Zo, even weer een weerupdate (voor wat het waard is natuurlijk
![]()
)
Donderdag: Beloofd een hete dag te worden, maximum rond de 27 graden. In de loop van de dag wat hogere bewolking en tegen de avond zullen zich de eerste stapelwolken vormen. Gelukkig geen regen, dus tent droog opzetten
Vrijdag: In de nacht koelt het onder invloed van bewolking niet erg hard af. Het wordt zo een 17 graden. In de loop van de ochtend vallen er enkele kleine buitjes. Daarna is het tijdelijk even wat beter, maar in de middag kunnen er flinke onweersbuien ontstaan met hoeveelheden regen tot 20 mm. Dit alles is zeer plaatselijk en niet te voorspellen (in onweerssituaties doet men altijd aan "nowcasten", dat betekent de hele dag naar de radar turen e.d. om te kijken waar het dan gaat onweren, kan ik dus vrij weinig over zeggen nu). De maximumtemperatuur ligt rond de 24 graden en het voelt iets benauwder aan.
Zaterdag: In de ochtend is het fris, een graad of 12.. overdag is het bewolkt en er is een kleine kans op een buitje, maar geen grote hoeveelheden neerslag, hooguit een paar spetters. Het is wel aan de frisse kant, de maximumtemperatuur ligt rond de 18 graden.
Zondag: In de ochtend fris (11 graden) en kans op mistbanken. Loop van de ochtend lossen deze op en 's middags is er zo nu en dan zon en af en toe ook wolken, regen zit er op het moment nog niet in op zondag. De maximumtemperatuur ligt rond de 20 graden.
Maandag: Helaas zou het maandagochtend nog wel een kunnen gaan regenen, maar dat is nog behoorlijk ver weg, dus ik hecht er maar even geen waarde aan
![]()
(omdat ik wil dat het niet gaat regenen)
Alles gebaseerd op de GFS-uitvoer van 00Z
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.