abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29548136
Hallo,
de titel is misschien wat vreemd maar ik ben van plan een glazen tafel te maken. Zelf maak ik kozijnen dus een glasleverancier heb ik wel en het monteren van de poten en de keuze van het soort glas weet ik ook wel.

Ik heb alleen het idee om 2 gelaagde platen glas te nemen met daartussen een geharde ruit en deze stuk te tikken zodat er allemaal schefjes ontstaan (gehard glas valt in duizend stukjes als het breekt). Dit om een mooi effect te krijgen met licht erop e.d

Weet iemand hier wat meer vanaf, heeft het zelf of kan er iets over vinden (doe het zelf of foto's)

Groetjes, Mike
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_29548507
Ik heb precies dit idee gezien in de woonmall Alexandrium in Rotterdam. Het zag er spectaculair uit, was alleen erg prijzig. Ik ben zeker geinterreseerd in het eindresultaat als het af is.
I cna ytpe 300 wrods pre mniuet!!!
pi_29548602
Ik weet niet waar je woont maar bij Goossens hebben ze zo een tafel in het assortiment.
Hun boek kan je aanvragen via internet (www.goossens.nl ofzo).
Maar als je naar één van hun winkels gaat kan je het wellicht in het echt aanschouwen .

Ikzelf vond het overigens niet zo mooi .
Maar ja, das een kwestie van smaak natuurlijk.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 23:15:41 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29549053
Klinkt heel bijzonder ben benieuwd naar het resultaat.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29549171
In Rotterdam (nabij de Coolsingel) is een winkel die dat heeft als 'muur'. Ziet er best wel heel erg mooi uit. Ook de lichtval erdoor heen is heel erg mooi.
Weet alleen niet of dat zelf te maken is, vooral de afwerking van de randen. Het moet tenslotte wel scherfvrij en bij voorkeur luchtdicht afgewerkt worden.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_29549288
ook in delft bij het busstation (naast het treinstation) hebben ze dat effect.

Ik kan me voorstellen dat het probleem is om door de ene ruit te tikken en niet de volgende..?
Wellicht dat je tussen de kapotte en de onderste eeen laag plastic kan leggen.. wat voor plastic weet ik dan weer niet.. maar 1 of ander kunstof die de tik voldoende dempt om niet de tweede ruit kapot te laten gaan.... zoiets?
Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_29549347
Het lijkt me het lastigste om het zo te breken dat de scherven niet van elkaar af gaan liggen. Je krijgt het natuurlijk nooit meer in elkaar.

Je kan het natuurlijk in een soort mal breken, lijm erop doen en glasplaat erop.

Andere manier is 2 glasplaten op elkaar vastlijmen en eentje breken, al weet ik niet of dat gaat werken.
pi_29550365
Of een glazen plaat pakken, daar plakplastic over heen plakken, de boel kapot meppen en dan in z'n geheel tussen 2 andere glazen platen leggen?

Als ik jouw was zou ik overigens voor de bovenste plaat ook gehard glas nemen. Anders heb je in no time krassen op je tafel.
pi_29554074
Okey precies hetzelfde probleem als ik had bespreken jullie hier Ik dacht zelf om de bovenste en de onderste te laten bewerken. Dus de randen polijsten en de gaten van de poten voor te laten boren. De bouten voor de poten hebben ze bij de glashandel vermoed ik.

Het breken: zelf had ik in gedachte om de bovenste plaat plat op de grond op een vlakke houten plaat te leggen. Dan de ruit die gebroken gaat worden erop, een houten aanslag rand op de houten plaat schroeven en vervolgens de geharde ruit kapot te tikken. In principe maakt het niet zoveel uit als de stukjes verschuiven, je zal ze toch allemaal even goed moeten leggen zodat ze niet rechtop staan. Zo kan je ook de gaten voor de poten vrij maken en misschien de bouten hier al vastmaken zodat je geen gaten nodig hebt in de bovenste plaat.

Het omdraaien van het geheel moet wel lukken denk met een heftruckje. of gewoon met de hand alhoewel ik weet hoe zwaar twee gelaagde glasplaten zijn.
pi_29555084
Saint Gobain, S66 craquelé

dat is een dikke glasplaat, opgebouwd uit 3 lagen, waarvan de middelste gebarsten is, erg mooi
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_29561027
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:14 schreef 2flower het volgende:
Saint Gobain, S66 craquelé

dat is een dikke glasplaat, opgebouwd uit 3 lagen, waarvan de middelste gebarsten is, erg mooi
Daar kopen wij zelf ons glas . Ik ga eens zoeken, in dat geval kan ik het zo op maat bestellen met de gaten erin geboord en de eventuele bevestigins bouten
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:07:16 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29590945
*tussen tanden fluit!

Klinkt mooi, maar waarschijnlijk heel duur en niet te tillen zo zwaar...

Een optie kan zijn hetzelfde soort glas als men voor treinen enzo gebruikt . Als ik het goed heb zit daar een folie laagje overheen waardoor het wel barst maar niet in tig stukjes uit elkaar dondert. Dan blijft het geheel dus aan elkaar zitten...
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:41:19 #13
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_29593346
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 00:25 schreef blieblie het volgende:
Of een glazen plaat pakken, daar plakplastic over heen plakken, de boel kapot meppen en dan in z'n geheel tussen 2 andere glazen platen leggen?
Dit is denk ik wel de handigste manier... zat zelf ook in die richting te denken..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_29607627
Of 2 platen van buigbaar hout nemen, bijvoorbeeld triplex.t. Dan heb je zeg maar een hout-glas-hout sandwich. Dan vrolijk rond gaan stampen om dat hout. (De platen kunnen buigen , dus door wat blokjes hout er onder te leggen moet het breken.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_29614409
(weg)

[ Bericht 97% gewijzigd door joshus_cat op 14-08-2005 14:35:13 ]
pi_29618173
Ben benieuwd hoe dit gaat worden.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_29651255
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
*tussen tanden fluit!

Klinkt mooi, maar waarschijnlijk heel duur en niet te tillen zo zwaar...

Een optie kan zijn hetzelfde soort glas als men voor treinen enzo gebruikt . Als ik het goed heb zit daar een folie laagje overheen waardoor het wel barst maar niet in tig stukjes uit elkaar dondert. Dan blijft het geheel dus aan elkaar zitten...
is mogelijk, alleen kun je het dan niet meer constructief gebruiken en zal je het toch op moeten sluiten tussen 2 glasplaten om het bijv. als blad te kunnen gebruiken
pi_29652338
Ik zonet even een mailtje gedaan naar de glasfabriek waar we ons glas inkopen (Saint Gobain Glas) met de vraag of ze dat S66 craquelé kunnen leveren... even afwachten dus
pi_29663853
Ik heb te horen gekregen dat het leverbaar is, als ik de maten en wensen doorgeef kan er een prijs worden gemaakt. SGG Splitted Glass heet het.

Inmiddels heb ik even zitten denken over de constructie met de poten en heb gedacht aan
* PVC buizen met onderin een LED lampje. De randen van de buis aan de tafel vastlijmen met glaslijm? Misschien lijm voor aquaria?
* Vierkante poten van glas door 4 stroken glas tot vierkante koker maken en en daarin wat met eronder een LED.

Ik wil dus ook iets met licht en vraag me af of de tafel erg doorzichtig zal zijn, anders kan ik de PVC oplossing kiezen en net onder het oppervlak de leds plaatsen zodat op de vier punten van de poten lichtkringen ontstaan waardoor het lijkt of de tafel op lichtstralen worden gedragen

Misschien willen jullie meedenken over dit plan, eens ze in productie gaan kunnen klusfokkers met korting kopen
pi_29669749
Met Leds in glazen of plexi poten krijg je alleen licht op de onder en bovenkant. Of je moet de poten mat maken. Je moet eens op Tweakers zoeken naar Glowpads. Dat zijn plexi muis"matten" met leds erin. Dat effect kan je zoon beetje verwachten.

Wat je ook kan doen is ledjes in de glazen plaat verwerken .
Dan licht je hele tafelrand op. Ziet er ook wel geinig uit.
pi_29682621
als je echt iets 'ganz geils' wil maken met glas en licht, is dit misschien iets, let wel; het is een beetje prijzig.....
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:31:51 #22
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_29702595
Je kan ook de voorruit van een oude fiat panda kapot slaan en dat onder een glasplaat lijmen. Die zijn nl vlak.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:53:56 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29721608
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29725810
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Tha_Duck en Ivetje's huisje verbouwd (veel foto's)

Heb je in dat topic gekeken?
pi_29922541
Ik heb zojuist wat foto's van m'n glasleverancier gehad, de prijs is echter nog onderweg.

De poten wil ik maken van doorzichtig pvc buis, hierop onder en boven een dop waarop zuignapjes komen die het tafelblad op zijn plek houden. De poten onderling verbinden met dwarsstangen zodat deze niet onstabiel kunnen worden.

De doorzichtige poten zou ik dan kunnen vullen met glasscherven/brokjes (die hebben we hier wel of ik mol wat oude ruiten ). Misschien dan onderaan in de poot nog een spotje (LED) dat door de scherven heenschijnt. Ik zie het al helemaal voor me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')