volgens mij heb jij geen verzekeringen lopen (of je wilt volgend jaar een premieverhoging)quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:45 schreef doemaardrie het volgende:
gewoon opgeven aan je verzekering.
als jij eens een keer iets kapot hebt kan hij hetzelfde voor jou doen.![]()
mee eens! wat een eikel zeg!quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:44 schreef conflict het volgende:
als hij zo begint ontken je gewoon dat 'ie in je tas zat.
ik had een dunne zomerjas bij me en de camera is daar dus in weggezakt, waardoor ik niet zag dat hij daar lag.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:48 schreef bjorntje het volgende:
het kan heel goed dat na een paar weken de camera het begeeft, een print breuk kan groeien waar door deze als nog schade veroorzaakt.
ook denk ik dat je best aansprakelijk zou kunnen zijn aangezien jij had moeten zien dat er iets op lag en wist dat er een camera in zat (ook al wist je niet in welk vak).
maar misschien kun je dat beter door de verzekering laten uitzoeken, daar zijn ze immers voor.
print breuken heb je niet zo snel... dan moet je er nogal erg ruig mee omspringen.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:48 schreef bjorntje het volgende:
het kan heel goed dat na een paar weken de camera het begeeft, een print breuk kan groeien waar door deze als nog schade veroorzaakt.
ook denk ik dat je best aansprakelijk zou kunnen zijn aangezien jij had moeten zien dat er iets op lag en wist dat er een camera in zat (ook al wist je niet in welk vak).
maar misschien kun je dat beter door de verzekering laten uitzoeken, daar zijn ze immers voor.
inderdaad, opgeven aan de verzekering met jouw verhaal erbij. dan regelt de verzekering het, grote kans dat ze het onzin vinden en dan niks betalen.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
leg het maar voor aan de verzekering, en waarom jij vindt dat je geen schuld hebt.
en zo'n vriend kon wat mij betrefd oprotten, zo ga je niet met elkaar om. hij is toch slordig met z'n camara omgegaan?
ja ik zei ook al van je hebt hem toch pas vorige kerst gekregen dan heb je nog gewoon garantie.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:55 schreef existenz het volgende:
uiteindelijk kost het hem meer geld om de kosten te verhalen op jouw dan gewoon dat ding rma te sturen....hij is dus ook niet slim bezig.
dat dacht ik dus ook daarom vermeld ik ook dat er wel 4-5 weken tussen zittenquote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:01 schreef quannum het volgende:
wie zegt dat hij die camera na het concert niet zélf heeft laten vallen? er zitten wel wat weken tussen dus dat kan. hij kan dat toch niet bewijzen?
jij kent het verschil tussen een aansprakelijkheids verzekering en een autoverzekering niet?quote:op zaterdag 13 augustus 2005 11:47 schreef frederik het volgende:
[..]
volgens mij heb jij geen verzekeringen lopen (of je wilt volgend jaar een premieverhoging)
het een vriend niet mijn vriend ben btw ook een jongenquote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:04 schreef ghost_rider het volgende:
dumpen deze vent ! als hij echt van je hield zou hij niet zo zeiken, natuurlijk jammer van die foto's maar hier kun jij toch niks aan doen... vreemde gozer !
preciesquote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:16 schreef coelho het volgende:
als dit een vriend van mij was geweest, en hij zou het op een normale toon melden, dus niet het verwijtende, dan vullen we toch even een schadeformuliertje in. je betaalt tenslotte niet voor niets die premie. kost je niks (geen premieverhoging bij een aansprakelijkheidsverzekering) en je vriend heeft z'n schade vergoed. kun je nog altijd de afspraak maken om het eventuele eigen risico samen te delen.
volgende keer heb jij iets, dan kan die vriend van je jou helpen.
ja das een goed idee hij heeft het niet echt verwijtend komen melden, dus dit wil ik dan wel doen. moet het nog wel met mijn ouders bespreken want misschien vinden zij het niets. hij zegt ook dat hij niet boos is ofzo alleen dat hij weer een werkende camera wilt.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:16 schreef coelho het volgende:
als dit een vriend van mij was geweest, en hij zou het op een normale toon melden, dus niet het verwijtende, dan vullen we toch even een schadeformuliertje in. je betaalt tenslotte niet voor niets die premie. kost je niks (geen premieverhoging bij een aansprakelijkheidsverzekering) en je vriend heeft z'n schade vergoed. kun je nog altijd de afspraak maken om het eventuele eigen risico samen te delen.
volgende keer heb jij iets, dan kan die vriend van je jou helpen.
tuurlijk doe ik dat, ik ga niet zomaar een schadeformuliertje invullenquote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:25 schreef ghostbuster het volgende:
test sowieso die camera eerst zelf
o jawel hoor, jouw toon was er alleen 1 van, claimen maar, ook in de situaties waarin je zelf nooit tot vergoeden zou overgaan.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:10 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
jij kent het verschil tussen een aansprakelijkheids verzekering en een autoverzekering niet?
en het is 'hij' die die auto leent en 'm in dezelfde staat weer heeft terug te bezorgen. je geeft de auto niet weg, het blijft jouw eigendom. en 'hij' heeft jouw eigendom gesloopt. je hebt 'm toestemming gegeven om er in te rijden, niet om het ding kapot te rijden.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:09 schreef icey1986 het volgende:
als ik mijn autosleutels aan jou geef, en jij vouwt hem om een boom dan kan ik jou (volgens mij) ook niet aansprakelijk stellen. het is mijn auto die ik aan jou meegeef.
onthoudt jezelf aub van advies als je er volledig naast zit.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:47 schreef kiewie het volgende:
[..]
en het is 'hij' die die auto leent en 'm in dezelfde staat weer heeft terug te bezorgen. je geeft de auto niet weg, het blijft jouw eigendom. en 'hij' heeft jouw eigendom gesloopt. je hebt 'm toestemming gegeven om er in te rijden, niet om het ding kapot te rijden.
onthoud je er gewoon van om juridisch advies te geven als je zelfs dit niet kunt bedenken.
meneer de expeditiemedewerker, zou u mij kunnen vertellen op welke gronden u durft te beweren dat ik er naast zit?quote:op zaterdag 13 augustus 2005 12:50 schreef frederik het volgende:
[..]
onthoudt jezelf aub van advies als je er volledig naast zit.
het gaat bij mijn geval niet om geleende goederen omdat ik hem niet een aangeraakt heb.quote:op zaterdag 13 augustus 2005 13:12 schreef frederik het volgende:
ik was misschien wel erg stelling (neem het woord volledig daarom ook terug), je hebt alleen niet in alle gevallen het goed in oorspronkelijke staat terug te brengen.
je wordt geacht als goed huisvader voor het geleende te zorgen, en geen andere dingen ermee te doen dan afgesproken, of gangbaar is met het geleende te doen (artikel 7a:1781). indien door toeval schade ontstaat aan het geleende, en de lener had ook zijn eigen goed kunnen gebruiken dan moet je ook de schade vergoeden (artikel 7a:1782)
indien het geleende in waarde achteruitgaat, zonder dat daar schuld van de lener aan ten grondslag ligt, dan is de uitlener volledig voor de kosten verantwoordelijk (artikel 7a:1784)
dus kort: ik was te stellig op jouw stellige melding dat in ieder geval een geleend iets in oorspronkelijke staat terug moet, dit terug moeten in oude staat is wel mogelijk, alleen wel in beperkte gevallen (waartoe een auto om een boom vouwen vaak niet behoort, maar soms wel)
was ook off-topic als reactie op kiewie, over het geval waarin een auto met een paar deukjes meer terugkomt dan dat die weggegaan isquote:op zaterdag 13 augustus 2005 13:15 schreef s3rp3nt het volgende:
[..]
het gaat bij mijn geval niet om geleende goederen omdat ik hem niet een aangeraakt heb.
het grote verschil zit hierin:quote:op zaterdag 13 augustus 2005 13:15 schreef s3rp3nt het volgende:
[..]
het gaat bij mijn geval niet om geleende goederen omdat ik hem niet een aangeraakt heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |