volgens mij heb jij geen verzekeringen lopen (of je wilt volgend jaar een premieverhoging)quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:45 schreef doemaardrie het volgende:
gewoon opgeven aan je verzekering.
als jij eens een keer iets kapot hebt kan hij hetzelfde voor jou doen.![]()
mee eens! wat een eikel zeg!quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:44 schreef conflict het volgende:
als hij zo begint ontken je gewoon dat 'ie in je tas zat.
ik had een dunne zomerjas bij me en de camera is daar dus in weggezakt, waardoor ik niet zag dat hij daar lag.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:48 schreef bjorntje het volgende:
het kan heel goed dat na een paar weken de camera het begeeft, een print breuk kan groeien waar door deze als nog schade veroorzaakt.
ook denk ik dat je best aansprakelijk zou kunnen zijn aangezien jij had moeten zien dat er iets op lag en wist dat er een camera in zat (ook al wist je niet in welk vak).
maar misschien kun je dat beter door de verzekering laten uitzoeken, daar zijn ze immers voor.
print breuken heb je niet zo snel... dan moet je er nogal erg ruig mee omspringen.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:48 schreef bjorntje het volgende:
het kan heel goed dat na een paar weken de camera het begeeft, een print breuk kan groeien waar door deze als nog schade veroorzaakt.
ook denk ik dat je best aansprakelijk zou kunnen zijn aangezien jij had moeten zien dat er iets op lag en wist dat er een camera in zat (ook al wist je niet in welk vak).
maar misschien kun je dat beter door de verzekering laten uitzoeken, daar zijn ze immers voor.
inderdaad, opgeven aan de verzekering met jouw verhaal erbij. dan regelt de verzekering het, grote kans dat ze het onzin vinden en dan niks betalen.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
leg het maar voor aan de verzekering, en waarom jij vindt dat je geen schuld hebt.
en zo'n vriend kon wat mij betrefd oprotten, zo ga je niet met elkaar om. hij is toch slordig met z'n camara omgegaan?
ja ik zei ook al van je hebt hem toch pas vorige kerst gekregen dan heb je nog gewoon garantie.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:55 schreef existenz het volgende:
uiteindelijk kost het hem meer geld om de kosten te verhalen op jouw dan gewoon dat ding rma te sturen....hij is dus ook niet slim bezig.
dat dacht ik dus ook daarom vermeld ik ook dat er wel 4-5 weken tussen zittenquote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:01 schreef quannum het volgende:
wie zegt dat hij die camera na het concert niet zélf heeft laten vallen? er zitten wel wat weken tussen dus dat kan. hij kan dat toch niet bewijzen?
jij kent het verschil tussen een aansprakelijkheids verzekering en een autoverzekering niet?quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:47 schreef frederik het volgende:
[..]
volgens mij heb jij geen verzekeringen lopen (of je wilt volgend jaar een premieverhoging)
het een vriend niet mijn vriend ben btw ook een jongenquote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:04 schreef ghost_rider het volgende:
dumpen deze vent ! als hij echt van je hield zou hij niet zo zeiken, natuurlijk jammer van die foto's maar hier kun jij toch niks aan doen... vreemde gozer !
preciesquote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:16 schreef coelho het volgende:
als dit een vriend van mij was geweest, en hij zou het op een normale toon melden, dus niet het verwijtende, dan vullen we toch even een schadeformuliertje in. je betaalt tenslotte niet voor niets die premie. kost je niks (geen premieverhoging bij een aansprakelijkheidsverzekering) en je vriend heeft z'n schade vergoed. kun je nog altijd de afspraak maken om het eventuele eigen risico samen te delen.
volgende keer heb jij iets, dan kan die vriend van je jou helpen.
ja das een goed idee hij heeft het niet echt verwijtend komen melden, dus dit wil ik dan wel doen. moet het nog wel met mijn ouders bespreken want misschien vinden zij het niets. hij zegt ook dat hij niet boos is ofzo alleen dat hij weer een werkende camera wilt.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:16 schreef coelho het volgende:
als dit een vriend van mij was geweest, en hij zou het op een normale toon melden, dus niet het verwijtende, dan vullen we toch even een schadeformuliertje in. je betaalt tenslotte niet voor niets die premie. kost je niks (geen premieverhoging bij een aansprakelijkheidsverzekering) en je vriend heeft z'n schade vergoed. kun je nog altijd de afspraak maken om het eventuele eigen risico samen te delen.
volgende keer heb jij iets, dan kan die vriend van je jou helpen.
tuurlijk doe ik dat, ik ga niet zomaar een schadeformuliertje invullenquote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:25 schreef ghostbuster het volgende:
test sowieso die camera eerst zelf
o jawel hoor, jouw toon was er alleen 1 van, claimen maar, ook in de situaties waarin je zelf nooit tot vergoeden zou overgaan.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:10 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
jij kent het verschil tussen een aansprakelijkheids verzekering en een autoverzekering niet?
en het is 'hij' die die auto leent en 'm in dezelfde staat weer heeft terug te bezorgen. je geeft de auto niet weg, het blijft jouw eigendom. en 'hij' heeft jouw eigendom gesloopt. je hebt 'm toestemming gegeven om er in te rijden, niet om het ding kapot te rijden.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:09 schreef icey1986 het volgende:
als ik mijn autosleutels aan jou geef, en jij vouwt hem om een boom dan kan ik jou (volgens mij) ook niet aansprakelijk stellen. het is mijn auto die ik aan jou meegeef.
onthoudt jezelf aub van advies als je er volledig naast zit.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:47 schreef kiewie het volgende:
[..]
en het is 'hij' die die auto leent en 'm in dezelfde staat weer heeft terug te bezorgen. je geeft de auto niet weg, het blijft jouw eigendom. en 'hij' heeft jouw eigendom gesloopt. je hebt 'm toestemming gegeven om er in te rijden, niet om het ding kapot te rijden.
onthoud je er gewoon van om juridisch advies te geven als je zelfs dit niet kunt bedenken.
meneer de expeditiemedewerker, zou u mij kunnen vertellen op welke gronden u durft te beweren dat ik er naast zit?quote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:50 schreef frederik het volgende:
[..]
onthoudt jezelf aub van advies als je er volledig naast zit.
het gaat bij mijn geval niet om geleende goederen omdat ik hem niet een aangeraakt heb.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 13:12 schreef frederik het volgende:
ik was misschien wel erg stelling (neem het woord volledig daarom ook terug), je hebt alleen niet in alle gevallen het goed in oorspronkelijke staat terug te brengen.
je wordt geacht als goed huisvader voor het geleende te zorgen, en geen andere dingen ermee te doen dan afgesproken, of gangbaar is met het geleende te doen (artikel 7a:1781). indien door toeval schade ontstaat aan het geleende, en de lener had ook zijn eigen goed kunnen gebruiken dan moet je ook de schade vergoeden (artikel 7a:1782)
indien het geleende in waarde achteruitgaat, zonder dat daar schuld van de lener aan ten grondslag ligt, dan is de uitlener volledig voor de kosten verantwoordelijk (artikel 7a:1784)
dus kort: ik was te stellig op jouw stellige melding dat in ieder geval een geleend iets in oorspronkelijke staat terug moet, dit terug moeten in oude staat is wel mogelijk, alleen wel in beperkte gevallen (waartoe een auto om een boom vouwen vaak niet behoort, maar soms wel)
was ook off-topic als reactie op kiewie, over het geval waarin een auto met een paar deukjes meer terugkomt dan dat die weggegaan isquote:op zaterdag 13 augustus 2005 13:15 schreef s3rp3nt het volgende:
[..]
het gaat bij mijn geval niet om geleende goederen omdat ik hem niet een aangeraakt heb.
het grote verschil zit hierin:quote:op zaterdag 13 augustus 2005 13:15 schreef s3rp3nt het volgende:
[..]
het gaat bij mijn geval niet om geleende goederen omdat ik hem niet een aangeraakt heb.
tuurlijk voelde ik me schuldig op dat moment, maar toen hij gewoon filmpjes en fotos maakte van coldplay ging dat gevoel wel weg, want stel dat ik hem gemold hadquote:op zaterdag 13 augustus 2005 13:23 schreef magnet het volgende:
[..]
het grote verschil zit hierin:
als jij aan die vriend vraagt "zal ik je camera ff in m'n tas bewaren?" of "mag ik je camera ff lenen?" en je laat 'm vervolgens flikkeren, dan zou het logisch zijn dat jij hem moet betalen.
als die vriend zelf vraagt of hij hem in je tas mag stoppen, dan zadelt hij je in feite op met een risico waar je niet om gevraagd hebt. dat je "ja" zegt is niets dan normaal maar als er dan wat mis gaat moet ie ook niet zeiken.
niet echt onderbouwd maar laat het hem eens lezen.
overigens zou ik me evengoed wel schuldig voelen als ik zijn camera had laten vallen, los van het feit of het wel of niet mijn schuld is.
als jij je bril op een stoel legt, en ik ga er op zitten, dan heb ik je ook geen toestemming gegeven dat te doen. toch kun jij me aansprakelijk stellen.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 13:23 schreef magnet het volgende:
[..]
het grote verschil zit hierin:
als jij aan die vriend vraagt "zal ik je camera ff in m'n tas bewaren?" of "mag ik je camera ff lenen?" en je laat 'm vervolgens flikkeren, dan zou het logisch zijn dat jij hem moet betalen.
als die vriend zelf vraagt of hij hem in je tas mag stoppen, dan zadelt hij je in feite op met een risico waar je niet om gevraagd hebt. dat je "ja" zegt is niets dan normaal maar als er dan wat mis gaat moet ie ook niet zeiken.
niet echt onderbouwd maar laat het hem eens lezen.
overigens zou ik me evengoed wel schuldig voelen als ik zijn camera had laten vallen, los van het feit of het wel of niet mijn schuld is.
haha, als ik mijn bril op een stoel leg dan ben ik gewoon stom bezig.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 13:28 schreef coelho het volgende:
[..]
als jij je bril op een stoel legt, en ik ga er op zitten, dan heb ik je ook geen toestemming gegeven dat te doen. toch kun jij me aansprakelijk stellen.
hij is 4-5 weken geleden gevallen, hoe kan hij bewijzen dat hij toen kapot is gegaan terwijl hij nog filmpjes en fotos heeft gemaaktquote:op zaterdag 13 augustus 2005 20:44 schreef mccarthy het volgende:
ik zou samen de schade delen, uiteindelijk is het wel de ts die hem heeft kapot gemaakt. dat het per ongeluk is doet hier geen afbreuk aan.
ik krijg in dit soort gevallen het idee dat hij wil proberen jouw verzekering op te laten draaien voor iets wat later gebeurd is.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 21:33 schreef s3rp3nt het volgende:
[..]
hij is 4-5 weken geleden gevallen, hoe kan hij bewijzen dat hij toen kapot is gegaan terwijl hij nog filmpjes en fotos heeft gemaakt
de vraag is of die cam kapot is gegaan door de val.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 20:44 schreef mccarthy het volgende:
ik zou samen de schade delen, uiteindelijk is het wel de ts die hem heeft kapot gemaakt. dat het per ongeluk is doet hier geen afbreuk aan.
oh dat kan makkelijk hoor, ik heb hetzelfde met een walkman gehad, liet hem vallen, kleine beschadiging maar deed het nog prima, geleidelijk aan werd de beschadiging erger totdat walkman definitief kapot was.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 21:33 schreef s3rp3nt het volgende:
[..]
hij is 4-5 weken geleden gevallen, hoe kan hij bewijzen dat hij toen kapot is gegaan terwijl hij nog filmpjes en fotos heeft gemaakt
quote:op zondag 14 augustus 2005 15:22 schreef cypher21 het volgende:
kerel, wat doe je moeilijk.
daar betaal je gvd toch de wa verzekering voor. kleine moeite en je matst die vriend van je weer doordat ie een andere camera kan kopen.
ik heb zelf ook wel es dit soort dingen voor handen gehad. bij interpolis verzekerd en binnen 3 dagen had hij het geld op de rekening staan.
ik snap echt niet waar je een probleem van maakt. et kost je immers geen enkele cent meer
nou volgens mij ben jij de josti hier. bonus/malus geld alleen voor autoverzekeringen. een waverzekering heeft een vastgestelde premie, die niet veranderd als je langer verzekerd bent hoor.quote:op maandag 15 augustus 2005 02:07 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
![]()
weer een josti op verzekeringsgebied
![]()
ooit van premie-aftrek gehoord door opgebouwde korting (die je verdient door jaren geen aanspraak te maken op een verzekering)?![]()
klopt, alleen heet deze verzekering officieel een avp-verzekering en geen wa-verzekering. de wa-verzekering kennen we van motorrijtuigen (= wettelijk aansprakelijkheid = wettelijk verplicht). een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (waar dit topic betrekking op heeft) heet een avp. hierop is inderdaad geen premietoeslag van toepassing bij schademeldingen.quote:op maandag 15 augustus 2005 08:54 schreef wave het volgende:
[..]
nou volgens mij ben jij de josti hier. bonus/malus geld alleen voor autoverzekeringen. een waverzekering heeft een vastgestelde premie, die niet veranderd als je langer verzekerd bent hoor.
agree.. wat een eikelquote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:03 schreef qyroz het volgende:
in mijn geval zou het geen vriend meer van me zijn.
je premie vliegt omhoog bij dit soort dingen, dat weet je?quote:op zondag 14 augustus 2005 15:22 schreef cypher21 het volgende:
kerel, wat doe je moeilijk.
daar betaal je gvd toch de wa verzekering voor. kleine moeite en je matst die vriend van je weer doordat ie een andere camera kan kopen.
ik heb zelf ook wel es dit soort dingen voor handen gehad. bij interpolis verzekerd en binnen 3 dagen had hij het geld op de rekening staan.
ik snap echt niet waar je een probleem van maakt. et kost je immers geen enkele cent meer
ow ok.. dan heb ik ook niks gezegdquote:op maandag 15 augustus 2005 11:43 schreef javabean het volgende:
[..]
klopt, alleen heet deze verzekering officieel een avp-verzekering en geen wa-verzekering. de wa-verzekering kennen we van motorrijtuigen (= wettelijk aansprakelijkheid = wettelijk verplicht). een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (waar dit topic betrekking op heeft) heet een avp. hierop is inderdaad geen premietoeslag van toepassing bij schademeldingen.
in het dagelijks taalgebruik wordt de term wa dus vaak onterecht gebruikt en hierdoor ontstaat de verwarring met bijv. de autoverzekering met de bekende premiekortingen en toeslagen.
laat mij nou ook een keer intelligent overkomen danquote:op maandag 15 augustus 2005 08:54 schreef wave het volgende:
nou volgens mij ben jij de josti hier. bonus/malus geld alleen voor autoverzekeringen. een waverzekering heeft een vastgestelde premie, die niet veranderd als je langer verzekerd bent hoor.
opzet op het kapot maken is niet vereist hoor om aansprakelijk gesteld te kunnen wordenquote:op maandag 15 augustus 2005 14:27 schreef halldar het volgende:
je bent zeker niet aansprakelijk. aangezien je dat ding niet express hebt stuk gemaakt, het is niet eens duidelijk of ie uberhaupt door die val bij coldplay stuk is gegaan.
jammer dat iemand me voor was, ik ben nml absoluut geen "jostie" (whatever) op verzekeringsgebiedquote:op maandag 15 augustus 2005 14:18 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
laat mij nou ook een keer intelligent overkomen dan![]()
zeker wel.quote:op maandag 15 augustus 2005 15:05 schreef diederik_duck het volgende:
[..]
opzet op het kapot maken is niet vereist hoor om aansprakelijk gesteld te kunnen worden![]()
zeker niet!quote:op vrijdag 26 augustus 2005 21:42 schreef halldar het volgende:
[..]
zeker wel.
wettelijk gezien ben je gewoon niet schuldig als je iets van een vriend oid leent en het per ongeluk stuk maakt. dat is namelijk het risico van de uitlener.
er is naast per ongeluk, en expres nog een derde mogelijkheid. je moet namelijk ook voorzichtig zijn met het geleende, en er is de mogelijkheid dat hoewel iets per ongeluk gebeurde, beter opletten van je verwacht had mogen worden (als goed huisvader zorgen voor iets). indien er geen opzet in het spel is, is het voor de vraag wie het risico draagt de vraag of je het had kunnen voorkomen door beter voor het geleende te zorgenquote:op vrijdag 26 augustus 2005 21:42 schreef halldar het volgende:
[..]
zeker wel.
wettelijk gezien ben je gewoon niet schuldig als je iets van een vriend oid leent en het per ongeluk stuk maakt. dat is namelijk het risico van de uitlener.
citaat : "artikel 1784quote:op vrijdag 26 augustus 2005 21:49 schreef cypher21 het volgende:
[..]
zeker niet!
opzet hoeft niet mee te spelen als iets kapot gaat, je kunt in principe altijd aansprakelijk gesteld worden voor de schade die iemand geleden heeft door jouw toedoen!
ja door jouw toedoen wel. en een camera laten vallen behoort daar niet bij. zo simpel is het gewoon.quote:op vrijdag 26 augustus 2005 21:49 schreef cypher21 het volgende:
[..]
zeker niet!
opzet hoeft niet mee te spelen als iets kapot gaat, je kunt in principe altijd aansprakelijk gesteld worden voor de schade die iemand geleden heeft door jouw toedoen!
iets laten vallen is niet zorgen als goed huisvader (van die kant bekeken is ts dus de pineut), alleen is deze situatie anders dan de situatie waarin ts naar vriend gelopen was (toen ze thuis waren), en gevraagd zou hebben of die die cam mocht lenen die avond, zonder dat de vriend mee was. in dit geval lijkt me dat de vriend ook nog een zorgplicht heeft, welke die niet nagekomen is (bijvoorbeeld vertellen in welk compartiment de cam gestoken was)quote:op vrijdag 26 augustus 2005 22:04 schreef halldar het volgende:
[..]
ja door jouw toedoen wel. en een camera laten vallen behoort daar niet bij. zo simpel is het gewoon.
heel slecht met iets omgaan wat je geleend hebt en het dan stukmaken is natuurlijk iets anders.
maar in het geval van de ts is het duidelijk zat en heeft hij geen schuld.
je hebt idd gelijk, maar geloof dat ik zoiets ook al op de vorige pagina vermeld hadquote:op zaterdag 27 augustus 2005 01:25 schreef doemaardrie het volgende:
shit hey dat jullie er zo over door blijven eikelen. de camera van die vriend van ts is kaduuk en of ts dat nu opzettelijk heeft gedaan of dat ts er slechts zijdelings schuld aan is maakt volgens mij geen donder uit.
ts kan die schade gewoon opgeven aan zijn aansprakelijkheids verzekering (in dit geval die van zijn/haar ouders). het zal wel aan mij liggen maar ik snap heel de ophef niet. ik bedoel een ongeluk zit in een klein hoekje en juist voor dat soort ongelukjes sluit je een avp af.
m.a.w. gewoon opgeven aan de verzekering en dan komt het allemaal goed.
het zal wel aan mij liggen maar ik kan dus echt niet bevatten waarom heel artikel 6:162 ev hier uitgeplozen zou moeten worden. dat komt namelijk een vriendschap niet ten goede.
het enige waar ik het eventueel wel mee eens ben is dat die vriend van ts wel even op een andere manier had kunnen vragen of ts deze schade aan zijn/haar verzekering wilde opgeven. maar aan de andere kant heb je natuurlijk dik kans dat hij/zij dit al had geprobeerd voordat ts dit topic opende.
het gezanik van de vriend van de ts komt de vriendschap zeker niet ten goede.quote:het zal wel aan mij liggen maar ik kan dus echt niet bevatten waarom heel artikel 6:162 ev hier uitgeplozen zou moeten worden. dat komt namelijk een vriendschap niet ten goede.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |