abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30306856
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:21 schreef m021 het volgende:

[..]

Grr, hebben jullie donderdag en vrijdag vrij?

Hier in Groningen zijn de woensdag en donderdag al overladen met colleges en tutorgroepjes, en vrijdag Hepatitis B vaccinatie.
Overdrijven is ook een vak...
pi_30308789
Wanneer krijg je trouwens je rooster in leiden? Of moet je dat maar via het internet uitzoeken? Weet nl ook mn groepsnummer niet ed
pi_30313094
Kinders, kinders, op de universiteit "krijg" je geen rooster meer. Staat allemaal online op www.lumc.nl . Als je je WG weet, kan je direct jouw persoonlijke rooster uitdraaien. Vorig jaar hingen de werkgroepen in de vitrines in Fysiologie maar nu hing de oude er nog maar ik vermoed dat vandaag of morgen wel de nieuwe komen te hangen...
pi_30314229
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:15 schreef mystical het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak...
Wat? En ik doe het al jaren onbetaald...
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_30318563
vraagje: ik zit net op de site van de University of British Colombia te kijken, en daar is een MD program (dus een amerikaanse geneeskunde opleiding) een undergraduate degree met andere woorden een HBO opleiding dit lijkt me sterk, kan iemand hier meer over vertellen?

http://www.med.ubc.ca/undergrad/index.jsp
pi_30319322
Nee, "undergraduate course" betekent "bacheloropleiding".
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:45:09 #282
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_30326697
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:31 schreef nlse het volgende:
Kinders, kinders, op de universiteit "krijg" je geen rooster meer. Staat allemaal online op www.lumc.nl . Als je je WG weet, kan je direct jouw persoonlijke rooster uitdraaien. Vorig jaar hingen de werkgroepen in de vitrines in Fysiologie maar nu hing de oude er nog maar ik vermoed dat vandaag of morgen wel de nieuwe komen te hangen...
De indeling van de werkgroepen staan al op blackboard
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:36:44 #283
126675 arabicangel667
..::..shopaholic..::..
pi_30327852
De indeling van de groepen staat op blackboard? Waar dan...k snap er weer helemaal niks van... t was trouwens wel leuker vandaag
..::..If SomeOne Makes You CrY, PuT YouR FinGeR iN His EyE ..::..
pi_30341079
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:45 schreef Bhai het volgende:

[..]

De indeling van de werkgroepen staan al op blackboard
dat kan dan wel op blackboard staan, maar als niet uitgelegd wordt hoe dat werkt kan ik dat nog niet vinden.... Dan ben ik dus nog niks verder
pi_30356843
Ik heb nu een blokboek gekregen (lees: voor een veel te hoge prijs gekocht), waarin staat welke stof ik moet kennen voor de verschillende toetsen.

Moet ik nu zelf gaan inplannen wanneer ik wat ga lezen, of zeggen professoren aan het eind van een college "voor volgende keer moet je x gelezen hebben"?
pi_30365244
damn, hoe verpauperd is dit. Krijg je office van de universiteit, is het in het engels Ik zit hier toch in nederland, waarom krijg ik dan in godsnaam een engelse office
pi_30365505
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:34 schreef Repeat het volgende:
damn, hoe verpauperd is dit. Krijg je office van de universiteit, is het in het engels Ik zit hier toch in nederland, waarom krijg ik dan in godsnaam een engelse office
De helft van je studieboeken is in het Engels en jij klaagt over een Engelse MS Office?
pi_30367465
Ja uhhh het wordt niet allemaal op een presenteerblaadje aangeboden meer hoor (welcome to university, duh), maar Blackboard is vrij weinig aan te snappen, gewoon inloggen met studentnummer en password, dan courses op zoeken (onder LUMC Geneeskunde) en in deze enrollen... WG indeling zal wel in de course DOS voor Geneeskunde staan. Dan staan voortaan alle courses waar in je enrollt hebt onder My Courses. Maar goed, dit wordt ook allemaal nog uitgelegd in de eerste collegeweek ofzo bij Intro in ICT, dus relaaaaaaax.

En nee, je komt binnenwandelen bij college, krijgt college en gaat weer weg. Zal zelden of nooit voorkomen dat een docent zeg dat je iets moet lezen, dat zoek je maar lekker zelf uit, je hebt je blokboek niet voor niks. Bij WG-en wil het misschien nog wel eens worden aangehaald maar ook daar meestal niet. Jouw probleem als je niet voorbereid bent, sommige docenten interesseert dat ook geen kont, anderen zetten je uit de werkgroepbijeenkomst (is mij nog nooit overkomen hoor, ken ik meer van horen-van).
  woensdag 7 september 2005 @ 22:39:50 #289
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30370979
Blackboard op de VU is bij mij allemaal al automatisch geregeld, ben al ge-enrolled en dergelijke . Calendar items liggen kant en klaar.

Erg handig, zeker als ik vergelijk hoe het verschilde met BB op de TUD.
pi_30373801
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:41 schreef m021 het volgende:

[..]

De helft van je studieboeken is in het Engels en jij klaagt over een Engelse MS Office?
ja, die boeken zijn in het engels omdat ze er simpelweg niet in het nederlands zijn. Als ze dat nl wel waren, hadden wij echt wel de nederlandse versie.
Van office bestaat gewoon een nederlandse versie, dus lijkt het me ook normaal dat je die krijgt in nederland
pi_30377788
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja, die boeken zijn in het engels omdat ze er simpelweg niet in het nederlands zijn. Als ze dat nl wel waren, hadden wij echt wel de nederlandse versie.
Vergeet het maar. Naar mijn idee willen steeds meer faculteiten over naar een zoveel mogelijk Engels academisch pakket, waarbij bijv Bruining (chirurgie) vervangen wordt door Sabiston en Van de Meer (Interne) door Kumar/Harrison. Van heel veel Engelse boeken die ik heb staan is er wel ergens een NL variant, maar die is dan net niet academisch of bekend genoeg en Nijmegen wil graag dat er een boekenpakket staat op zo hoog mogelijk niveau . Daar zijn ze nu ook wel achtergekomen geloof ik, ik hoorde dat de huidige 1e en 2e jaars bijv geen Harrison meer hoeven omdat werkelijk driekwart van de mensen niet met het boek kan omgaan.
  donderdag 8 september 2005 @ 09:17:52 #292
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30378703
Ik heb te horen gekregen dat veelal die Engelse boeken gewoon beter zijn dan de Nederlandse. Er is gewoon simpelweg meer werk en kennis ingestoken.
pi_30469930
Ik zat even op de LUMC website te kijken en zag dat je na 4 jaar een doctoraalexamen kon doen en na je gehele studie het artsexamen. Na die laatste ben je dus arts, maar wat behaal je na je doctoraalexamen en wat stelt het precies voor?
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:23:56 #294
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_30470143
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:17 schreef Repeat het volgende:
Ik zat even op de LUMC website te kijken en zag dat je na 4 jaar een doctoraalexamen kon doen en na je gehele studie het artsexamen. Na die laatste ben je dus arts, maar wat behaal je na je doctoraalexamen en wat stelt het precies voor?
Na je doctoraalexamen mag je co-schappen gaan doen

Maar volgens mij kon je daarna ook onderzoek gaan doen? maar dat weet ik niet zeker
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_30470165
Nou... wat dacht je van een doctoraal? Je hoeft niet door te gaan tot je artsexamen, kan na je doctoraal stoppen, heb je gewoon een academische graad als ieder ander. Kan je vast iets doen in beleidsfuncties enz. Ken wel iemand die dat wou doen....... En het kan voor sommigen (zoals mezelf) relevant zijn voor de stufi: je moet binnen 10 jaar een diploma halen zodat je lening wordt omgezet in een gift. Dat artsexamen red ik nooit binnen die 10 jaar (wel als ik nominaal zou lopen maar IEDEREEN heeft wachttijd voor z'n co-schappen) i.v.m. eerdere studie, maar dat doctoraal red ik met een hoop extra speling wel... Moet je alleen wel al je wetenschapsstages afronden voor je aan je co-schappen begint, terwijl je normaal ook aan het eind nog iets met een extra (lang) co-schap kon doen ofzo ipv een x-aantal weken wetenschapsstage... Maar dat betekent (voor zover ik het heb begrepen hoor) dat ik dan pas zowel m'n doctoraal als artsentitel zou kunnen halen, terwijl ik die dus al eerder MOET hebben, dus ben ik genoodzaakt die langere stage te doen.

Zoiets was het geloof ik, maar kan iets helemaal fout geïnterpreteerd hebben. Heb me er eerlijk gezegd nog niet bijster goed in verdiept...
pi_30470757
dus als je dat doctoraalexamen haalt krijg je wel een titel drs in de geneeskunde ofzo? En als je je artsexamen haalt krijg je er verder geen titel bij oid?
pi_30470895
Hmmm goede vraag. Ik zag net idd dat het doctoraalexamen in het nieuwe curriculum (van 1999) meer een vrijwillig/op verzoek karakter heeft maar het lijkt mij ERG vreemd dat een arts opeens geen doctorandus zou zijn. Je hebt toch een academische opleiding gevolgd? Volgens mij ben je als arts altijd doctorandus, hoor. En zo nee, sowieso ophalen dat doctoraal, lijkt me duidelijk.
pi_30471163
hmm, wel een beetje raar allemaal hoor...:?
pi_30471367
na het behalen van je doctoraalexamen krijg je idd de titel doctorandus. Zal je vanaf dat moment dan wel drs in de geneeskunde zijn.
pi_30471638
Wat is er raar aan dan..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')