sms'en houdt anders wel je vingers nog een beetje warm en doorbloed... bellen houdt alleen je oor warm...quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:28 schreef Darklight het volgende:
Dan kun je toch net zo goed bellen? Als ik bevries, ga ik niet een sms'je sturen
FP:quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
sms'en houdt anders wel je vingers nog een beetje warm en doorbloed... bellen houdt alleen je oor warm...
De rompquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:43 schreef mic_forever het volgende:
wat is een Fuselage?
quote:No survivors of Cypriot plane crash north of Athens with 121 on board, Greek government confirms. Details soon.
Dat zou alleen zijn gebeurd als het boven een (grote) stad zou dreigen neer te storten. Dat was hier niet het geval. In dat geval moet de premier daarvoor toestemming geven.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:49 schreef Darklight het volgende:
Is dat toestel niet neergeschoten? Ze laten toch niet een toestel zomaar willekeurig rondvliegen als er geen beweging in de cockpit is te zien, en de piloten reageren nergens op?
Naar Brno, volgens de FP.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die 80 kinderen kwamen van Cyprus. Toestel zou naar Praag vliegen.
Omdat ze die kans ws niet meer hadden. Je hebt niet lang meer als je aan zulke lage temperaturen wordt blootgesteld ...quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:57 schreef APK het volgende:
Waarom zijn die piloten niet laag gaan vliegen als er problemen met de zuurstofvoorziening en temperatuur waren?
Misschien is het heel snel gegaan... als er een lek in de cockpit zit en buiten is het -50 dan kan het snel afgelopen zijn...quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:57 schreef APK het volgende:
Waarom zijn die piloten niet laag gaan vliegen als er problemen met de zuurstofvoorziening en temperatuur waren?
Dat dacht ik ook maar zoals Roel hierboven ook al opmerkt zal de tijd idd wel tekort zijn geweest. En te snel dalen is ook niet bevordelijk voor de lichamelijke toestand lijkt me zo...quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:57 schreef APK het volgende:
Waarom zijn die piloten niet laag gaan vliegen als er problemen met de zuurstofvoorziening en temperatuur waren?
je kunt het ook van de positieve kant bekijken. De kans dat zoiets binnen 5 dagen twee keer gebeurd is vrijwel uitgesloten...quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:56 schreef Simmertje het volgende:
Lekker dit soort berichten 5 dagen voor dat ik het vliegtuig in moet![]()
dat zegt niks. dit is derde vliegtuigcrash in erg korte tijd.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:01 schreef TheVulture het volgende:
je kunt het ook van de positieve kant bekijken. De kans dat zoiets binnen 5 dagen twee keer gebeurd is vrijwel uitgesloten...
Hangt er vanaf op welke hoogte de problemen begonnen. Op 34000 voet heb je een flink probleem als de luchtdruk of temperatuur te snel daalt. Op lagere hoogtes hoeft het niet fataal te zijn. Zie bijvoorbeeld het volgende miraculeuze ongeluk uit 1990. Het windscherm was verkeerd gemonteerd en had het begeven waardoor de piloot naar buiten werd gezogen op 17000 voet.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Omdat ze die kans ws niet meer hadden. Je hebt niet lang meer als je aan zulke lage temperaturen wordt blootgesteld ...
haddie het overleeft?quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:04 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Hangt er vanaf op welke hoogte de problemen begonnen. Op 34000 voet heb je een flink probleem als de luchtdruk of temperatuur te snel daalt. Op lagere hoogtes hoeft het niet fataal te zijn. Zie bijvoorbeeld het volgende miraculeuze ongeluk uit 1990. Het windscherm was verkeerd gemonteerd en had het begeven waardoor de piloot naar buiten werd gezogen op 17000 voet.
http://bicho.uc3m.es/alumn/A/temas/Acc/relato.pdf
zoiets dachten ze in Londen ook geloof ikquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
je kunt het ook van de positieve kant bekijken. De kans dat zoiets binnen 5 dagen twee keer gebeurd is vrijwel uitgesloten...
Of New York.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:07 schreef joris007 het volgende:
[..]
zoiets dachten ze in Londen ook geloof ik![]()
quote:Berichten dat er tachtig kinderen in het toestel zouden hebben gezeten worden ontkend; het zou gaan om 111 volwassenen en tien kinderen.
Het zal me eerlijk gezegd een zorg zijn of het nu volwassenen of kinderen zijn. er zijn gewoon 125 doden gevallen en dat is zwaar kut.quote:
Ik heb de reportage op NGC daarvan gezien, en het is een mirakel dat die piloot dat overleefd heeft.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:04 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Hangt er vanaf op welke hoogte de problemen begonnen. Op 34000 voet heb je een flink probleem als de luchtdruk of temperatuur te snel daalt. Op lagere hoogtes hoeft het niet fataal te zijn. Zie bijvoorbeeld het volgende miraculeuze ongeluk uit 1990. Het windscherm was verkeerd gemonteerd en had het begeven waardoor de piloot naar buiten werd gezogen op 17000 voet.
http://bicho.uc3m.es/alumn/A/temas/Acc/relato.pdf
Idd.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zal me eerlijk gezegd een zorg zijn of het nu volwassenen of kinderen zijn. er zijn gewoon 125 doden gevallen en dat is zwaar kut.
agree.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zal me eerlijk gezegd een zorg zijn of het nu volwassenen of kinderen zijn. er zijn gewoon 125 doden gevallen en dat is zwaar kut.
Idd, misschien stort er op 14augustus 2035 ook wel een vliegtuig neerquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:17 schreef Meki het volgende:
14 Augustus is een rare datum voor vliegtuigongelukken
zo vielen er in 1958 en 1972 ook vliegtuigen ook op 14 AUGUSTUS
1958 - KLM-vlucht 607 van Amsterdam naar New York stort ten westen van Ierland in de Atlantische oceaan. Alle 99 inzittenden komen om. Oorzaak is een oververhitte propellor.
1972 - Een Ilyushin vliegtuig van de Oost-Duitse vliegmaatschappij Interflug stort nee r op een buitenwijk van Oost-Berlijn. 156 mensen komen om.
Op 10km hoogte op autopilot doorvliegen en met een blauw gezicht de cabine binnenwandelen ook niet.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:00 schreef TheVulture het volgende:
Dat dacht ik ook maar zoals Roel hierboven ook al opmerkt zal de tijd idd wel tekort zijn geweest. En te snel dalen is ook niet bevordelijk voor de lichamelijke toestand lijkt me zo...
daar heb jij weer gelijk in. Het lijkt me een keuze tussen twee slechten....quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:22 schreef APK het volgende:
[..]
Op 10km hoogte op autopilot doorvliegen en met een blauw gezicht de cabine binnenwandelen ook niet.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:27 schreef Darklight het volgende:
Waarom hebben ze niet eerder hun zuurstofmaskers gebruikt dan? Zet je op, en gaat lager vliegen.
Maar nee, ze hebben gewacht tot ze allemaal blauw aanliepen
Nou, da's ook wel overdreven, er zijn in het verleden wel meer rampen gebeurd en daar hebben de betreffende vliegmaatschappijen niet overdreven veel schade aan opgelopen hoor.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er zullen nog veel onderzoeken komen naar de oorzaak van de crash, en ik denk dat niemand nog met die luchtvaartmaatschappij wilt vliegen (Helias, of zoiets?)
dat blauwe kwam waarschijnlijk van de kou en niet van zuurstofgebrekquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:27 schreef Darklight het volgende:
Waarom hebben ze niet eerder hun zuurstofmaskers gebruikt dan? Zet je op, en gaat lager vliegen.
Maar nee, ze hebben gewacht tot ze allemaal blauw aanliepen
Het hele ongeluk doet mij nogal bizar aan en ik kan me ook niet herinneren ooit van een soortgelijk ongeluk te hebben gehoord waarbij alle inzittenden langzaam doodvriezen door een lek/mankement. Ik kan me dus voorstellen dat je als piloot dan ook niet weet wat je moet doen...quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:45 schreef Darklight het volgende:
Dat snap ik, maar als je merkt dat de airco ofzo niet werkt, zet je toch een maskertje op, en gaat lager vliegen? Zijn er geen procedures daarvoor? Of is het allemaal veel te snel gegaan?(temperatuurdaling enz)?
Is dat een staartstukquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |