quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:[..]
Nee, jij komt met een stom argument. Altijd maar die WO2-vergelijkingen, hou toch op zeg. Al die anti-identificatieplicht zeikerds komen ook altijd aanzetten met hun auschwitz-argument.
Een RFID chip in een paspoort is totaal wat anders dan een jodenster. Zo'n chip is voor snelle electronische identificatie en anti-fraude.
Normaal zou ik niet ingaan op een post als dit, maar als ik met een halve meter lange OP geen 2cm mag besteden aan een Jodenster (Ja echt, ik heb nog wat meer geschreven dan die jodenster waar je niet op ingaat!
![]()
), ga ik nu even in op het anti-fraude gebeuren.
Mensen die denken dat een chip ergens in plaatsen tegen fraude helpt: alstublieft.
Een RFID chip kan je gewoon overal wel kopen hoor, dat is echt het probleem niet.
Als ze in elk voedselpakketje gebruikt gaan worden, is het vast echt geen moeite om een doos met 10.000 stuks te onderscheppen.
Verder zijn die dingen programmeerbaar.
Net zoals bankpasjes met pincode die je niet na kan maken. Waarom denk je dat er tegenwoordig bij elk Nederlands pinautomaat een lipje erop zit? De automaten van de ABN amro vragen zelfs om te kijken of het eruit ziet zoals op de afbeelding, met een lipje. Zodat een kaartlezer niet mogelijk is.
Met een RFID-ontvanger (dat is werkelijk niet meer dan een uit de kluiten gewassen radio) kan je dus al die code's aflezen. Zo kan je heel makkelijk iemand nadoen.
Reageert een RFID alleen op een commando?
1: bullshit, daar heeft dat ding niet de energie voor om te reageren, berekenen, wat dan ook, het zend gewoon continu een zwak signaal uit, dat zeggen de makers zelf ook, maar als je het niet geloofd : GOOGLE of:
2: dan is er nog zoiets als "phishing", vraag een paar Wireless network freaks en je weet alles.
Dus een RFID zend altijd dat signaal uit. Dat kopieer je, en moet je op de 1 of andere manier op een chip zien te krijgen. Gezien je nu bij de conrad gewoon je eigen pinpasjes kan maken, moet dat geen probleem zijn. Anders loop je gewoon een willekeurige verpakkingsfabriek binnen (die zullen vast niet als banken beveiligd zijn) en je jat een RFID-brander, om het zo te noemen.
Et voila, je eigen RFID printer, vervolgens nog een 3D-printer van een euro of 10.000 (ik heb ze op de afgelopen 2 beurzen van Materials Engineering zien staan in Eindhoven), de goede kunststof en je kan ze zo naprinten, in kleur. En met zéér hoge precisie.
Verder moet je ergens nog even shoppen voor het juiste paspoortpapier ergens in Amsterdam, en je bent klaar.
Als je het niet geloofd, voor die puntjes in je ID kaart kon men in amsterdam binnen 30 minuten een nep paspoort maken. Politieagenten geloofden het niet, een crimineel die gepakt was van wel, en deed het voor. Agenten stonden met open bek te kijken, ik weet het als de dag van gister, het was op het NOS-Journaal.
Dus wat heb je nodig?
-papier en stuff
-kunststof voor dat kaartje
-en binnekort een lading RFID-chipjes en "branders"
Kom op, echt, als er iets waardevol is voor terroristen, is het wel een vals ID.
En geloof je nou echt dat wat ooit gemaakt wordt, nooit en te nimmer nagemaakt kan worden?
Kom op, ik ben werktuigbouwer, je kan álles namaken. Alleen het productieproces is soms onbekend. (zo heb je verschil in kwaliteit lagers, afijn).
Jij probeert mij af te kraken met het gebruik van Jodenster, ik brand je tot de grond toe af met "anti-fraude". Als we zo gaan beginnen kan ik het wel hoor, maak je maar geen zorgen.
![]()
Anders nog iets?