Ja, er is een linux for newbies topic, maar dat is niet echt mijn insteek, ben geen newbie...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:09 schreef existenz het volgende:
Psst, er is een centraal linux topic. En aangezien Debian gewoon linux is...
Ehm, nee dus.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:33 schreef existenz het volgende:
Trouwens apt-get zorgt gewoon voor al je dependancies hoor, ook bij de unstable.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | The following packages have unmet dependencies: efax-gtk: Depends: libsigc++-2.0-0 (>= 2.0.2) but it is not installable E: Broken packages bigtower:~# apt-get install libsigc++-2.0-0 Reading package lists... Done Building dependency tree... Done Package libsigc++-2.0-0 is not available, but is referred to by another package. This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or is only available from another source However the following packages replace it: libsigc++-2.0-0c2 |
Sarge is Stable!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:47 schreef Schorpioen het volgende:
voor mijn desktop systeem gebruik ik Debian Sarge unstable.
Geen idee. Heb je al geprobeerd de .deb te downloaden, en die te installeren met dpkg -i ?quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:03 schreef Schorpioen het volgende:
Hoe maak ik apt-get nou wijs dat ie dat pakket ook ziet en gebruikt?
Ja, dan zit ik met unresolved dependencies, en als ik die dan wil fixen met apt-get -f install is het enige dat gebeurt dat openswan gedeinstalleerd wordtquote:Op zondag 14 augustus 2005 18:46 schreef kluut het volgende:
[..]
Geen idee. Heb je al geprobeerd de .deb te downloaden, en die te installeren met dpkg -i ?
Momenteel draai ik op mijn 'productie'-servertje thuis Debian Unstable. Dit draait al meer dan een jaar retestabiel, al had ik af en toe dat ik wat dependencies miste, maar meestal is dat binnen een dag of 3/4 wel opgelost.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:26 schreef Schorpioen het volgende:
Welke versies gebruikt men hier, vooral stable of ook testing of unstable? De stable versie heeft oude versies van programma's, da's lekker voor servers, en die zijn dan ook retestabiel, maar voor desktop is het vaak wel erg oud (zeker X) en daarom ben ik dus ook overgestapt op unstable. Echter dan ben je wel "on your own" als het fout gaat, "wat had je verwacht met unstable?"
Ja, als je even moet wachten dan is dat niet zo erg, maar ik heb nu dus het probleem dat ik beschreven heb, 2 packages die zijn vervangen door packages met een iets andere naam maar er zijn vrij veel nog niet geinstalleerde pakketten die nog dependencies hebben met de oude naam, die kan ik nu niet installeren. Dat is nu al een hele tijd, en ziet er niet naar uit dat dit zichzelf gaat oplossen... Jij misschien nog een geniale suggestie?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:41 schreef whoops het volgende:
[..]
Momenteel draai ik op mijn 'productie'-servertje thuis Debian Unstable. Dit draait al meer dan een jaar retestabiel, al had ik af en toe dat ik wat dependencies miste, maar meestal is dat binnen een dag of 3/4 wel opgelost.
Om het zeker te weten zou ik die packages even moeten opzoeken, wat ik meestal met Aptitude doe. Aptitude kan je een zeer duidelijk beeld geven over welke packages van andere packages afhankelijk zijn en geeft bijvoorbeeld ook aan als er van een bepaalde package meerdere versies beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:35 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ja, als je even moet wachten dan is dat niet zo erg, maar ik heb nu dus het probleem dat ik beschreven heb, 2 packages die zijn vervangen door packages met een iets andere naam maar er zijn vrij veel nog niet geinstalleerde pakketten die nog dependencies hebben met de oude naam, die kan ik nu niet installeren. Dat is nu al een hele tijd, en ziet er niet naar uit dat dit zichzelf gaat oplossen... Jij misschien nog een geniale suggestie?
De door hun opgestelde regels? Volgens mij heb je niet helemaal door hoe Debian in elkaar steekt. Debian is bijvoorbeeld een van de weinige distributies die zich al jaren aan de FHS en LSB houden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:31 schreef NewOrder het volgende:
Ik vind Debian een nogal hoog fundamentalistisch gehalte hebben. Er wordt precies volgens de door hun opgestelde regels gewerkt en iedere afwijking dan wel voorstel tot afwijking van de regels is streng taboe.
Dat valt ook wel weer mee hoor... De laatste 'stable' heeft inderdaad even op zich laten wachten, maar er is al zeker anderhalf jaar goed met Sarge te werken, en daar zit zeker geen antieke software in...quote:Daarbij komt ook nog eens dat de pakketten die ze aanbieden bijna antiek zijn.
Ik heb het niet over de FHS en de LSB. Ik heb het over de principes van Debian zoals ze naar buiten worden gedragen in bijvoorbeeld het Debian Social Contract. Het is dat er niet wordt gerefereerd aan een god, anders zou Debian niet misstaan tussen andere religies.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:14 schreef whoops het volgende:
De door hun opgestelde regels? Volgens mij heb je niet helemaal door hoe Debian in elkaar steekt. Debian is bijvoorbeeld een van de weinige distributies die zich al jaren aan de FHS en LSB houden.
Ik heb een jaar met Debian gewerkt, eerst met Sarge maar ben al vrij snel overgegaan op Sid met een paar pakketten uit expirimental, maar dan nog is het in verhouding tot Gentoo, waar ik nu meer werk, sterk verouderd. Vergeet niet dat ontwikkelingen in software razendsnel gaan.quote:Dat valt ook wel weer mee hoor... De laatste 'stable' heeft inderdaad even op zich laten wachten, maar er is al zeker anderhalf jaar goed met Sarge te werken, en daar zit zeker geen antieke software in...
Sorry, maar dit begrijp ik niet helemaal... Het is vast zo dat ze een beetje 'conservatief' zijn misschien, vanwege allemaal licenties die ze niet willen meenemen in de standaard distributie, maar ik snap niet echt hoezeer je daar als gebruiker last van kan hebben...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:39 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de FHS en de LSB. Ik heb het over de principes van Debian zoals ze naar buiten worden gedragen in bijvoorbeeld het Debian Social Contract. Het is dat er niet wordt gerefereerd aan een god, anders zou Debian niet misstaan tussen andere religies.
[..]
Ik weet dat de ontwikkelingen in softwareland vrij snel gaan... Maar je moet wel een aantal heel specifieke dingen missen in Debian wil je het 'bijna antiek' noemen... Je doet alsof ze een 1.x kernel erbij leveren...quote:Ik heb een jaar met Debian gewerkt, eerst met Sarge maar ben al vrij snel overgegaan op Sid met een paar pakketten uit expirimental, maar dan nog is het in verhouding tot Gentoo, waar ik nu meer werk, sterk verouderd. Vergeet niet dat ontwikkelingen in software razendsnel gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |