quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:31 schreef yurko het volgende:[..]
Waarom zou Babel niet daar kunnen pelen? Hij heeft de snelheid en zal met rechts een betere voorzet kunnen geven dan die slappe balletjes die hij bij Ajax vanaf links produceert.
Mja, het idee bij hem is volgens mij dat ie ala Overmars vanaf links steeds naar binnen trekt en met rechts uithaalt. Zijn linkerbeen is tevens niet zo slecht dat ie als ie eens buitenom gaat geen goeie voorzet kan leveren. Maar op zich zou hij ook kunnen op rechts. Die dude zit alleen een beetje tussen wal en schip en verkeerd in indititeitsproblemen naar eigen zeggen. Hij vind zichzelf nl geen Ajax-spits, maar een echte Ajax-linksbuiten is het ook niet. Is eigenlijk een speler die 4-4-2 met vrijheid moet spelen denk ik, beetje in de Henry rol.
quote:
Ik zie liever van Persie dan spelen, die heeft klasse.
Van Persie heeft meer klasse maar maakt minder meters en pressie, en is geen aanjager. Het accent lijkt bij ex-klasse-speler Bassie frappant genoeg voordurend meer op mentaliteit en drive te liggen dan op klasse wat de voorhoede splers aangaat. Hence Ruud en niet Kluif, hence Kuyt en niet direct Robin.
Heb wel gelezen van Bassie dat als Persie nog vaker gaat spelen bij Arsenal er wel iets gaat veranderen aan de pikorde en hierachie, maar voorlopig gaat ie op de vaste toer en zit je zonder blessureleed vast aan Arjen, Ruud en Dirk, graag of niet.