abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2005 @ 11:42:22 #1
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_29651728
Hier weer verder met commentaar geven op "De Wedstrijden " Bij Talpa.

Vervolg van:
Talpa's "De Wedstrijden" Commentaar Topic.

Graag inhoudelijke discussie.

Voor alleen geklaag kun je terecht in:

Talpa's "De Wedstrijden" haat-topic
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_29651817
Ik vond de commentatoren nogal enthousiast, de "technische doorbraken" tegenvallend, Wilfred Genee een debiel, maar wel goed in beeld gebracht. Op zich aardig, alleen de totale misvattingen die Wilfred Genee in zn samenvattingen probeert te forceren storen mij nogal (Met Gullit, Gullit zegt dat hij toch nog een vreemd gevoel heeft als hij naar Feyenoord kijkt, waarop wilfred zegt:" Dus je hebt duidelijk nog gevoelens van rancune jegens Feyenoord". Dat soort sbs-shownieuws journalistiek moet hij snel afleren).

Oh, het decor is te flashy, laat in hemelsnaam die schaal stilstaan!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_29652120
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:46 schreef Cheiron het volgende:
Oh, het decor is te flashy, laat in hemelsnaam die schaal stilstaan!
Idd, ik word er ook gek van.
sig verwijderd door FA
  maandag 15 augustus 2005 @ 11:58:09 #4
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29652170
Genee blijft inderdaad te vaak hangen in 't verleden. De opmerking "ik ben niet te benijden" moest uiteraard weer terugkomen in een vraag aan Gullit over Erwin Koeman.
pi_29652375
Die opmerkingen van Genee zijn zeker voor verbetering vatbaar.

Maar alsof het vetpot was met Smeet en van Gelder, alsjeblieft zeg. Dan heb ik persoonlijk liever Genee. Hij moet er natuurlijk nog wel een beetje in groeien...
Even geen signature.
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:07:54 #6
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_29652478
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:04 schreef Dorus_ het volgende:
Die opmerkingen van Genee zijn zeker voor verbetering vatbaar.

Maar alsof het vetpot was met Smeet en van Gelder, alsjeblieft zeg. Dan heb ik persoonlijk liever Genee. Hij moet er natuurlijk nog wel een beetje in groeien...
smeets deed al jaren de zondagavond niet meer....
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_29652531
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:07 schreef evert het volgende:

[..]

smeets deed al jaren de zondagavond niet meer....
Nee, maar hij heeft het wel jaren gedaan...

Ik was ook erg blij met Egbers die het heel goed en objectief deed. Maar het wil toch niet zeggen dat als MS er nu niet meer zit SS altijd perfect was?
Even geen signature.
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:22:43 #8
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_29652919
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:09 schreef Dorus_ het volgende:

[..]

Nee, maar hij heeft het wel jaren gedaan...

Ik was ook erg blij met Egbers die het heel goed en objectief deed. Maar het wil toch niet zeggen dat als MS er nu niet meer zit SS altijd perfect was?
maar het gaf me wel de gelegenheid om achter elkaar de belangrijkste samenvattingen te zien. drie wedstrijden op zondag zou bij studio sport van 19.00 tot ca. 19.40 uur betekent hebben.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_29653155
Wilfred Genee vind ik best goed... hij weet wel waar hij het over heeft. wat ik verder vooral goed vind zijn de statistiekjes aan het eind van de wedstrijd en het feit dat je tijdens de samenvatting kunt zien in welke minuut van de wedstrijd ze zitten
pi_29653327
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:46 schreef Cheiron het volgende:
Ik vond de commentatoren nogal enthousiast,
Niet alleen dat, ze voegen gewoon helemaal niets toe. Het is allemaal '''Prima bal van Piet, schot op het doel van Haaaarry! Bijna!'' Alles wat je meteen zelf ook ziet. Voor de details hebben ze zelf herhalingen nodig, terwijl je bij de NOS meteen werd ingelicht over een situatie.

Bovendien vind ik het allemaal wel een erg ''goed nieuws'' show. Geen kritiek tijdens de samenvatting. Alle doelpunten zijn wereldgoals (was die van Pardo dus echt niet). Het woord ''linkerrijtje'' valt net zoveel als de reclame. Wat wordt het toch geweldig met die spannende play-offs

Bij 3 samenvattingen in anderhalfuur nemen ze niet eens de moeite om bij de analyse wat beelden van spelsituaties er bij te halen om te laten zien wat er fout ging. Ten slotte erger ik me nu al enorm aan de openingstune.

Decor, presentatie, vormgeving e.d. is wel dik in orde. Interviews met supporters vind ik wel leuk (zoals die oude Groninger). Nu is het natuurlijk nog vooral verwachtingen. Straks, als ploegen ondermaats presteren of wanneer rivalen elkaar treffen komen er vast leuke uitspraken los.
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:37:44 #11
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_29653345
Genee vond ik wel goed. Die reclame's moeten minder
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:40:50 #12
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_29653409
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:37 schreef Juichtoon het volgende:

[..]
Nu is het natuurlijk nog vooral verwachtingen. Straks, als ploegen ondermaats presteren of wanneer rivalen elkaar treffen komen er vast leuke uitspraken los.
Die NEC-er . Wat een trieste gast zeg
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:19:06 #13
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_29654430
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:37 schreef Juichtoon het volgende:
Helemaal mee eens.

De hele opzet bevalt mij tot op heden echt niet, want het gaat mij om de samenvattingen (beetja alla NOS stijl) en niet om het gepraat tussendoor. Voor het gepraat kijk ik wel naar Studio Voetbal, en geef mij om 19:00 maar de samenvattingen zonder het quasi-interessante gepraat.

Het tempo mag van mij hoger liggen, want het is toch wel triest dat je drie samenvattingen in 1, 5 uur tijd krijgt te zien... Terwijl de meeste tijd verloren gaat aan oeverloos gel*l, en kansloze reclameblokken.

De volgorde van het uitzenden van de wedstrijden vind ik ook wat vreemd, en dat wordt hopelijk nog wat aangepast. En dan hoeven ze echt niet altijd met club-x te beginnen maar ze mogen van mij wedstrijden van een dag eerder als laatste laten zien, en niet tussen de net gespeelde wedstrijden inplannen.

De reclameblokken mogen absoluut minder, maar ja, lange reclameblokken zijn tegenwoordig in.. Leve de publiekeomroep!

Wedstrijdcommentaar: zie reactie Juichtoon.

Statistieken na de wedstrijd vind ik wel geinig, maar ook niet meer dan dat. Ze mogen van mij wel voor de wedstrijd de statistieken van beide clubs laten zien, dus gespeelde wedstrijden tegen elkaar, gemaakte doelpunten, het aantal overwinningen etc.

Voor mijn gevoel stond de camera ook wat verder uitgezoomed, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Het decor is inderdaad wel mooi.

Mja, de interviews met de supporters hoeft van mij niet zo nodig. Ook de zgn. sfeerverhogende shots van enthousiaste supporters vind ik wat teveel van het goede..

De korte interviews na afloop met de spelers vind ik wel okay.

Al met al ben ik nog niet te spreken over "De wedstrijden" (wat een crap leader) en het is voor Talpa te hopen dat ze luisteren naar de TV-kijkers (leest u mee SBS6?) want anders gaat ze dat gegarandeerd veel kijkers kosten.
pi_29654470
Na twee uitzeindingen heb ik al genoeg van Wilfred
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_29654485
Ik zag voetbal, ik zag goals ik was tevreden!
pi_29654503
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:20 schreef aldostuta het volgende:
Na twee uitzeindingen heb ik al genoeg van Wilfred
Heeft hij iets slechts over je Ajaks gezegt dan ?
pi_29654799
Kan iemand mij trouwens vertellen wat "schoten" zijn in tegenstelling tot "schoten op doel"?
Gaat het om willekeurige schoten, schoten op doel die afzwaaien, te harde passes, en wat is het nut van die statestiek?!

Verder een leuke toevoeging
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_29654895
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:19 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

De hele opzet bevalt mij tot op heden echt niet, want het gaat mij om de samenvattingen (beetja alla NOS stijl) en niet om het gepraat tussendoor. Voor het gepraat kijk ik wel naar Studio Voetbal, en geef mij om 19:00 maar de samenvattingen zonder het quasi-interessante gepraat.
Die praatprogramma's zijn pas van de laatste jaren volgens mij. Daarvoor had je exact hetzelfde in SS en toen vond iedereen het prima. Het is toch logisch dat je niet alleen de samenvattingen krijgt maar ook wat randgebeuren... Bij het schaatsen krijg je toch ook niet alleen de wedstrijden maar ook de reactie van de schaatsers, coach etc.
quote:
Het tempo mag van mij hoger liggen, want het is toch wel triest dat je drie samenvattingen in 1, 5 uur tijd krijgt te zien... Terwijl de meeste tijd verloren gaat aan oeverloos gel*l, en kansloze reclameblokken.
Het waren natuurlijk niet alleen 3 samenvattingen... Ik vondt het ook wat te langdradig maar je moet niet overdrijven. Ik ben sowieso voor het uitzenden van alle wedstrijden op de zondagavond, niet alleen die van zondag.
quote:
De volgorde van het uitzenden van de wedstrijden vind ik ook wat vreemd, en dat wordt hopelijk nog wat aangepast. En dan hoeven ze echt niet altijd met club-x te beginnen maar ze mogen van mij wedstrijden van een dag eerder als laatste laten zien, en niet tussen de net gespeelde wedstrijden inplannen.
eens
quote:
De reclameblokken mogen absoluut minder, maar ja, lange reclameblokken zijn tegenwoordig in.. Leve de publiekeomroep!
eens over die reclameblokken
quote:
Wedstrijdcommentaar: zie reactie Juichtoon.
Daar moeten ze denk ik gewoon nog ingroeien. Iedereen vind dat engelese commentaat toch zo geweldig? Ook dat is heel enthousiast en overdreven. Nu probeen ze dat in NL en is het niet goed...
quote:
Statistieken na de wedstrijd vind ik wel geinig, maar ook niet meer dan dat. Ze mogen van mij wel voor de wedstrijd de statistieken van beide clubs laten zien, dus gespeelde wedstrijden tegen elkaar, gemaakte doelpunten, het aantal overwinningen etc.
Mag er ook bij ja. Die statistieken zijn toch prima? Wat valt daar nou op aan te merken want het gebeurd tijdens een interview...
quote:
Voor mijn gevoel stond de camera ook wat verder uitgezoomed, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Dat gevoel had ik ook...
quote:

Mja, de interviews met de supporters hoeft van mij niet zo nodig. Ook de zgn. sfeerverhogende shots van enthousiaste supporters vind ik wat teveel van het goede..
Ik vind dat juist wel leuk... Het moet alleen niet worden overdreven.
quote:
De korte interviews na afloop met de spelers vind ik wel okay.
Eens
quote:
Al met al ben ik nog niet te spreken over "De wedstrijden" (wat een crap leader) en het is voor Talpa te hopen dat ze luisteren naar de TV-kijkers (leest u mee SBS6?) want anders gaat ze dat gegarandeerd veel kijkers kosten.
Ach, geef ze een kans. Alsof SS altijd zo goed was (not). En die zijn al jaren en jaren bezig...
Even geen signature.
pi_29655035
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:31 schreef Cheiron het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen wat "schoten" zijn in tegenstelling tot "schoten op doel"?
Gaat het om willekeurige schoten, schoten op doel die afzwaaien, te harde passes, en wat is het nut van die statestiek?!

Verder een leuke toevoeging
Schoten op doel zijn schoten die er in zouden gaan als er geen keeper bij was, zegmaar. Gewone schoten zijn schoten die naast of over gaan.

Onder Voorbehoud
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:00:11 #20
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_29655587
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:35 schreef Dorus_ het volgende:

Die praatprogramma's zijn pas van de laatste jaren volgens mij. Daarvoor had je exact hetzelfde in SS en toen vond iedereen het prima. Het is toch logisch dat je niet alleen de samenvattingen krijgt maar ook wat randgebeuren... Bij het schaatsen krijg je toch ook niet alleen de wedstrijden maar ook de reactie van de schaatsers, coach etc.
Het randgebeuren mogen ze van mij beperken tot de interviews met de spelers/coach na afloop van de wedstrijd, zoals schijnbaar al gebeurt bij het schaatsen. Waarom is Studio Sport daar vanaf gestapt, misschien was toch niet iedereen te spreken over die opzet?
quote:
Het waren natuurlijk niet alleen 3 samenvattingen... Ik vondt het ook wat te langdradig maar je moet niet overdrijven. Ik ben sowieso voor het uitzenden van alle wedstrijden op de zondagavond, niet alleen die van zondag.
Als je in een tijdverstek van 23 minuten één korte samenvatting krijgt te zien, en een gigantisch reclameblok (8 minuten?) voor je kiezen krijgt dan is dat natuurlijk wel erg triest te noemen.
quote:
Ik ben sowieso voor het uitzenden van alle wedstrijden op de zondagavond, niet alleen die van zondag.
Mee eens.
quote:
Daar moeten ze denk ik gewoon nog ingroeien. Iedereen vind dat engelese commentaat toch zo geweldig? Ook dat is heel enthousiast en overdreven. Nu probeen ze dat in NL en is het niet goed...
Met enthousiasme is weinig mis, wel mis is het feit dat een mooi schot direct het etiket "wereldgoal" krijgt opgeplakt. Er zit toch nog wel een wereld van verschil tussen het Talpa commentaar, en het Engels voetbal commentaar en dat is logisch. ( ). Ze moeten er nog ingroeien inderdaad.
quote:
Mag er ook bij ja. Die statistieken zijn toch prima? Wat valt daar nou op aan te merken want het gebeurd tijdens een interview...
Mee eens.
quote:
Ach, geef ze een kans. Alsof SS altijd zo goed was (not). En die zijn al jaren en jaren bezig...
Een kans krijgen ze zeker, en geduld heb ik ook wel al moet Talpa zich niet zo gaan gedragen als SBS6.. (lees: het niet willen luisteren naar de TV-kijkers, en alles te doen voor het grote geld../zie o.a. de Formule 1 uitzendingen)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 augustus 2005 @ 14:09:42 #21
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_29655844
k vond t
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_29656168
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:35 schreef Dorus_ het volgende:
[..]

Het moet niet gemaakt enthousiast zijn.
Commentatoren zoals vroeger Rick de Saedeleer zijn er maar weinig.
In Nederland zijn er sowieso weinig goede (tv)commentatoren, dat was ook bij de NOS een drama.
Bij de CL kijk ik altijd liever op de Belg of luister ik naar het radiocommentaar van Ron de Rijk en Jack van Gelder.
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_29656379
Weet je wat ook al een hoop zou schelen volgens mij:

In Nederland lijkt het net of de commentatoren achter glas in een hokje naar de wedstrijd kijken en dan commentaar geven op de televisiebeelden terwijl in Engeland die commentatoren echt hun best moeten doen om boven het publiek uit te komen, hierdoor lijkt het sowieso wat enthousiaster denk ik.

Dat zouden ze hier ook eens moeten proberen, weet niet hoe maar het lijkt me een hele verbetering.
Even geen signature.
pi_29656433
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:29 schreef Dorus_ het volgende:
Weet je wat ook al een hoop zou schelen volgens mij:

In Nederland lijkt het net of de commentatoren achter glas in een hokje naar de wedstrijd kijken en dan commentaar geven op de televisiebeelden terwijl in Engeland die commentatoren echt hun best moeten doen om boven het publiek uit te komen, hierdoor lijkt het sowieso wat enthousiaster denk ik.

Dat zouden ze hier ook eens moeten proberen, weet niet hoe maar het lijkt me een hele verbetering.
Heel simpel, lijkt me.
Je zet gewoon het geluid avn de microfoons langs de kant harder
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_29656475
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:32 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]

Heel simpel, lijkt me.
Je zet gewoon het geluid avn de microfoons langs de kant harder
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte. Maar dat is zo simpel dat ik me afvraag waarom ze dat nog niet hebben gedaan want dan komt het commentaar volgens mij veel beter over, in ieder geval of ze tussen het publiek zitten.
Even geen signature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')