je vrij het allemaal op te gaan zoeken.
Klopt helemaal, zeker voor oud geld is het nog steeds vanzelfsprekend tijdens je studie lid te zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:55 schreef Speth het volgende:
[..]
Aan dat onderzoek zou ik niet te zwaar tillen, het is natuurlijk voor een groot gedeelte self fulfilling prophecy. Wie in de hogere regionen van het corps verkeert heeft meestal van huis uit al een vrij uitgebreid netwerk en in de regel zeer welvarende ouders. Dat gegeven vergroot natuurlijk al je kansen nog voor je bij het corps hebt gezeten.
uit ervaring kan ik vertellen dat dat complete bullshit is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:56 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Omdat je lid wilt worden van een vereniging waar dat nodig is, ontgroenen creert een groepsgevoel dat bijna op geen enkele andere manier te krijgen is. Daardoor krijg een bijzondere band met je jaargenoten.
dat tijdperk is allaaaaaaang voorbij aangezien tegenwoordig nog geen 10% van de studenten lid is van zo'n cluppie en er tegenwoordig veel meer naar capaciteiten gekeken wordt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:46 schreef xelnaga het volgende:
Toch moeten wij met z'n allen bij ons in het studentenhuis bijzonder hard lachen om de vindicatters aan de overkant van de straat altijd. Ze zijn zo grappig en ze doen zo uit de hoogte altijd, zoals boven al eerder aan is gegeven, "de oudste blablabablabla en bestblablablaba"
En dan te bedenken dat dat soort arrogante ballen ons land later moet regeren, jammer
dit kan je overal leren en is niet specifiek iets voor het corps.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:25 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Naast de eventuele waarde voor je netwerk vergroot een corporale 'opvoeding' toch ook je kansen in het bedrijfsleven; de eventuele bestuurservaring (kan ook ergens anders opgedaan worden, maar het maakt wel degelijk uit of je bestuurder van een corps of van een korfbalvereniging was) is een voordeel,bestuurservaring kan je overal opdoen, dat hoeft niet per se bij het corps. maar je leert ook in sneltreinvaart je sociale vaardigheden te ontwikkelen. Je leert charmeren, van je af bijten, onder druk presteren, enz., allemaal binnen de corporale setting (leren hoe je met superieuren omgaat, omhoog slijmen, etc).
niet overdrijven, zitten heel wat lampzwanzen bij hoorquote:En als je eenmaal je draai hebt gevonden in een vereniging waarin 't barst van het talent en de ambitie (), krijg je al snel het gevoel dat je de hele wereld aankunt.
![]()
ja duh. Willekeurig doet het hem hier. Laten we eens de voorzitter van een AHC vereneging nemen, die is echt niet minder hoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:31 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Like it or not, ex-bestuurders van een corps maken iets van 40x zoveel kans om de top van een grote onderneming te bereiken dan een willekeurige andere ex-student.
Wie regeert er nu ons land dan? JP was lid van LANX, het zogenaamde "VU corps"quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:06 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat tijdperk is allaaaaaaang voorbij aangezien tegenwoordig nog geen 10% van de studenten lid is van zo'n cluppie en er tegenwoordig veel meer naar capaciteiten gekeken wordt.
JP van LANX? Dacht het niet hoor, iets klein christelijks dacht ikquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:15 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Wie regeert er nu ons land dan? JP was lid van LANX, het zogenaamde "VU corps"
Dat zeg ik, vroeger was het percentage corpsstudenten veel groter dan nu, raar he dat je ze dan later overal aantreft.quote:Evenals Donner, Zalm, van Aartsen, enz.
Grappig, volgens Dronkers maken oud-bestuurders van een studentencorps 15 tot 30 keer zoveel kans om de top van een grote onderneming te bereiken als oud-bestuurders van een niet-corporale studentenvereniging. Bespaar me nu de discussie echter of het AHC corporaal genoemt mag wordenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ja duh. Willekeurig doet het hem hier. Laten we eens de voorzitter van een AHC vereneging nemen, die is echt niet minder hoor.
Het draait uiteraard nog steeds ook om met name ambitie, en uiteraard ook gewoon kundigheid/talent. Als je werken maar klote vind, bereik je waarschijnlijk geen Boardroom zetel; maar mocht je wel geinteresseerd zijn in dergelijke chairman of the board posities, zou ik zeker overwegen bestuurservaring bij een corps op te doenquote:Of een willekeurige corpsstudent. Die voorzitter zal het beter doen dan die corpsknakker die alleen maar kan zuipen en mensen kan af zeiken en eigenlijk helemala niks, maar dan ook niks voorstelt.
Er is volgens Dhr. Dronkers geen enkele sprake van een trendbreuk; "Met het lidmaatschap van de juiste studentenvereniging heb je gemakkelijker toegang tot de maatschappelijke elite. Je aansluiten bij een studentencorps kan zeer nuttig zijn. Dan kun je je al op vrij jonge leeftijd verzekeren van een netwerk dat toegang biedt tot hogere kringen." En dat lijkt me evenzo vandaag als 'vroeger'.quote:Heb je je wel eens bedacxht dat dat stats zijn voor een generatie studenten van 40 jaar geleden en dus niet meer geldig is voor de gen. studenten van nu
En op wie kosts het meerendeel van de bevolking nu? Noem ik een Zalm bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:15 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Wie regeert er nu ons land dan? JP was lid van LANX, het zogenaamde "VU corps"\
Evenals Donner, Zalm, van Aartsen, enz.
Bel z'n ministerie, of stuur 'em een mailtjequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:20 schreef McCarthy het volgende:
[..]
JP van LANX? Dacht het niet hoor, iets klein christelijks dacht ik
[..]
Dat zeg ik, vroeger was het percentage corpsstudenten veel groter dan nu, raar he dat je ze dan later overal aantreft.
Zalm lid? Kan je dat onderbouwen?
Ach, LANX is ook maar een AHC vereniging (sinds 2002 might I add), en geen echt Corps, dus ja, dat krijg je dan hequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:23 schreef harlingen het volgende:
[..]
En op wie kosts het meerendeel van de bevolking nu? Noem ik een Zalm bijvoorbeeld
Die had ik wel eens aan een ontgroening willen onderwerpen![]()
de kracht zit hem vooral in de groote. Voorzitter zijn van een clubje van 50 man stelt weinig voor idd. Corps/AHC zijn nou eenmaal lekker groot en dat wordt gewaardeert. Dus niet specifiek een corps iets maar meer een size iets. Ik denk bijvoorbeeld de het bestuur van de economie studievereneging van de Erasmus net zoveel kans maken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:23 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Het draait uiteraard nog steeds ook om met name ambitie, en uiteraard ook gewoon kundigheid/talent. Als je werken maar klote vind, bereik je waarschijnlijk geen Boardroom zetel; maar mocht je wel geinteresseerd zijn in dergelijke chairman of the board posities, zou ik zeker overwegen bestuurservaring bij een corps op te doen
[..]
jammer dat die basis van die elite steeds smaller wordtquote:Er is volgens Dhr. Dronkers geen enkele sprake van een trendbreuk; "Met het lidmaatschap van de juiste studentenvereniging heb je gemakkelijker toegang tot de maatschappelijke elite. Je aansluiten bij een studentencorps kan zeer nuttig zijn. Dan kun je je al op vrij jonge leeftijd verzekeren van een netwerk dat toegang biedt tot hogere kringen." En dat lijkt me evenzo vandaag als 'vroeger'.
Grapjasquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:33 schreef McCarthy het volgende:
maar eh . . .mocht jij het ooit nog eens voor het zeggen hebben in dit land dan ligt je hart toch ook nog wel bij FOK hoop ik
![]()
ik kreeg het idee dat ook dit minder aan het worden is. Kwam je vroeger binnen op de CV van je pa en de vrienden van je pa, tegenwoordig moet je echt ZELF veel meer laten zien en kunnen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:46 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Goed, ik ben tot concessies bereid; het is niet meer wat het geweest is, en de kansen van niet-leden zijn toegenomen; maar toch blijven dingen als 'de vader van een vrindje van een vrindje kent iemand' handig voor (het overslaan van) sollicitatierondes.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:56 schreef McCarthy het volgende:
btw: Nederland is klein, denk groot
als afgestudeerde ligt echt de westerse wereld aan je voeten, waarom zou je je beperken tot nederland?
en afhankelijk van je studie ook nog eens de rest van de wereldquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:56 schreef McCarthy het volgende:
btw: Nederland is klein, denk groot
als afgestudeerde ligt echt de westerse wereld aan je voeten, waarom zou je je beperken tot nederland?
Wat zou jou dat nou uitmaken dat een stadjer je uitlacht? Andersom geldt namelijk precies hetzelfde...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eigenlijk komt het hierop neer. Ik geloof best dat Vindicat een gezellig clubje kan zijn voor degenen die erbij horen en die erbij passen. Maar heel Groningen (en dan bedoel ik ook echt heel Groningen, de rest die niet lid is) kijkt met minachting neer op Vindicat door een reputatie die ze in de afgelopen tijd hebben opgebouwd, sommigen misschien overdreven, maar ook een groot gedeelte gewoon waarheid. Daarbij past Vindicat niet bij de Groningse mentaliteit. Dus als je lekker achter je rug om uitgelachen wilt worden door de hele stad, ga je gang.
ja so? Het zou mij dus een worst wezen dat je mij uitlacht. Zoals ook mooi in de SK staat deze keer; over een paar jaar ben ik hier weg en denk dan echt niet meer na wat een stadjer over mij dacht. Nog beter... laat ze maar hard lachen, dan hebben ze tenminste nog iets lachwekkends in hun leven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Euh, ik ben min of meer een stadjer.
Een groot gedeelte van de corpshumor is juist gebaseerd op provocatie, men weet best dat de stadjers hen een stel klootzakken vinden en hen totaal niet begrijpen. Alleen al het feit dat stadjers zich zo kunnen ergeren aan een stel ballen is al reden genoeg om het niet erg te vinden dat ze zich zo aan je ergeren. De vindi's hebben een leuke tijd en de inheemse bevolking verspilt zijn energie door zich te ergeren aan iets waar ze de humor niet van inzien.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eigenlijk komt het hierop neer. Ik geloof best dat Vindicat een gezellig clubje kan zijn voor degenen die erbij horen en die erbij passen. Maar heel Groningen (en dan bedoel ik ook echt heel Groningen, de rest die niet lid is) kijkt met minachting neer op Vindicat door een reputatie die ze in de afgelopen tijd hebben opgebouwd, sommigen misschien overdreven, maar ook een groot gedeelte gewoon waarheid. Daarbij past Vindicat niet bij de Groningse mentaliteit. Dus als je lekker achter je rug om uitgelachen wilt worden door de hele stad, ga je gang. Je hebt altijd nog je Vindi-vriendjes die hetzelfde door moeten maken. Ach en wie weet, levert het je toch nog een leuke baan op.
* TARAraboemdijee is lid van een studievereniging (Ubbo-Emmius) omdat die erg handig is binnen mijn studie, eigenlijk ermee verweven (Geschiedenis). Maar het is dus geen studentenvereniging, andere opzet en ik heb er mijn inziens veel meer aan.
Het probleem is ook niet de corpshumor. Die weet ik als niet-vindicatter-wel-stadjer ook wel te waarderen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:04 schreef Speth het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de corpshumor is juist gebaseerd op provocatie, men weet best dat de stadjers hen een stel klootzakken vinden en hen totaal niet begrijpen. Alleen al het feit dat stadjers zich zo kunnen ergeren aan een stel ballen is al reden genoeg om het niet erg te vinden dat ze zich zo aan je ergeren. De vindi's hebben een leuke tijd en de inheemse bevolking verspilt zijn energie door zich te ergeren aan iets waar ze de humor niet van inzien.
In het algemeen is studentenhumor (neem bijvoorbeeld iets als Jiskefet, wat gericht is op hoger opgeleiden) ook gewoon leuker en veel abstracter dan andere vormen van humor. Althans voor zover je die in Nederland tegenkomt. Dat zoveel stadjers zich ergeren aan studenten, of liever gezegd "gewone" mensen in het algemeen aan studenten, getuigt mijns inziens wel degelijk van een te hoge mate van jezelf serieus nemen. Ze happen gewoon heel snel. Kijk voor de lol eens in mijn fotoboek, ik heb er een rijke collectie reacties van random fokkers die de humor van een provocatieve denigrerende post van mij niet konden inzien en daarom maar gaan schelden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Het probleem is ook niet de corpshumor. Die weet ik als niet-vindicatter-wel-stadjer ook wel te waarderen.
Het probleem is dat je aan de meeste vindicatters kan merken dat ze er van overtuigd zijn dat aléén zij leuke humor hebben, dat alleen zij grappig zijn,
Er zullen idd nogal wat dichtgetikte figuren tussen zitten die in hun eigen grap geloven, maar volgens mij is dat niet de meerderheid.quote:dat alleen zij intelligent zijn en een rijke pappa hebben. En dat ze daardoor beter zijn dan alle anderen.
Tuurlijk waardeer ik de studentenhumor, weet precies over wat voor soort humor je het hebt. Dat is ook logisch, want mijn hele familie vindt het geweldig en het is dan ook onze omgangsvorm.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:03 schreef Speth het volgende:
[..]
In het algemeen is studentenhumor (neem bijvoorbeeld iets als Jiskefet, wat gericht is op hoger opgeleiden) ook gewoon leuker en veel abstracter dan andere vormen van humor. Althans voor zover je die in Nederland tegenkomt. Dat zoveel stadjers zich ergeren aan studenten, of liever gezegd "gewone" mensen in het algemeen aan studenten, getuigt mijns inziens wel degelijk van een te hoge mate van jezelf serieus nemen. Ze happen gewoon heel snel. Kijk voor de lol eens in mijn fotoboek, ik heb er een rijke collectie reacties van random fokkers die de humor van een provocatieve denigrerende post van mij niet konden inzien en daarom maar gaan schelden.
Ik denk het wel. Ik ken echt redelijk veel vindi's, van dichtbij of van een afstand. Ze hebben allemaal dat airtje om zich heen van: "ik ben beter dan jij, ik ben van hoger niveau, want ik ben een vindi, praat niet tegen mij, want je bent mij niet waardig"quote:Er zullen idd nogal wat dichtgetikte figuren tussen zitten die in hun eigen grap geloven, maar volgens mij is dat niet de meerderheid.
Nou jij voelt je al behoorlijk aangevallen als ik ook maar iets negatiefs over het corps zeg.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:33 schreef Broodbeleg het volgende:
ook al zouden "ze" (hoezo over 1 kam scheren) dat hebben, wat boeit het jou?
De parkeergarage "Naberpassage" achter de kroeg van Vindicat is anders nooit met 2500 ferrari's gevuld hoor, was het maar waar.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou jij voelt je al behoorlijk aangevallen als ik ook maar iets negatiefs over het corps zeg.
En ik houd er niet van om geprovoceerd te worden door mensen die op mij neerkijken. Ik ben echt niet minder waard dan een vindi, alleen omdat mijn vader me geen ferrari geeft op mijn 18e![]()
Je gaat dan ook niet naar de kroeg om er weer nuchter vandaan te komenquote:Op maandag 22 augustus 2005 11:06 schreef Vindicat het volgende:
[..]
De parkeergarage "Naberpassage" achter de kroeg van Vindicat is anders nooit met 2500 ferrari's gevuld hoor, was het maar waar.![]()
Jammer dat je blijkbaar in de kroeg alcohol nodig hebt om je te vermakenquote:Op maandag 22 augustus 2005 11:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je gaat dan ook niet naar de kroeg om er weer nuchter vandaan te komen.
Nou ik kan je verzekeren dat je een avond op de kroeg van vindicat niet doorkomt op 2 bier en verder colaquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:33 schreef Vindicat het volgende:
[..]
Jammer dat je blijkbaar in de kroeg alcohol nodig hebt om je te vermaken.
Ehm, je gaat niet naar de kroeg om niet te drinken hoor...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:33 schreef Vindicat het volgende:
[..]
Jammer dat je blijkbaar in de kroeg alcohol nodig hebt om je te vermaken.
Je weet er wel veel van af moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ik kan je verzekeren dat je een avond op de kroeg van vindicat niet doorkomt op 2 bier en verder cola.
Daarvoor hebben ze ook studententaxi's en de fiets uitgevonden. Hoewel een echte vindi uiteraard in het centrum woont en naar huis kan rollen.
?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 04:04 schreef Speth het volgende:
[..]
Ehm, je gaat niet naar de kroeg om niet te drinken hoor...
Heb je je nog aangemeld trouwens?
juist,quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:29 schreef Posdnous het volgende:
Ah, kuddegedrag, altijd leuk die Vindi-figuren.
Net als in een sekte.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:29 schreef Vindicat het volgende:
En nee, ik hou jullie niet op de hoogte (aangezien dat niet toegestaan is en ik daarvoor getekend)
Of door het met z'n allen zingen van het Schrodingervergelijkingslied.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Net als in een sekte.Nou ja, ik hoop dat je dat groepsgevoel en -binding krijgt wat je verder alleen maar in het leger kan krijgen.
![]()
Volgens mij wel, en elk jaar iets meer erbij. Aan de omvang van de persoon kun dan je zien hoe lang hij/zij al een vidi is, hoe breder hoe langer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
En dan, zo'n vette reet bij vrouwen en een plofkop bij mannen... krijg je dat er gratis bij wanneer je lid wordt?
bevalt het een beetje? Zo'n gepenleven?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:37 schreef MeMarz het volgende:
[..]
Volgens mij wel, en elk jaar iets meer erbij. Aan de omvang van de persoon kun dan je zien hoe lang hij/zij al een vidi is, hoe breder hoe langer.
Je kan toch moeilijk ontkennen dat er een aantal stijlen bijzonder populair zijn onder de vindi's?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:35 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
bevalt het een beetje? Zo'n gepenleven?
In tegenstelling tot stadjers die meestal maar 1 stijl hebben?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je kan toch moeilijk ontkennen dat er een aantal stijlen bijzonder populair zijn onder de vindi's?
Nou een vindi is beter van ee nafstandje te herkennen dan een stadjerquote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:37 schreef Speth het volgende:
[..]
In tegenstelling tot stadjers die meestal maar 1 stijl hebben?
En dat icm hierarchie en een kamp commissie....quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:47 schreef Gizmo112 het volgende:
Tja, weet wel dat wij 's nachts in een kleermakerszit moesten zitten, een paar uur lang. Deed me een beetje aan de oorlog denken, maar ...
kamp van Albertus wel, ga volgende week.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:23 schreef du_ke het volgende:
Gaat het introkamp dit jaar weer naar Appelscha?
Onkruid wieden op de heide? Of zit dat er dit jaar niet inquote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:22 schreef Yankee het volgende:
[..]
kamp van Albertus wel, ga volgende week.
Zal best kunnen. Net medisch dossier ingevuld. Stond o.a tussen: "ben je fysiek in staat om een week in de bossen te werken?"quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onkruid wieden op de heide? Of zit dat er dit jaar niet in?
Dat heb ik ook gedaan in Appelscha, te kansloosquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onkruid wieden op de heide? Of zit dat er dit jaar niet in?
Hoorde dat er veel te weinig inschrijvingen waren, en bij vindi juist teveel.... je krijgt het dus zwaar.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:22 schreef Yankee het volgende:
[..]
kamp van Albertus wel, ga volgende week.
Welke stijl is dat dan? Ben best benieuwd aangezien ik genoeg variatie zie qua stijlen als ik door de stad loop.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:37 schreef Speth het volgende:
[..]
In tegenstelling tot stadjers die meestal maar 1 stijl hebben?
Nou ja, er zit natuurlijk wel wat verschil tussen Twin Life, Nike en Adidas, maar veel is dat niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Welke stijl is dat dan? Ben best benieuwd aangezien ik genoeg variatie zie qua stijlen als ik door de stad loop.
Dan loop je door een ander Groningen als dat ik loop. Ik ben trouwens zelf een student, maar afkomstig en geboren uit/in de stad (en draag geen van alle merken die je noemde, ben ook geen boer en heb lang haar). Maar feit is dat je een lid van een studentenvereniging zoals bijv. Vindicat (die hierin erg uitblinkt) eerder kan spotten dan iemand die oorspronkelijk uit de stad en omgeving komt.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:00 schreef Speth het volgende:
[..]
Nou ja, er zit natuurlijk wel wat verschil tussen Twin Life, Nike en Adidas, maar veel is dat niet.
Natuurlijk een generalisatie, maar het is hetzelfde als zeggen dat vindi's of studenten in het algemeen er allemaal hetzelfde uitzien. Als ik in 't weekend door Grun loop zie ik alleen maar wanstaltelijk geklede boeren met kort haar.
Je ziet er anders uit als een stadjer. Feit is dat onder geimporteerde studenten gewoon een wat cosmopolischer cultuurtje heerst dan onder jullie stadjers, en dat zie je duidelijk terug in kleding, haardracht en in hoe de persoon overkomt in het algemeen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dan loop je door een ander Groningen als dat ik loop. Ik ben trouwens zelf een student, maar afkomstig en geboren uit/in de stad (en draag geen van alle merken die je noemde, ben ook geen boer en heb lang haar). Maar feit is dat je een lid van een studentenvereniging zoals bijv. Vindicat (die hierin erg uitblinkt) eerder kan spotten dan iemand die oorspronkelijk uit de stad en omgeving komt.
Vindi's zijn juist zeer conservatief in hun kledingkeuze... Ach en haardarcht, wat is er cosmopolisch aan het vindimatjequote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:36 schreef Speth het volgende:
[..]
Je ziet er anders uit als een stadjer. Feit is dat onder geimporteerde studenten gewoon een wat cosmopolischer cultuurtje heerst dan onder jullie stadjers, en dat zie je duidelijk terug in kleding, haardracht en in hoe de persoon overkomt in het algemeen.
Zoiets hoorde ik ook al, maar wat is weinig?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:24 schreef Speth het volgende:
[..]
Hoorde dat er veel te weinig inschrijvingen waren, en bij vindi juist teveel.... je krijgt het dus zwaar.
Dat weet ik niet, ben zelf geen lid, heb het slechts gehoordquote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zoiets hoorde ik ook al, maar wat is weinig?
9 van de 10 keer klopt dat wel. Ik zelf kom van oorsprong niet uit Groningen en je ziet wel een verschil tussen de echte stadjers en de import. Niet altijd natuurlijk, maar vaak wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:36 schreef Speth het volgende:
[..]
Je ziet er anders uit als een stadjer. Feit is dat onder geimporteerde studenten gewoon een wat cosmopolischer cultuurtje heerst dan onder jullie stadjers, en dat zie je duidelijk terug in kleding, haardracht en in hoe de persoon overkomt in het algemeen.
Nee gelukkig heeft niet iedereen hier dat halflange, vettige vindi haar waar vaak een petje bovenop zitquote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:36 schreef Speth het volgende:
haardracht
Tja, als ze een groene polo met daaronder een roze shirt ok vinden moeten ze dat natuurlijk doenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:36 schreef Speth het volgende:
kleding
Wat ik veel zie zijn stadjers en uberknorren die zich proberen te kleden zoals zij denken dat studenten zich kleden... Dus te grote blauwe scapa polo met kraag omhoog en belachelijk grote logo's. Zo kleden studenten zich dus niet. De meesten kiezen voor een overhemd, of een tshirt/longsleeve met mooie opdruk, en dan af en toe een polo. Daarnaast was de hoodie + dikke pall mall jas populair, maar die combo zie ik de laatste niet meer. Verder spijkerbroeken, linnen broeken, joggingbroeken enzovoorts. Daartussen wordt veel gevarieerd met merken, studenten (behalve de cleopatra gepen en wannabe kakkers) kleden zich modieus, en dat betekent op sommige momenten dat een bepaalde stijl dominant is.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:15 schreef Noca het volgende:
[..]
Nee gelukkig heeft niet iedereen hier dat halflange, vettige vindi haar waar vaak een petje bovenop zit [afbeelding]
[..]
Tja, als ze een groene polo met daaronder een roze shirt ok vinden moeten ze dat natuurlijk doenMaar of dat nou zulke geweldige kleding is
Met hoe anderen zich kleden? Dat vind ik niet zo vreemd hoor, of wil je zeggen dat je niet veel kan afleiden over iemand aan de hand van kleding?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 02:11 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
tering wat een geblaat. Hoe kan een mens zich hier nou serieus mee bezig houden?![]()
![]()
Geweldige conclusiequote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:38 schreef Speth het volgende:
[..]
Nu zijn er ook wel beter geklede stadjers, maar als we het over gemiddelden hebben kunnen ze zich gewoon niet kleden. Dat kan ik van studenten gelukkig niet zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |