Daar kopen wij zelf ons glasquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:14 schreef 2flower het volgende:
Saint Gobain, S66 craquelé
dat is een dikke glasplaat, opgebouwd uit 3 lagen, waarvan de middelste gebarsten is, erg mooi
Dit is denk ik wel de handigste manier... zat zelf ook in die richting te denken..quote:Op donderdag 11 augustus 2005 00:25 schreef blieblie het volgende:
Of een glazen plaat pakken, daar plakplastic over heen plakken, de boel kapot meppen en dan in z'n geheel tussen 2 andere glazen platen leggen?
is mogelijk, alleen kun je het dan niet meer constructief gebruiken en zal je het toch op moeten sluiten tussen 2 glasplaten om het bijv. als blad te kunnen gebruikenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
*tussen tanden fluit!
Klinkt mooi, maar waarschijnlijk heel duur en niet te tillen zo zwaar...
Een optie kan zijn hetzelfde soort glas als men voor treinen enzo gebruikt . Als ik het goed heb zit daar een folie laagje overheen waardoor het wel barst maar niet in tig stukjes uit elkaar dondert. Dan blijft het geheel dus aan elkaar zitten...
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Tha_Duck en Ivetje's huisje verbouwd (veel foto's)
Heb je in dat topic gekeken?
Kost ?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:34 schreef basa het volgende:
ik heb nog zo`n blad in de schuur staan
is volgens mij 700x1400
3keer gelaagd en gehard en middelste gebroken
gr henk
nou, valt best mee voor zo'n groot blad!quote:Op maandag 5 september 2005 14:31 schreef mikezwet het volgende:
500 euro excl btw netto voor 2000x950 randen geslepen 664/4![]()
Dat is idd niet onaardigquote:Op woensdag 7 september 2005 00:57 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
WTF dit wil ik dit wil ik. Wat uber geil zeg
Zal dat kosten. IK MOET dat gewoon hebbenquote:
Als ik het goed kan zien zijn het twee dikke platen glas met gaten erin voor de spots. Zoiezo is dat dikke glas volgens mij al vrij duur, dan moet het bewerkt worden en de gaten moeten erin gefreest(?) worden. Al met al vrij prijzig denk ik.... meer als m'n tafelbladquote:Op woensdag 7 september 2005 18:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Zal dat kosten. IK MOET dat gewoon hebben![]()
Ik wil de prijs weten en ik vind het UBER geilquote:Op woensdag 7 september 2005 19:09 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Als ik het goed kan zien zijn het twee dikke platen glas met gaten erin voor de spots. Zoiezo is dat dikke glas volgens mij al vrij duur, dan moet het bewerkt worden en de gaten moeten erin gefreest(?) worden. Al met al vrij prijzig denk ik.... meer als m'n tafelblad![]()
Als je het zelf wil doen, perse, dan kan je het idd zo doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:04 schreef mikezwet het volgende:
Okey precies hetzelfde probleem als ik had bespreken jullie hierIk dacht zelf om de bovenste en de onderste te laten bewerken. Dus de randen polijsten en de gaten van de poten voor te laten boren. De bouten voor de poten hebben ze bij de glashandel vermoed ik.
Het breken: zelf had ik in gedachte om de bovenste plaat plat op de grond op een vlakke houten plaat te leggen. Dan de ruit die gebroken gaat worden erop, een houten aanslag rand op de houten plaat schroeven en vervolgens de geharde ruit kapot te tikken. In principe maakt het niet zoveel uit als de stukjes verschuiven, je zal ze toch allemaal even goed moeten leggen zodat ze niet rechtop staan. Zo kan je ook de gaten voor de poten vrij maken en misschien de bouten hier al vastmaken zodat je geen gaten nodig hebt in de bovenste plaat.
Het omdraaien van het geheel moet wel lukken denk met een heftruckje. of gewoon met de hand alhoewel ik weet hoe zwaar twee gelaagde glasplaten zijn.
nee, zitten geen spots in, maar dat is een electrolitisch folie voorzien van LEDs, tussen 2 lagen glasquote:Op woensdag 7 september 2005 19:09 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Als ik het goed kan zien zijn het twee dikke platen glas met gaten erin voor de spots. Zoiezo is dat dikke glas volgens mij al vrij duur, dan moet het bewerkt worden en de gaten moeten erin gefreest(?) worden. Al met al vrij prijzig denk ik.... meer als m'n tafelblad![]()
Daar komt de naam van de ontwerper ook nog over heen gok 'kquote:Op woensdag 7 september 2005 19:09 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik zal een foto maken als het glas gevonden en geplaatst is.quote:Op zondag 14 augustus 2005 00:51 schreef SHERMAN het volgende:
Ben benieuwd hoe dit gaat worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |