http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/welcome2.html?20050224/zemblaquote:Op maandag 15 augustus 2005 22:31 schreef Klemvast het volgende:
PS die riedel over 91 procent onbebouwde oppervlakte in Nederland is correct denk ik, ik heb daar zowel een artikel als een Nederlandse tv-documentaire over gezien - misschien kan iemand me helpen om de naam of een link door te spelen.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:12 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Maar mocht je dat dan toch niet willen doorzetten, stel ik toch voor dat je op mijn advies in gaat.
Regel een tijdmachine, ga terug in de tijd om rechten te studeren, solliciteer bij De Brauw Blackstone Westbroek, trouw met een 6ejaars medicijnen en zorg derhalve voor een hypotheek (en huisje) naar jouw welbevinden.
Aangezien koeien tijden het transport ook nog eens meer ruimte hebben dan mensen in de NS in de spits mag je zelf je conclusies trekken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:33 schreef Andre70 het volgende:
Bovendien zal als we gaan inbreiden, zoals bouwen in de stadskernen heet, er nog minder groene ruimte in de stad beschikbaar zijn. Kinderen kunnen daar toch al nauwelijks spelen omdat alles helemaal vol staat met auto's. Zo gaan de laatste vrijplaatsen binnen de steden ook nog dichtgebouwd worden waardoor je daar helemaal geen kant meer op kunt.
Totaal dichtgetimmerde steden zijn het resultaat. Hieruit komt weer veel onderlinge overlast, frustratie en agressie voort.
En dat terwijl er van duizenden hectares weiland alleen een enkele koe geniet. Wat is hier nu belangrijk in dit land. De koeien of de mensen??
Schuur met zagen.... Hans Teeuwenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Tellen is voor jou al te moeilijk, aangezien je 9% niet snapt. Het heeft er niks mee te maken dat de VS tig keer zo groot is, relatief gezien is Nederland ook vreselijk onbebouwd. Er is volop ruimte om bij te bouwen, een paar procent land is genoeg. Het is heus niet zo dat er daarna weer een paar % nodig zijn, en weer, en weer. Enkel wat ruimte om nu bij te bouwen voor de miljoenen extra mensen die er in NL bijgekomen zijn (een trend die zich niet doorzet). Ruimte om niet als ratten op elkaars lip te zitten. Dat heeft NIETS met de grootte van de VS te maken en hoe klein NL is vergeleken daarmee, maar alles met het gebruik van de grond in NL, want ondanks alles is er onnoemelijk veel ruimte in Nederland, volop om lekker vrij te bouwen. Wijken die MOOI zijn, waar mensen zich prettig voelen. Moet je eens opletten hoeveel fijner het in NL wonen zou zijn. Maar verder dan posts met één zin kom je toch nooit, jij zult het ver schoppen in het bedrijfsleven
Jan net geen Modaal is een slaperd als hij op zijn 30e of geen eigen huis heeft of geen spaargeld.quote:Jan netgeenmodaal, 30 jaar geen eigen vermogen.
Bron?quote:Vlaanderen is net zo dicht bevolkt als Nederland.
Geef mij maar Nederlandquote:Dat heeft ook zijn nadelen uiteraard, maar het gevolg is wel dat de prijs voor huizen en bouwgrond er veel lager ligt dan in Nederland.
Zonder landbouw geen mensen.quote:De koeien of de mensen??
Wie zegt dat je in nederland landbouw moet bedrijven?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zonder landbouw geen mensen.
Ik ben bang dat je hier dus letterlijk gelijk in hebt...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Aangezien koeien tijden het transport ook nog eens meer ruimte hebben dan mensen in de NS in de spits mag je zelf je conclusies trekken.
De koeien dus![]()
![]()
![]()
![]()
Nu kopen en niet wachten wat de toekomst brengt. Want over een paar jaar zijn de huizen toch weer duurder. Dit door eventueel het nog schaarser maken van de bouwgrond.quote:
Ik denk dat ze met de hongerwinter blij waren dat er in Nederland landbouw werd bedrevenquote:Wie zegt dat je in nederland landbouw moet bedrijven?
Ik vermoed een goed ruimtelijk ordelijk beleid waar gedacht wordt aan alle belanghebbende.quote:Suggesties iemand???
Kun je ook met echte argumenten komen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat ze met de hongerwinter blij waren dat er in Nederland landbouw werd bedreven
Dit lijstje stond in een post van "Light" op pagina 1:quote:
Aangezien België uiteenvalt in een dichtbevolkt Vlaanderen en een veel minder dicht bevolkt Wallonië is het dan ook geen wonder dat de bevolkingsdichtheid van Vlaanderen en Nederland vergelijkbaar zijn.quote:Land Inwoners Oppervlakte Bevolkingsdichtheid
Bangladesh 144,319,628 144,000 1,002
Republic of China (Taiwan) 22,894,384 35,980 636
South Korea 48,422,644 98,480 491
Puerto Rico 3,916,632 9,104 430
Netherlands 16,407,491 41,526 395
Lebanon 3,826,018 10,400 367
Belgium 10,364,388 30,528 339
Japan 127,417,244 377,835 337
India 1,080,264,388 3,287,590 328
Oh, dan heeft Nederland een serieus probleem.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel. Je moet niet van andere afhankelijk zijn bij primaire levensbehoeften
Tot de rente gaat stijgen, dan zullen er heel wat huishoudens het schip in gaan. En het is niet de vraag óf de rente gaat stijgen maar wanneer. Met het nemen van een tophypotheek neem je dus een heel groot risico. Verder kan het zijn dat je in inkomen achteruit gaat door wat voor reden dan ook. Daar gaat je mooie huis. En probeer dan maar eens iets goedkopers te kopen of te huren.quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je véél meer kan lenen; eerder zo'n 195.000 euro.
Berekening: jaarinkomen is 12,96 x 2500 = 32400; de 0,96 is het vakantiegeld. Het is momenteel mogelijk zo'n 6 x het brutojaarsalaris te lenen, dan kom je aan zo'n 195.000 euro.
Emigreer en laat ze het in NL maar lekker uitzoeken. Kijk vervolgens lachend toe hoe de schapen stug blijven doen alsof er niets aan de hand is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:12 schreef Andre70 het volgende:
Suggesties iemand???
Dan moet je de rente lang vast zetten. Tien jaar is geloof ik mogelijk voor onder de 4%, je kunt natuurlijk ook 20 jaar vastzetten, tegen iets hogere rente.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:56 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Tot de rente gaat stijgen, dan zullen er heel wat huishoudens het schip in gaan. En het is niet de vraag óf de rente gaat stijgen maar wanneer. Met het nemen van een tophypotheek neem je dus een heel groot risico. Verder kan het zijn dat je in inkomen achteruit gaat door wat voor reden dan ook. Daar gaat je mooie huis. En probeer dan maar eens iets goedkopers te kopen of te huren.
En daar komen jouw argumenten ook op neer, jij wilt het niet, waarom is me echter een raadsel.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Reeshof, Ijzeren Rijn en weet ik veel welke uitbreidingen nog meer zijn er ook gekomen. Maar dat wil niet zeggen dat het overal kan en overal een oplossing is
[..]
Als je plannen doorgaan heb je over 25 jaar geen kleinere gemeenten meer maar bestaat NB uit een stuk of 10 steden. Ik wil het niet in elk geval
Vrij raar.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:24 schreef smiley54321 het volgende:
Jan netgeenmodaal, 30 jaar geen eigen vermogen.
2499 bruto per maand, met 30% belasting, is 1750 netto over.
Kan maximaal lenen: 135.000 (rabobank)
Dat is ongeveer 124.000 voor een kk woning.
Maandlasten 810 = 46% van het netto inkomen.
Jan netgeenmodaal hierboven kan in mijn woonplaats (etten-leur, brabant) niks vinden. Voor de goedkoopste flat in de foutste buurt, komt hij net 10.000 te kort en zelfs als hij het had, is hij bijna de helft van zijn inkomen kwijt.
Starters zijn kansloos hier in nederland.
Ja want jij vreet natuurlijk wel alleen gras en mais om te overleven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel. Je moet niet van andere afhankelijk zijn bij primaire levensbehoeften
Ikquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En welke visstick zet zijn rente niet 10 jaar vast als de rente gaat stijgen?
Slechts 4 procent aan de werkgelegenheid, volgens het CIA Factbook:quote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel vlees, melk, graan, eieren en dergelijke.
Maar misschien kan je gewoon mijn vraag beantwoorden [...] in hoeverre landbouw, akkerbouw en dergelijke bijdragen aan het BNP en de werkgelegenheid.
www.wikipedia.nlquote:Na de Verenigde Staten en Frankrijk is Nederland het derde exportland op het gebied van land- en tuinbouwproducten.
www.ser.nlquote:De export van agrarische producten en voedingsmiddelen bedroeg in 2001 bijna 45 miljard euro, oftewel bijna 20% van de totale goederenexport. Gelet op de agrarische import (26 miljard euro) levert dit een overschot op de agrarische handelsbelans op van 19 miljard euro. Daarmee is Nederland de grootste netto exporteur van agrarische producten en genotsmiddelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |