Hangt er een beetje vanaf hoe laat die SMS binnen kwam.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:30 schreef Hallulama het volgende:
En nogmaals, je verzint dat je een SMS bericht ontvangen hebt van je neef in het vliegtuig, vooruit, maar je verzint dan tevens dat het SMS bericht de tekst "Farewell, cousin, here we're frozen." bevat?![]()
Neuh, eerder bizarre samenloop van omstandigheden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:05 schreef zhe-devilll het volgende:
denk dat ut een aanslag is geweest....![]()
Het laatste zou lijkt mij als enige opgaan voor een verlies van de radiocommunicatie, maar dan nog heb je die passagiers danwel crew die hebben kunnen lopen in latere fase. Zuurstofpak in de handtas?quote:Loss of cabin pressure was identified as the probable cause of two similar but smaller-scale air crashes.
Pro-golfer Payne Stewart and five others were killed when their Learjet aircraft crashed in the United States in 1999 after flying for more than four hours without radio contact.
In 2000 a plane crashed in Australia after flying for more than an hour from 25,000ft up with no sign of life on board.
Experts said it was extremely rare for a plane to lose oxygen.
Creeping decompression: Caused by leaks from faulty window seals or small hull breaches. Gradual leaks provoke alarms, triggering oxygen masks and emergency measures to bring the aircraft down to breathable altitudes.
Rapid decompression: Cause could be sudden air conditioning failure and involves explosive noise. Leads to the expansion of gases within body cavities, loss of blood pressure, rupture of lung tissues and unconsciousness within 30 seconds.
Moet je dus wel binnen 20 sec achterkomen, blijkbaar.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:34 schreef Libris het volgende:
Cockpit heeft toch onafhankelijke zuurstof flessen? Voor het geval de normale voorzieningen niet werken.
Gelul, gelul en gelul.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:45 schreef zhe-devilll het volgende:
Gek denk zelf aan een ontploffing van een bom in dat vliegtuig
nu blijft het smsje vanuit het vliegtuig ineens van een neef te komen![]()
![]()
en als er een gat in het vliegtuig is geslagen bevriest men ook..
Nope. Zo is ook topgolfer Stuart Payne neergegaan in zijn Learjet,quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:34 schreef Libris het volgende:
Cockpit heeft toch onafhankelijke zuurstof flessen? Voor het geval de normale voorzieningen niet werken.
Een Learjet is geen Boeing 737... Maarja, inderdaad, er is weinig tijd als er zoiets gebeurt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:00 schreef sooty het volgende:
[..]
Nope. Zo is ook topgolfer Stuart Payne neergegaan in zijn Learjet,
Waar je op mag hopen is dat één van de twee piloten de automatische piloot uitschakelt en een (nood)duikvlucht inzet.
En een Volkswagen Golf Is geen Bentley.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:07 schreef Libris het volgende:
[..]
Een Learjet is geen Boeing 737... Maarja, inderdaad, er is weinig tijd als er zoiets gebeurt.
Jij legt iets uit betreffende een Learjet terwijl het betrokken vliegtuig een Boeing 737 is, vandaar dat Libris zo reageerde.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:11 schreef sooty het volgende:
En een Volkswagen Golf Is geen Bentley.![]()
Schiet mij maar lek. Een falende drukcabine is een falende drukcabine. Learjet, Boeing, of wat-dan-ook.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Jij legt iets uit betreffende een Learjet terwijl het betrokken vliegtuig een Boeing 737 is, vandaar dat Libris zo reageerde.
Let op je perceptie management
Mijn punt was dat een Boeing 737 zeker een aparte zuurstof fles voor de piloot heeft, dus als de normale zuurstofvoorziening niet werkt, is er nog een alternatief.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:38 schreef sooty het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Een falende drukcabine is een falende drukcabine. Learjet, Boeing, of wat-dan-ook.
Als jij te dom bent om dat te begrijpen, mag je best wel iets in jouw ogen interssants als perceptie management erin slingeren.
Ik vind het best.
Los van het feit dat het nergens op slaat, vraag ik mij af of jij uberhaupt het woord 'perceptie' begrijpt.
Ik vind het best Libris/Hallulama wat jij denkt, maar blijkbaar laat de plotselinge decompressie menig piloot toch in grote moeilijkheden...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 03:47 schreef Libris het volgende:
[..]
Mijn punt was dat een Boeing 737 zeker een aparte zuurstof fles voor de piloot heeft, dus als de normale zuurstofvoorziening niet werkt, is er nog een alternatief.
Steijnquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 04:01 schreef Steijn het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een temperatuurprofiel van de lucht op die dag boven Griekenland, in het weerjargon het dat een sounding. Iemand een idee waar ik die vandaan kan plukken?Ik ben namelijk wel benieuwd hoe snel die mensen zijn bevroren.
Hoi Friso
In een standaard atmosfeer verloopt de temperatuur met 2 graden per duizend voet. Dus op 10.000 voet is het 10 x 2 =20 graden lager dan op de grond. Op 30.000 voet is het dus 60 graden lager dan op de grond, dus zo'n 40 tot 45 graden onder nul. Vraag is dan, hoe snel koelt een vliegtuig af als er een lek in de drukcabine zit? En gezien het een charter was uit een warm land, noe snel ben je dan "bevroren" als je alleen maar een tshirt en een korte broek aan hebt?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 05:22 schreef Libris het volgende:
[..]
Steijn
Hoe snel gaat dat ongeveer bij verschillende temperaturen? zeg -40, -50 en -60?
Als ik de reacties in dit topic mag geloven wel ja:)quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:02 schreef Libris het volgende:
Bedankt voor de uitleg weer The_Stranger, buschauffeur in de lucht?
Absoluut, en hopelijk brengt het onderzoek wel de echte reden naar voren, want dan kan daar weer van geleerd worden.quote:Het blijft een vreemd verhaal...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |