Wat op die link beschreven wordt, hoeft niet persee direct na het scheren te gebeuren.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:19 schreef Earthling het volgende:
[..]
Nou nee niet echt na het scheren en ook niet echt irritatie. Het is meer dat het haartje niet naarbuiten kan komen en een bultje (niet rood) vormt met wat talg erbij, dit gaat dan weer ontsteken. Als dan na 1 á 2 dagen het bultje/wondje/korstje weg is blijft er een lange haar over.
Vóór de ROA had ik wel eens ingegrooide baardhaartjes maar dit is echt anders.
Ik heb dit ook zeer veel. Zo irritant. Volgens mij is weinig aan te doen.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:19 schreef Earthling het volgende:
[..]
Nou nee niet echt na het scheren en ook niet echt irritatie. Het is meer dat het haartje niet naarbuiten kan komen en een bultje (niet rood) vormt met wat talg erbij, dit gaat dan weer ontsteken. Als dan na 1 á 2 dagen het bultje/wondje/korstje weg is blijft er een lange haar over.
Vóór de ROA had ik wel eens ingegrooide baardhaartjes maar dit is echt anders.
jah dat herken ik helemaal, mijn wangen worden af en toe zo warm niet normaal, en dan zie ik er dus echt uit als een tomaat schijnt hetquote:Op donderdag 1 september 2005 17:35 schreef lookalike het volgende:
Dit is de tweede dag dat ik het geslikt heb en krijg al een wat rodere huid dan normaal, iemand op school zei tegen me, heb jij hebt in de zon gezeten, je bent een beetje rood![]()
Ik had helemaal niet in de zon gezeten dus. Ik heb nu ook opeens last van een opvlieger, ineens een super warm gevoel. Het lijkt ook wel dat kort nadat ik het middel heb geslikt ik me minder kan consentreren op bijvoorbeeld tekst op een beeldscherm, alsof mijn ogen wat minder snel kunnen scherpstellen? Iemand hier ook last van gehad?![]()
Daar heb ik ook last vanquote:Op zondag 4 september 2005 19:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb al een aantal dagen last van 'slaperige ogen'. Weet niet of het door de Roa komt...
Dagcrème voor de droge tot zeer droge huid van de Hema.quote:Op maandag 5 september 2005 13:46 schreef lookalike het volgende:
Mijn 5de dag en ik krijg overal schilvertjes op mijn gezicht ineens. Lippen beginnen ook al droger te worden. Kan iemand bij een goede vocht inbrengende creme aanbevelen?
Vernachelde mooie shirtjes bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Van benzoylperoxide had ik véél meer last dan van Roa.
Vooral hoofdkussens...quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:01 schreef LonelyWolf het volgende:
Vernachelde mooie shirtjes bijvoorbeeld![]()
En het onderlaken. Ook werden mijn wenkbrauwen en haarlijn in de zomer geel/blond. Raar spul. Heb het alleen wel 13 jaar gesmeerdquote:
Wellicht toch goed om eerst een paar middeltjes van de doktor te gebruiken als hij nog niet aan de ROA wil. Misschien werkt het wel. You never know. ROA is een goed middel maar zoals je hier veel kunt lezen is het ook troep waar je lichaam niet op zit te wachten.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:39 schreef NexY het volgende:
Ik heb al tijd lang last van puistjes( ben nu 18 jaar).. m'n wangen zijn puistjesvrij.. mn voorhoofd ook bijna helemaal.. maar mijn kaaklijn en kin is wel erg. Ik gebruik nu al Benzoylperioxide (oid) maar dat helpt nauwelijks.
Nu wil ik eigenlijk Roaccutine gaan gebruiken.. Maar ik haat huisartsen en ben bang dat ik begin met slappe middeltjes en dat ik over 3 jaar pas roaccutine mag gebruiken omdat dat andere toch niet goed genoeg helpt.. Dus mijn vraag is.. Als ik een afspraak maak bij de huisarts hoe groot is de kans dat ik roaccutine voorgschreven krijg... en anders hoe snel?
't Komt vanzelf.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:02 schreef PremiumBlend het volgende:
he hoe lang duurt het voordat je de effecten gaat merken?? zowel positief als negatief.. ik slik nu enkele dagen 40 mg en ik merk er de ballen van
Woah, dat had ik echt niet volgehouden, die troep! Verneukt het dan niet je hele huid?quote:Op woensdag 7 september 2005 08:31 schreef Earthling het volgende:
En het onderlaken. Ook werden mijn wenkbrauwen en haarlijn in de zomer geel/blond. Raar spul. Heb het alleen wel 13 jaar gesmeerd.
Tja, geen idee. Eerst 2 jaar 5%, de rest 10%. Echt klachten van rode huid heb ik nooit gehad, het hield mn huid wel minder vet en het heeft volgens mij wel een beetje geholpen. Eerst werd het door mijn apotheek zelf gemaakt, dat werkte prima, maar in ene had hij alleen nog maar de commerciele versie die naar mijn idee minder werkte. In iedergeval stopte 2 jaar terug de werking in ene resoluut en kreeg ik hele grote pijnlijke bulten. Ben toen naar de huisarts gegaan en mocht bijna gelijk naar de dermatoloog. Denk alleen dat ik dat 12 jaar eerder had moeten doenquote:Op woensdag 7 september 2005 11:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Woah, dat had ik echt niet volgehouden, die troep! Verneukt het dan niet je hele huid?
Ik heb hetzelfde idd. Had ik maar eerder naar Roa gevraagd. Maar ja, ik ben nu ook allang blij dat het aan de beterende hand is. Nu af en toe een pukkeltje, terwijl ik tijdenlang helemaal onder heb gezeten.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:34 schreef Earthling het volgende:
[..]
Tja, geen idee. Eerst 2 jaar 5%, de rest 10%. Echt klachten van rode huid heb ik nooit gehad, het hield mn huid wel minder vet en het heeft volgens mij wel een beetje geholpen. Eerst werd het door mijn apotheek zelf gemaakt, dat werkte prima, maar in ene had hij alleen nog maar de commerciele versie die naar mijn idee minder werkte. In iedergeval stopte 2 jaar terug de werking in ene resoluut en kreeg ik hele grote pijnlijke bulten. Ben toen naar de huisarts gegaan en mocht bijna gelijk naar de dermatoloog. Denk alleen dat ik dat 12 jaar eerder had moeten doen![]()
Ik ben ook blij dat ik er uiteindelijk mee heb kunnen beginnen. Beter laat dan nooit, toch!quote:Op woensdag 7 september 2005 15:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde idd. Had ik maar eerder naar Roa gevraagd. Maar ja, ik ben nu ook allang blij dat het aan de beterende hand is. Nu af en toe een pukkeltje, terwijl ik tijdenlang helemaal onder heb gezeten.
Klopt, bij mij duurde het drie maanden voordat ik verbetering zag. Nu na 5 maanden is het wel een stuk beter. Moet nu nog een kleine maand 80mg slikken en dan stoppen. Van de derma hoef ik niet af te bouwen. Geduld is belangrijk en bij een aantal komt de echte verbetering pas na de kuur, ik hoop ook bij mij!quote:Op donderdag 8 september 2005 22:33 schreef eenmeissiiee het volgende:
Ik zit vandaag op 11 weken.. meer dan 2 en een halve maand. En ik geloof dat ik er nog nooit zo slecht uit heb gezien, klopt dit wel?
Ik weet dat de eerste maanden een ramp is, maar het lijkt net of het steeds erger wordt...
Ik weeg 66 kilo en slik 30 mg per dag... zou ik misschien een hogere dosis moeten?
Mentholpoeder helpt tegen jeuk. Maar volgens mij werkt het ook uitdrogend...quote:Op donderdag 8 september 2005 23:54 schreef DoubleC het volgende:
bodylotion al geprobeerd, ik zal me dokter wel advies vragen
Balneum Hermal Badolie jeukstillendquote:Op donderdag 8 september 2005 22:24 schreef DoubleC het volgende:
Is er niet iets tegen de jeuk?
Ik heb dus precies hetzelfde... het fluctueerd nu wat. Als dit zo blijft aanhouden, en het wordt toch weer meer dan ga ik een lichte tweede kuur doen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:48 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Hopenlijk trekken die puisten die ik nu weer krijg (en 2 maanden geen last van gehad heb),
snel weg en komen er niet véél nieuwe bij...
Of is dit een teken dat het écht terug gaat komen![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:48 schreef Gelderland het volgende:
Op zich heb ik geen probleem met een 2e kuur, alleen ik vind het zoooo moeilijk om 6 maanden géén alcohol te drinken, wat ik nu alweer volop doe (uiteraard)..
nouja, dát valt ook wel mee hoor...soms was het gewoon erg moeilijk en baalde ik dat ik niet door kon drinkenquote:Op zaterdag 10 september 2005 18:00 schreef IntelliEye het volgende:
Nou, als je Gelderland zijn eerdere posts hebt gelezen, dan weet je dat hij echt wel (veel) alcohol heeft gedronken tijdens zijn kuur.
Ahuhm...ik drink met een groep vrienden altijd van te voren IN.....dus koopt iedereen flesje sterke drank of wat dan ook, en dáár kan ik dan ineens niet aan meedoen...dát is kutquote:Op zaterdag 10 september 2005 18:42 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
![]()
Dit klinkt wel erg zorgelijk. Man, ben je verslaafd ofzo, ik zou maar oppassen met die alcohol van je.
Tis trouwes ook geen enkel punt om in t weekend iedere avond 2 a 3 biertjes te drinken.
Maar in jouw geval zou ik eens helemaal stoppen met alcohol, je klinkt erg afhankelijk.
Neem een nieuwe kuur en zuip s 6 maanden niet, ik denk dat t je flink goed zal doen.
ik hoop t niet voor je, maar bij mij kwam het steeds weer terugquote:Op zaterdag 10 september 2005 10:19 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Ik heb dus precies hetzelfde... het fluctueerd nu wat. Als dit zo blijft aanhouden, en het wordt toch weer meer dan ga ik een lichte tweede kuur doen.
Het is inderdaad flink balen, maar we moeten in ieder geval maar al blij zijn dat het 1000 keer beter is dan hoe we er eerst uitzagen.
Niet iedereen hoor! Ik moest ook eerst bloedprikken en wachten. Toen na 10 dagen weer terug. Bloed goed en pillen halen. Eerst maar 15 stuks meer niet, uit veiligheid. Na 2 weken de andere 15 opgehaald. En inderdaad, de eerste 6-12 weken een HEL! Veel meer puisten en erger, oude puisten gingen niet meer weg. Pas nu ik 2 maanden op de 80 mg zit gaat het beter.quote:Op maandag 12 september 2005 15:50 schreef Markoe het volgende:
..............
WAAR SLAAT HET OP, iedereen krijgt het zonder problemen mee, kan meteen bloed laten prikken (wat nou nuchtere maag :S ) en ik moet weer zo'n debiele tering procedure volgen....
Dat is nou weer mijn geluk
Ik begrijp je telleurstelling maar niet iedereen 'krijgt het zomaar mee' hoor. Bloedprikken is erg belangrijk. Je wilt die troep niet zomaar in je mik stoppen.quote:Op maandag 12 september 2005 15:50 schreef Markoe het volgende:
WAAR SLAAT HET OP, iedereen krijgt het zonder problemen mee, kan meteen bloed laten prikken (wat nou nuchtere maag :S ) en ik moet weer zo'n debiele tering procedure volgen....
Mja, het was best redelijk ernstig.quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:58 schreef IntelliEye het volgende:
Ik begin nu toch meer en meer aan de effectiviteit van Roaccutante te twijfelen, hoewel 40mg natuurlijk wel weer een lage dosis is.
Had je ernstige acne voor je begon, Blinker?
Mijn theorie is dat het inderdaad bij 60 % van de mensen succesvol is. Maar de mensen die geen last meer hebben zie je eenvoudigweg niet meerop het forum.quote:Op dinsdag 13 september 2005 08:05 schreef LonelyWolf het volgende:
Ik lees telkens over mensen die in hun 2e, 3e etc kuur zitten...![]()
Zijn er mensen hier die na 1 kuur nooit meer last kregen van pukkels/cysten etc?
Wou mijn dermatoloog mij ook geven maar ik heb geweigerdquote:Op dinsdag 13 september 2005 18:34 schreef Blinker het volgende:
Pfff, nieteens Roa gekregen. Nu heb ik zo'n anti-biotica depper butt ding.
Oh dan valt het bij mij nog mee, ik moet 21 september bellenquote:Op woensdag 14 september 2005 17:02 schreef Uddel het volgende:
*Knock knock*
Ik ben vandaag naar de dermatoloog geweest en heb ook Roaccutane voorgeschreven gekregen. Tetracycline werkte niet genoeg, daar ben ik vandaag dus meteen mee gestopt. Gelijk bloedgeprikt, 28 september word ik gebeld over de uitslag en daarna kan ik beginnen als het goed is.
Hopelijk kom ik dan eindelijk vna die troep af..
Die nuchtere maag klopt idd.. stond op mijn bloedprikpapiertje ook, achter Tryglyceriden oid.. (nuchter).. dus dat klopt wel..quote:Op maandag 12 september 2005 15:50 schreef Markoe het volgende:
Wat een dikke teringzooi, ik moest vandaag naar de dermatoloog met de VOLLE verwachting dat ik eindelijk roaccutane zou krijgen (aangezien ik al miljoenen creme's, gels en medicijnen heb gehad...)
Moest ik dus eerst vertellen wat ik al had gehad enzo... Zegt die debiele dermatoloog kerel dat ik eerst nog maar eens een keer die antibiotica moet proberen, DIE HEB IK AL LANG GEHAD EN ZE GELOVEN WERKELIJK DAT HET HELPT :S
Dus ik zeg dat ik dat echt niet verwacht had en dat ik er wel pissed om ben enzo, en nu heb ik hem dus eindelijk overtuigd, maar het duurt nog een eeuw voordat ik ze krijg... Moet morgen bloed laten prikken, met een nuchtere maag, heb dat werkelijk nog nergens gelezen dat dat moest :S
Dan kan ik over 9 dagen bellen naar de uitslag en dan kan ik een afspraak maken om het eindelijk ECHT te krijgen..
Ja maar kijk, je leest hier heel veel dat mensen die ook roaccutane willen gebruiken, een afspraak maken, ze laten bloed spuiten (zonder nuchtere maag lijkt me, midden op de dag) en dan kunnen ze dezelfde dag nog de medicijnen innemen...quote:Op woensdag 14 september 2005 18:48 schreef Uddel het volgende:
[..]
Die nuchtere maag klopt idd.. stond op mijn bloedprikpapiertje ook, achter Tryglyceriden oid.. (nuchter).. dus dat klopt wel..
hier ook het geval geweestquote:Op woensdag 14 september 2005 18:55 schreef Markoe het volgende:
[..]
Ja maar kijk, je leest hier heel veel dat mensen die ook roaccutane willen gebruiken, een afspraak maken, ze laten bloed spuiten (zonder nuchtere maag lijkt me, midden op de dag) en dan kunnen ze dezelfde dag nog de medicijnen innemen...
Je hebt iniedergeval door dat het van je medicijnen komt, lijkt me beter dan dat je zou denken dat gewoon heel je leven ineens een puinhoop is ofzo...quote:Op donderdag 15 september 2005 12:56 schreef eenmeissiiee het volgende:
ik ben bang dat de erniste bijwerkingen voor mij beginnen te werken...
Ben inmiddels bijna 3 maanden bezig, maar merk de laatste weken dat ik sneller kwaad ben, snel huil en me vaker heel erg rot voel...
Ik zeg hierbij wel dat ik normaal ook al heel gevoelig ben, ik denk dat dat er ook een grote rol erin speelt.
Ik hoop dat ik het verkeerd zie, want wil absoluut niet stoppen met roa! Ik moet woensdag naar m'n dermatoloog maar ben van plan mn mond erover te houden. Misschien is dat niet zo slim, maar ik zet nog even door, moet er niet aan denken me nog jaren te schamen voor mijn huid.
Welke proefmonstertjes? Waarom heb jij pillen van Roche en ik zo'n namaak versie?quote:Op donderdag 15 september 2005 16:10 schreef chantaldominique het volgende:
Gebruiken jullie allemaal van Roche? Ik kreeg een mapje met allemaal proefmonstertjes van Roche erbij om je gezicht te verzorgen.
Mijn dermatoloog zei dat patienten die Roaccutane hebben geslikt van Alpharma ( mijn 1e behandeling) dat juist de patienten zijn die terug komen voor een 2e behandeling.
Roa van Alphama is kwa inkoop veel goedkoper dan Roche.
Ik heb eigenlijk altijd een constante dosering gehad van 40mg voor 5 maanden lang.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:14 schreef squizo het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met mijn kuur. Alleen mijn huisarts is wat al te voorzichtig in mijn ogen, ik moet met 10 mg per dag beginnen en na 2 weken nogmaals bloed laten prikken.. Ongeveer een jaar geleden heb ik vanwege Pfeiffer wat probleempjes gehad met mijn lever, dus logisch dat we voorzichtig beginnen, maar 10 mg per dag lijkt me een wat al te lage dosering. Op welke dosering begonnen jullie, en hoe werd dit opgebouwd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |