En geen Ruslandquote:Geraden steden zijn:
-Praag, Tsjechië
-Stockholm, Zweden
-Turku, Finland
-St. Petersburg, Rusland
-Talinn, Estland
-Kaliningrad, Rusland
Hint 1: Juiste land is reeds genoemd.
Kan niet missenquote:Wikipedia
Door de Unie van Kalmar wordt geheel Scandinavië rond één troon verenigd, met Margarete Valdemarsdochter als vorstin.
dat was snel, zal hem volgende keer wat moeilijker makenquote:Op maandag 15 augustus 2005 18:50 schreef Zephyrus het volgende:
Palermo, Sicilië
http://defiant.ssc.uwo.ca(...)y/palermo_church.jpg
Heb al gekeken in de history maar zo ver terug gaat niet geloof ik.quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:10 schreef Zephyrus het volgende:
Dat zal wel kunnen, alleen weet iemand de stad nog??
Nee dat wist ik ook, was eigenlijk heel erg aan het hengelen naar een hintquote:
Ja op zo een hint zaten we te wachtenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:49 schreef Zephyrus het volgende:
Kopenhagen
Stavanger
Hintje: Zoek het in Noord-Europa.
Neenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:11 schreef knillis het volgende:
[..]
Ja op zo een hint zaten we te wachten![]()
![]()
Maar goed,
Volgens mij een scandinavische universiteitsstad, Oulu, Finland ?
is goedquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:05 schreef Ooink het volgende:
Jonkoping , Zweden
Iemand anders mag een nieuwe plaatsen
quote:
noppe, nog een hint dan maar, de stad ligt aan zee (al is dat niet te zien op de foto)quote:
Niet te moeilijk denken, tis geen foto van jou Zephyrusquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:20 schreef Zephyrus het volgende:
Baku, Azerbeijan??
hoezo dat dan?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:21 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Niet te moeilijk denken, tis geen foto van jou Zephyrus![]()
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:27 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
hoezo dat dan?
ik heb echt geen idee...
Havanna, Cuba?
....maar toch zou het er kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:44 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
te netjes voor noord afrika...
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:17 schreef Zephyrus het volgende:
Noumea, Nieuw Caledonie
Jullie zitten heel erg dicht in de buurt
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
en had nog wel 70.000 inwoners in een franse eilandengroep
![]()
...De hoofdstad, op het eiland Tahiti, is Papeete met ong. 70.000 inwoners...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:27 schreef knillis het volgende:
Papeete heeft toch veel meer inwoners?
Ach volgende beter
okéé... vaagquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:34 schreef knillis het volgende:
Uit wiki:
Papeete is the capital of French Polynesia, and is located on the island of Tahiti, which is part of the Society Islands, in French Polynesia.
The total population of the commune of Papeete proper is 26,181 inhabitants (as of 2002 census), while the whole urban area has a total population of 127,635 inhabitants (2002 census).
Ontopic:
Bitburg, Duitsland
En er zit een spin net voor de lens
noppe, maar hij staat nog op mijn netvlies incl spin. Voor mij geen probleem, maar wellicht kunnen anderen hem niet zienquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:46 schreef err het volgende:
F5 ?
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:14 schreef Zephyrus het volgende:
Antananarivo, Madagscar
oui, correctquote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:20 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
église saint germain
Parijs, Frankfrijk
bery good!!!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:32 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Pori, Finland
en ik dacht dat jij ergens in de krim zat... hebben ze daar ook internjet?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:33 schreef rosstek het volgende:
[..]
Ik dacht jij al weg was richting Suomi.
Ik zit nu weer alweer in L'vov, en ze hebben hier ook internet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 10:34 schreef PhatBastard het volgende:
[..]
en ik dacht dat jij ergens in de krim zat... hebben ze daar ook internjet?
ben in malmö dus idd op weg naar suomi.
quote:
Daar ben ik een keer gruwelijk verdwaaldquote:Op woensdag 24 augustus 2005 08:45 schreef knillis het volgende:
Amiens, Frankrijk?
Helaas ook geen Straatsburg.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:49 schreef en_door_slecht het volgende:
Het doet me wel wat Elsasserig aan. Daarom, een beetje een gok, Straatsburg.
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:32 schreef knillis het volgende:
Durtal, Frankrijk dan?
Die is inderdaad ook mooi als je zo de stad binnenkomt rijden, maar helaas Chartres en Rouen zijn niet goed.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:07 schreef Falco het volgende:
Chartres?
Zat duitsers die hier in de omgeving zijn geweest of nog liggen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:35 schreef Falco het volgende:
Hmm dan ga ik voor Reims, ligt wat oostelijker en ik vind de foto toch wat meer Duits er uit zien.
quote:Het oude Troyes heeft eigenaardig genoeg de vorm van een champagnekurk. De voornaamste bezienswaardigheden zijn de kathedraal en het Museum voor Moderne Kunsten die gelegen zijn in de kop van de kurk. De straatjes en pleinen met veel vakwerkhuizen vind je dan in het lichaam van diezelfde kurk. De kop van die kurk is gevormd door de Seine, het lichaam door de oude vestingmuren die parkings zijn geworden.
Hoewel deze hint weer richting Verdun gaatquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:40 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zat duitsers die hier in de omgeving zijn geweest of nog liggen.
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:24 schreef tvd het volgende:
Het is dus Bayeux...
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:33 schreef en_door_slecht het volgende:
Bath, met dank aan mijn vriendin.
Dat lijkt er wel wat op, maar volgens mij zijn de bergen niet helemaal overeenkomstig. Heb je een bewijs/foto?quote:
dan houden we gelukkig niet zo heel veel meer overquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:33 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar Midden- of Zuid-Amerika lijkt me wel goed.
Wist u dat er van de ruim 3000 soorten zo’n 25 soorten palmen zijn die prima kunnen gedijen in ons koude kikkerlandje? Deze winterharde palmen komen oorspronkelijk uit alle continenten van de wereld en zijn goed bestand tegen de vorst.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:43 schreef en_door_slecht het volgende:
Verder is het (sub) tropisch, want er staan palmen op de foto.
uhm waar dan?? Het ziet er zonnig uit maar palmbomen?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:43 schreef en_door_slecht het volgende:
Verder is het (sub) tropisch, want er staan palmen op de foto.
Die twee uur zijn nu wel voorbij...quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:35 schreef Zephyrus het volgende:
Welkom bij Raad de stad!
- HINTS: Post een hint na minimaal 2 uur en maximaal 24 uur zonder reactie of na 2 à 3 keer raden
(zie voorgaande raad de stad topics tot aan nr 63...)quote:- HINTS: Post een hint na minimaal 12 uur en maximaal 24 uur zonder reactie of na 4 à 5 foutieve antwoorden.
Inderdaadquote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:01 schreef en_door_slecht het volgende:
Parijs, musee d'orsay. Frankrijk uiteraard: http://www.cs.wright.edu/~lfinkel/europe/musee-d'orsay_extSM.jpg
Ik ben niet zo van de trams eigenlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:19 schreef en_door_slecht het volgende:
, en voor MREn de tram.
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:23 schreef Vanderdonk het volgende:
Amsterdam, Nederland
Delfshaven in Rotterdam inderdaad, dat mijn onderschrift me nu net moet verradenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:53 schreef Vanderdonk het volgende:
Rotterdam
Hmm, ik wist dat het marx was, Lenin heeft zeker een smaller hoofd. De Alexanderplatz ligt dan aan de andere kant van de weg, op de achtergrond staat in ieder geval het gedrocht van Oost berlijn (palast van de republiek of van het volk)quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:34 schreef en_door_slecht het volgende:
Stad is goed, maar naar mijn weten staan trawanten Karl Marx en Friedrich Engels gebroerdelijk naast elkaar. En het is het plein/park aan de Karl-Liebknecht Strasse/Spandauer Strasse.
Lekker Brutaal zeg...quote:
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 02:05 schreef Vanderdonk het volgende:
... dutchtrain is een goede vervanger voor mij
Leer, Ostfriesland is ook niet juistquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:32 schreef en_door_slecht het volgende:
Ja, dan zou je toch bijna gaan denken aan Leer. Maar dan kom ik die toren nog steeds niet tegen.
Nee, ik heb die dame eens goed bekekenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:34 schreef DutchTrain het volgende:
je hebt in ieder geval wel m'n posts nagezocht![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |