abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29679469
Wie weet is die meneer verbonden met van die vliegtuigscannergroupies, dan wisten ze misschien van een dergelijk probleem op die vlucht af. Maar er zijn vast betere theorien.

Ik vind het nog steeds vreemd dat er geen radiocontact meer is geweest. Een uur na opstijgen is het een spookvlucht geworden, maar er hebben nog wel mensen rondgelopen. Waarom kon men niks meer uitrichten? Het lijkt me dat je in de cabine toch ook wel iets van communicatie moet kunnen vinden indien dat echt noodzakelijk is.

Of is het soms eenvoudig verklaarbaar doordat een van de piloten zichzelf op asociale wijze van het leven beroofde ...
pi_29679683
Wat info: de 50-jarige Duitse piloot zat niet in zijn stoel, de Cypriotische lag bewusteloos voorover. Zes pasagiers waren ten tijde van de crash mogelijk nog (onbewust) levend. De voicerecorder is zwaar beschadigd teruggevonden. Derhalve weet je straks nog niet veel meer van hoe er nu precies gehandeld is bij welk probleem. Hopen maar dat de Fransen het er toch uit weten te halen. De flight-data recorder dus kennelijk wel okee.

Tussen melden van het airco-probleem en de laatste radioboodschap zat nog een goed halfuur. Ook idioot lang, pleit wel meer voor een technisch defect, dat langzaam verergerde en toen ineens fataal werd.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:04:39 #228
6941 APK
Factual, I think.
pi_29679728
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:30 schreef Hallulama het volgende:

En nogmaals, je verzint dat je een SMS bericht ontvangen hebt van je neef in het vliegtuig, vooruit, maar je verzint dan tevens dat het SMS bericht de tekst "Farewell, cousin, here we're frozen." bevat?
Hangt er een beetje vanaf hoe laat die SMS binnen kwam.
Als je berichten hebt gehoord over zuurstofmaskers op 34.000 ft en een blauwe piloot, dan kun je dat nog wel bedenken.

Nooit geweten dat je maar 20 seconden hebt om dat masker op te zetten. De instructie van de stewardess (of de video) maakt daar geen melding van.
"Eerst zelf het masker opzetten en dan uw eventuele kind".

Die zijn wel weg dan.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29679743
denk dat ut een aanslag is geweest....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:08:12 #230
6941 APK
Factual, I think.
pi_29679788
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:05 schreef zhe-devilll het volgende:
denk dat ut een aanslag is geweest....
Neuh, eerder bizarre samenloop van omstandigheden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29679837
Dat Nieuw-Zeelandse artikel heeft ook wel aardige info:
quote:
Loss of cabin pressure was identified as the probable cause of two similar but smaller-scale air crashes.

Pro-golfer Payne Stewart and five others were killed when their Learjet aircraft crashed in the United States in 1999 after flying for more than four hours without radio contact.

In 2000 a plane crashed in Australia after flying for more than an hour from 25,000ft up with no sign of life on board.

Experts said it was extremely rare for a plane to lose oxygen.

Creeping decompression: Caused by leaks from faulty window seals or small hull breaches. Gradual leaks provoke alarms, triggering oxygen masks and emergency measures to bring the aircraft down to breathable altitudes.

Rapid decompression: Cause could be sudden air conditioning failure and involves explosive noise. Leads to the expansion of gases within body cavities, loss of blood pressure, rupture of lung tissues and unconsciousness within 30 seconds.
Het laatste zou lijkt mij als enige opgaan voor een verlies van de radiocommunicatie, maar dan nog heb je die passagiers danwel crew die hebben kunnen lopen in latere fase. Zuurstofpak in de handtas?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:33:12 #232
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29680146
Bij nader inzien hoeven het geen tegenstrijdigheden te zijn, het zijn misschien gewoon verschillende kanten van het verhaal belicht, het is maar net wat voor dag de desbetreffende journalist heeft vermoed ik, waar focus je op, op dit, of op dat, hoewel "frozen solid" wel scoort als krantekop natuurlijk.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:34:42 #233
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29680167
Cockpit heeft toch onafhankelijke zuurstof flessen? Voor het geval de normale voorzieningen niet werken.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:36:22 #234
6941 APK
Factual, I think.
pi_29680185
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:34 schreef Libris het volgende:
Cockpit heeft toch onafhankelijke zuurstof flessen? Voor het geval de normale voorzieningen niet werken.
Moet je dus wel binnen 20 sec achterkomen, blijkbaar.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29680276
Gek denk zelf aan een ontploffing van een bom in dat vliegtuig
er zijn zoveel rare verhalen in omloop
nu blijft het smsje vanuit het vliegtuig ineens van een neef te komen
en als er een gat in het vliegtuig is geslagen bevriest men ook..
Daarnaast de invallen bij de vliegtuigmaatschappij zelf..
why why?
Verdachte zaak
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:51:30 #236
6941 APK
Factual, I think.
pi_29680339
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:45 schreef zhe-devilll het volgende:
Gek denk zelf aan een ontploffing van een bom in dat vliegtuig
nu blijft het smsje vanuit het vliegtuig ineens van een neef te komen
en als er een gat in het vliegtuig is geslagen bevriest men ook..
Gelul, gelul en gelul.
Geen bom, geen gat en geen SMS.

I
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:00:03 #237
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_29680392
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:34 schreef Libris het volgende:
Cockpit heeft toch onafhankelijke zuurstof flessen? Voor het geval de normale voorzieningen niet werken.
Nope. Zo is ook topgolfer Stuart Payne neergegaan in zijn Learjet,
Waar je op mag hopen is dat één van de twee piloten de automatische piloot uitschakelt en een (nood)duikvlucht inzet.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:07:28 #238
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29680456
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:00 schreef sooty het volgende:

[..]

Nope. Zo is ook topgolfer Stuart Payne neergegaan in zijn Learjet,
Waar je op mag hopen is dat één van de twee piloten de automatische piloot uitschakelt en een (nood)duikvlucht inzet.
Een Learjet is geen Boeing 737... Maarja, inderdaad, er is weinig tijd als er zoiets gebeurt.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:11:39 #239
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_29680486
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:07 schreef Libris het volgende:

[..]

Een Learjet is geen Boeing 737... Maarja, inderdaad, er is weinig tijd als er zoiets gebeurt.
En een Volkswagen Golf Is geen Bentley.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:25:30 #240
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29680587
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:11 schreef sooty het volgende:

En een Volkswagen Golf Is geen Bentley.
Jij legt iets uit betreffende een Learjet terwijl het betrokken vliegtuig een Boeing 737 is, vandaar dat Libris zo reageerde.

Let op je perceptie management
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:38:00 #241
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_29680695
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Jij legt iets uit betreffende een Learjet terwijl het betrokken vliegtuig een Boeing 737 is, vandaar dat Libris zo reageerde.

Let op je perceptie management
Schiet mij maar lek. Een falende drukcabine is een falende drukcabine. Learjet, Boeing, of wat-dan-ook.
Als jij te dom bent om dat te begrijpen, mag je best wel iets in jouw ogen interssants als perceptie management erin slingeren.
Ik vind het best.
Los van het feit dat het nergens op slaat, vraag ik mij af of jij uberhaupt het woord 'perceptie' begrijpt.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:47:01 #242
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29680745
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:38 schreef sooty het volgende:

[..]

Schiet mij maar lek. Een falende drukcabine is een falende drukcabine. Learjet, Boeing, of wat-dan-ook.
Als jij te dom bent om dat te begrijpen, mag je best wel iets in jouw ogen interssants als perceptie management erin slingeren.
Ik vind het best.
Los van het feit dat het nergens op slaat, vraag ik mij af of jij uberhaupt het woord 'perceptie' begrijpt.
Mijn punt was dat een Boeing 737 zeker een aparte zuurstof fles voor de piloot heeft, dus als de normale zuurstofvoorziening niet werkt, is er nog een alternatief.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:51:18 #243
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29680766
PERCEPTIE MANAGEMENT



Hee, ik bedoel het niet kwaad ofzo
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:56:14 #244
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_29680795
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 03:47 schreef Libris het volgende:

[..]

Mijn punt was dat een Boeing 737 zeker een aparte zuurstof fles voor de piloot heeft, dus als de normale zuurstofvoorziening niet werkt, is er nog een alternatief.
Ik vind het best Libris/Hallulama wat jij denkt, maar blijkbaar laat de plotselinge decompressie menig piloot toch in grote moeilijkheden...
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_29680828
Ik ben al een tijdje op zoek naar een temperatuurprofiel van de lucht op die dag boven Griekenland, in het weerjargon het dat een sounding. Iemand een idee waar ik die vandaan kan plukken? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe snel die mensen zijn bevroren.

Hoi Friso
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 05:22:31 #246
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29681141
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 04:01 schreef Steijn het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een temperatuurprofiel van de lucht op die dag boven Griekenland, in het weerjargon het dat een sounding. Iemand een idee waar ik die vandaan kan plukken? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe snel die mensen zijn bevroren.

Hoi Friso
Steijn

Hoe snel gaat dat ongeveer bij verschillende temperaturen? zeg -40, -50 en -60?
pi_29681945
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 05:22 schreef Libris het volgende:

[..]

Steijn

Hoe snel gaat dat ongeveer bij verschillende temperaturen? zeg -40, -50 en -60?
In een standaard atmosfeer verloopt de temperatuur met 2 graden per duizend voet. Dus op 10.000 voet is het 10 x 2 =20 graden lager dan op de grond. Op 30.000 voet is het dus 60 graden lager dan op de grond, dus zo'n 40 tot 45 graden onder nul. Vraag is dan, hoe snel koelt een vliegtuig af als er een lek in de drukcabine zit? En gezien het een charter was uit een warm land, noe snel ben je dan "bevroren" als je alleen maar een tshirt en een korte broek aan hebt?

Maar de grootste vraag blijft waarom e niets gedaan is door de piloten. (Praktisch) elk vliegtuig heeft een waarschuwingssysteem aan boord dat de piloten waarschuwd als de druk in de cabine te laag wordt. Normaal wordt de druk in de cabine gehouden op een waarde die vergelijkbara is met 8.000 voet hoogte. Zodra die druk dus daalt, gaan er bellen en lampjes aan, waarop de piloten ( bij, als het goed is, elke maatschappij) hun zuurstof masker opzetten en gaan dalen om zo het vliegtuig beneden de al eerder genoemde 10.000 voet te krijgen.Dat zou in ongeveer 3 minuten moeten kunnen, dan bevries je echt nog niet. Dit is dus niet gebeurd. De co had wel zijn masker op, maar verder was er dus niets gebeurd. Het vliegtuig is immers op 34.000 voet onderschept. Dat je dan langzaam bevriest kan ik dan wel begrijpen, maar zover had het niet hoeven komen..

Verder heeft de cockpit een eigen zuurstofsysteem, totaal onafhankelijk van de cabine. Verder ligt het aan de matevan decompressie hoe lang je hebt om dat masker op je snuit te drukken. Bij een zeer snelle decompressie, heb je zo'n 20 sec, maar goed, het enige wat je moet doen, is dat masker pakken en op je plaat zetten.De reden trouwens dat je je kinderen pas daarna helpt is dat je na 20 sec nog niet dood bent, echter je zover heen bent dat je je zelf niet meer kunt helpen, en je kinderen dus al helemaal niet. Als je na 40 sec een masker op je kind zet, overleeft hij het als het goed is wel.

Voor de rest is een sloot brandstof aan boord goed te verklaren, een vliegtuig m oet namelijk aan boord hebben:
de fuel voor de reis van A naar B
de fuel voor een eventuele uitwijk naar C
extra fuel genoeg voor 30 minuten vliegen
plus nog wat extra, maar dat varieert per route, maatschappij etc.
Verder had het ook alvast brandstof aan boord kunnen hebben voor de volgende vlucht, als de brandtof bijvoorbeeld erg duur was in Athene....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:02:10 #248
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29681975
Bedankt voor de uitleg weer The_Stranger, buschauffeur in de lucht?

Het blijft een vreemd verhaal...
pi_29682191
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:02 schreef Libris het volgende:
Bedankt voor de uitleg weer The_Stranger, buschauffeur in de lucht?
Als ik de reacties in dit topic mag geloven wel ja:)
quote:
Het blijft een vreemd verhaal...
Absoluut, en hopelijk brengt het onderzoek wel de echte reden naar voren, want dan kan daar weer van geleerd worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door The_stranger op 16-08-2005 10:45:22 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_29683573
Walgelijk dat iemand het in z,n kop haalt om te liegen over een ontvangen sms na zo,n tragisch incident.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')