abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29607025
Tegenwoordig wordt er wel eens gezegd dat vrouwen onafhankelijk kunnen zijn dankzij de emancipatie binnen onze samenleving. Maar volgens mij is dit slechts een illusie. In het "verkrachting bestaat niet"-topic is een subdiscussie ontstaan over de feitelijke verhoudingen tussen de man en de vrouw. We kunnen bijvoorbeeld nooit ontkennen dat de man gemiddeld fysiek sterker is dan de vrouw, hoe geëmancipeerd wij ook zijn.

Daaruit is voortgekomen de gedachte dat de vrouw in feite zo'n veilig bestaan kan leiden in deze wereld bij de gratie van de mannelijke instemming. De meerderheid van de mannen heeft op een gegeven moment 'besloten' de vrouw te beschermen en haar bijvoorbeeld niet meer zomaar seksueel te nemen. Hieruit komt weer voort, dat de vrouw in feite de man dankbaar zou moeten zijn.

Als mannen nu collectief zouden besluiten om de vrouw haar rechten en veiligheid te ontnemen, dan zal de vrouw daar niets tegen kunnen doen.

Mijn stelling:
Onafhankelijke vrouwen bestaan niet. Ze zijn slechts schijn-onafhankelijk. De mogelijkheden van de vrouw worden veilig gesteld door de wet en bovenal de mannelijke goedkeuring.
pi_29607043
Jemig ga je nu weer hier verder , kan dat niet in het andere topic?
pi_29607068
In hoeverre ik het er mee oneens of eens ben weet ik nog niet maar moet zeggen dat ik er meer in zie dan in de meeste van je stellingen.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_29607106
Nee, N.icka, dat is offtopic en het is op zich een interessant punt en verdient een eigen topic vind ik.
pi_29607119
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:49 schreef FuifDuif het volgende:
Nee, N.icka, dat is offtopic en het is op zich een interessant punt en verdient een eigen topic vind ik.
Je verdient een plekje in het gekkenhuis , meer niet
pi_29607152
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:47 schreef ee-04 het volgende:
In hoeverre ik het er mee oneens of eens ben weet ik nog niet maar moet zeggen dat ik er meer in zie dan in de meeste van je stellingen.
Dat is fijn om te horen . Ik ben benieuwd naar je oordeel over de stelling... denk er maar even over .
pi_29607208
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:50 schreef N.icka het volgende:

[..]

Je verdient een plekje in het gekkenhuis , meer niet
Ik zou liever zien dat je reageert op de stelling. Mij voor een gek uitmaken toont eerder een soort van machteloosheid ten aanzien van de mogelijkheden aan jouw kant om mijn stelling te verwerpen.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:56:25 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29607250
En is een man dan alleen maar onafhankelijk bij de gratie dat we met elkaar hebben afgesproken dat we elkaar niet om ieder wissewasje vermoorden? Wat nou als mannen collectief besluiten dat ze andere mannen om mogen brengen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_29607286
Geen enkel mens is onafhankelijk
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_29607292
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:56 schreef Lienekien het volgende:
En is een man dan alleen maar onafhankelijk bij de gratie dat we met elkaar hebben afgesproken dat we elkaar niet om ieder wissewasje vermoorden? Wat nou als mannen collectief besluiten dat ze andere mannen om mogen brengen?
Dan geldt het recht van de sterkste man en gaat in feite hetzelfde principe op, maar dan binnen één geslacht. Maar ik zie niet in wat jouw punt te maken heeft met dit topic? Het gaat hier over de verhouding tussen de man en de vrouw, niet tussen mannen onderling of vrouwen onderling.
pi_29607304
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:58 schreef djenneke het volgende:
Geen enkel mens is onafhankelijk
Je snapt best wat ik bedoel .
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:59:02 #12
92279 N.icka
Windforce 11
pi_29607313
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:54 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik zou liever zien dat je reageert op de stelling. Mij voor een gek uitmaken toont eerder een soort van machteloosheid ten aanzien van de mogelijkheden aan jouw kant om mijn stelling te verwerpen.
Maakt mij niet zoveel uit wat jij graag ziet , met gekken en dronke mensen moet je niet discussieren
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:59:06 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29607315
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dan geldt het recht van de sterkste man en gaat in feite hetzelfde principe op, maar dan binnen één geslacht. Maar ik zie niet in wat jouw punt te maken heeft met dit topic? Het gaat hier over de verhouding tussen de man en de vrouw, niet tussen mannen onderling of vrouwen onderling.
Het gaat om jouw definitie van onafhankelijkheid.
pi_29607329

pi_29607351
Zet een man op een onbewoond eiland
en zet een vrouw op een onbewoond eiland
wie van de 2 is dan het gelukkigst?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29607356
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:59 schreef Lienekien het volgende:
Het gaat om jouw definitie van onafhankelijkheid.
Ah nee he, nu gaan we zeker de hele tijd met zijn allen zeiken over de betekenis van onafhankelijkheid in deze context? Iedereen snapt best wat ik bedoel en blijven miepen over de betekenis van onafhankelijkheid is enkel een poging om mijn stelling belachelijk te maken.
pi_29607379
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:00 schreef zhe-devilll het volgende:
De man, want die kan makkelijker seks hebben met de dieren op dat eiland die zich daarvoor lenen.
pi_29607386
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:00 schreef zhe-devilll het volgende:
Wie van de twee leeft het langst?

Is een betere vraag.
pi_29607395
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

De man, want die kan makkelijker seks hebben met de dieren op dat eiland die zich daarvoor lenen.
Ging dit topic over sex dan?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:03:48 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29607400
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ah nee he, nu gaan we zeker de hele tijd met zijn allen zeiken over de betekenis van onafhankelijkheid in deze context? Iedereen snapt best wat ik bedoel en blijven miepen over de betekenis van onafhankelijkheid is enkel een poging om mijn stelling belachelijk te maken.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het niet eens met je stelling dat vrouwen mannen dankbaar moeten zijn.
pi_29607401
Als er geen mannen waren, was heel die 'beschreming' ook niet meer nodig
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:04:13 #22
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_29607410
mannen zijn net zo goed afhankelijk van vrouwen want als de vrouwen collectief zouden besluiten om hun leven te eindigen en geen nakomelingen van de mannen te willen voortbrengen omdat zij hen gebruiken en niet respecteren kunnen zij ook weinig meer..
Well, Dude, we just don't know.
pi_29607433
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

dus daar worden mannen gelukkig van, seks met dieren?
pi_29607451
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het niet eens met je stelling dat vrouwen mannen dankbaar moeten zijn.
Waarom niet? Er is geen universele regel die zegt dat mannen zich zo sociaal tegenover vrouwen hoeven op te stellen hoor, dat is allemaal het gevolg van eigen keuze en wil. We hadden ook een samenleving kunnen vormgeven waarin we als man iedere meid mogen grijpen die we lekker vinden. Enige dankbaarheid voor het feit dat we daarentegen het meer sociale pad zijn ingeslagen is dan wel op zijn plaats.
pi_29607454
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:04 schreef Zjenitha het volgende:
mannen zijn net zo goed afhankelijk van vrouwen want als de vrouwen collectief zouden besluiten om hun leven te eindigen en geen nakomelingen van de mannen te willen voortbrengen omdat zij hen gebruiken en niet respecteren kunnen zij ook weinig meer..
Of als vrouwen zich collectief terugtrekken uit het onderwijs, de gezondheidszorg etc...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')