Bewaar, als je kip hebt gegeten, de botten (vriezer). Vooral als het een gekruide kip was. Kan je een verrassend lekker bouillonnetje van stoken!quote:Op zondag 14 augustus 2005 00:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
Sloebersoep
Ingrediënten (totale kosten - AH prijzen, dus het kan nog goedkoper ¤ 1,74:
0,75 liter water
bouillonblokje ¤ 0,94 per 24 = 4 cent
600 gram aardappels ¤ 1,59 per 3 kilo Bildstar = 32 cent
150 gram andijvie ¤ 1,59 per 400 gram gesneden AH andijvie = 64 cent
paar takjes selderij ¤ 0,99 per 50 gram = 20 cent
versgemalen zwarte peper ¤ 1,39 per 35 gram peperkorrels = 4 cent
paar plakjes ontbijtspek ¤ 1,61 per 125 gram = 50 cent (ongeveer 4 plakken)
eventueel restjes uien, wortelen en kool erbij gooien.
Eenvoudig en tóch simpel .![]()
Wat denk je nu zelf...dat er echt een Plan A is met de ingredienten die je opnoemt :-)quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:42 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
En dan m'n moeder teleurstellen als ze opbelt of ik 'wel gezond eet jongen?'
nouja, het is plan B in ieder geval, mocht er niks beters uit dit topic komen.
Het gaat over het avondeten van vandaag, niet gisteren:quote:Op zondag 14 augustus 2005 09:41 schreef charon het volgende:
En, wat is het geworden?
Ik wil ook zo'n toetje als ik blut benquote:Op zondag 14 augustus 2005 19:35 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Okay het is achter de kiezen en ik leef nog, sterker nog, het was best smakelijk. dank nogmaals voor de suggesties!
Het is uiteindelijk de quasi rode rijst geworden met wat van de gemarineerde frikandellen erdoor gesneden. Zit nu aan het kopje cappucino met cacaopoeder en amaretto als dessert.
Wel supermarkt amaretto hoor.quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:09 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik wil ook zo'n toetje als ik blut ben![]()
Dit klinkt goed, al zou ik de frikandel eerst voorbakken en vervolgens in schijfjes meewokken. Een scheutje sambal erdoorheen en wat ketchup.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zou de rijst koken met zout, zoals gewoon.
daarna opbaken in een wok met leker wat kruiden en ketjap.
em daarbijdan maar wat frikandel eten, moet kunnen.
je zouook de gekookte rijst kunnen eten met boter en bruine basterd ofzo
Dat is zulk ranzig spulquote:Op maandag 15 augustus 2005 02:00 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Wel supermarkt amaretto hoor.![]()
Mag eigenlijk de naam Amaretto niet dragen idd, maarja wel handig als er niet veel geld voor handen is.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:46 schreef elixer het volgende:
[..]
Dat is zulk ranzig spulHeb 1 keer zo'n fles gekocht. Alsof je vloeibaar marsepein aan t zuipen bent
![]()
![]()
![]()
Maar t is wel cheap idd![]()
Nou, dat lijkt me gewoon een hele smakelijk curry worden. Verschillende kruiden naar smaak in de boter 'branden' zodat ze veel smaak afgeven. Kokoscreme erbij. Met water verdunnen tot gewenst niveau (of helemaal niet). Beetje ketjap en sambal voor een kleurtje. Frikandellen in stukjes snijden en er door. Paar minuten door warmen en voila.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:35 schreef le_knightclub_soda het volgende:
hier een lijstje van wat nog in de keuken staat:
Rijst
16 Frikandellen
Bruine Basterdsuiker
Boter
Sambal
Ketjap
Suiker
Zout
Zwarte Peper
Kokoscreme
Verschillende kruiden: Ketoembar, Laos, Knoflookpoeder, Serehpoeder, Djahé