abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:10:18 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29578536
Stel je hebt een relatie maar altijd bleef er iets kriebelen. Hoe zou het met een ander persoon in bed zijn? Deze behoefte (en ergens verlangen) laat je niet merken aan je partner en op zich blijft je relatie voortduren als een kabbelend beekje. Je hebt zeker wel het beeld om samen oud te worden.

Nu krijg je een baan met veel zakenreizen naar mooie witte stranden en doorzichtige zeeën. Na een harde dag werken, tijdens het nuttigen van een parasol drankje, realiseer je je dat je slecht eenmalig leeft. Knappe personen bieden zich aan je aan, en dan? Je partner hoeft er niet achter te komen en jij kunt je behoefte stillen. Is het daardoor goed te praten? Eén van de twee wordt er gelukkiger door en de ander heeft er geen last van (misschien heeft het zelfs een positieve weerslag op je relatie).

Waarom zou je het niet doen? Maakt het je een beter persoon als je boven je verlangens staat? En is liegen (hetgeen de consequentie van je keuze is) in een relatie nu echt zo'n ramp?

Please press the issue

Ikzelf kan me voorstellen dat je inderdaad vreemdgaat en ik zou het niet direct veroordelen. Ergens, analytisch gezien, kan ik het namelijk begrijpen. Eerlijkheid is weggelegd voor mensen in een situatie waarin ze het kunnen zijn. Voor de rest is het een romantisch verlangen dat leuk klinkt maar niet optimaal hoeft te zijn.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_29578591
Zolang je het maar niet tegen je vriend/vriendin vertelt dan.
En als je er dan ook maar geen schuldgevoel aan overhoudt. Maar ja, als dat zo zou zijn, dan zou je huidige relatie al niet meer helemaal goed zitten denk ik.
Wat een dilemma.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_29578600
Ligt eraan. Hoe de relatie is, en welke afspraken je hebt met elkaar.
En hoe lekker de aanbiedende dame is.

Maar, er valt niets goed te praten als je het toch niet zegt. Ik denk echter niet dat ik vreemd zou gaan.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:21:28 #4
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_29578642
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
...as always
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:22:29 #5
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_29578650
Met de TT impliceer je al dat het "slecht" is, en dus alleen maar "goedgepraat" kan worden. Niet zo neutraal als je OP doet voorkomen...
'Nuff said
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:22:40 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29578652
Als je afgesproken hebt het niet te doen kan dat verzwijgen je nog aardig opbreken omdat je er op de meest vervelende moment aan herinnert gaat worden.
Vampire Romance O+
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:26:05 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_29578668
Als je dronken bent en het is voor een weddenschap is het romantisch anders een big no-no! Gewoon om het feit dat ik ook niet wil dat mijn meisje/vrouw de buurman ligt te palen als ik op dat witte strandje zit, de gedachte alleen al maakt me misselijk!

En liegen in een relatie moet gewoon nergens voor nodig zijn. behalve dan misschien om een keer een leuke verassing voor je vriendin te versieren!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_29578699
Als je kunt lullen als brugman is vreemdgaan wel goed te praten, mits je partner een beetje goedgelovig is. Als deze twee vereisten niet aanwezig zijn in een relatie dan kun je het wel schudden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_29578710
Als je met je partner een monogame relatie hebt en er beiden van uit gaat dat er geen anderen zullen zijn, is het natuuriljk verkeerd, ook al is het begrijpelijk, hoeft de ander het niet te weten en kan het een goede impuls zijn voor je relatie.

Ik kan het me echter wel voorstellen dat het gebeurt. 30 jaar alleen die ene partner kan niet voldoende blijken, en misschien kan een avontuurtje helpen die 30 jaar gelukkig door te komen samen. toch denk ik dat wanneer je niet monogaam kunt of wilt zijn, je dit kenbaar moet maken aan je partner en of voor een andere relatievorm kiezen (open relatie) of bij de partner in kwestie weggaan. Ik kan me namelijk voorstellen dat op den duur verzwijgen erg moeilijk wordt of je toch schuldgevoelens gaat krijgen. En dan word je niet gelukkiger door het vreemdgaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:46:08 #10
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29578825
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:22 schreef Doffy het volgende:
Met de TT impliceer je al dat het "slecht" is, en dus alleen maar "goedgepraat" kan worden. Niet zo neutraal als je OP doet voorkomen...
Goed punt.
Wat zijn jouw gedachten over het onderwerp?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:46:44 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29578833
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan het me echter wel voorstellen dat het gebeurt. 30 jaar alleen die ene partner kan niet voldoende blijken, en misschien kan een avontuurtje helpen die 30 jaar gelukkig door te komen samen. toch denk ik dat wanneer je niet monogaam kunt of wilt zijn, je dit kenbaar moet maken aan je partner en of voor een andere relatievorm kiezen (open relatie) of bij de partner in kwestie weggaan. Ik kan me namelijk voorstellen dat op den duur verzwijgen erg moeilijk wordt of je toch schuldgevoelens gaat krijgen. En dan word je niet gelukkiger door het vreemdgaan.
Is eerlijkheid dan zo'n groot goed? Of is het iets dat op papier mooi lijkt maar eigenlijk niet handig hoeft te zijn in de praktijk? Is open kaart spelen altijd de beste oplossing? Ik durf dit aan te vechten.
  † In Memoriam † vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:46:54 #12
21636 Feestkabouter
pi_29578835
Mooiste is natuurlijk om je helemaal niet in te hoeven houden om monogaam te blijven.
Ik zou daarom de vraagstelling 1 niveau hogerop willen zoeken:

Is het wel goed te praten om een relatie te hebben waarin je vreemdgaat? (ongeacht hoe wit het strand is)
pi_29578877
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:10 schreef livEliveD het volgende:
Deze behoefte (en ergens verlangen) laat je niet merken aan je partner
Hier zit wat mij betreft het probleem.
pi_29578919
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:46 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Is eerlijkheid dan zo'n groot goed? Of is het iets dat op papier mooi lijkt maar eigenlijk niet handig hoeft te zijn in de praktijk? Is open kaart spelen altijd de beste oplossing? Ik durf dit aan te vechten.
Ik denk dat eerlijkheid nooit 100% kan of moet, ook niet in een relatie. Ik denk echter wel dat als een van beiden het seksleven dusdanig exclusief vindt dat het vreemdgaan is als je met een ander het bed deelt, dat je het dan niet hoort te doen of de relatie moet verbreken. Want ook al weet de ander het niet, je schaadt wel de vertrouwensband en de intimiteit die je hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_29578932
Vreemdgaan en er over praten is al geen goede combi, over goedpraten wil ik het niet eens hebben
Lurf is the message and the message is Lurf
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:10:36 #16
27698 Doffy
pi_29579065
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:46 schreef livEliveD het volgende:
Goed punt.
Wat zijn jouw gedachten over het onderwerp?
Ik vind het begrip 'vreemdgaan' nogal zwart-wit. Het is een restant van het oud-christelijke idee dat man en vrouw (sic) tot in lengte van jaren slechts voor elkaar bestemd zouden zijn. Ik geloof best dat dat voor een hoop mensen goed kan werken, en die moeten dat ook vooral blijven doen. Ik geloof echter ook dat er velen zijn voor wie dat niet werkt, en ik kan me dat persoonlijk zeer goed indenken. Elke dag erwtensoep gaat immers ook vervelen.

Het punt zit 'm er met name in, wat mij betreft, hoe je daar samen mee om gaat. Volgens mij kunnen relaties waarin afgesproken is dat "vreemdgaan" mág, best goed werken. Wat mensen daar mee aanvangen, moeten ze zelf weten. De ene zal alles willen weten wat de ander uitspookt, een ander wil daar niets van weten, zolang het maar veilig gebeurt. Mij om het even. Seks is mi. niet hetzelfde als liefde, dus dat laatste zou niet in gevaar hoeven komen; al is die kans natuurlijk altijd daar - maar dan zit er dus toch al iets scheef in je relatie.

Maar als de afspraak is dat je monogaam blijft, en je doet dat niet, dan is het een schending van vertrouwen. En omdat dát voor mij de basis van een relatie is, kan ik me voorstellen dat je dan kwaad wordt.
'Nuff said
pi_29579403
dat vreemdgaan goed voor je relatie kan zijn is geen argument, eerder een excuus. het kan in net zoveel gevallen slecht voor je relatie zijn.

afspraken maken over buiten de deur neuken lijkt me de ideale situatie, maar dat gebeurt nou eenmaal niet vaak want het neemt ook een stuk van de spanning weg. feit blijft dat er mensen zijn die niet met deze spanning om kunnen gaan, feit blijft ook dat je dit risico loopt als je een relatie begint.

[ Bericht 0% gewijzigd door het_fokschaap op 12-08-2005 12:57:27 ]
pi_29579595
Het hangt natuurlijk heel erg van je relatie af, en ik denk in de meeste gevallen niet.
In de meeste gevallen zal het logisch verklaarbaar zijn, maar niet altijd even goed emotioneel te bevatten.
And the druids turn to stone...
pi_29579738
Goedpraten lijkt me ondoenlijk...er is iets definitiefs mis in de relatie...dus is de relatie weg.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:16:16 #20
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_29579775
quote:
Ergens, analytisch gezien, kan ik het namelijk begrijpen.
Daar zit hem de kneep. Een vrouw denkt doorgaans weinig analytisch, maar meer emotioneel, en dus begrijpt ze het niet. Hoort ze het toch, dan is het in 99% van de gevallen 'einde oefening', is het niet direct, dan is het wel binnen 6 maanden.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:24:11 #21
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_29579859
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 13:16 schreef Toodles het volgende:

[..]

Daar zit hem de kneep. Een vrouw denkt doorgaans weinig analytisch, maar meer emotioneel, en dus begrijpt ze het niet. Hoort ze het toch, dan is het in 99% van de gevallen 'einde oefening', is het niet direct, dan is het wel binnen 6 maanden.
Jij denkt dat mannen er beter tegenkunnen als hun vrouw ze vertelt dat ze met een ander heeft liggen neuken?
...as always
pi_29579873
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 13:16 schreef Toodles het volgende:

[..]

Een vrouw???

Het blijkt dat de meeste vrouwen een keer vreemdgaan wel vergeven, moet je eens naar de mannen kijken, want daar blijkt dat dus niet zo te zijn...

De meeste mannen kunnen het princiepe vreemdgaan prima begrijpen, behalve als het om hun eigen meisje gaat

Is vreemdgaan goed te praten, nee, want je doet iets waarvan je vantevoren al weet dat je je partner er ontzettend mee kwetst, je gaat willens en wetend in tegen de wil van je partner met alle gevolgen van dien.
Je bgeint met liegen en waar eindigt het, een dubbelleven, want dat is wat voor veel mensen geld(zowel man als vrouw).

Ik ben voor eerlijkheid en openheid, elkaars verlangens kennen, weten hoe de ander in elkaar steekt, zonder openheid en eerlijkheid is er geen relatie in mijn ogen, dan is er een toneelspel waarin je je anders voordoet dan je bent.

Ik zou dan zelf ook niet snel een monogame relatie aangaan, waarom, omdat ik het idee van de rest van mijn leven het nooit meer met een ander doe niet zo zie zitten eigenlijk, dus kies ik voor de eerlijke weg, een wat meer open relatie, met eerlijkheid en ruimte voor de verlangens van elkaar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:29:23 #23
27698 Doffy
pi_29579902
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 13:13 schreef wonko het volgende:
Goedpraten lijkt me ondoenlijk...er is iets definitiefs mis in de relatie...dus is de relatie weg.
Waarom is het dan zo 'in- en inslecht'?
'Nuff said
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:33:36 #24
27698 Doffy
pi_29579967
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 13:24 schreef Anyanka het volgende:
Jij denkt dat mannen er beter tegenkunnen als hun vrouw ze vertelt dat ze met een ander heeft liggen neuken?

Hey Joe, where you goin’ with that gun in your hand
Hey Joe, I said where you goin’ with that gun in your hand, oh
"I’m goin’ down to shoot my lady
You know I caught her messin’ ’round with another man
Yeah, I’m goin’ down to shoot my old lady
You know I caught her messin’ ’round with another man
Huh! and that ain’t cool"
'Nuff said
pi_29580034
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 13:29 schreef Doffy het volgende:

[..]

Waarom is het dan zo 'in- en inslecht'?
Omdat het je partner serieus pijn zou doen zou ze het te weten komen, omdat als ze het niet te weten komt ze in een leugen leeft, dat je zelf in een web van leugens terrecht komt dat van kwaad naar erger gaat?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')