abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:46:11 #1
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29602957
Hoe komt het toch dat er zoveel lieden allerlei Zionisten/Joden/Israel complotten aanhangen?
Dit soort verhalen waren ook erg in voor de 2e Wereld Oorlog, precies dezelfde verhalen alleen in een iets ander jasje. Toen zouden de Joden volgens de nazi's ook al het bankwezen en de economie in handen hebben en zij daardoor schuldig zijn aan de economische crisis.
Nu worden zij er ook bij elke gelegenheid bijgehaald als geheime actoren die allerlei snode plannen maken om de wereldheerschapij over te nemen.

De meeste van deze verhalen zijn afkomstig uit Rusland en/of Arabische landen waar Joden ronduit gehaat geworden omdat ze gewoon Jood zijn.

Maar waarom geloven mensen deze verhalen? (of willen ze het graag geloven?)
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_29603045
Waarom doen die joden altijd zo zielig. Valt me erg op. Vooral de aanhangers van de joden. Altijd maar, och wat zielig dit en we worden onderdrukt door dit en zus en zo, en de tweede wereld oorlog. bla bla bla.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:51:04 #3
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_29603055
Vraag het aan flossy, dit is een link die hij post http://judicial-inc.biz/Dov_zakheim.htm.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:51:07 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29603057
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:50 schreef Wolter het volgende:
Waarom doen die joden altijd zo zielig. Valt me erg op. Vooral de aanhangers van de joden. Altijd maar, och wat zielig dit en we worden onderdrukt door dit en zus en zo, en de tweede wereld oorlog. bla bla bla.
off-topic, daar hebben we het niet over.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_29603191
Over welke complotten heb je het dan specifiek?
Is adult entertainment killing our children, or is killing our children entertaining adults?
pi_29603196
Dat noemen ze ook wel anti-semitisme, maar dan in een mooier jasje...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:59:17 #7
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29603219
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:57 schreef Foxl het volgende:
Over welke complotten heb je het dan specifiek?
Ze regeren politiek en media in de VS. Ze controleren de wereldeconomie, ze zaten achter 9/11.
etc.etc.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:00:44 #8
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29603238
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:58 schreef djenneke het volgende:
Ja maar dat zullen ze uiteraard ontkennen, ze zullen zeggen dat er ook wel 'goede' joden zijn of iets dergelijks.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:02:38 #9
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_29603265
Joden mekkeren en anti-joden mekkeren.
Van 2 kanten dus allebei irritant.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_29603276
De Joden controleren de wereldeconomie... gast, waar maak je je druk om?

Ik neem aan dat jij slimmer bent dan de aanhangers van deze theorie.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:03:53 #11
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29603283
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:03 schreef boyv het volgende:
De Joden controleren de wereldeconomie... gast, waar maak je je druk om?
Of je zegt gewoon niks.
pi_29603295
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:51 schreef -Angel- het volgende:
Vraag het aan flossy, dit is een link die hij post http://judicial-inc.biz/Dov_zakheim.htm.
Wat een onzin staat er op die site
pi_29603300
Het komt voort uit het Joodse geloof.

In de Tora staat dat de Joden uitvekoren zijn en veel Joden beschouwen daarom niet-Joden als 'dienaren'. Hierdoor onstaan er conspiracy theoriën bij niet-Joden omdat men bang is dat Joden alles onder de eigen pet spelen ten koste van niet-Joden.
pi_29603313
Volgens mij heeft Saudi Arabie eerder de wereldeconomie in hun handen.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:05:41 #15
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29603317
Ah ik zie dat je em hebt ge-edit, dat jij mij slimmer vindt dan die gasten wanneer ik er niet in geloof is niet relevant. Lees me OP nog eens.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:06:46 #16
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29603333
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:04 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Het komt voort uit het Joodse geloof.

In de Tora staat dat de Joden uitvekoren zijn en veel Joden beschouwen daarom niet-Joden als 'dienaren'. Hierdoor onstaan er conspiracy theoriën bij niet-Joden omdat men bang is dat Joden alles onder de eigen pet spelen ten koste van niet-Joden.
Dat zou je ook van Christenen of Moslims kunnen zeggen.
pi_29603380
Joden zijn gewoon slim en hebben een goede handelsgeest
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:13:42 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29603477
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Joden zijn gewoon slim en hebben een goede handelsgeest
Idd, het zal wel voornamelijk voortkomen uit afgunst.

Maar toch is het bijna beangstigend dat ook in deze tijd mensen dit soort verhalen serieus nemen.
pi_29603540
Och jee, er is weer eens iemand die stug blijft geloven in alles dat het zionistische propaganda-offensief heeft voortgebracht.
pi_29603566
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:58 schreef djenneke het volgende:
En toch, waarom staat dat allemaal apart in de wet? Antisemitisme, holocaust ontkennen, noem maar op. Als iemand suggereert dat er een telfoutje is gemaakt in het aantal omgekomen joden, berg je dan maar!

Op dat punt hebben de joden toch redelijk veel macht. Want waarom zou je iets niet mogen ontkennen? De kerk ontkent het halve levensverhaal van Jezus (of ze leuken de boel in ieder geval op), landen ontkennen hele genocides, atheïsten ontkennen dat er een god bestaat... Als ik morgen wil ontkennen dat de aarde rond is, dan mag dat. Maar o wee als je iets zegt over joden en de holocaust.

Feit is wel dat de joden zelf hun geschiedenis m.b.t. de tweede wereldoorlog hebben geschreven, en ik geloof nooit dat dat geheel ongekleurd is gegaan. Wat doden aandikken is zo gebeurt.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:17:44 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29603575
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:16 schreef Renmaestro het volgende:
Och jee, er is weer eens iemand die stug blijft geloven in alles dat het zionistische propaganda-offensief heeft voortgebracht.
Goede... nee echt.... goede grap....

zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:18:27 #22
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29603585
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:17 schreef Toeps het volgende:

[..]

En toch, waarom staat dat allemaal apart in de wet? Antisemitisme, holocaust ontkennen, noem maar op. Als iemand suggereert dat er een telfoutje is gemaakt in het aantal omgekomen joden, berg je dan maar!

Op dat punt hebben de joden toch redelijk veel macht. Want waarom zou je iets niet mogen ontkennen? De kerk ontkent het halve levensverhaal van Jezus (of ze leuken de boel in ieder geval op), landen ontkennen hele genocides, atheïsten ontkennen dat er een god bestaat... Als ik morgen wil ontkennen dat de aarde rond is, dan mag dat. Maar o wee als je iets zegt over joden en de holocaust.

Feit is wel dat de joden zelf hun geschiedenis m.b.t. de tweede wereldoorlog hebben geschreven, en ik geloof nooit dat dat geheel ongekleurd is gegaan. Wat doden aandikken is zo gebeurt.
Bedankt voor deze off-topic bijdrage.
pi_29603642
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:18 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Oké, je hebt gelijk. Iedereen is jaloers, punt.

Slotje.

pi_29603796
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:17 schreef Toeps het volgende:

[..]

oh Dus dit maakt het alles minder erg? ALS het waar is wat jij denkt?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29603816
Jah laten we eens wat doden gaan aandikken!
Why should anybody do this?
pi_29603827
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:18 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Waarom is dat off-topic?
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:32:49 #27
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29603919
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:29 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Waarom is dat off-topic?
Omdat de TT niet luidt: 'Vinden jullie ook dat Joden zichzelf een slachtofferrol aanmeten en de Holocaust overal bijhalen?"

En ik zal maar stoppen met het slaan met een hamer op je hoofd, want je bent al niet de helderste.
pi_29604117
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:32 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Omdat de TT niet luidt: 'Vinden jullie ook dat Joden zichzelf een slachtofferrol aanmeten en de Holocaust overal bijhalen?"

En ik zal maar stoppen met het slaan met een hamer op je hoofd, want je bent al niet de helderste.
Om te reageren op je OP:

Nee, ik vind niet dat joden zich veelal in een slachtofferrol plaatsen en de holocaust overal bijhalen.

Ben je nu tevreden of moet ik het nog onderbouwen ook?

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar volgens mij heb jij het vooral van de medianieuwsgeving. Ik ken namelijk ook meerdere joodse personen en ik heb ze zichzelf nog nooit, maar dan ook nooit zien verschuilen achter hun geloof, de holocaust of wat dan ook.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:42:02 #29
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_29604168
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 15:40 schreef boyv het volgende:

[..]

Om te reageren op je OP:

Nee, ik vind niet dat joden zich veelal in een slachtofferrol plaatsen en de holocaust overal bijhalen.

Ben je nu tevreden of moet ik het nog onderbouwen ook?

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar volgens mij heb jij het vooral van de medianieuwsgeving. Ik ken namelijk ook meerdere joodse personen en ik heb ze zichzelf nog nooit, maar dan ook nooit zien verschuilen achter hun geloof, de holocaust of wat dan ook.

Ik volg je niet?
pi_29604217
Whehe, ik lees het nog verkeerd ook, nevermind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')