Goed punt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:22 schreef Doffy het volgende:
Met de TT impliceer je al dat het "slecht" is, en dus alleen maar "goedgepraat" kan worden. Niet zo neutraal als je OP doet voorkomen...
Is eerlijkheid dan zo'n groot goed? Of is het iets dat op papier mooi lijkt maar eigenlijk niet handig hoeft te zijn in de praktijk? Is open kaart spelen altijd de beste oplossing? Ik durf dit aan te vechten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan het me echter wel voorstellen dat het gebeurt. 30 jaar alleen die ene partner kan niet voldoende blijken, en misschien kan een avontuurtje helpen die 30 jaar gelukkig door te komen samen. toch denk ik dat wanneer je niet monogaam kunt of wilt zijn, je dit kenbaar moet maken aan je partner en of voor een andere relatievorm kiezen (open relatie) of bij de partner in kwestie weggaan. Ik kan me namelijk voorstellen dat op den duur verzwijgen erg moeilijk wordt of je toch schuldgevoelens gaat krijgen. En dan word je niet gelukkiger door het vreemdgaan.
Hier zit wat mij betreft het probleem.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:10 schreef livEliveD het volgende:
Deze behoefte (en ergens verlangen) laat je niet merken aan je partner
Ik denk dat eerlijkheid nooit 100% kan of moet, ook niet in een relatie. Ik denk echter wel dat als een van beiden het seksleven dusdanig exclusief vindt dat het vreemdgaan is als je met een ander het bed deelt, dat je het dan niet hoort te doen of de relatie moet verbreken. Want ook al weet de ander het niet, je schaadt wel de vertrouwensband en de intimiteit die je hebt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:46 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Is eerlijkheid dan zo'n groot goed? Of is het iets dat op papier mooi lijkt maar eigenlijk niet handig hoeft te zijn in de praktijk? Is open kaart spelen altijd de beste oplossing? Ik durf dit aan te vechten.
Ik vind het begrip 'vreemdgaan' nogal zwart-wit. Het is een restant van het oud-christelijke idee dat man en vrouw (sic) tot in lengte van jaren slechts voor elkaar bestemd zouden zijn. Ik geloof best dat dat voor een hoop mensen goed kan werken, en die moeten dat ook vooral blijven doen. Ik geloof echter ook dat er velen zijn voor wie dat niet werkt, en ik kan me dat persoonlijk zeer goed indenken. Elke dag erwtensoep gaat immers ook vervelen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:46 schreef livEliveD het volgende:
Goed punt.![]()
Wat zijn jouw gedachten over het onderwerp?
Daar zit hem de kneep. Een vrouw denkt doorgaans weinig analytisch, maar meer emotioneel, en dus begrijpt ze het niet. Hoort ze het toch, dan is het in 99% van de gevallen 'einde oefening', is het niet direct, dan is het wel binnen 6 maanden.quote:Ergens, analytisch gezien, kan ik het namelijk begrijpen.
Jij denkt dat mannen er beter tegenkunnen als hun vrouw ze vertelt dat ze met een ander heeft liggen neuken?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
Daar zit hem de kneep. Een vrouw denkt doorgaans weinig analytisch, maar meer emotioneel, en dus begrijpt ze het niet. Hoort ze het toch, dan is het in 99% van de gevallen 'einde oefening', is het niet direct, dan is het wel binnen 6 maanden.
Een vrouw???quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
Daar zit hem de kneep. Een vrouw denkt doorgaans weinig analytisch, maar meer emotioneel, en dus begrijpt ze het niet. Hoort ze het toch, dan is het in 99% van de gevallen 'einde oefening', is het niet direct, dan is het wel binnen 6 maanden.
Waarom is het dan zo 'in- en inslecht'?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:13 schreef wonko het volgende:
Goedpraten lijkt me ondoenlijk...er is iets definitiefs mis in de relatie...dus is de relatie weg.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:24 schreef Anyanka het volgende:
Jij denkt dat mannen er beter tegenkunnen als hun vrouw ze vertelt dat ze met een ander heeft liggen neuken?
Omdat het je partner serieus pijn zou doen zou ze het te weten komen, omdat als ze het niet te weten komt ze in een leugen leeft, dat je zelf in een web van leugens terrecht komt dat van kwaad naar erger gaat?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:29 schreef Doffy het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo 'in- en inslecht'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |