En Brian Pinas houdt op zijn site trouwens een leuk dagboekje (najah elke week blijkbaar) bij over zijn prestaties in Belgie
Dit is de inzending van deze week :
Liefhebbers,.......
Hoe is het ermee?
Leuk weekend gehad?
Ik heb een redelijk weekend achter de rug. Het had een goed weekend kunnen zijn, als we van Anderlecht hadden gewonnen. Maar de kans was voor de wedstrijd al heel klein. Maar goed, met voetbal weet je het nooit. Heracles speelt ook gelijk tegen PSV, wat niemand had gedacht. Met FC Groningen wonnen we vorig seizoen van Feyenoord met 1-2. Dus alles is mogelijk. Het is ons niet gelukt te stunten.
Met verliezen kan ik vrede hebben als je er alles aandoet. En dat hebben we tegen Anderlecht wel gedaan. Het team stond goed. De tactiek was goed. Een ieder was geconcentreerd. Dus niet zoals vorige week tegen Westerlo. Nee, we hebben dus van die fout geleerd, weet je nog!!
Het stond gewoon goed. Alleen dan heb je wat geluk nodig. En dat hadden we niet tegen Anderlecht. Een penalty tegen. Onterecht vind ik. Mpenza, de spits van Anderlecht, gaat voor die actie ook zomaar 3 keer liggen, zonder aangeraakt te worden. Kreeg toen van de scheidsrechter te horen, dat hij gauw moest opstaan. Terecht!! Alleen toen hij in de centimeter, weer begon te acteren, vond de scheids dat het een penalty was.
Voor de penalty zaten wij goed in de wedstrijd. Onze tactiek was om hen goed vast te zetten. Ze niet de vrijheid geven om te voetballen. Overal kort zitten. Gewoon onder druk houden. De bal te veroveren en dan zelf rustig gaan voetballen en de vrije man zoeken. Dat lukte aardig. We kregen zelfs wat kansen. Met name Harold, kreeg in de eerste helft de beste kans voor ons. Alleen redde de keeper van Anderlecht goed.
Wil je winnen van een topploeg, zul je het kleine aantal, dat je krijgt moeten benutten. Veel krijg je er meestal niet. Daarvoor zijn die ploegen meestal te goed georganiseerd en hebben ze gewoon meer kwaliteit dan de kleinere ploegen. Wij hebben zeker drie kansen gehad om te scoren. Daarvan hebben we er geen benut. Dat is ons wel aan te rekenen. Voor de rest denk ik dat we er wel een wedstrijd van hebben gemaakt. Totdat we met 10 man kwamen te spelen, door een rode kaart. Of die terecht is? Nou, ik denk het niet! Het nadeel dat je houdt als kleine vereniging(club, hahahahah, ik vat hem nu) is dat de wat grotere ploegen bijna altijd wat meer voordeel krijgen van de scheidsrechter. Als je kijkt naar de penalty en de rode kaart......was dat ook zeker het geval!
Begin tweede helft, werd ik ook een keer geraakt in het zestienmeter gebied, en toen kreeg ik die penalty niet. Nou moet ik erbij zeggen.........dat het ook geen penalty was
![]()
. Maar goed, als hij, de scheidsrechter, ze toch zo makkelijk geeft, waarom niet gaan liggen. O nee....ik speel bij Cercle Brugge....dat is geen Anderlecht! Was ik even vergeten........hahahha
Conclusie: We hebben er alles aangedaan. En dan heb ik vrede met het verlies. Er zit vooruitgang in ons spel. Zeker als je het vergelijkt met vorige week. En dat is een goede zaak
Volgende week AA Gent uit. Ik vind dat we daar wel een resultaat moeten halen.
Hoe we dat gaan doen........