abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29948635
T is hier nu droog, maar het houdt niet over.
For great justice!
pi_29949111
Ja, maar jij bent ook niet in Twente
pi_29949322
* DrMarten is ook aardig natgeregend
A mind with a heart of it's own
pi_29952093
Ik had nog wat vraagjes van het andere forum van mezelf en van nog iemand anders, we werden naar dit topic doorverwezen. Dus misschien weten jullie antwoord?? Ohja, van dit topic komen wij: HOI introductie Enschede
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:20 schreef The_Viper het volgende:
Ik ga er Technische Natuurkunde studeren. Weet alleen niet of dat echt een goede opleiding voor mij is, ben er behoorlijk zenuwachtig voor. Misschien kom ik wel tussen een groepje nerds die alles zo maakt. Ik ben dan ook weer niet zo technisch namelijk, maar wil het wel graag leren.

Kun je er misschien nog wat over vertellen, rikjanoetenter? En hoe groot zijn de klassen ongeveer?
En de 2e vraag:
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:27 schreef unox20 het volgende:
Ik wil commerciele economie aan de saxion in Enschede gaan studeren, maar ik vroeg me af of dit een goede keuze is. Is de Saxion een goede school en is Enschede een leuke stad om in te wonen als student???
En nog een vraag die ik nu bedenk: is de woningcorporatie "De Woonplaats" wel een goede? Of kan ik mij beter ergens anders inschrijven? Iig is het klote aan de woonplaats dat je met een loting meedoet en niet aan een wachtlijst, maar dit kan natuurlijk ook een voordeel zijn.
pi_29952581
Ik wil commerciele economie aan de saxion in Enschede gaan studeren, maar ik vroeg me af of dit een goede keuze is. Is de Saxion een goede school en is Enschede een leuke stad om in te wonen als student???
hmm oke
pi_29952811
Klassen bestaan niet op de universiteit. Je hebt colleges waar je met alle studenten bij elkaar zit, daarnaast heb je bij technische studies meestal projectgroepen. Dit zijn logischerwijs groepen waarmee je een project moet doen, meestal 5-10 personen. Of TN de goede studie is voor jou kan ik niet over oordelen.

Waarom schrijf je je in bij een woningbouwvereniging en zoek je niet gewoon een kamer? Kamer zul je niet vinden via de woningbouw.
Wil je op de campus wonen (wat dom zou zijn, maar goed....) dan moet je je inschrijven bij Acasa. Als je in de stad wil wonen, kijk dan op www.studentunion.nl/kamers of op www.kamernet.nl
Hou ook vooral je oren goed open tijdens de intro, misschien valt er via via iets te regelen. Je kunt je eventueel ook nog inschrijven bij de SJHT (www.sjht.nl) al moet je daar niet teveel van verwachten. Hun kamers worden namelijk ook via eerder genoemde websites aangeboden.
pi_29952892
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:47 schreef unox20 het volgende:
Wie zijn wij om te beoordelen of het een goede keuze is?

Ik hoor verschillende verhalen over de Hogeschool, sommigen zijn tevreden, ik hoor alleen ook verhalen over waardeloze organisatie enzo. Hoe dat bij commerciele economie zit weet ik niet. En Enschede is een leuke stad om te wonen als student, maar dat zijn Nijmegen, Groningen en andere steden vast en zeker ook.
pi_29953516
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:54 schreef DrMarten het volgende:
Klassen bestaan niet op de universiteit. Je hebt colleges waar je met alle studenten bij elkaar zit, daarnaast heb je bij technische studies meestal projectgroepen. Dit zijn logischerwijs groepen waarmee je een project moet doen, meestal 5-10 personen. Of TN de goede studie is voor jou kan ik niet over oordelen.
Ik ga ook niet naar de uni, maar naar de HBO, maar daar zal het vast ongeveer hetzelfde gaan?
quote:
Waarom schrijf je je in bij een woningbouwvereniging en zoek je niet gewoon een kamer? Kamer zul je niet vinden via de woningbouw.
Wil je op de campus wonen (wat dom zou zijn, maar goed....) dan moet je je inschrijven bij Acasa. Als je in de stad wil wonen, kijk dan op www.studentunion.nl/kamers of op www.kamernet.nl
Hou ook vooral je oren goed open tijdens de intro, misschien valt er via via iets te regelen. Je kunt je eventueel ook nog inschrijven bij de SJHT (www.sjht.nl) al moet je daar niet teveel van verwachten. Hun kamers worden namelijk ook via eerder genoemde websites aangeboden.
Ik heb ook al een kamer, maar mijn uiteindelijke doel is met een maat van mij in een zogenaamde etagewoning te gaan wonen. Voordelen zijn: meer privacy, eigen koelkast enzo, geen zeurende breezah's om je heen , het is goedkoper ivm huursubsidie en studiefinanciering enzo, alleen de huurprijs moet wel onder een bepaald bedrag blijven.

En voor de rest bedankt voor de link enzo, misschien heb ik daar ooit wat aan als ik al naar de uni wil. Misschien volgend jaar al ná de propedeuse. Maar dat valt nog te bezien, ik weet niet hoe ik het het eerste jaar zal doen.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:33:01 #209
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29954180
goeismiddags!
lekker nat geworden
Proud Powerpauper
pi_29954393
Mijn vriend heeft TN gestudeerd op de UT. Voor hem een heel goede keuze omdat hij op de middelbare school gewoon al erg sterk was in wis- en natuurkunde. Als je geslaagd bent met 6-jes voor die vakken is die studie op de UT in ieder geval niet aan te raden. De hbo-versie ben ik minder bekend mee.
pi_29954485
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:14 schreef The_Viper het volgende:

Ik heb ook al een kamer, maar mijn uiteindelijke doel is met een maat van mij in een zogenaamde etagewoning te gaan wonen. Voordelen zijn: meer privacy, eigen koelkast enzo, geen zeurende breezah's om je heen , het is goedkoper ivm huursubsidie en studiefinanciering enzo, alleen de huurprijs moet wel onder een bepaald bedrag blijven.
Het lijkt me dan gewoon verstandig je bij meerdere corporaties in te schrijven. Maar verkijk je dr niet op, het schijnt op het moment niet heel makkelijk te zijn om zo'n woning te krijgen. De vraag is volgens mij groter dan het aanbod op het moment, tenzij je ouders eventueel wat kunnen kopen....
pi_29954663
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
107     Teletekst do 25 aug           
    Koophuis voor studenten in Enschede 

ENSCHEDE Woningcorporatie De Woonplaats
 in Enschede biedt studenten goedkope   
 appartementen aan.Die kosten 70.000    
 euro,waardoor ouders niet meer garant  
 hoeven te staan voor hun kinderen.     

De woningcorporatie wil zo iets doen   
 aan de woningnood onder studenten met  
 ouders die het financieel niet breed   
 hebben.De studenten moeten wel een baan
 hebben,zodat ze de vaste lasten kunnen 
 betalen.                               

De studenten moeten wel hun appartement
 uiterlijk twee jaar na het beëindigen  
 van de studie verkopen.Daardoor krijgen
 andere studenten ook een kans op een   
 betaalbare woning.                     

For great justice!
pi_29954803
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:40 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Het lijkt me dan gewoon verstandig je bij meerdere corporaties in te schrijven. Maar verkijk je dr niet op, het schijnt op het moment niet heel makkelijk te zijn om zo'n woning te krijgen. De vraag is volgens mij groter dan het aanbod op het moment, tenzij je ouders eventueel wat kunnen kopen....
D'r staat een ietwat zwartgeblakerde woning leeg op Pathmos
pi_29954852
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:50 schreef DrMarten het volgende:

[..]

D'r staat een ietwat zwartgeblakerde woning leeg op Pathmos
Dr staat bij winkelcentrum stadsveld ook nog een flatgebouw wat je kunt delen met zwervers en verslaafden
pi_29954946
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:51 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Dr staat bij winkelcentrum stadsveld ook nog een flatgebouw wat je kunt delen met zwervers en verslaafden
Toch jammer dat al die oude textielfabrieken gesloopt zjn.
For great justice!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:55:17 #216
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29954991
ik heb nog wel een kamertje vrij
Proud Powerpauper
pi_29955030
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:55 schreef Nuek het volgende:
Jij bent niet geschikt voor jonge onschuldige studentjes
pi_29955035
toch?
pi_29955085
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:55 schreef Nuek het volgende:
Niet eens voor mij.
For great justice!
pi_29955479
Hebben jullie al last van Fast Forward herrie?
pi_29955569
Ik heb alleen last van jou, Nolius.
For great justice!
pi_29955602
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 14:09 schreef Nolius het volgende:
Hebben jullie al last van Fast Forward herrie?
Moet dat dan?
pi_29955803
Ik heb alleen last van een gebrek aan motivatie.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:37:40 #224
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29956453
ik heb last van een chocoladekick :/
wtf is fast forward?
Proud Powerpauper
pi_29957718
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 14:18 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb alleen last van een gebrek aan motivatie.
Oh ja, ik heb gisteren Duco nog gezien... hij was discussieleider
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')