abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:11:56 #26
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29649729
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:52 schreef Liejannuh het volgende:
Ow.
Dat was niet de verklaring die we kregen van onze gids.
Je had dus toch mee moeten gaan!
Tulpen waren duur? zo lijkt een aantal tulpen een hele bos?

* Libris lult maar wat...
pi_29649915
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:11 schreef Libris het volgende:

[..]

Tulpen waren duur? zo lijkt een aantal tulpen een hele bos?

* Libris lult maar wat...
Je bent stiekem ook een keer daar geweest!
Kan niet anders!

Maar ga je mee de volgende keer? Zal ergens in december worden, weet niet of je dan per ongeluk in Nederland bent ofzo, maar zou leuk zijn!
pi_29649962
En in het huis met het kleinste geveltje woonde een gezin met 9 kinderen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_29653304
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:52 schreef Liejannuh het volgende:
Ow.
Dat was niet de verklaring die we kregen van onze gids.
Nee, maar ik begrijp ook wel dat het iets met de tulpengekte van de 17e eeuw te maken had. Toen waren tulpen nog niet het massale supermarktartikel dat het nu is.
quote:
Je had dus toch mee moeten gaan!
Echt niet.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:18:33 #30
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29661814
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:23 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Je bent stiekem ook een keer daar geweest!
Kan niet anders!

Maar ga je mee de volgende keer? Zal ergens in december worden, weet niet of je dan per ongeluk in Nederland bent ofzo, maar zou leuk zijn!
Haha,
dat meen je niet! Ik ben nog nooit in Delft geweest ( schaam...)

Haha, heb idd plannen om in Dec weer even lands Nederland te komen Ik houd je op de hoogte..

Kreeg het idee door de verhalen over de zwarte tulpen, die toen gekweekt werden (Gouden Eeuw) en toen al meer dan duizend gulden kostten, dacht ik
pi_29664111
Zwarte tulpen bestaan niet, volgens mij. Net zo min als zwarte rozen. Wel héle donker paarse, maar echt zwart is tot nu toe niet gelukt.
pi_29673104
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:18 schreef Libris het volgende:
Kreeg het idee door de verhalen over de zwarte tulpen, die toen gekweekt werden (Gouden Eeuw) en toen al meer dan duizend gulden kostten, dacht ik
De gids vertelde interdaad dat tulpen indertijd duurder waren dan een huis... dus ja, dan moet je natuurlijk zo'n exclusieve vaas voor je tulpjes maken. Hoe meer tulpen je had, hoe rijker je leek te zijn
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:09:05 #33
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29678676
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:35 schreef Pandorah het volgende:

[..]

De gids vertelde interdaad dat tulpen indertijd duurder waren dan een huis... dus ja, dan moet je natuurlijk zo'n exclusieve vaas voor je tulpjes maken. Hoe meer tulpen je had, hoe rijker je leek te zijn
Gisteren even zitten lezen over zwarte tulpen, en in 1630 werd er zo'n 6000 gulden neergelegd voor 1 bloem. Als je 2% inflatie rekent, dan zou dat nu omgerekend 5 miljoen euro zijn. Typisch voorbeeld van windhandel.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 04:12:16 #34
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29680863
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:44 schreef k_man het volgende:
Zwarte tulpen bestaan niet, volgens mij. Net zo min als zwarte rozen. Wel héle donker paarse, maar echt zwart is tot nu toe niet gelukt.
Oh jawel hoor, waar ik als kind woonde had een man in de buurt zijn hele voortuin vol staan met die dingen, lekker gezellig kleurtje
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 04:22:56 #35
62850 ViMh
Voices in my head
pi_29680901
Ruud Gullit is een zwarte tulp, toch?
Wat? WAT? wat?
pi_29705982
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:35 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Er is ook een boek (roman) geschreven over dit fenomeen: Tulip Fever. het zou verfilmd gaan worden (met o.a. Keira Knightely en Jude Law), maar dat project is voorlopig in de ijskast gezet, vanwege financiele problemen.

Een quote van Amazon.com over de inhoud van het boek:
...a single Semper Augustus bulb could be sold for "six fine horses, three oxheads of wine, a dozen sheep, two dozen silver goblets and a seascape by Esaias van de Velde."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')