Hooguit in de vakanties waarschijnlijkquote:Maar als de kinderen nog niet naar school gaan, zal de man voor overdag toch ook andere oppas moeten regelen?
Eigenlijk weet je het antwoord op je vraag stiekem al, hè!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 08:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom zou je de vader niet boven de oppas stellen?
Continue aanwezigheid houdt niet automatisch in dat je goed voor je kinderen (kan) zorg(t)(en).quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat laatste begrijp ik wel maar een moeder die 2 nachten weg is kan minder goed voor haar kinderen zorgen dan iemand die altijd thuis is
[..]
Hooguit in de vakanties waarschijnlijk
Voel je je eigen net zo nutteloos als ik denk dat je bent voor deze discussie?quote:Continue aanwezigheid houdt niet automatisch in dat je goed voor je kinderen (kan) zorg(t)(en).
Het gaat ook niet over ontnemen maar het geven van ouderlijk gezag.quote:Het ouderlijk gezag wordt een ouder slechts bij zwaarwegende belangen ontnomen. En nee, twee nachten in de week werken valt daar niet onder.
Je zegt dat de man van 9 tot 5 werkt. Dan moet hij toch altijd van 9 tot 5 oppas regelen voor zijn niet-schoolgaande kinderen en buitenschoolse opvang voor de wel-schoolgaande kinderen; niet alleen in de vakanties toch?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat laatste begrijp ik wel maar een moeder die 2 nachten weg is kan minder goed voor haar kinderen zorgen dan iemand die altijd thuis is
[..]
Hooguit in de vakanties waarschijnlijk
Lees mijn post nog eens een keerquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 03:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voel je je eigen net zo nutteloos als ik denk dat je bent voor deze discussie?
[..]
Het gaat ook niet over ontnemen maar het geven van ouderlijk gezag.
Maar misschien kan je me uitleggen waarom de moeder meer geschikt is dan de vader? Want als het andersom was geweest(vader bijvoorbeeld piloot) had die geen schijn van kans gehad op ouderlijk gezag. Dat lijkt me niet terecht.
Hij werkt van half 9 tot half 4. Heb je nu je zin?quote:Je zegt dat de man van 9 tot 5 werkt. Dan moet hij toch altijd van 9 tot 5 oppas regelen voor zijn niet-schoolgaande kinderen en buitenschoolse opvang voor de wel-schoolgaande kinderen; niet alleen in de vakanties toch?
Die werkt doordeweeks ook maar is 2 nachten en avonden wegquote:De rest van de tijd zien ze wel hun moeder.
Deze topic gaat er dan ook over wat de rechter in een dergelijk geval zal beslissen.quote:Hij kan slechts ontnomen worden, maar dit zal de rechter moeten doen.
Ik zal je de uitspraak op een presenteerblaadje aanbieden (scheelt je een hoop gerechtskosten)quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Deze topic gaat er dan ook over wat de rechter in een dergelijk geval zal beslissen.
Best moeilijk he lezen?
Jij bent me er eentje! Een discussie starten, maar in het geheel niet open staan voor opmerkingen of tegenargumenten. Je stuurt op een bepaalde conclusie aan (die wellicht geheel beziijdens de waarheid is).quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 03:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voel je je eigen net zo nutteloos als ik denk dat je bent voor deze discussie?
Maar jij bent de man in de OP en je wilt de voogdij over je kids?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er wordt voornamelijk gepraat over niet relavante dingen. De OP is wat dat betreft duidelijk
Vrienden van je?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee
Lees jij mijn posts uberhaupt?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De man ook als die kostwinner is?
De ouders behouden allebei de ouderlijke macht over de kinderen. De vraag is wat de rechter in het belang van het kind vindt om met het kind te doen wat betreft de werkelijke woonplaats.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 07:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel een echtpaar heeft 2 kinderen, de man heeft een kantoor functie, de vrouw werkt als stewardess en is daarom gemiddeld 2 nachten in de week weg, ze gaan scheiden
Is feit dat de moeder 2 dagen in de week ´s nachts van huis is een reden om de voogdij over de kinderen aan de vader te geven?
Ben je in het echt ook net zo inflexibel als een gewapend beton?quote:Alleen op basis van jouw OP kun je niet zeggen bij wie het kind terecht zou komen, omdat het simpelweg niet alleen afhangt van werktijden.
De een woont in A´dam de ander in R´dam, dus dat is niet het gevalquote:Daarnaast is er nog de optie mogelijk dat, als de ouders dicht bij elkaar blijven wonen (zelfde stad bijv), dat de kinderen bijv 2 dagen en nachten doordeweeks bij pa zijn en verder ieder tweede weekeinde en de rest van de tijd bij de moeder of zo.
Alsjeblieft niet weer die domme foutquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 09:56 schreef MaLo het volgende:
Ze houden beide evenveel zeggenschap over de kinderen. Voogdij wordt pas afgepakt bij mishandeling e.d.
En als de ouders om het kind zouden gaan vechten, dus als ze allebei na de scheiding het meest voor hun kind willen zorgen, zal er gekeken worden welke situatie voor de kinderen het meest wenselijk is.
En daarbij wordt naar veel meer dingen gekeken dan naar wie het meeste werkt. Zoals: huisvesting, in eigen omgeving blijven.
Alleen op basis van jouw OP kun je niet zeggen bij wie het kind terecht zou komen, omdat het simpelweg niet alleen afhangt van werktijden.
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 14 augustus 2005 17:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet weer die domme fout. Ouderlijk gezag is de juiste term, zie ook Thisbe.
Neukt een mier nu lekker?quote:Alsjeblieft niet weer die domme fout . Ouderlijk gezag is de juiste term, zie ook Thisbe.
Jij bent zeker geen jurist hequote:Op zondag 14 augustus 2005 21:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Neukt een mier nu lekker?
Dat dacht ik alquote:Op zondag 14 augustus 2005 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee. Ga liever gewoon dood
My thoughts exactly.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij bent zeker geen jurist he![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |