abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held woensdag 10 augustus 2005 @ 21:04:52 #26
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_29546034
quote:
Tsssk, dan verschuil je je wel achter rare argumenten hoor....
Nee, jij komt met een stom argument. Altijd maar die WO2-vergelijkingen, hou toch op zeg. Al die anti-identificatieplicht zeikerds komen ook altijd aanzetten met hun auschwitz-argument.
Een RFID chip in een paspoort is totaal wat anders dan een jodenster. Zo'n chip is voor snelle electronische identificatie en anti-fraude.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 10 augustus 2005 @ 21:25:04 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29546544
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee, jij komt met een stom argument. Altijd maar die WO2-vergelijkingen, hou toch op zeg. Al die anti-identificatieplicht zeikerds komen ook altijd aanzetten met hun auschwitz-argument.
Een RFID chip in een paspoort is totaal wat anders dan een jodenster. Zo'n chip is voor snelle electronische identificatie en anti-fraude.
Normaal zou ik niet ingaan op een post als dit, maar als ik met een halve meter lange OP geen 2cm mag besteden aan een Jodenster (Ja echt, ik heb nog wat meer geschreven dan die jodenster waar je niet op ingaat! ), ga ik nu even in op het anti-fraude gebeuren.

Mensen die denken dat een chip ergens in plaatsen tegen fraude helpt: alstublieft.
Een RFID chip kan je gewoon overal wel kopen hoor, dat is echt het probleem niet.
Als ze in elk voedselpakketje gebruikt gaan worden, is het vast echt geen moeite om een doos met 10.000 stuks te onderscheppen.

Verder zijn die dingen programmeerbaar.
Net zoals bankpasjes met pincode die je niet na kan maken. Waarom denk je dat er tegenwoordig bij elk Nederlands pinautomaat een lipje erop zit? De automaten van de ABN amro vragen zelfs om te kijken of het eruit ziet zoals op de afbeelding, met een lipje. Zodat een kaartlezer niet mogelijk is.
Met een RFID-ontvanger (dat is werkelijk niet meer dan een uit de kluiten gewassen radio) kan je dus al die code's aflezen. Zo kan je heel makkelijk iemand nadoen.

Reageert een RFID alleen op een commando?
1: bullshit, daar heeft dat ding niet de energie voor om te reageren, berekenen, wat dan ook, het zend gewoon continu een zwak signaal uit, dat zeggen de makers zelf ook, maar als je het niet geloofd : GOOGLE of:
2: dan is er nog zoiets als "phishing", vraag een paar Wireless network freaks en je weet alles.

Dus een RFID zend altijd dat signaal uit. Dat kopieer je, en moet je op de 1 of andere manier op een chip zien te krijgen. Gezien je nu bij de conrad gewoon je eigen pinpasjes kan maken, moet dat geen probleem zijn. Anders loop je gewoon een willekeurige verpakkingsfabriek binnen (die zullen vast niet als banken beveiligd zijn) en je jat een RFID-brander, om het zo te noemen.

Et voila, je eigen RFID printer, vervolgens nog een 3D-printer van een euro of 10.000 (ik heb ze op de afgelopen 2 beurzen van Materials Engineering zien staan in Eindhoven), de goede kunststof en je kan ze zo naprinten, in kleur. En met zéér hoge precisie.

Verder moet je ergens nog even shoppen voor het juiste paspoortpapier ergens in Amsterdam, en je bent klaar.

Als je het niet geloofd, voor die puntjes in je ID kaart kon men in amsterdam binnen 30 minuten een nep paspoort maken. Politieagenten geloofden het niet, een crimineel die gepakt was van wel, en deed het voor. Agenten stonden met open bek te kijken, ik weet het als de dag van gister, het was op het NOS-Journaal.

Dus wat heb je nodig?
-papier en stuff
-kunststof voor dat kaartje
-en binnekort een lading RFID-chipjes en "branders"

Kom op, echt, als er iets waardevol is voor terroristen, is het wel een vals ID.
En geloof je nou echt dat wat ooit gemaakt wordt, nooit en te nimmer nagemaakt kan worden?

Kom op, ik ben werktuigbouwer, je kan álles namaken. Alleen het productieproces is soms onbekend. (zo heb je verschil in kwaliteit lagers, afijn).

Jij probeert mij af te kraken met het gebruik van Jodenster, ik brand je tot de grond toe af met "anti-fraude". Als we zo gaan beginnen kan ik het wel hoor, maak je maar geen zorgen.

Anders nog iets?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 21:46:42 #28
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29547016
Goed topic
Ik heb heel veel te verbergen trouwens
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  Donald Duck held woensdag 10 augustus 2005 @ 22:05:46 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_29547435
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:25 schreef Yildiz het volgende:
Normaal zou ik niet ingaan op een post als dit, maar als ik met een halve meter lange OP geen 2cm mag besteden aan een Jodenster (Ja echt, ik heb nog wat meer geschreven dan die jodenster waar je niet op ingaat! ),
Het is gewoon het feit dat ik die WO-2 argumenten iets te vaak zie bij dit soort klaagtopics. Het wordt irritant en te voorspelbaar.
En zoveel info bevat je OP nou ook weer niet, je herhaalt een paar keer dat je niet wilt dat je gegevens opgeslagen worden en je geeft wat voorbeeldjes.
quote:
ga ik nu even in op het anti-fraude gebeuren.
Best, dan zal het wel niet zo fraudebestendig zijn. Ze verzinnen toch wel andere dingen. Ongetwijfeld vinden terroristen wel weer een manier om dat ook weer na te maken, het is beter dan niks doen en geen verbeteringen aanbrengen.
Van mij mogen ze nog veel verder gaan. Biometrische identificatiegegevens van iedereen opslaan. Vingerafdruk, irisscan, DNA, gooi het allemaal maar in een database. Ik heb er niks tegen hoor, de veiligheid wordt er alleen maar groter door.
Het interesseert me echt geen zak dat inlichtingendiensten weten welke mails ik verstuur, welke websites ik bezoek.
quote:
ik brand je tot de grond toe af met "anti-fraude
Nou geweldig gedaan hoor, voel je je nu trots?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_29547642
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Van mij mogen ze nog veel verder gaan. Biometrische identificatiegegevens van iedereen opslaan. Vingerafdruk, irisscan, DNA, gooi het allemaal maar in een database. Ik heb er niks tegen hoor, de veiligheid wordt er alleen maar groter door.
Het interesseert me echt geen zak dat inlichtingendiensten weten welke mails ik verstuur, welke websites ik bezoek.
Totdat je plots ontslagen word met een lulsmoes, je je nergens meer kan verzekeren, je geen ziekenfonds meer binnen komt, je nergens meer werk kan krijgen, omdat uit je DNA blijkt dat je een erfelijke afwijking hebt.
Benieuwd of je dan ook nog zo'n voorstander bent.

En dat lul argument dat de veiligheid er groter van zou worden valt ook nog zeer te betwijfelen. Er is iig nog geen enkele aanwijzing dat dat werkelijk zo zou zijn.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:26:30 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29547860
DNA/biometrie (vingerafdrukherkenning, iris etc.) wil volvo, mercedes, Lexus en dat soort luxe karren niet eens meer toepassen, biometrie herkenning voeren ze ook al niet in

Waarom denk je? Te duur op n auto van 500.000?

Nee, er werden vingers van directeuren afgesneden om de auto te kunnen jatten.
3x raden wat er straks gaat gebeuren

Nee, heel veilig hoor.

Volgens mij heb je gewoon geen goede argeumenten K3, net zoals Donner.
Die het nú al gooit op het argument "heel de EU doet het ook, dus"
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:29:12 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29547922
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:15 schreef Sakura het volgende:

[..]

Totdat je plots ontslagen word met een lulsmoes, je je nergens meer kan verzekeren, je geen ziekenfonds meer binnen komt, je nergens meer werk kan krijgen, omdat uit je DNA blijkt dat je een erfelijke afwijking hebt.
Benieuwd of je dan ook nog zo'n voorstander bent.

En dat lul argument dat de veiligheid er groter van zou worden valt ook nog zeer te betwijfelen. Er is iig nog geen enkele aanwijzing dat dat werkelijk zo zou zijn.
Erasmus Universiteit heeft al, in opdracht van Donner, een onderzoek gedaan.
En daaruit bleek dat dataopslag geen zin heeft.

Tsja, als het wel zin had, had ie overal met het rapport lopen zwaaien, maar nu probeert ie het onder tafel te schuiven met "mag ik daar in September antwoord op geven?"
http://www.bof.nl/ Leef / lees je uit.
pi_29548832
Wat een laptekst zeg, maak er een wiki van ofzo.
Ik post om het posten.
pi_29548978
Een beetje een overdreven OP als je het mij vraagt

maar ja, ben het verder wel met je eens
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 10 augustus 2005 @ 23:17:47 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29549104
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 23:04 schreef Furious het volgende:
Wat een laptekst zeg, maak er een wiki van ofzo.
Er staat vanaf den beginne al een samenvatting in, in 2 delen.
Het staat nog vetgedrukt ook, een beetje moeite mag je ook wel doen
pi_29549176
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:26 schreef Yildiz het volgende:Nee, er werden vingers van directeuren afgesneden om de auto te kunnen jatten.
3x raden wat er straks gaat gebeuren
Misschien ook even Bernini Mysterie lezen waar er een oog uitgesneden wordt voor een irisscanner?

Groet
Da gao nie nou!
pi_29552756
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 20:34 schreef Sakura het volgende:
En om maar eens een citaat van Lincoln te herhalen
[..]
Het originele citaat is '“They that can give up essential liberty to obtain little temporary safety deserve neither liberty nor safety" Benjamin Franklin

Ontopic: ik ben het met je eens ts. Als ze dit zover gaan doorvoeren dat al je persoonsgegevens op een chip staan, hoeven we ons geen zorgen meer te maken over bomaanslagen. Alle persoonsgegevens van 100.000 mensen wissen is effectiever dan wat ledematen kwijtmaken. Over het ontwrichten van een samenleving gesproken.
Maar nu ga ik slapen, voordat de paranoia nog veel erger wordt.
Buurman, ik hier?
pi_29553435
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 03:03 schreef Dissolved het volgende:

[..]

Het originele citaat is '“They that can give up essential liberty to obtain little temporary safety deserve neither liberty nor safety" Benjamin Franklin
Oeps, en ik altijd maar beweren dat dat van lincoln was
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 11 augustus 2005 @ 07:39:29 #39
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_29553476
Welke Nederlandse politici steunen deze maatregelen? Uit welke hoek komen deze ideeën?
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_29553687
dit ga ik niet lezen hoor!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 08:34:23 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29553777
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 07:39 schreef Kebab het volgende:
Welke Nederlandse politici steunen deze maatregelen? Uit welke hoek komen deze ideeën?
De eerste kamer, en de tweede kamer steunen dit idee voor zover ik weet níet.

Maar tegenwoordig is mr. Donner minister van Justitie
En heeft mr. Remkes ook wat te zeggen.

Gevolg, ze doen het Europees, aankomend voorzitter is toevallig UK, die nu alvast iedereen om-lobbyd om toch alsjeblieft wél die wet aan te nemen. Als dat dan gebeurt, zal Donner en Remkes zich verdedigen met argumenten als "de rest van Europa doet dat ook"

Toen Donner onlangs nog om uitleg gevraagd werd zei ie"mag ik daar in September op antwoorden?"
In die tijd zijn die vergaderingen, en dan zal ie zeggen "Ja helaas, het is al doorgevoerd, niks meer aan te doen"

Ik heb altijd geleerd op school dat als de eerste en tweede kamer iets niet willen, dat het dan ook niet gebeurd. Maar tegenwoordig is dat niet meer zo

Mensen die niks te verbergen hebben
pi_29553808
Ach, zolang je in Nederland nog geen legitimatiebewijs bij je MOET hebben vind ik het allemaal wel meevallen! Leuk plaatje van een koe trouwens! Is het een MRIJ?
pi_29553837
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 08:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]
lol je neemt mensen als Remkes toch niet serieus?
Überhaubt politici van de club van Remkes zijn zo onbetrouwbaar als het maar kan, een groep graaiers van de bovenste plank, maar wel ff er voor zorgen dat de socialevoorzieningen etc. verpest worden door hun "vrije markt" geklep.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:17:49 #44
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29555144
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 08:40 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

lol je neemt mensen als Remkes toch niet serieus?
Überhaubt politici van de club van Remkes zijn zo onbetrouwbaar als het maar kan, een groep graaiers van de bovenste plank, maar wel ff er voor zorgen dat de socialevoorzieningen etc. verpest worden door hun "vrije markt" geklep.
zo dacht ik eerst ook

totdat ik de agenda van de EU vergaderingen in de UK zag, vergaderingen met alle ministers van justitie, met als hoofdonderwerp terrorismebestrijding, 3keer raden wat er als eerste staat...
op www.bof.nl is ergens in n nieuwsbrief wel een link te vinden

voor je t weet is t door je strot gedouwd!

t zijn clowns, maar wel met iets teveel macht
  donderdag 11 augustus 2005 @ 12:06:07 #45
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_29557165
[14.gif] topic!
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_29663635
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:06 schreef ijsklont het volgende:
[14.gif] topic!
pi_29664016
quote:
[14.gif] topic!
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:38:15 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29666138
quote:
[14.gif] topic!
1000+ views al ja
  maandag 15 augustus 2005 @ 23:42:21 #49
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_29675997
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 19:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

1000+ views al ja
Ik zal nog ff een paar keer op F5 voor je drukken.
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_30232108
tvp + tegen-stem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')